Урок навчання грамоти "Звуки [з], [з'] та позначення їх буквою зе.

Про матеріал

Правильно артикулювати звуки [з], [з']; вправляти у читанні слів та складів з буквою «зе»; Ознайомити учнів з буквою «З» (зе), її назвою та звуковим значенням; вчити дітей збагачувати активний словник учнів; розвивати їх уважність, спостережливість, логічне мислення; виховувати любов до природи.

Перегляд файлу

Тема. Звуки [з], [з’], позначення їх буквою «зе». Дзвінке вимовлення цих звуків у кінці слів та складів. Фразеологізми.

Мета. Ознайомити учнів з буквою «З» (зе), її назвою та звуковим значенням; вчити дітей правильно артикулювати звуки [з], [з’]; вправляти у читанні слів та складів з буквою «зе»; збагачувати активний словник учнів; розвивати їх уважність, спостережливість, логічне мислення; виховувати любов до природи.

Обладнання: каса букв, сигнальні картки (кружечки), таблиця, склади та слова з буквою «зе», слова з буквою «де», репродукція картини «Зимові розваги», магнітофон, «мікрофон».

Зміст уроку

І Органфзація класу.

!. Промовляння скоромовок, вивчених на попередньому уроці.

По саду іду, іду і в дуду: «Ду-ду! Ду-ду!»

Ми носили воду в ситі,

Та дерева не политі.

Воду в ситі не носити,

Саду ситом не полити.

-Яку букву ми вивчали на минулому уроці? (Д)

2. Гра «Зачаровані картки».

-Діти, злий чарівник зачарував слова. Допоможіть їх відновити.

На дошці картки з закритими до половини зверху словами (дорослі, Діти, садили, і, сад).

2. Складання речень.

-Складіть речення зі словами, «визволеними від злих чар».

  Діти вгадують ці слова і складають з них речення (Діти і дорослі садили сад).

3. Побудова на дошці схеми речення.

ІІ Вивчення нового матеріалу.

1.Виділення звуків [з], [з’].

-Діти, дізнайтесь, з якою буквою ми познайомимось сьогодні на уроці, прослухавши вірш та загадку.

 

а)Зима морозяна надворі,

замети білі на землі.

Санчата на ставок з розгону

Скотились весело з гори. (Н. Забіла)

 

б)Загадка.

Зроду рук своїх не має,

а узори вишиває. (Мороз)

2. Артикуляція звуків [з], [з’], визначення їх за звучанням.

За-са,  зу-су, зи-си, зі-сі, зе-се, зо-со.

а) «Повтори останній склад».

Вчитель:                               Учні:

Вибігла коза-                  за-за-за.

Поїхали вози-                 зи-зи-зи.

Випасли козу-                 зу-зу-зу.

Ведмідь у барлозі-        зі-зі-зі.

3. Підбір слів зі звуками[з],[з’] в різних позиціях.

По рядах:

1 – на початку слова; 2 – в середині слова; 3 – в кінці слова.

заєць                               коза                                віз

Зіна                                  візок                               мороз

зошит                              бузок                              газ

зебра                               ковзани                         раз

зірка                                казочка                          рогіз

 

4. Звуковий аналіз слів: Зіна, зима (на дошці).

5.Гра « Впіймай звук».

Вчитель читає віршик, а учні піднімають сигнальні картки, якщо у слові є звуки [з],[з’].

Пані зебро, де ви йдете?

Пані зебро, що несете?

-Несу зайчика малого,

Заболіла ніжка в нього. ( І. Малкович)

ІІІ Фізкультхвилинка під музику.

ІV Ознайомлення з буквою «З»(зе).

1.Показ букви «З» (великої і малої).

Аналіз букви, порівняння великої і малої літер, порівняння з іншими буквами, запам’ятовування місця в касі.

2.Вивчення віршика.

На осонні змій повзе,

Вигнувсь він, як буква «зе».

Буква «зе», як цифра 3 (три).

Щоб завчити, повтори!

3. Читання складів на складовій таблиці на дошці.

V.Робота в зошитах для друкування.

Друкування великої і малої букв «зе».

VІ. Робота з «Букварем» (с. 72).

1.Звуко-складовий аналіз слів: зебра, морозиво, зірка.

2.Читання складів із зіставленням звуків[з]-[с], [з’]-[с’](«будиночки»).

На дошці склади. Діти замінюють в них букву «ес» на букву «зе» і читають їх.

3.Читання колонок слів і речень. Лексична робота.

-Прочитайте пари слів. Що ви помітили?

-Що змінилося? Чому?

-Прочитайте речення.

4.Читання та тлумачення фразеологізмів.

Не водити за носа.

Не задирати носа.

Не показувати носа.

5. Аналіз слів замок-замок.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

Робота з таблицею.

а) читання слів, що «приніс» рак(«Мікрофон»).

-Знайдіть слова про зиму(зима, ковзани,мороз).

б) читання речень.

Надворі зима.

Назар сів на сани.

Зіна стала на ковзани.

Всім весело.

в) складання схем до речень по рядах.

1-й ряд -1 речення;

2-й ряд- 2 речення;

3-й ряд- 4 речення.

Один учень- на дошці складає схему 3-го речення.

VІІ Підсумок уроку.

  • З якою буквою ми познайомились на уроці?
  • Хто пригадає віршик про букву «зе»?
  • Що найбільше сподобалось на уроці?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1.  Galusia
    Дякую за матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 березня 2018
Переглядів
13419
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку