Конспект уроку "Найпростіші тригонометричні рівняння"

Про матеріал
Сформувати поняття про найпростіші тригонометричні рівняння, вміння розв’язувати найпростіші тригонометричні рівняння. закріпити основні тригонометричні поняття; розвивати вміння пошукової діяльності, логічне мислення, пам’ять, вміння аналізувати ситуацію; підвищувати інформаційну культуру, розвивати інтерес до математики
Перегляд файлу

Тема уроку: Найпростіші тригонометричні рівняння та їх розв’язання

Тип уроку:  комбінований 
Мета уроку:
Дидактична –сформувати поняття найпростіших тригонометричних рівнянь; домогтися засвоєння формули для розв’язання рівнянняhttp://nauch.com.ua/pars_docs/refs/40/39180/39180_html_6b2cb6a6.gif; сформувати вміння розв’язувати найпростіші тригонометричні рівняння;

Розвивальна – розвивати пам'ять і мислення; розвивати цікавість до математики, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь; 

Виховна – виховувати наполегливість і відповідальність, допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом, виховувати акуратність при побудові графіків функцій.

Формування компетентностей:

Соціальна компетентність: самостійне розв’язання  завдань різними способами і вибір раціональніших, самооцінка і взаємооцінка.

Комунікативна  компетентність: стимулювання умінь учнів, коментування розв’язаних  завдань, взаємоперевірка вислову власної точки зору.

Інформаційна  компетентність: використання додаткової інформації; використання таблиць, схем, опорних конспектів.

Полікультурна компетентність: зв'язок з іншими предметами, життєвими ситуаціями, моделювання.

Продуктивна творча діяльність: використання творчих завдань, складання завдань, питань, алгоритмів.

 

Тип уроку: комбінований (застосування інтерактивних технологій).


Матеріально-технічне забезпечення та дидактичні засоби: підручник, презентація, роздатковий матеріал

\ХІД УРОКУ:


Організаційна частина: 


Привітання, перевірка присутності учнів і готовності класу до уроку.


Актуалізація опорних знань учнів:


Кожен учень отримує інтелект-картку для перевірки готовності до уроку.

Після роботи з карткою виконується взаємоперевірка за дошкою.


Мотивація навчальної діяльності: 

Рівняння – це не просто рівність

З одною змінною чи кількома.

Рівняння- це думок активність.

         Це інтелекту боротьба


Розв’язування будь-якого тригонометричного рівняння зводиться до розв’язування найпростіших рівнянь, тому дуже важливо мати навички розв’язування найпростіших тригонометричних рівнянь


Повідомлення теми і мети уроку.


 

Щоб успішно засвоювати нові знання, формувати нові вміння та навички, треба домогтися ґрунтовного засвоєння попередніх. Його проводимо з використанням таких прийомів.

  1. Фронтальне виконання практичних завдань:

Найпростіші тригонометричні рівняння та їх розв’язання.
 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Встановити відповідність.

 

  1.                          Г.

Відповідь: ГЖДАВБЕЄ

 

 


2. Робота з моделлю тригонометричного  кола


 

  • дати означення синуса, косинуса, тангенса, котангенса кута;
  • назвати межі координатних чвертей;
  • назвати знаки тригонометричних функцій в кожній чверті;



Повідомлення нових знань за планом

Задача. Сторони трикутника дорівнюють 8см і 15см. Знайдіть кут між ними, якщо площа трикутника 30см2. [1]

Розв’язання.

                                     , де а і в – сторони трикутника, α – кут між ними.                     

 

Маємо рівняння:      

 

Невідоме входить під знак синусу, тригонометричної функції. Такі рівняння називаються тригонометричними. Наша задача – навчитися їх розв’язувати. На розв’язування таких рівнянь програмою для гуманітарних класів  відводиться небагато часу. Але розв’язання тригонометричних рівнянь є невід’ємною складовою багатьох процесів, які відбуваються навколо нас. Навчитися розв’язувати найпростіші – обов’язково! для кожного із вас.  Головне  – це вивчити формули, за допомогою яких знаходимо корені найпростіших тригонометричних рівнянь і навчитися застосовувати їх до розв’язування відповідних рівнянь


 


 

 

Рівняння

Розв'язання

1

cos x = a

|a| ≤ 1, x = ± arccos a + 2πn, n є Z

2

cos x = 0

x =    + πn, n є Z

3

cos x = 1

x =  2πn, n є Z

4

cos x = - 1

x =  π + 2πn, n є Z

5

cos x = - a

|a| ≤ 1, x = ±(π-arccos a)+ 2πn, n є Z

 

Розв’язування будь якого тригонометричного рівняння зводиться до розв’язування найпростішого з тригонометричних рівнянь

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRsg1-Pc8wgKdUgWjc7PryCrM4qpLTwdObnupaLt8I5oKKdjI6e Головне, щоб учень самостійно оформив свій опорний конспект, щоб сам виділив поняття, зв'язки між ними і зобразив їх за допомогою лише йому зрозумілих малюнків, креслень, символів та умовних позначень.   Опорне конспектування за допомогою скорочень, позначень, символів, стрілок, з'єднань і т. д. є дуже ощадною формою кодування думок, замінює нераціональне «лінійне» конспектування, тобто дослівний запис інформації.

 

sin x = a

cos x = a

tg x = a

ctg x = a

Дослідження

х – будь яке

х – будь яке

1) якщо , то рівняння розв’язків не має

1) якщо , то рівняння розв’язків не має

При будь якому а рівняння має корені, які

знаходимо за формулою:

При будь якому а рівняння має корені, які

знаходимо за формулою:

2) якщо , то всі розв’язки рівняння знаходимо за формулою:

2) якщо , то всі розв’язки рівняння знаходимо за формулою:

Окремі випадки

а = 0

а = 0

а = 0

а = 0

sin x = 0

 

 

 

cos x = 0

 

 

tg x = 0

 

 

ctg x = 0

 

 

а =1

а =1

а =1

а =1

sin x = 1

 

cos x = 1

 

 

tg x = 1

 

 

ctg x = 1

 

а = -1

а = -1

а = -1

а = -1

sin x =  -1

cos x =  -1

 

tg x =  -1

 

ctg x =  -1

 

Таблиця 1

При розв’язуванні найпростіших тригонометричних рівнянь необхідно знаходити аркуси відповідних чисел.
 

Аркуси

arcsin a – кут з проміжку , синус якого дорівнює а

arccos a – кут з проміжку , косинус якого дорівнює а

arctg a – кут з проміжку

, тангенс якого дорівнює а

arcctg a – кут з проміжку , котангенс якого дорівнює а

Знаходження аркусів відємних чисел

arcsin ( - a) = - arcsin a

arccos ( - a) = π - arccos a

arctg ( - a) = - arctg a

arcctg ( - a) = π - arcctg a

Таблиця 2

 

 

 

 

Таблиця значень тригонометричних функцій деяких кутів

       

docx
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
1313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку