Конспект уроку навчання грамоти на тему "Закріплення звуків [з], [з'], вивчення букви Зз («зе»)"

Про матеріал

Урок навчить учнів упізнавати звуки [з], [з'] у мовленому слові та позначати їх буквою Зз, читати слова з новою буквою, чітко вимовляти звуки перед глухими приголосними та в кінці слова; розвиватиме спостережливість, увагу, логічне мислення, вміння зіставляти, порівнювати звуко-буквений склад слів та їх смислове значення; виховуватиме любов до прекрасного.

Перегляд файлу

УРОК НАВЧАННЯ ГРАМОТИ (ЧИТАННЯ)

ТЕМА: Закріплення звуків [з], [з'], вивчення букви Зз («зе»).

Формування аудіативних умінь за текстом М.Павленко. Звуко-буквені зіставлення. Аналітико-синтетичні види роботи зі словами-назвами предметів, які намальовані у віночку. Розвиток мовлення за текстом А Мілна «Пісенька Вінні-Пуха». Омоніми (без уживання термінів).

МЕТА: навчати учнів упізнавати звуки [з], [з'] у мовленому слові та позначати їх буквою Зз, читати слова з новою буквою, чітко вимовляти звуки перед глухими приголосними та в кінці слова; розвивати спостережливість, увагу, логічне мислення, вміння зіставляти, порівнювати звуко-буквений склад слів та їх смислове значення; виховувати любов до прекрасного

ОБЛАДНАННЯ: абетка, таблиця складів і слів, квітка з пелюстками, що знімаються, ілюстрації до відомих казок, предметні малюнки, іграшка Вінні-Пух.

ХІД УРОКУ:

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

  • Яку букву ми вивчили на минулому уроці?
  • Які звуки вона позначає?
  • Яке місце в слові може займати?
  • Назвіть слово, в якому звук [д] стоїть на початку (всередині, в кінці) слова.

Гра «Кулачок».

Вчитель читає слова. Діти, коли чують твердий [д] - показують кулачок, коли мякий [д'] – розкриту долоньку.

Дім, відро, диня, дятел, дим, диван, дуб, дощ, виноград, жолудь, вода.

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

  1. Повідомлення теми уроку.
  2. Гра «Упіймай звук».

Вчитель читає слова. Учні плескають в долоні, коли чують звуки [з], [з'].

Зуб, земля, друг, сім, береза, зірка, мороз, лісник, зошит, озеро, бузок.

  1. Робота з таблицею. Назвати місце звуків [з], [з']  у словах (зубр, бузок, гарбуз).

Словникова робота: зубр, бузок.

  1. Характеристика звуків [з], [з']:

Звук [з]  - кінчик язика упирається біля коренів нижніх зубів і язик трохи прогинається вгору, а верхні і нижні зуби при цьому зближаються.

Звук  [з'] - при вимові цього звука більш напружена середня частина язика, а губи розтягуються.

Струмінь повітря в обох випадках виходить із голосом і натрапляє на перешкоду – зуби.

Отже, звуки [з], [з']  – приголосні, які вимовляються дзвінко.

  • Малята, уявіть, що ви комарики. Подзижчіть.
  • А тепер ви – бджілки.
  1. Гра «Повтори останній склад»:

Вибігла коза – за, за, за.

Поїхали вози – зи, зи, зи.

Випасли козу – зу, зу, зу.

Ведмідь у тайзі – зі, зі, зі.

  1. Ознайомлення з буквою Зз.

Звуки [з], [з'] позначаються на письмі буквою «зе».

  •      Показ букви, її місцезнаходження в азбуці.
  •      На що схожа буква?

Збоку, знизу і згори

Схоже «зе» на цифру 3.

  1. Читання складів, слів (таблиця, дошка.)

Коза –коса лоза - роса

Замок – садок зима - сама

Пісок – візок  казка - каска

ІV. РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ. (с. 102 - 103)

  1. Робота за сюжетним малюнком.
  • Кого ви бачите на малюнку?
  • Опишіть дівчину.
  1. Слухання тексту, відповіді на запитання:
  • Над ким літали бджоли?
  • Чому вони були здивовані?
  • Ким була чарівна дівчина-квітка?
  1. Завдання від Дівчини-казки (квітка, на пелюстках якої ілюстрації до відомих казок):
  • Назвіть, до якої казки малюнок.

http://blogforlady.com/wp-content/uploads/2016/02/v_kakom_vozraste_luchshe_vsego_chitat_skazki_.jpg  http://pustunchik.ua/uploads/checkyourself/d7ab4b095a509023b2dbd741de868c15.jpg    http://www.novobaby.ru/upload/photo_news/B-26357.jpg

Колобок                                Червона шапочка                  Троє поросят

 http://mtdata.ru/u24/photo14C4/20866001305-0/original.jpg    http://www.veselka.by/wp-content/uploads/2014/09/dzujmovachka.jpg    http://vkusnyasha.ru/uploads/posts/2016-04/1461755564_orig.jpg

Зайчикова хатка       Дюймовочка                        Соломяний бичок

                                         https://content.freelancehunt.com/snippet/eee86/94f0e/38846/Rukavichka_.jpg

                                                Рукавичка

 

  • Які з цих казок є українськими народними?
  • Хто з героїв є в кожній із цих казок? (Зайчик)
  • Назвіть послідовно звуки у слові «зайчик».
  • Скільки складів у цьому слові?
  1. Хвилинка – цікавинка.

http://nashzeleniymir.ru/wp-content/uploads/2016/03/%D0%97%D0%B0%D1%8F%D1%86-%D1%84%D0%BE%D1%82%D0%BE.jpg     http://wildfrontier.ru/wp-content/uploads/2015/09/Zayats-belyak1.jpg

  • Чому сьогодні два малюнка?
  • Що ви знаєте про зайців?

 

Цікаві факти про зайців

 – зайців можна зустріти в будь-якій країні на землі, так як вони живуть по всій земній кулі;

 – у літню спеку зайцям допомагають рятуватися від перегріву вуха. Вони активно виводять тепло з організму;

– під час дощу зайці підгинають вуха, щоб у них не потрапляла вода і вони не застудилися;

 –зайці можуть кілька кілометрів поспіль пружинити на своїх лапках зі швидкістю 50 кілометрів на годину, при цьому здійснюючи немислимі віражі. Можна сказати, що у них в лапах справжні пружини;

– зуби у зайців ростуть все життя. Вони стираються, коли зайці гризуть їжу,  але рости ніколи не припиняють;

 – зайці є територіальними тваринами. Навіть коли цей звір тікає від мисливця або хижака, то переміщається в межах своєї території;

  взимку у зайців на черевці шерсть подовжується на пару міліметрів, щоб зайчик не заморозив животик. Волоски відростають і навколо носика, захищаючи його від морозу;

  живуть зайці не більше 9 років, а самці лише 5. Однак були зафіксовані випадки, коли заєць доживав до 13,5 років.

 

  1. Робота над словами, поданими у «віночку», с.103.
  • Назвати зображені предмети. Що їх об’єднує ?
  • Дібрати слова до поданих звукових схем (гніздо, зозуля).
  • Скільки слів у словах бузина, бузок, береза ?

Лоза – гнучке стебло деяких кущів.

  1. Гість на уроці.
  • До нас на урок завітав гість з однієї відомої казки. Це - … (Вінні -Пух).
  • Давайте з ним пограємо.

Фізкультхвилинка : Ведмежата в лісі жили

                                      Головою всі крутили:

 Ось так, ось так, ось так.

 Ведмежати мед шукали:

 Ось так, ось так, ось так.

 Разом дерево хитали:

 Ось так, ось так, ось так.

  1. Робота над текстом Алана Мілна «Пісенька Вінні-Пуха».
  • Назвіть героїв казки (ведмедик Вінні-Пух, поросятко Пятачок, віслючок І-а, кролик Сеня і Сова) .

http://krasatuli.ucoz.ru/_ph/29/986997354.jpg

  • Слухання тексту, відповіді на запитання:
  • Де мешкає Сова?
  • Що вона замкнула?
  • Яка неприємність трапилась у Сови?
  • Чому не відкривається замок?
  • Робота зі словами-омонімами заʹмок – замоʹк.

https://superkidscamp.files.wordpress.com/2015/07/castle.jpg 

http://img11.nnm.me/6/e/8/6/f/07e094c182b90be6a924b329225.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

  • Чим цікаві ці слова?
  • Що вони означають?

Висновок : слова пишуться однаково, але мають різне значення.

  1. Вивчення першого куплету «Пісеньки Вінні-Пуха».

Гра «Танучий текст».

Перший раз учні читають вірш разом з учителем, запам’ятовуючи слова. Другий раз – по слову в кожному рядку «зникло». Учні читають, відтворюючи текст.

Третій і четвертий раз – «зникає» ще по слову в кожному рядку. Завдання учнів – повністю відтворити текст.

Мешкає в дереві наша сова,

Чув я від неї кумедні слова:

«Замок замкнула я свій на замок.

Дощик пішов і замок мій замок…»

V. ПІДСУМОК УРОКУ.

- Яку  букву вивчили на сьогоднішньому уроці?

- Які звуки вона позначає?

- Що найбільше вам сподобалось?

 

 

 

 

docx
Додано
24 лютого 2018
Переглядів
2961
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку