Цікавий урок, проведений у формі гри. Урок на закріплення звукового значення букви „ бе"; удосконалення навички звукового аналізу слів; формування навички читання складів, слів, тексту з буквою „ бе". Діти вчаться давати поширені відповіді на запитання, поповнюють словниковий запас. Розвивається в дітей мовлення, спостережливість, кмітливість, уміння знаходити відповідну інформацію, подану на ілюстраціях в підручнику до букви „бе".
НАВЧАННЯ ГРАМОТИ (ЧИТАННЯ)
Тема «Рудохвоста витівниця серед лісу веселиться…» Закріплення звукового значення букви Бб. Читання слів. Опрацювання тексту «Білки». Скоромовка.
Гра «Що?Де?Коли?»
Мета ‑ закріплювати звукове значення букви „ бе"; удосконалювати навички звукового аналізу слів ; формувати навички читання складів, слів, тексту з буквою „ бе".Вчити давати поширені відповіді на запитання, поповнювати словниковий запас учнів. Розвивати в дітей мовлення, спостережливість, кмітливість, образне мислення, уяву, уміння знаходити відповідну інформацію, подану на ілюстраціях в підручнику до букви „бе". Виховувати бережне ставленя до природи.
Обладнання-круг для гри «Що? Де? Коли?», конверти із завданнями, малюнки тварин, посилка, лист, роздатковий матеріал для читання .
Хід уроку
І. Мотиваційний етап
1. Психологічний настрій.
Подивилися на мене,
Посміхнулися усі.
Хто готовий до роботи?
Хто бадьорий?
Молодці!
Вправа «Очікування».
Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
А я очікую, щоб ви були на уроці активними, кмітливими, правильно, виразно і швидко читали.
2.Девіз уроку (слайд)
Я буду:
Уважним
Розумним
Організованим
Кмвтливим
3.Сюрпризний момент
Посилка від Сови
(Стук в двері. Листоноша передає посилку)
– Діти, ми щойно отримали посилку для учнів 1-Б класу, але відправник невідомий.
– Як ви думаєте, від кого вона?
– Пропоную відкрити її. (Лист від сови)
Дорогі учні 1-Б класу!
Надсилаю вам гру «Що? Де? Коли? «Надіюсь вам сподобається грати в цю гру. Ви будете знавці, а проти вас гратимуть ваші друзі- учні «Лісової школи». Вам потрібно виконати завдання, які лежать в конвертах. Бажаю хорошої гри. (загадка)
Вдень мовчить,
Вночі кричить,
Між дерев літає,
Здобич виглядає.
У дуплі живе сама,
А ім'я її - ...
(Сова)
-Таце ж лист від …Сови. Це вона нам прислала посилку.
II.Етап цілевизначення та планування
Любі дітки! Сьогодні ви маєте змогу закріпити навички читання. На уроці учитимемося говорити – охоче, читати – виразно, запитувати – точно, відповідати – чітко.
- У кінці уроку ми визначимо, яким вийшов наш урок: корисним чи даремним. Корисним ми зможемо його назвати, якщо:
1. Пограємося в гру .
2.Проведемо мовну розминку.
3. Виконаємо завдання в групах.
4.Попрацюємо з текстом підручника.
5. Поставимо питання за малюнком.
6. Вивчимо скоромовку
Отже. сьогодні на уроці ми будемо грати в гру і виконувати завдання. які прислали нам учні лісової школи . (Дістаю ребуси і читаю « Розшифруйте ребуси , і дізнаєтеся що ж ви будете робити на уроці».
Сьогодні на уроці - ви знавці. Проти вас гратимуть ваші друзі.
І так гру «Що? Де? Коли?» розпочинаємо. Крутіть барабан!
1.Вправи на дихання, артикуляцію
Виконання завдань з 1 конверта.
Шановні гравці проти вас грає
Сірий, зубастий,
По полю блукає,
Ягнят шукає. (Вовк)
Завдання від вовка прочитає… (учень)
Щоб гарно працювати
Ротик треба розім’яти.
а ) МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Робота над чистомовкою (слайд)
Ба-ба-ба,ба-ба-ба!
Он на березі верба.
Бу-бу-бу, бу-бу-бу!
Доглядаємо вербу!
Бі-бі-бі, бі-бі-бі
Сидить голуб на вербі.
Би-би-би,би-би-би!
Голуб полетів з верби.
Бу-бу-бу, бу-бу-бу!
Я люблю свою вербу
б) Дихальна гімнастика «Хто швидше надме кульку».
2.Аналітико-синтетичні вправи
Виконання завдань з 2 конверта від …
Влітку любить полювати,
А узимку — в лігві спати.
Як зачує він весну,
Прокидається від сну. (Ведмідь).
Завдання від ведмедя прочитає… (учень)
Дружно, швидко вимовляй,
Скоромовки промовляй!
а) Які скоромовки ви вивчили ?
Гра „ Мікрофон " (діти розказують скоромовки)
Бабин біб розцвів у дощ Бив баран у барабан
Буде бабі біб у борщ. А бобер у бубон.
Потомились обидва -
Більше бить не будуть.
б) Гра «Ходить буква рядами».
Усі: «Ходить буква рядами,
Дружить хоче з нами –
Кого за руку візьме,
Хай той слово назве. ( малюнки –підказки на дошці)
Яку букву ми вивчили на минулому уроці? Який звук вона позначає?
Гра «Назви слово яке містить букву Б
Виконання завдань з 3 конверта.
