Урок-проект. Інтегроване заняття.

Про матеріал
Мета. Узагальнити інформацію про зібрану 4 групами учнів. Залучити дітей до обговорення актуальної теми про збереження зелених насаджень. Показати перевагу використання штучної ялинки як альтернативи «живої»; формувати вміння працювати в групі, виступати перед аудиторією, коротко формулювати свою думку, робити висновки,оформляти творчий звіт,підби- рати яскраві переконливі факти для аргументації думок; залучати учнів до пошукової та дослідницької діяльності; Розвивати мовленнєву діяльність учнів, бажання постійно розширювати свій обсяг знань, самостійність та відповідальність за свої дії; Виховувати повагу до традицій свого народу, почуття любові і дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема. Підведення підсумків проекту «Ялинка - лісова красуня» - 4 клас

Інтегроване заняття

 

 

Мета. Узагальнити інформацію про зібрану 4 групами учнів. Залучити дітей до обговорення актуальної теми про збереження зелених насаджень. Показати перевагу використання штучної ялинки як альтернативи «живої»; формувати вміння працювати в групі, виступати перед аудиторією, коротко формулювати свою думку, робити висновки,оформляти творчий звіт,підби- рати яскраві переконливі факти для аргументації думок; залучати учнів до пошукової та дослідницької діяльності;

Розвивати мовленнєву діяльність учнів, бажання постійно розширювати свій обсяг знань, самостійність та відповідальність  за свої дії;

Виховувати повагу до традицій свого народу, почуття любові і дбайливе ставлення до природи.

Хід уроку

 

  1. Організаційний момент.

 

1. Перевірка готовності до уроку.

 

II. Налаштування на урок.

 

Вчитель.  Давайте з вами подивимося відео-фрагмент . (відео)

 

 - Які почуття у вас виникли ?

 

Діти. Мені приємно було слухати спокійну музику, це мене заспокоїло та налаштувало на урок;

  • А я бачив багато тварин, я люблю тварин, це покращило мені настрій;

-   Мені сподобалось кольорова гама картинок…

-  Я бачила світлини природи, це викликало у мене почуття радості ,приємні спогади про пори року.

 

Вчитель. Бажаю, щоб такі почуття  супроводжували вас під час всього уроку.

 

Вчитель. А чого ви сьогодні очікуєте від уроку?

 

Діти. Мені хочеться дізнатися сьогодні чогось нового.

  • Я очікую підведення підсумків нашої роботи в проекті.
  •  А я думаю, що ми будемо сьогодні шукати вихід із будь-якої складної ситуації, чи  то для людини,чи то для природи…..

 

III. Мотивація  і актуалізація навчальної діяльності  учнів.

 

Вчитель: Дійсно, наша природа така чарівна, але така беззахисна і така тендітна.

 - Діти, а чим вам подобається природа?

 

1.Мозкова атака.

 

Діти. Я дуже люблю природу, тому що можна відпочивати на свіжому повітрі, загартовуватися.

  • На природі можна  грати у різні ігри;
  • Природа радує своєю красою, милує око;
  • Природа дає різні дари: овочі,фрукти;
  • Природа - це ліки;

-   Природа – це одяг…                                                                                            

Учитель. Людина – це частина природи, та на жаль, не завжди ми шануємо чарівну її вроду.

 

Вчитель.  Природа нам – як рідний дім,
Вона усім - як мати,
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про це нам треба знати,
Не рви, не знищуй, не зруйнуй –
Це заповідь для тебе,
Природу рідну не зіпсуй –
Вона одна під небом.

Вчитель.  Діти, а як ви думаєте, людина може якось зашкодити природі? (так)

- На мою думку людина може зашкодити природі.

- Яким чином?

 

Діти. Природа багата і різноманітна. Але вона потребує допомоги. Останнім часом вирубується багато лісів, від цього утворюються яри і балки;

  • а ще дерева  - це кисень для всього живого;
  • водойми потерпають від забруднення, а у річки, моря потрапляє нафта, отруйні речовини, побутові відходи;
  • трапляються аварії на атомних станціях, на хімічних заводах;
  • забруднюється навколишнє середовище викидами небезпечних речовин в атмосферу;
  • недбалість людей може привести до пожежі, горять великі площі віковічних лісів.

Вчитель. У нашій країні прийнято ряд законів і програм, спрямованих на охорону і збереження природи. Серед них закон « Про охорону навколишнього природного середовища», «Державна програма охорони Азовського та Чорного  морів».  Відкриваються заповідники, заказники й національні парки.                

 

- Сьогодні на уроці, ми будемо шукати вихід із складної ситуації, взаємодії людини з природою.                                                                                                                

 

ІV. Визначення завдань та мети уроку.

 

Вчитель. 4 тижні працювали ми над темою нашого проекту «Ялинка – лісова красуня».

 

 «Асоціативний кущ».

 

Вчитель. Що ви бачите, пригадуєте, уявляєте, коли чуєте слово ялинка?

                                                                                                                                 

                             Птахи                  Ліс                        Ліки

                    Радість                                                                Подарунки

                                                      Ялинка                      Тварини

                                                           

              Новорічне свято             Кисень             Краса

 

 

Вчитель.  Дякую, я задоволена вашими відповідями. У вас багата уява.

 

V. Презентація груп

 

Вчитель. Я запрошую групу «Літераторів», яке завдання ви виконували?

 

А) Звіт групи «Літераторів».

 

Діти. Наша група готувала загадки, вірші про ялинку.

 

1.Загадки.

 

1 учень….Восени не в’яне, а взимку не вмирає.

 

2 учень…Що за гостя в нас така

                 І весела, і струнка,

                 сяє зірка угорі,

                на гіллячках ліхтарі,

                і ростуть на ній не шишки,

                А цукерки і горішки?

 

3 учень…Зелену сукню маю,

Ніколи не міняю

Один єдиний раз на рік

Її я прикрашаю. (Ялинка).                                                            

 

4 учень. Презентацію нашої групи ми завершуємо віршем про ялинку.

 

 

2. Вірш.

Стоїть запашна ялинка у хаті,
За стіл вже сідають усі,
Ми друзям так раді на нашому святі,
Вітання звучать голосні:
Бажаємо щастя, здоров'я, наснаги,
Багатства, надії, тепла,
Щоб кожну хвилину у вашому серці
Любов нескінченна жила!                                                        

 

Вчитель. Дякую вам. Навіть уявити важко, що цей атрибут Нового року зовсім таким не був.

  • Чому ми прикрашаємо ялинку, водимо хороводи , рубаємо її?  
  • Про це нам доведуть діти з групи «Дослідники».

                                         

Б) Звіт групи «Дослідники».

 

1учень. Ми провели дослідницьку роботу і з’ясували, що у перекладі з давньослов’янської мови ялинка означає колюча. Листя-хвоя живе на дереві 5-7 років, а в місті – лише один два роки. Хвойні дерева є довгожителями. Вони живуть до 600 років. Виділяють кисень навіть узимку.

2 учень.  Вік ялинки можна визначити за допомогою маленьких гілочок, які ростуть на стовбурі кільцем, утворюючи „ ярус". Щороку на дереві з'являється новий „ ярус". Підрахувати „яруси” ялинки від верхівок до низу і до отриманої суми додали  3 - це час, необхідний для утворення самого паростка.

 3. Демонстраційний матеріал – жива ялинка .                  .                                                                                     

3учень.   Фенопоказники 
*Ялини опускають свої гілки вниз - чекай дощу, піднімають вгору - на ясну погоду. 
Шишки на ялині ростуть низько - на ранні морози, високо - на холоди в кінці зими. 
Розкриваються шишки ялини-буде тепла сонячна погода.

*Багато ялинкових шишок - до врожаю хліба.

4 учень. У давнину в багатьох народів рік починався з березня. Пізніше у період хрис- тиянства Новий рік починався 1 вересня. В українських домівках спершу з’явився Дідух, сніп із колосків жита, пшениці, вівса. Його прикрашали сухими квітами та різнокольоровими стрічками. Виготовляли ще влітку, в останній день жнив. На Святвечір Дідуха господар вносив до хати. Він символізував свято великого врожаю.                                                                                                  

5 учень. А Цар Петро І повелів святкувати Новий рік з 1 січня і прикрашати домівки сосновими і ялиновими гілками, які символізують  безсмертя та вічну молодість.

Вчитель. Дякую, ви розказали нам багато цікавого.

4. Обговорення роботи групи.

Вчитель. Діти, як ви вважаєте, чому ялинка в місті живе менше, ніж у лісі?

  • Може тому, що у місті більше забруднене повітря
  • Чи завжди ялинка була символом Нового року та Різдва?
  • Ні, у Святвечір до хати заносили «Дідуха».

Вчитель. Отже ми зрозуміли, що наші предки святкували з «Дідухом».

Дякую вам за вашу роботу, а тепер давайте відпочинемо.

 5. Хвилинка відпочинку.

Вчитель. А яку інформацію нам підготувала група «Пошуковців»?

В) Звіт групи «Пошуковці».

1 учень. Ми провели пошукову роботу і дізналися про звичаї цього свята, а також знайшли багато творів, казок, оповідань, легенд про ялинку.

  1. Прослухайте одну з легенд про ялинку

     Коли у Віфлєєме народився Ісус, в небі з’явилася  нова яскрава зірка, немов вітаючи чудове свято - Різдво. На світло зірки поспішили пастухи, волхви, птахи і звірі зі всіх кінців світу. Рослини теж принесли немовляті свої подарунки: квіти, плоди , солодощі. Останньою прийшла Ялинка. "Чому ти не хочеш увійти?" Мені нічим порадувати Немовляти Ісуса, у мене є тільки шишки, та ще смола. І тоді рослини поділилися з яли- ною своїми дарами: яблуками, горішками, солодощами. Зраділа Ялинка, посміхнувся маленький Ісус. І зірка Віфлєємська яскраво спалахнула прямо над її верхівкою. З тих пір, говорить легенда, Ялина круглий рік залишається зеленою, а раз на рік приходить в кожен будинок і радує дітей і дорослих своїм святковим вбранням...

 

2 учень. Пізніше ялинку стали прикрашати мішурою, різними іграшками, гірляндами.

Вчитель.  У тексті зустрілися такі слова.

 

 

2.Словникова робота                                                                                                                                                                  

 

Волхви- мудрі старці.

Ісус – син Божий.

Віфліємська зірка – перша зірка, яка спалахнула на небі під час народження Ісуса Христа.                                                                                                                     

 

2 учень. Під Новий рік  та у Щедрий Вечір, діти, дорослі Щедрували — величали господаря та членів його родини, бажали багатого врожаю, добробуту родині.

 

3.Щедрівка

  • Прийшли щедрувати до вашої хати.
  • Щедрий вечір!Добрий вечір!
  • Тут живе господар – багатства володар.
  • Щедрий вечір!Добрий вечір!
  • А його потіха – хорошії діти.

      Щедрий вечір!Добрий вечір!                                                             

 

Діти. А тепер ми познайомимо вас з одною мудрою казкою великого данського письменника Ганса Крістіана Андерсена «Ялинка». 

 

4. Короткі відомості про автора.

АНДЕРСЕН, Ганс Крістіан — данський письменник. (1805 — 1875)

     Україна відкрила для себе Андерсена у 1873 р. Його казки українською мовою переклав Миха́йло Петро́вич Стари́цький -український письменник.

 

5. Переказ казки Ганса Крістіана Андерсена «Ялинка». 

В лісі стояла маленька ялинка . Вона хотіла швидше вирости!

Коли восени приходили дроворуби , ялинка, тремтіла з жаху, бо великі дерева падали на землю, їх клали на сани і везли з лісу.

Навесні, ялинка спитала птахів:

- Чи не знаєте ви, куди повезли ті дерева?

- Так, знаємо, на чудові щогли для кораблів.

Минуло дві зими, деревце підросло.

Взимку, під Новий рік, приїхали люди і зрубали молоденькі деревця, їх клали на сани і везли з лісу.

- Куди їх везуть? — спитала ялинка.

- Це ми знаємо! — зацвірінькали горобці. Їх везуть у міста. Там знову саджають у діжки і прикрашають яблуками, пряниками, іграшками свічками.

- А потім, що ? — спитала ялинка.

- Потім ми не бачили!

- А може, й я піду таким блискучим шляхом? — раділа ялинка. Хоч би швидше прийшла зима! І от взимку, під свято, цю ялинку зрубали найпершу.

Сокира глибоко вгрузла в її стовбур, і дерево зі стогоном упало на землю. Ялинка відчула такий біль, що не могла й подумати ні про яке щастя, їй було сумно розлучатися з рідним лісом. Не такий уже приємний був цей — від’їзд.

Деревце отямилось тоді, коли якась людина сказала:

- Яка чудова! Ми візьмемо тільки цю!

Її поставили у діжку з  піском та почали прикрашати. На гілочках повісили золочені яблука та горіхи, прикріпили тисячі свічечок. Сьогодні увечері ялинка засяє!

«О! — думала ялинка. - Хоч би швидше вечір! Може, з лісу прийдуть інші дерева, щоб милуватися мною? Може, горобці прилетять до вікон? Нарешті, засвітили свічки.

Раптом в кімнату вбігли діти. Ой скільки солодощів! А які гарні прикраси! Подарунки дуже цікаві! Вони почали зривати подарунки. «Що вони роблять? — думала ялинка. - Що це значить?»

Але ніхто вже не дивився на ялинку. Про неї всі забули.

Вранці прийшли служники та витягли ялинку із кімнати, поволокли по сходах і поставили в темний куток, куди зовсім не проходило світло.

«Що ж це значить? — подумала ялинка. - Що я тут робитиму? Що ж я тут можу побачити і почути?» І вона притулилася до стіни. Минали дні й ночі, але ніхто не приходив сюди.

«Зараз надворі зима,- думала ялинка,- земля вкрита снігом і люди не можуть мене тепер посадити. Тому я й мушу постояти тут до весни. Це розумно придумано! Які люди добрі! Якби тільки не було тут так темно і так жахливо самотньо!

Вона пригадала  ліс, птахів, вечір, коли її прикрасили свічками й цукерками.

Яка я була щаслива!

Якось уранці прийшов служник, витяг ялинку та досить грубо кинув її  на підлогу і потяг сходами вниз, де сяяв день.

«Ну, починається знову життя!» — подумала ялинка. Вона відчула свіже повітря, розправила свої віти.

-  Ох, як вони посохли і пожовкли!

- Ялинка лежала в кутку, між бур’яном та кропивою.

Надворі гралися ті самі діти, що танцювали навколо ялинки на святі .

- Подивіться, що залишилося на цій гидкій, старій ялині! — сказали діти і стали наступати на її гілки так, що вони аж затріщали під їхніми чобітками.

- Ой, як боляче, подумала ялинка. І їй захотіла повернутися в свій темний куток, на горищі. Вона думала про свою  юність у лісі. Тепер усе минулося!Яка я була щаслива в лісі! Прийшов чоловік і порубав дерево. Вийшла ціла в’язка дров. Як запалали вони впечі! Дерево глибоко зітхало, і кожен подих був як негучний постріл. Піф! Піф!

Так вона і згоріла.

 

6. Робота за змістом казки.

 

Вчитель.  Діти, які почуття у вас виникли під час слухання казки?

 

Діти. Мені дуже сподобалась ця казка, але виникло почуття жалості до ялинки;

  • Мені теж було цікаво читати цю казку, але чомусь залишилися почуття суму;

 

Вчитель. Ця казка примусила вас замислитися?

Діти. Так.

Вчитель. Над чим?

 

Діти. Я думаю, що ялинка повинна залишатися в лісі;

  • Я згоден, отже шкода рубати таку красуню та кидати у вогонь.

 

Вчитель. Щоб ви хотіли змінити в цій казці?

 

Діти. Я би змінила кінцівку, щоб ялинку знову повернули до лісу, де вона була щаслива.

  • Я би змінив казку так, щоб ялинку взагалі не рубали, а прикрасили її в лісі.

 

Вчитель. - Які слова, фрази, речення вразили?

  • Сокира глибоко вгрузла в її стовбур, і дерево зі стогоном упало на землю.
  • Ялинка вірила в те,що люди добрі та навесні висадять її  знову в лісі.
  • Ялинку порубали на дрова і спалили у печі.

 

Вчитель. Складіть «ланцюжок слів» про те, як люди поводилися з ялинкою після свята.

  • Служники витяги її із кімнати, поволокли по сходах, поставили в темний куток, куди зовсім не проходило денне світло.

Вчитель. Яка головна думка казки?

Діти. На мою думку , автор хотів довести до читача, що ялинка повинна залишатися у лісі.

- А я думаю,що головні слова сказала сама ялинка: «Яка я була щаслива в лісі!»

 

Вчитель. Діти, дякую вам за вашу роботу. А що скажуть наші екологи?

- Чи можна нашій ялинці якось допомогти?

 

1 учень.   Екологи - люди, які  захищають природу.

 Г) Звіт групи «Екологів».

2 учень.   Не рубайте ялинку!

                  Той, хто рубає дерево лише тому,

                  Що йому подобається рубати,

                  Скорочує власне життя.                                                  

 

3 учень. На сьогодні великою проблемою стало вирубування дерев напередодні новорічних свят. Але можна купити штучну ялинку.

4 учень. Маючи свій будинок можна виростити ялинку самим і прикрашати на новорічні свята. Можна прикрасити оселю ялинковим букетом, створити новорічні композиції.                                                                                   

 

  1. Методика «Дискусія»

Вчитель. Я згодна, давайте спробуємо все ж таки зясувати, зрублена ялинка для Новорічного свята це гарно чи погано.

 

 7. Гарно                                                                                         Погано

1.Приносить радість дітям, її прикрашають.      Загублене  дерево, пеньок не може прикрашати        

                                                                                      око.

2.Приємно пахне в домі лісом та свіжістю           Може статися пожежа.

3.Діти під ялинкою знаходять подарунки           Більше ніколи не дасть кисню всьому живому.

4.Можна водити хороводи з друзями, з Дідом Морозом. Зруйнована домівка тварин.

5. Загадково горять різнокольорові гірлянди          Це злочин. Щоб вирости, ялинці потрібні роки.

6. -?                                                                                      Пройде 9-14 днів, і викинуть ялинку як непотрібна                      

                                                                                              сміття.

  1. Екологічні задачі

Вчитель. Розв’яжіть екологічну задачу. На одній стороні вулиці є 1500 будинків , а на другій  - 2200 будинків. Кожна сім'я вирішила поставити ялинку в будинку. Скільки потрібно ялинок?

- А скільки таких будинків у селі, а скільки таких сіл, міст, то скільки потрібно таких ялинок . В Україні на 1 січня 2013 р. кількість міст склала 459 одиниць, а сіл 28 450 одиниць.  Це дуже багато!

 Вчитель. Ми знаємо, що ліс - це багатство країни, ліс - це легені планети. А щоб свята відбулися, можна прикрасити гілочкою ялинки дім, приготувати на Різдво дідух, виготовити ікебану, можна купити штучну ялинку. 
-То чиї докази переконують більше? 

 

Відповідь -  клас?не рубай ялинку". Отже всі ми хочемо жити в багатій державі, хочемо бути щасливими, здоровими. Природа - частинка нашого багатства. Будемо її оберігати.                                                                                                                                     

 

 Вчитель . Дякую вам діти, ви великі розумники!

 

VІ. Підведення підсумків роботи в групах

 

Вчитель. Діти, давайте підведемо підсумки вашої роботи в групі за проектом.

  • Пропоную  кожній групі зробити творчу роботу , як кінцевий продукт  завдання своєї презентації.

 

 

Група «Літератори» готує колаж.

Група «Пошуковці» виготовляє  «Дідуха».

Група «Дослідники» зроблять нам різні Новорічні композиції.

Група «Екологи» створює  пам’ятку «Чим можна замінити «живу» ялинку на Новорічне свято». 

 

Вчитель.  Дякую вам за активну та творчу роботу на уроці . Давайте подивимося на ваші  роботи з образотворчого мистецтва, а також на виставку  робіт, які ми приготували на уроках праці.

  • Оцініть себе, як ви сьогодні спрацювали на уроці.
  • У вас на парті кольорові  наліпки. Кожна наліпка 3 бали.

Рожевий -  «Я гарно працював в групі».

Зелений – « Я був активним на уроці».

Жовтий – «Я творчо працював над створенням кінцевого продукту»

Оранжевий – «Я знаю, чим можна замінити «живу» ялинку».

Вчитель. Хто отримав «12 б.,9 б.,6 б.,3б.» ?

VІІ. Підсумок уроку.

Вчитель.  Дякую! Але мені цікаво дізнатися, а як же кожен з вас вирішив для себе розв’язання проблеми «Чи потрібна жива ялинка на Новорічному святі?»

У вас на парті лежать 2 ялинки.

