Конспект уроку"Народна вишивка. Вишивання гладдю. Вишивання серветки. Інструктаж з БЖД"

Про матеріал
конспект уроку з предмету "дизайн і технології" у 4 класі спрямований на виховування художнього смаку, залучення до мистецької спадщини свого народу.
Перегляд файлу

Тема. Народна вишивка. Вишивання гладдю. Вишивання серветки. Інструктаж з БЖД

Мета.  Поглибити знання учнів про вишивку як один з видів мистецтва, особливості українського вишиття; узагальнити і повторити матеріал про ручні шви, організацію робочого місця, правила безпечної праці, дати поняття про класифікацію швів; за технікою і способом виконання; виховувати художній смак, прилучати до мистецької спадщини свого народу.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, вмінь, урок-практикум.

Обладнання: вишиті вироби, ілюстрації з журналів, зразки тканин для вишивання, таблиця «Правила безпечної праці в майстерні», Інструкція  з охорони праці при виконання ручних швейних робіт.

Хід уроку

І. Організація класу.

У цей ранковий, добрий час

Я рада,  діти, бачить вас.

Треба всім нам привітатись:

Вліво, вправо поверніться,

Один одному всміхніться.

Чи готові до уроку? Молодці!

То ж сідайте, працювати починайте.

 

ІІ. Активізація пізнавальної діяльності. Для різних технологічних об’єктів використовують різні види оздоблення. Металеві і дерев’яні – фарбують, лакують; фарфорові – покривають емаллю, поливою.

«Мозковий штурм»

А як можна оздобити вироби з тканини? (можна розписувати; вишивати нитками, бісером, стрічками, перлами, оздобити гачкуванням …) Відповіді записують на дошці.

 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Вишивка як вид оздоблення.

Українська вишивка – традиційний вид оздоблення одягу нашого народу. Декоративним прикрашанням одягу наші предки займались віддавна, про це свідчать археологічні знахідки – золота пектораль з Товстої Могили (IVст. до н.е.). Вишивка виникла з любові до рідного краю, потреби не тільки бачити красу, а й творити її власними руками. Вишивкою прикрашали сорочки, кожухи, корсети, головні убори, рушники, серветки, скатертини, доріжки, килими, наволочки.

Робота в групах. Міні-практикум.

Розповідь учителя.

Протягом багатьох століть формувалося мистецтво української народної вишивки. До наших днів дійшло майже сто технік вишивання. Деякі з них втрачені. Наше з вами завдання – вивчити, оволодіти навиками виконання різних вишивальних швів та передати їх майбутнім поколінням.

а) За способом виконання шви поділяються на

- вільні,

- лічильні (Учитель демонструє зразки)

Вільні шви виконують по контурах, а лічильні  - рахуючи нитки тканини.

Міні – практикум

- Ви вже пригадали шви, які вивчені вами у 5 класі. Визначте, до якої групи вони належать і заповніть таблицю у зошитах.

Класифікація швів за способом вишивання.

 

Вільні шви

Лічильні шви

 

«Півхрест», «косий хрест», «прямий хрест», «болгарський хрест», «кривулька», «штапівка», «ретязь»

Розповідь учителя (демонстрація зразків)

б) – За технікою вишивання шви поділяються на наскрізні і глухі (Учитель демонструє зразки швів і вироби). Глухі шви виконують на суцільній поверхні тканини, а наскрізні – на смужці висмикнутих із тканини ниток, або з елементами вирізування.

Міні – практикум:

Заповніть таблицю у зошитах

Класифікація швів за технікою вишивання.

Глухі шви

Наскрізні шви

 

Мережки, виколювання, вирізування

Розповідь учителя (демонстрація зразків)

в) Залежно від вигляду на лицьовому і виворітному боці шви поділяються на однобічні і двобічні. Однобічні – коли лицьовий і виворітний бік мають неоднаковий вигляд. Двобічні – шви, у яких лицьовий і виворітний бік мають однаковий вигляд.

 

Проблемна ситуація:

Учитель демонструє різні види тканин для вишивання і пропонує учням  підібрати тканину для різних технік.

(Учні мають дійти до висновку: тканини полотняного переплетення і канву використовують для виконання лічильних швів та наскрізних швів. Для вільних швів можна використовувати іншу тканину)

V.  Закріплення нових знань і вмінь.

Учитель демонструє зразки швів, а учні визначають шов, використаний у цьому виробі, характеризують його за технікою, способом вишивання, за виглядом.

VІ.    Підсумок уроку.

  1. Заключне слово  вчителя.

Вишивання дозволяє нам з допомогою різних технік прикрашати предмети побуту, одяг, дає можливість створювати красу своїми руками.

 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 лютого 2023
Переглядів
517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку