Конспект уроку. "Органи чуттів. Орган зору."

Про матеріал
Мета цього уроку формувати уявлення про органи чуттів та їхню роль у житті людей. Прищеплювати санітарно-гігієнічні навички догляду за органами чуттів, особливо до органу зору. Розвивати спостережливість, пам'ять і мову.
Перегляд файлу

Тема.     Органи    чуттів. Орган   зору.

Мета.     Формувати уявлення про органи чуттів та їхню роль у житті людей.

Прищеплювати санітарно-гігієнічні навички догляду за органами чуттів, особливо до органу зору. Розвивати спостережливість, пам'ять і мову.

Хід   уроку.

І.   Звіт    чергових    метеорологів.

ІІ. Повідомлення   теми   уроку.

 -   Сьогодні наш урок ми проведемо у вигляді конференції. Для того, щоб прийняти участь у нашій конференції, треба прой­ти тест.

 1) самостійна робота;

Тест.


1 варіант

1. Нервова система складається із

а) головного мозку;   в) хребта.

б) спинного мозку;    б) нервів.


2 варіант

 

2.  Яка система об'єднує організм
людини в єдине ціле?

а) органи дихання; б) мозок і нерви;

в)органи травлення.

 

3.  Що завдає шкоди нервовій сис­темі людині?

а) прогулянки на свіжому повітрі;

б) поранення черепа і хребта;

в) куріння;

г) вживання спиртних напоїв.

4. Де міститься головний мозок?
а) у хребті;      б) в черепі.

1. Які органи нервової системи про­водять подразнення і сигнали?

а) нерви;      в) головний мозок;

б) м'язи;      г) спинний мозок.

2. Який орган людини розрізняє подразнення?

а) серце; б) шлунок;

в) головний мозок.

3. Що зміцнює нервову систему лю­дини?

а)фізкультура і спорт; б)чергування праці з відпочинком;

в) забруднене повітря;

г) здоровий сон.

4. Де міститься спинний мозок?
а) у хребті; б) в черепі.

 

 

 

 


  1.    взаємоперевірка;
  2.    підсумок самостійної роботи.

 

- На нашій конференції беруть участь: - професори, які будуть пояснювати нам незрозуміле і невідоме для нас;

- дослідники, які будуть допомагати нам в проведенні дослідів;

 - журналісти, кореспонденти і просто слухачі, яким цікава тема нашої конференції. Всі присутні можуть прийняти участь.

111.Актуалізація опорних знань учнів. Створення проблемної ситуації.

- Зараз я пропоную нашим дослідникам сформулювати тему конференції за допомогою дослідів.

  1.   закритими очима на дотик відгадати (іграшку, квітку);
  2.   закритими очима на смак відгадати (сіль, цукор, лимон);
  3.   закритими очима на нюх відгадати (одеколон, кофе);
  4. закритими очима на слух відгадати ( оплески в долоні, дзвоник);

 

  •        Що відчуваєш? Який орган допоміг зрозуміти? Як це відбува­ється? (Подразнення від всіх органів потрапляють до головно­го мозку, який їх розрізняє).
  •        Всі закрили очі. Що бачите? Відкрийте очі. Що бачите? Який орган допомагає нам розрізняти кольори?Що ще можна розрізняти за допомогою органу зору?
  •        Сформулюйте, будь ласка, тему нашої конференції.

IV. О с м и с л ення   учнями   знань.

  1.   Робота з підручником.
  2.   Відповіді на питання, які задають учні один одному.

- За допомогою якого органу ми чуємо, відчуваємо тепло, холод, розрізняємо смак їжі? Як це відбувається? За допомогою якого органу ми розрізняємо колір предметів, їх форму, розмір? Сьогодні ми конкретніше познайомимося з органами зору.

V. Фіз.   хвилинка (звучить тиха, спокійна музика, вчитель читає уривок з повісті    Короленка „ Сліпий музикант" ).


VI. Узагальнення та систематизація знань учнів.

1. Відповіді на питання.

- Про кого цей уривок? Звідки ви дізналися, що хлопчик слі­пий? Які почуття ви відчуваєте до цього хлопчика?
- Чому? Для чого нам потрібні очі? Чи всі люди відрізняють кольори?

2. Питання від кореспондента.

- Що  таке очі? Як вони працюють? Чи давно люди використовують окуляри?

  1.    Відповідь професора.
  2.    Дослідницька робота.

- Як ви гадаєте, чи можуть очі помилятися? Про це я запитала у художника і він дав мені оцей малюнок.

0

 

І

Б

Ґ*^*

*

II

#

- Запропонував подивитись 5 секунд, а потім відтворити зображення. Я виконала його завдання і дізналась, чи мо­жуть мої очі помилятися. А тепер я пропоную це зробити вам.

5. Самостійна робота та її підсумок.

- У кого очі помилились? В кого ні? Отже, треба тренувати свою зорову пам `ять, бо органом зору людина сприймає 80% навколишнього світу.

,,Краще один раз побачити, ніж: сто разів почути"- говорить народна мудрість.

6. Робота з підручником.

- Яких правил треба додержувати, щоб мати добрий зір?
- Чи можуть очі втомитись?

7. Відповідь професора.


VII. Ф і з.   хвилина    ( вправи для очей показує професор).

VIII. Гра   „ Хто   кого   передивиться".

1. Питання кореспондента.

- Чому ми моргаємо?

2. Відповідь професора.

- Наші віки працюють автоматично, як на машинах

,,прибиральники". Ми моргаємо в середньому 6 секунд! На протязі життя ми опускаємо та піднімаємо віки бі­ля 250 млн. разів.

ІХ. Підсумок  уроку.   Домашнє   завдання.

- Сьогодні на конференції ви отримали деяку інформацію. Дуже цікаво, що ви запам'ятали. Це ми дізнаємось за допомогою кросворду, який розгадаєте в парі. На всі інші пи­тання професори дадуть відповіді на наступній конферен­ції.

 

doc
Додано
29 січня 2020
Переглядів
813
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку