Конспект уроку "Нумерація трицифрових чисел.Віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд.Час."

Про матеріал
Інтегрований урок математики який допоможе учням повторити нумерацію трицифрових чисел,вправлятися у розв’язуванні прикладів на віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд,розв'язувати задачі на різницеве порівняння,познайомитись з одиницями вимірювання часу,формувати вміння працювати в групах,розвивати логічне мислення,старанність,виховувати вміння раціонально розподіляти час.
Перегляд файлу

Тема.Нумерація трицифрових чисел. Віднімання  двоцифрові чисел без переходу через розряд. Час.

Мета. Повторити нумерацію трицифрових чисел,вправлятися у розв’язуванні прикладів на віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд,розвязувати задачі на різницеве порівняння,познайомитись з одиницями вимірювання часу,формувати вміння працювати  в групах,розвивати логічне мислення,старанність,виховувати вміння раціонально розподіляти час.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1.1 Сьогоднішній урок математики проведу у  вас я ,звуть мене Оксана Анатоліївна. З вами ми ближче  познайомимось в ході уроку.

1.2 Створення емоційного настрою.

У нашому житті,  усе змінюється. Але нехай сьогодні незмінним залишається гарний настрій, здоров’я  і потяг до знань! Давайте один  одному всміхнемося! Із усмішки натхнення зачерпнемо, із настроєм почнемо працювати і перешкоди будь - які долати!                                                                                                                                                                                                                

ІІ.Актуалізація опорних знань.

2.1 Відгадування загадки

Справно йде, хоч ніг немає,

Цоки - цок, усім співає.

І секунди, і хвилини нам рахує він щоднини.  (Годинник)

2.2 Бесіда “Що таке час?”

-   Що показує годинник?

-   Для чого в житті  потрібен час?

- Скільки часу потрібно,щоб :

1.Скисло молоко

2.закінчити школу

3.переглянути циркову виставу

4.посіяти і виростити пшеницю

- Давайте пригадаємо.:Проміжок часу обертання Землі навколо своєї осі -доба.

Доба поділяється на 24 години.

  • Скільки повних обертів навколо своєї осі зробить Земля за тиждень? (7 обертів)
  • Чому?(7 днів тижня)

 

2.3 Робота з картками

 Доповни речення

Доба складається з  таких  частин:ранок,…,….,ніч.

1 год  ‹ 2 …        

3 доби ›  … доби

1 тиждень › 1 ….

…. днів 1 тиждень

  • Які дні тижня ви знаєте, назвіть їх.

2.4 Гра «Вгадай день тижня»

  • Це другий день тижня
  • Попередній до п’ятниці
  • День,що слідує за вівторком
  • Якщо б сьогодні була неділя,то який день був би завтра
  • Якщо сьогодні п’ятниця ,то який день буде завтра –субота ,мабуть найулюбленіший  для вас день тижня,адже можна більше часу провести зі своєю сім’єю. А як зробити так,щоб людина нічого не забувала і нікуди не спізнювалась? (записувати)
  •  Щоб правильно розпоряджатися часом у людей є помічники. Що це?   ( ОРГАНАЙЗЕРИ)Чому цю дуже корисну річ названо саме так? (від слова організовувати)
  •  Вони потрібні аби допомогати всюди встигати, все робити вчасно і так, щоб самому було приємно.
  • Які ви знаєте органайзери ?(Вони бувають різними — одні схожі на звичайні записнички, а інші — електронні, як наприклад у смартфонах та планшетах)

Повідомлення  теми та мети  уроку

-Під час уроку  ми з вами будемо вчитися записувати трицифрові числа та їх    порівнювати,    розв'язувати    задачі    відомих    видів, віднімати двоцифрові числа,подорожувати в часі тому нам треба:

Міркувати – як ?( швидко) , Відповідати – як? (точно) , Рахувати як? – (правильно)

  •  Отже девіз нашого уроку «Кожну хвилину бережи»(на дошці)

Тож,щоб  розпочати подорож у часі кожному необхідний квиток. Оберіть колір за бажанням.