  • Якщо ви б хотіли, щоб у вас вдома була жива ялинка – візьміть жовту.
  • А якщо ви думаєте по іншому – візьміть зелену.
  • Але перед тим , як ви повісите їх на дошку запишіть таке речення: Я вибираю цю ялинку тому, що хочу, щоб…

 

Висновок. Дивлячись на те, що ви зробили на дошці, я вважаю що ви людяні діти, ялинка повинна зростати в лісі. А ми з вами закінчили свій проект «Ялинка лісова красуня». Всі приймали активну участь, отже всі розумники. Ви оцінили свої знання.

Ми провели опитування в нашім класі «Чи потрібна «жива» ялинка на Новий рік?»

«Так!» сказало-…..учнів;

«Ні» сказало - …..учнів; на дошці.                                                           

 

VІІІ. Робота з класом

 «Сенкан»

1. Ялинка;

2. зелена, пишна, колюча;

3. радує, милує, росте;

4.Свято.                                                                                                       

5. Ялинка – символ вічного життя.

ІХ. Домашнє завдання

Вчитель. Розповісти батькам про закінчення нашого проекту. Дізнатися, а що вони думають на цю тему. Скласти текст - міркування про що мріє ялинка в Новорічну ніч.

  • Давайте візьмемо собі до уваги і запам’ятаємо:

Люби природу, як символ

Душі своєї.               

Люби природу не для себе,

А для неї.                                       

Ми всі господарі природи.

Тож збережемо її вроду.

                                                Література

1. Бадер В.І. Розвиток зв’язного мовлення молодших школярів. К. 1997.

2. Білецький В.С.Мала гірнича енциклопедія. В 3-х т.  Донецьк: Донбас, 2004. 

3. Борейко В.Е Введение в природоохранную эстетику Серия: 10.Охрана дикой природы. Киевский эколого-культурный центp, 2001- Наукова праця.

4.Гамалій А.Т. Ігри та цікаві вправи з української мови для учнів початкових класів. К. 1998.

5. Грёнбек Б.О. Ханс Кристиан Андерсен. Жизнь. Творчество. Личность. — Москва, 1979;

6. Красоткіна Н. Вчимося писати твори. К. “Інтерпрес ЛТД”. 1999.

7. Логачевська С.П. Диференціація у звичайному класі. К. 1998.

8. Логачевська С.П., Коганець Т.А. Мій помічник. Донецьк. 1999.

9. Лелека К.  Запитань у нас багато, нам усе цікаво знати., 2002.

10. Матеріали регіональної науково-практичної конференції  “Розвиток критичного мислення в сільській школі”. Дніпропетровськ. 2000.

11. Метод проектів. Початкова освіта. Методичний порадник , 2006 №16.

12. Муравьева И. Андерсен. — Москва, 1961; Переслегина Э.В. Ханс Кристиан Андерсен. Биобибл. указ. — Москва, 1979;

13. Наумчук М.М. Сучасний урок української мови в початковій школі. Тернопіль-Астон. 2001.

14. Перспективні освітні технології К. Мистецтво, 2005.

15. Пилипенко В.Д., Коваленко О.А. Впровадження особистісно-орієнтованих освітніх технологій у школі. Запоріжжя. “Просвіта”. 2001.

 16. Пометун О.І., Пироженко Л.В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. “А.С.К.” 2005.

 17. Савченко О.Я. Барвистий клубочок. Навчання і розваги. К. Бліц. 2000.

 18. Савченко О.Я. Дидактика початкової школи: Підручник для студентів педагогічних факультетів. К. Генеза. 2002.

 19. Савченко О.Я. Інтегровані уроки. Київ. 1999.

20. Савченко О.Я. Методика читання у початкових класах. К. “Освіта”. 2007.

21. Савченко О.Я. Навчання і виховання учнів 3 класу. Київ. “Початкова школа”. 2004.

22. Ханс Кристиан Андерсен Жизнь и творчество. — Ленинград, 1973; Український переклад — Казки. — К., 1977; Собр. соч.: В 4 т. - С.-Петербург, 1894-1895.

23. Ярош Г.О., Седова Н.М. Сучасний урок у початковій школі. 33 уроки з використанням технології розвитку критичного мислення. Харків. “Основа”. 2004.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Людина і світ, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
2 лютого 2020
Переглядів
858
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку