Підготувала: Бурилкіна Л.В.
Навчання грамоти: навчання письма, 1 клас
За освітньою технологією «Росток»
Тема. Написання малої букви ю.
Мета:
навчальна: вчити правильно писати малу рукописну літеру ю та поєднувати її у буквосполучення; відрізняти друковану букву від рукописної; закріплювати вміння писати малі букви я, ь, о, б та інші вивчені рукописні літери; удосконалювати правильну посадку під час письма, вміння правильно тримати ручку та розташовувати зошит на парті;
розвивальна: розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію; розвивати вміння спостерігати, аналізувати, порівнювати графічний матеріал.
виховна: виховувати старанність.
Обладнання: підручник «Українська мова» Прописи. 1 клас.2 частина. /Кальчук М.І.,Чабайовська М.І.. – С.: ТОВ НВП «Росток А.В.Т.», 2018. –76 с.; малюнок Казкової галявини, казкової сторінки, тренажер для письма.
Хід уроку
І. Самовизначення до діяльності.
Організація уроку.
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності.
1.Казкова сторінка. Кольоропис.
Знайди і допиши букву, яка «заблукала» і не потрапила на свій листочок. Поясни свій вибір. Наведи інші букви кольоровим олівцем.
1.Гра «Буква заблукала»
я ь о а
б ф
ІІІ. Виявлення причин утруднення і фіксація в діяльності.
1.Придумай казку про те, як Білочка в Лісовій школі вчила Вовчика правильно писати букви н, ю.
ІV. Побудова проекту виходу з утруднення.
Розмалюй казкову галявину буквою ю.
V.Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.
Вправа «Допомога»
Напиши Вовчику букву ю.
Фізкультхвилинка
Зайчик весело стрибає
пташка з радістю літає,
ось лиска слід свій замітає,
їжачок в кущах сидить.
В хащах вже бреде ведмідь…
Тут мисливець в ліс забрів
По галявині пройшов
І усі звірята вмить
поховались хто куди .
Запам’ятай правильне написання букви. Який звук чи звуки позначає ця літера?
Розгляньте уважно схему (с. 46 – завдання від мудрої Сови) послідовність написання букви ю.
- Сьогодні ми навчимося писати малу літеру ю.
Буква ю
Графічний аналіз малої букви ю
Мала буква ю складається із трьох елементів: прямої, овалу і короткої горизонтальної лінії.
Зіставлення з елементами рядкових рукописних букв н, о, а, д, б (однакові елементи – пряма похила паличка, овал).
Письмо малої букви ю.
Починаємо писати від середини рядка. Пишемо похилу паличку до нижньої рядкової. Від середини написаної прямої проводимо праворуч коротеньку пряму, до якої приєднуємо овал.
Алгоритм написання рядкової букви ю
1. Починаємо писати коротку пряму лінію від верхньої робочої лінії вниз на себе до нижньої рядкової лінії.
2. Від середини першого елемента праворуч ведемо коротку горизонтальну пряму лінію на відстань, що дорівнює половині висоти робочого рядка.
3. Відступивши від кінця другого елемента на ширину овалу, пишемо третій елемент.
4. Починаємо нижче верхньої рядкової лінії.
5. Ведемо вгору до верхньої лінії робочого рядочка.
6. Торкнувшись верхньої робочої лінії, заокруглюємо ліворуч.
7. Ведемо вниз на себе, теж заокруглюючи.
8. Біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч
9. Торкнувшись нижньої рядкової лінії, ведемо вгору до початку овалу.
* «Письмо в повітрі» під рахунок.
Пишемо на рахунок «раз, два - і, три - і».
*Письмо на дощечках.
А тепер спробуйте самостійно записати букву ю на дощечках.
*Письмо на тренажерах для письма букви (6 р.)
Діти пишуть букву ю на тренажерах.
VІ. Самостійна робота.
Написання літери ю у «Прописах»:
(Перед початком письма в зошитах потрібно повторити правила, яких слід дотримуватися під час письма. Учні озвучують, як правильно сидіти під час письма; правильно розміщувати зошит; правильно тримати руки на парті та ручку.)
Виконай письмове завдання. (с.47)
Фізкультхвилинка
Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
VІІ. Включення в систему знань і повторення вивченого.
Продовження роботи в зошиті.
Знайди і закресли букви, які написані неправильно.
1. Вправа «Знайди помилку».
2.Назвати друковані букви і дописати рукописні. Спиши слово.
я ь о б ю люлі
VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
Сьогодні я дізнався …
У мене вийшло …
Було складно …
Мене здивувало …
Було цікаво …
Тепер я вмію …