За кольором квитків об’єднаємось у групи «Ранок», «День», «Вечір», «Ніч»

Для того ,щоб легко вам було працювати вам на допомогу на партах є схеми.,як змінюються частини доби.

Кожна доба починається з ночі,після неї настає ….(ранок),потім (день) і ….(вечір). Як безперервно рухається  наша планета навколо своєї  осі так і ви будете переміщатися з групи в групу після виконання кожного завдання.

Сприймання та усвідомлення учнями навчального  матеріалу

Прочитайте числа ,записані в нумераційній таблиці  (сл.1)

Сотні    Десятки     Одиниці

  •         9                   8

1              0                  1

1               2                 1

  • Скільки в числі 98 десятків?
  • Як    утворити число 101?
  • Скільки в числі 121 сотень,десятків, одиниць?
  • Як утворити число ,що йде за числом 149?
  • Як утворити число,що передує числу 160?

Повторимо правила роботи у групах (сл. 2)

-У вас на партах лежать картки із завданнями .Оберіть картку під номером  1.

1)Запишіть числа у яких: 1 сотня 2 десятки 5 одиниць ;1сотня 3десятки 3 одиниці;1 сотня 0 десятків 6 одиниць;1сотня 4 десятки 0 одиниць.

2)Запишіть сусідів чисел 105,124,130

3)Встав пропущені числа 122…124,125…,….,128,129,….

4)Розкладіть числа на розрядні доданки 137, 120,108

5) Порівняйте числа                                   

123____132            147___138      102____120      110___101 

- Перевірте себе   (слайди 3-7)

- Обговоріть у групі яка пора доби є наступною після вашої і перейдіть.

- Оберіть картки під № 2

Обчисліть  значення виразів   письмово              

48-23=         14-12=            56-14=          78-45=

87-16=          34-23=          99- 66=          87-53=

  • Перевірте себе (сл.8)

Фізкультхвилинка   (сл. 9)

Гра  «День і ніч»

-Що ви знаєте про цю пташку?

-Ось вам ідея для веселої перерви.

  • Оберіть картки під номером № 3.

Розв’яжіть задачу

Родина запланувала подорож  протягом 23 діб. Коли минув деякий час,їм залишилось для подорожі 11 діб. Скільки часу вже  минуло?

Перевірте себе (сл. 10)  Перейдіть у наступну групу.

Оберіть  картки під номером № 4

Вправа «Що було б, якщо…»  

Уявіть собі, як змінився б наш світ, якщо б обертання Землі припинилося? Висновки запишіть

( На тій частині Землі, яка освітлюватиметься Сонцем, буде дуже спекотно, почнеться нестача питної води. На тій частині Землі, яка не буде освітлена Сонцем, буде дуже холодно, не ростимуть рослини, буде довгою ніч.)

- Перейдіть до наступної частини доби.

 Кожна група знову заняла своє місце,отже як і наша планета ми зробили повний оберт . У народі кажуть « В гурті робити, як із гори бігти».Як ви розумієте цей вислів.(Разом працювати легко)

Тож, давайте дружно виконаємо наступне завдання

1.

    - Розташуйте одиниці  вимірювання часу  від найменшої до найбільшої

    (Година, доба, місяць, рік, тиждень,секунда,хвилина)

2.

Робота в колі

-Дорогі діти, я знову запрошую вас в коло

  • Ось і збіг запланований час. Підходить до кінця наш урок.
  • Яке завдання було найцікавіше? А що найбільше запам’яталося? Як можна використовувати отримані знання у житті.
  • Молодці!Ви справді дуже плідно попрацювали.
  • Діти, урок тривав 40 хвилин. Сподіваюсь, що  і для гостей і для вас час, який ми використали на уроці не був витрачений марно. А  приніс кожному з вас якийсь позитивний досвід, знання, радість від спілкування.
  • Бережіть час і витрачайте його розумно.

 Домашнє завдання.  за бажанням прочитати казку Євгена Шварца «Казка про втрачений час».

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 грудня 2021
Переглядів
363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку