Підготувала: Бурилкіна Л.В.
Навчання грамоти: навчання письма, 1 клас
За освітньою технологією «Росток»
Тема. Написання малої букви ф.
Мета:
навчальна: вчити правильно писати малу рукописну літеру ф та поєднувати її у буквосполучення; відрізняти друковану букву від рукописної; закріплювати вміння писати малі букви я, ь, о, б, ю, а та інші вивчені рукописні літери; удосконалювати правильну посадку під час письма, вміння правильно тримати ручку та розташовувати зошит на парті;
розвивальна: розвивати вміння спостерігати, аналізувати, порівнювати графічний матеріал;
виховна: виховувати старанність.
Обладнання: підручник «Українська мова» Прописи. 1 клас.2 частина. /Кальчук М.І.,Чабайовська М.І.. – С.: ТОВ НВП «Росток А.В.Т.», 2018. –76 с.; малюнок Казкової галявини, казкової сторінки, тренажер для письма.
Хід уроку
І. Самовизначення до діяльності.
Організація уроку.
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності.
1.Казкова сторінка. Кольоропис.
Знайди і закресли букву, яка «заблукала» і не потрапила на свій листочок. Поясни свій вибір. Наведи інші букви кольоровим олівцем.
1.Гра «Буква заблукала»
я ь о а р
б ф ю
2. «Оживи» на малюнку букви а, ф, перетворивши їх на істот.
ІІІ. Виявлення причин утруднення і фіксація в діяльності.
1.Склади казку про дружбу букв а, ф.
ІV. Побудова проєкту виходу з утруднення.
Розмалюй казкову галявину буквами а, ф.
V.Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.
Вправа «Допомога»
Дай поради звірам щодо правильного письма букв а, ф. Напиши ці літери в зошитах звірят.
Фізкультхвилинка
Зайчик весело стрибає,
пташка з радістю літає,
ось лиска слід свій замітає,
їжачок в кущах сидить.
В хащах вже бреде ведмідь…
Тут мисливець в ліс забрів
По галявині пройшов
І усі звірята вмить
поховались хто куди .
Запам’ятай правильне написання букви. ф
Який звук позначає ця літера?
Розгляньте уважно схему (с. 51 – завдання від мудрої Сови) послідовність написання букви ф.
- Сьогодні ми навчимося писати малу літеру ф.
(Учитель виставляє на дошці писану та друковану рядкову букву ф. Діти промовляють назву букви («еф») і звук [ф].)
Буква ф
Графічний аналіз малої букви ф
Рядкова буква ф складається з двох овалів і прямої лінії. Писати її починаємо з лівого овалу, як рядкові букви а, о, д, б: ведемо вгору до верхньої рядкової. Не відриваючи руки, проводимо вниз пряму похилу подовжену лінію до рядкової лінії. Потім вище, від середини рядка починаємо писати другий вал. Заокруглюємо його праворуч угору до верхньої рядкової лінії і вниз, поступово заокруглюючи. Після нижньої рядкової лінії ведемо ліворуч.
* «Письмо в повітрі» під рахунок.
Пишемо на рахунок «і - раз-і, два, і – три - і».
*Письмо на дощечках.
А тепер спробуйте самостійно записати букву ф на дощечках.
*Письмо на тренажерах для письма букви (6 р.)
Діти пишуть букву ф на тренажерах.
VІ. Самостійна робота.
Написання літери ф у «Прописах»:
Виконай письмове завдання. (с.51)
Повторення лічилки.
Зошит свій я відкриваю,
Навскоси я його кладу.
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь.
Буду я писати вправно,
До роботи я берусь.
Фізкультхвилинка
Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
VІІ. Включення в систему знань і повторення вивченого.
Продовження роботи в зошиті.
Знайди і закресли букви, які написані неправильно.
1. Вправа «Знайди помилку».
2.Назвати друковані букви і дописати рукописні. Спиши слово.
б ю а ф фільм
VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
Сьогодні я дізнався …
У мене вийшло …
Було складно …
Мене здивувало …
Було цікаво …
Тепер я вмію …