Тема. Органи чуттів. Орган зору.
Мета. Формувати уявлення про органи чуттів та їхню роль у житті людей.
Прищеплювати санітарно-гігієнічні навички догляду за органами чуттів, особливо до органу зору. Розвивати спостережливість, пам'ять і мову.
Хід уроку.
І. Звіт чергових метеорологів.
ІІ. Повідомлення теми уроку.
- Сьогодні наш урок ми проведемо у вигляді конференції. Для того, щоб прийняти участь у нашій конференції, треба пройти тест.
1) самостійна робота;
Тест.
1 варіант
1. Нервова система складається із
а) головного мозку; в) хребта.
б) спинного мозку; б) нервів.
2 варіант
2. Яка система об'єднує організм
людини в єдине ціле?
а) органи дихання; б) мозок і нерви;
в)органи травлення.
3. Що завдає шкоди нервовій системі людині?
а) прогулянки на свіжому повітрі;
б) поранення черепа і хребта;
в) куріння;
г) вживання спиртних напоїв.
4. Де міститься головний мозок?
а) у хребті; б) в черепі.
1. Які органи нервової системи проводять подразнення і сигнали?
а) нерви; в) головний мозок;
б) м'язи; г) спинний мозок.
2. Який орган людини розрізняє подразнення?
а) серце; б) шлунок;
в) головний мозок.
3. Що зміцнює нервову систему людини?
а)фізкультура і спорт; б)чергування праці з відпочинком;
в) забруднене повітря;
г) здоровий сон.
4. Де міститься спинний мозок?
а) у хребті; б) в черепі.
- На нашій конференції беруть участь: - професори, які будуть пояснювати нам незрозуміле і невідоме для нас;
- дослідники, які будуть допомагати нам в проведенні дослідів;
- журналісти, кореспонденти і просто слухачі, яким цікава тема нашої конференції. Всі присутні можуть прийняти участь.
111.Актуалізація опорних знань учнів. Створення проблемної ситуації.
- Зараз я пропоную нашим дослідникам сформулювати тему конференції за допомогою дослідів.
IV. О с м и с л ення учнями знань.
- За допомогою якого органу ми чуємо, відчуваємо тепло, холод, розрізняємо смак їжі? Як це відбувається? За допомогою якого органу ми розрізняємо колір предметів, їх форму, розмір? Сьогодні ми конкретніше познайомимося з органами зору.
V. Фіз. хвилинка (звучить тиха, спокійна музика, вчитель читає уривок з повісті Короленка „ Сліпий музикант" ).
VI. Узагальнення та систематизація знань учнів.
1. Відповіді на питання.
- Про кого цей уривок? Звідки ви дізналися, що хлопчик сліпий? Які почуття ви відчуваєте до цього хлопчика?
- Чому? Для чого нам потрібні очі? Чи всі люди відрізняють кольори?
2. Питання від кореспондента.
- Що таке очі? Як вони працюють? Чи давно люди використовують окуляри?
- Як ви гадаєте, чи можуть очі помилятися? Про це я запитала у художника і він дав мені оцей малюнок.
0 |
|
І |
Б |
Ґ*^* |
* |
II |
# |
— |
- Запропонував подивитись 5 секунд, а потім відтворити зображення. Я виконала його завдання і дізналась, чи можуть мої очі помилятися. А тепер я пропоную це зробити вам.
5. Самостійна робота та її підсумок.
- У кого очі помилились? В кого ні? Отже, треба тренувати свою зорову пам `ять, бо органом зору людина сприймає 80% навколишнього світу.
,,Краще один раз побачити, ніж: сто разів почути"- говорить народна мудрість.
6. Робота з підручником.
- Яких правил треба додержувати, щоб мати добрий зір?
- Чи можуть очі втомитись?
7. Відповідь професора.
VII. Ф і з. хвилина ( вправи для очей показує професор).
VIII. Гра „ Хто кого передивиться".
1. Питання кореспондента.
- Чому ми моргаємо?
2. Відповідь професора.
- Наші віки працюють автоматично, як на машинах
,,прибиральники". Ми моргаємо в середньому 6 секунд! На протязі життя ми опускаємо та піднімаємо віки біля 250 млн. разів.
ІХ. Підсумок уроку. Домашнє завдання.
- Сьогодні на конференції ви отримали деяку інформацію. Дуже цікаво, що ви запам'ятали. Це ми дізнаємось за допомогою кросворду, який розгадаєте в парі. На всі інші питання професори дадуть відповіді на наступній конференції.