Конспект уроку на тему "Звірі восени"

Про матеріал
Ознайомити учнів з життям звірів восени, зі змінами, що відбуваються в їх житті; вчити наводити приклади тварин, які змінюють забарвлення хутра, готують запаси кормів, готуються до зимової сплячки; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; виховувати навички охорони природи на прикладі звірів.
Перегляд файлу

Тема: Звірі восени.

Мета: ознайомити учнів з життям звірів восени, зі змінами, що відбуваються в їх житті; вчити наводити приклади тварин, які змінюють забарвлення хутра, готують запаси кормів, готуються до зимової сплячки; розвивати спостережливість, уміння порів¬нювати, узагальнювати; виховувати навички охорони природи на прикладі звірів.

Обладнання: презентація, картки, робочі зошити.

Хід уроку:

І. Орг. момент. Підсумок фенологічних спостережень.

- Відгадайте загадку.

 Голі поля, мокне земля, дощ поливає, коли це буває? (Восени).

- Про яку пору року йдеться у цій загадці?

- Який колір переважає восени? Чому?

- Хто у нас уважний і проспостерігав, який сьогодні стан неба?

- Чи спостерігали ви протягом дня опади? Які явища погоди ви сьогодні спостерігали? Отже, який висновок ми можемо зробити?

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Тестування

1) Що примушує птахів відлітати у вирій?

а)Голод;  б)голод і холод;  в)холод;  г) мрії побачити далекі краї.

2) Позначте «зайве» слово.

Шпак, ластівка, ведмідь, грак.

Сонечко, метелик, заєць, бджола.

 До якої групи тварин ми відносимо ведмедя, зайця?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 Багато клопоту восени не тільки птахам, комахам, а й звірам. І вони  змушені якось рятуватися від холоду та голоду. А як саме, ви дізнаєтесь сьо¬годні на уроці.

ІV. Вивчення нового матеріалу. 

 Пригадайте, яких тварин називають звірами. Як звірі готуються до зими? Розгляньте малюнки на с. 55.

 Як готуються до зими миші-полівки, кроти, хом’яки?

 Як готуються до зими білки? Як готуються до зими бобри?

 У середині осені в багатьох звірів змінюється забарвлення хутра, відростає пух¬наста густа шерсть.

 Розгляньте малюнки на с. 56.

Як ви думаєте, як називають зміни забарвлення і густоти хутра у тварин? Наведіть приклади.

— Як ви думаєте, які тварини переживають холод, залігши у зимову сплячку? Де вони проводять сплячку?

 Де спить їжак? борсук?

 Вовк, лисиця, заєць, лось ведуть активний спосіб життя. Заєць їсть узимку кору дерев. Вовк узимку майже завжди голодний, тому він пробігає де-сятки кілометрів, перш ніж йому вдасться кого-небудь вислідити. Узимку він не погидує з’їсти навіть мишу, птаха й мертву тварину, хапає собак, що заґа¬вилися, коло житла людини. Лисиця полює мишей. Опустивши низько голову, вона бігає підтюпцем по снігу, прислухаючись, чи не пискне полівка. Зачувши писк, кидається в сніг і хапає здобич. Лисиця ловить куріпок, які ночують під снігом. Часто підкрадається в село за домашньою птицею.

Фізкультхвилинка

V. Узагальнення і систематизація знань.

 Які звірі роблять на зиму запаси корму?

 Що таке линяння у тварин?

 Як змінюється під час линяння хутро у звірів? Наведіть приклади.

 Які звірі відкладають запаси жиру? Для чого?

 Які звірі впадають у зимову сплячку?

 За якими звірами ви спостерігали восени? Розкажіть про свої спостере¬ження.

1. Гра «Відгадай»

- Яким тваринам належать ці частини тіла? (картки)

2. Робота над загадками.

 *Прийшла кума із довгим віником на бесіду із нашим півником. Схопила півня на обід, та й замела мітлою слід. (Лисиця)

 *По гілках вона стрибає. Хоч сама мала на зріст, та великий має хвіст. Як намисто, оченята. Хто це? Спробуй відгадати! (Білка)

 *Я — вухастий ваш дружок, в мене сірий кожушок, куций хвостик, довгі вуса. Я усіх-усіх боюся. (Заєць)

 * Хоч у нього шуба є, та як холод настає, він не їсть тоді, не п’є, і не ходить, не гуляє, а у лігво залягає. (Ведмідь)

 * Котиться клубочок, зовсім без ниточок. Замість ниточок —триста голочок. (їжак)

 Відгадавши загадки скажіть, які із цих тварин змінюють забарвлення хутра? Які з цих тварин готують запаси кормів?

 Які з цих тварин готуються до зимової сплячки?

  VІ. Домашнє завдання.

- Читати стор. 54 – 57. Зошит с. 19 (Завдання 2-3).

 VІІ. Підсумок уроку.

 Якою новою інформацією ви поповнили свій багаж знань?

 Що цікавого запам’ятали про звірів?

 Наведіть приклади тварин, які змінюють забарвлення хутра.

 Наведіть приклади тварин, які готують запаси кормів.

 Наведіть приклади тварин, які готуються до зимової сплячки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 листопада 2021
Переглядів
795
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку