Тема: «Опрацювання оповідання В. Дуб «Бджілка»»
Мета: закріпити в учнів знання про звук [дж], уміння читати склади, слова з буквосполученням «дж»; поглиблювати уміння аналізувати звуковий і буквений склад слова, розрізняти невідповідність між кількістю звуків і букв; збагачувати словниковий запас дітей; розвивати пам’ять, увагу, фонематичний слух, пізнавальний інтерес, зв’язне мовлення школярів; формувати вміння працювати в парах, групах; виховувати в учнів працьовитість.
Обладнання: мультимедійна презентація, мікрофон, картки для роботи в парах, картки з прислів’ями для роботи в групах, фото для створення асоціативного куща, 100 г натурального меду, діжечка з сюрпризом.
Хід уроку
I. Організаційний момент. Створення позитивного настрою. (Слайд 1)
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
Він незвичний і цікавий -
Тож гостей зібрав чимало.
Поверніться обличчям до гостей
І скажіть щиро: «Добрий день!»
II. Повторення та закріплення вивченого матеріалу.
а) Робота над чистомовкою.
Щоб ваш ротик працював,
Звуки гарно промовляв –
Чистомовку треба повторити,
Правильно й чітко говорити.
Жу – жу – жу – я із дітками дружу.
Чу – чу – чу – я до них лечу.
Шу – шу – шу – в гості їх запрошу.
Щу – щу – щу – медом всіх пригощу.
б)Утворення та читання прямих складів. (Слайд 4)
а о у е и і
дж
в) Читання обернених складів. (Слайд 5)
адж, одж, удж, едж, идж, ідж
г) Читання прямих складів. (Слайд 6)
бджа, бджо, бджу, бдже, бджи, бджі
III. Актуалізація опорних знань.
1. Робота над загадкою. (Слайд 7)
Наче птиця, крила має,
Все літає та співає:
Не чіпайте, бо вкушу!
(Бджола) (Слайд 8)
2. Побудова звукової моделі слова – відгадки. (Робота на картках в парах) (Слайд 9)
(Аналогічно характеризуються інші звуки)
(Мед, квіти, вулик, пасіка, пасічник, вощина, пилок, солодощі, тощо)
(Вчитель прикріплює на дошку, де уже знаходиться фотографія бджоли, інші фото. Одночасно проводиться словникова робота)
IV. Повідомлення теми уроку.
V. Вивчення нового матеріалу.
виручив обсушила покликала
здивувався назбирала поставила
врятував розповіла
постаралися
а) Читання колонок слів вчителем.
б) Читання слів учнями вголос.
в) Самостійне напівголосне читання.
г) Читання виділених слів. (Слайд 15)
виручив обсушила покликала
здивувався назбирала поставила
врятував розповіла
постаралися
- Прочитайте виділене слово в першому стовпчику, якими іншими словами його можна замінити?
- Прочитайте виділене слово в другому стовпчику, як його можна замінити?
- Прочитайте виділене слово в третьому стовпчику, як по іншому можна сказати?
а) Читання оповідання вчителем.
б)Самостійне напівголосне читання оповідання учнями.
- Зараз уважно прочитайте оповідання, а потім скажете, до якого слова відносяться слова в кожному стовпчику.
5. Продовження роботи над текстом. (Слайд 22(1))
а) Читання «ланцюжком».
б) Відтворення змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.
- Що трапилося із бджілкою?
- Хто її врятував?
- Як Василько виручив з біди бджілку?
- Що поставила мама на стіл?
- Як бджілка віддячила Василькові?
- Чому здивувався Василько?
в) Читання в особах.
VI. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Гра «Розвідники».
- Знайдіть і зачитайте речення, в кінці якого стоїть знак оклику.
- Як ви його розумієте?
- Знайдіть і зачитайте речення, в кінці якого стоїть знак питання.
- Скільки разів у тексті зустрічається слово «бджілка»?
- Прочитайте ці речення.
2. Гра «Дочитайте речення до кінця».
- Вона хотіла напитися і …
- Вилізла на нього бджілка …
- Поставила на стіл …
- Одна …
3. Гра «Художники». Словесне малювання.
- Які малюнки до оповідання ви б намалювали?
4. Реклама.
(Слайд 22(2))
Мед (Слайд 23)
Той здоров’я гарне має.
Зубна паста (Слайд 24)
Паста з прополісом – і весь секрет.
Шампунь (Слайд 25)
Фарби для малювання (Слайд 26)
Кожній групі потрібно розмістити соти так, щоб утворилося прислів’я.
1група (дівчатка) Бджола мала, а й та працює.
2 група (хлопчики) Бджола мала тілом, та велика ділом.
VII. Підсумок уроку. (Слайд 32)
VII. Вербальне оцінювання.
Я хочу вам сказать в кінці –
Ви сьогодні молодці. (Слайд 33)
Бджілки дякують вам за роботу на уроці. Вони підготували для вас діжечку з цукерками, які так і називаються «Бджілка». Бджілки хочуть, щоб ви були завжди працьовитими, як вони. (Слайд 34)