Конспект уроку в 3 класі з навчального предмету «Я досліджую світ»
Тема: «Взаємозв’язок між вчинком і наслідком»
Мета. Формувати предметні компетентності:
– навчальну: пояснити значення слів «вчинок», «рішення», «наслідок»; вчити приймати зважені рішення, орієнтуючись на «правило світлофора», звертаючись за допомогою, порадою до старших;
– розвивальну: розвивати мислення, увагу, мовлення;
– виховну: виховувати культуру безпечної поведінки, яка б сприяла дбайливому ставленню до свого здоров’я і життя та інших людей.
Формувати ключові компетентності:
– уміння вчитися: вдосконалювати розуміння значень термінів, засвоювати нові; мати власну думку з приводу обговорюваних питань, пояснювати її;
– здоров’язбережувальну: здатність в умовах конкретної ситуації (навчальної або реальної) приймати рішення, що сприяло б збереженню здоров’я як важливої життєвої цінності;
– комунікативну: успішно користуватися мовою в повсякденному середовищі та у вирішенні життєво важливих завдань;
– соціальнокультурну: засвоєння соціальних норм, розвиток навичок взаємодії в колективі, соціумі.
Обладнання: підручник для 3 класу «Я досліджую світ» ч.2 (І. Жаркова, Л.Мечник, Л. Роговська, Л. Пономарьова, О. Антонов); технічні засоби для перегляду презентації, мультфільму; презентація «Приймаємо рішення. Пояснюємо вибір.»; серія мультфільму «Небезпечні знахідки»; ілюстрації; сигнальні картки (кольори світлофора, смайлики настрою); іграшковий мікрофон.
Хід уроку
1. Організація класу до уроку.
2. Повторення вивченого. Мотивація навчальної діяльності.
– Який у вас настрій? Продемонструйте його за допомогою смайлика і виразу обличчя. Поясніть свій вибір.
– Чи допомагає настрій у навчанні? Чи впливає на наші дії, здоров’я?
– На минулому уроці ми говорили про народні ремесла рідного краю.
– Яке домашнє завдання ви отримали? (Підготувати повідомлення про ремесло, яким займаються у твоїй родині, населеному пункті.)
– Озвучте, будь ласка, ваші повідомлення із позитивним настроєм з крісла автора.
Отже, діти, ремесло – це виготовлення виробів ручним способом. В наслідок певного виду діяльності люди отримують виріб.
3. Повідомлення теми й мети уроку.
Сьогодні на уроці ми говоритимемо про взаємозв’язок між нашими вчинками і наслідками. Будемо вчитися приймати рішення, які допомагатимуть нам у навчанні, сприятимуть безпеці поведінки, зміцнюватимуть здоров’я.
4. Робота над темою уроку.
1. Стіна слів.
Тлумачення слів вчинок, наслідок, рішення.
Вчинок – окрема дія особи, людини; те, що здійснене, учинене кимось. Це дія, яка виконується людиною і має певні наслідки.
Наслідок – те, що виходить, випливає з певного вчинку, результат.
Рішення – наш вибір, продуманий намір, зважений вчинок.
2. Робота з презентацією «Твоє рішення». (Як вчинити? Думаємо про наслідки.)
– Фізкультхвилинка «У натовпі».
3. Робота з підручником.
А) Прочитати і обміркувати розповідь про вчинки (с.126).
Висновок. Добрі вчинки заслуговують на подяку і похвалу.
Погані – на осуд і покарання.
Б) Робота в групах (с.126). Вправа «Магніт».
Перша група виписує на аркуші добрі вчинки і прикріплює на дошці зеленим магнітом. Пояснення вибору.
Друга група – погані вчинки. Аркуш прикріплює на дошці червоним магнітом. Пояснення вибору.
В) Обговорення за малюнками (с.127) учинків дітей і можливих їх наслідків. Використання сигнальних карток «Правила світлофора».
Висновок. Кожний вчинок має наслідки. Завжди думай про наслідки своїх вчинків.
– Фізкультхвилинка. Вправи для очей.
5. Узагальнення і систематизація отриманих знань.
– Перегляд серії мультфільму «Небезпечні знахідки». Обговорення з використанням карток «Правила світлофора».
– Індивідуальні завдання (відповіді на запитання, вибір правильного твердження).
6. Підсумок уроку.
Вправа «Мікрофон».
– Я сьогодні дізнався…
– Я зрозумів…
– Мені сподобалось…
– Я хочу уточнити…
– Перед тим, як щось зробити…
Підсумок-узагальнення.
– Який у вас настрій від уроку? (Вираз обличчя, демонстрація смайликів).
– Щоб у нас був гарний настрій, ми будемо думати про наслідки наших дій і робити … (добрі вчинки, правильний вибір).
7. Домашнє завдання.
Повторити матеріал підручника с. 126-127.
Складіть пам’ятки добрих і корисних вчинків, які ви можете робити.