Шановні гравці проти вас грає
Влітку сіренький,
А взимку біленький,
Довгі вуха має,
Швидко стрибає. (Заєць)
Завдання від зайця прочитає… (учень)
Все вивчене пригадай,
До слів схему підбирай
Робота в парах (1 на парті)
Виконання завдань з 4 конверта
Скачуть на болоті
Зелененькі лапки,
Квакають завзято
Веселенькі ...
(Жабки)
Завдання від жабки прочитає… (учень)
Зі мною грайте,
Гарно всі склади читайте
а)Читання складів по таблиці ( у кожного на парті).
«німе кіно», «Наспівуючи улюблену мелодію», « В парах», «В групах» (по рядах) (кожному)
б)Читання слів по променевій таблиці по рядах, парами(на дошці)
в) Вправи на розвиток кута зору (фронтально)
— Зараз ми, дивлячись на крапку, прочитаємо слова з вивченою буквою:
— Яке слово з прочитаних можна назвати «зайвим»? (Буква)
— Чому? (Усі решта слів — це назви тварин.)
— Як одним словом назвати інші слова? (Тварини)
Виконання завдань з 5 конверта.
Шановні гравці проти вас грає
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться,
А зовуть її… (лисиця).
Так, це Лисичка І вона також має для нас завдання.
Часу не гайте
слова з складів читайте
Лисичка просить прочитати слова із складів.
г)Гра « Блискавка» ( слайд)
Виконання завдань з 6 конверта.
На ставку зробили дім
І живуть сім'єю в нім.
Хвіст широкий, як лопатка,
У малого ...
(Бобренятка)
Хто ж там, хто вже так стомився
І наліво похилився?
Треба дружно нам всім встати,
фізкультпаузу почати!
Фізкультхвилинка (слайд)
Зупиняємо урок – робимо зарядку,
Руки вгору, руки вниз, а тепер присядка.
Руки вгору, нахиляйся,
Як деревце похитайся,
На зупинці відпочили –
І за парти тихо сіли.
3.Вправи з читання. Виконання логічних завдань
Виконання завдань з 7 конверта.
Це дивний звірок,
круглий, мов клубок,
голки в нього стирчать,
спробуй його взять.
Хто це такий? (їжачок)
Завдання від їжачкапрочитає…
Слова швидко читаєм,
Гарно вимовляєм.
а) прочитай стовпчики слів.(слайд)
Бо-рис Ма-ри-на ро-би-ли
Бо-рис-ко Ма-рин-ка зро-би-ли
б) Гра «Збери слово» (читання хором, наввипередки) (слайд)
Бак → куб→ бук → бук → бук→ кут → тис
III. Вивчення нового матеріалу.
1. Гра „ Сфотографуй оком." (Показую слова на 1-3 сек. Учні читають і називають їх).
Учитель вивішує на дошку колонки слів із Букваря) (слова читає вчитель, учні тихо, по складах, а потім голосно, цілими словами, потім вчитель знімає по одному слові)
-Яке слово зникло?
брели
брести
побрести
побродити
брід
перебрести
— Давайте правильно прочитаємо ці слова
Виконання завдань з 8 конверта.
Червонясту шубу має
По гілках вона стрибає.
Хоч мала собі на зріст
Та великий має хвіст. (білка)
Завдання від білки
Гарно всі ми граємо,
Текст читати починаємо!
а)Бесіда за сюжетним малюнком.(Складання речень за малюнком)
— Куди прийшли діти?
— Які дерева зображено на малюнку?
— Хто живе в дуплі?
— Що збирає білка?
б)Діалог. „ Запитаємо у білки?"
Де ти білочко живеш ?
Що ти білочко гризеш ?
Я гризу горішки, і гриби , і шишки.
В дубі маю я житло, називається дупло.
А в морозні люті дні , ти не мерзнеш у дуплі ?
Мене взимку зігріва тепла шубка хутрова.
в)Робота в парах . Читають запитання, дають відповіді.(буквар с.81)
-Де дупло білки ?
-Де плавала рибка ?
-Де зимував ведмідь ?
Фізкультхвилинка.
2. Словникова робота.
Брід — мілке місце річки, озера, де можна перейти чи переїхати на протилежний берег.
Бродити — повільно ходити без певної мети; блукати.
Бавитися — гратися в якусь гру; розважатися, весело проводити час.
кинулись -побігли
заборонив- не дозволив
3. Читання стовпчика слів «луною» за вчителем.
— Знайдіть слово з м'яким приголосним.
— У яких словах чотири склади?
4. Опрацювання тексту «Білки». (буквар с.81)
а) Хвилинка фантазії
— Прочитайте заголовок. Як ви думаєте, про шо буде розповідатись у тексті?
а) Виразне читання тексту вчителем.
— Чи доводилося вам бачити маленьких білочок?
б) Читання «Луною»
5.Робота над змістом прочитаного
- Скажіть, кого не вистачає на ілюстрації в букварі? (відповідають, що на
ілюстрації не вистачає дідуся, який заборонив дітям ловити білок).
— Чому дідусь не дозволив кривдити білочок?
— Як треба поводитися, гуляючи в лісі?
в)Напівголосне читання. Гра «Дощ»
Падають поодинокі дощові краплинки – читання пошепки;
дощ – середня гучність читання;
злива – читання в повний голос.
Гучність читання чергується
г) Читання тексту ланцюжком.
ґ) Читання тексту окремими учнями по частинах.
д) Інтонування окличних речень.
е)Гра «Плутанина» (вчитель змінює одне слово в реченні, діти знаходять помилку) в) є) 3. Гра «Запитай – відповідай»
- За малюнками у підручнику поставте запитання і дайте відповідь на них.
6. Робота над скоромовкою «Бурі бобри брід перебрели...». (слайд)(буквар с.81)
- Чи всі слова у скоромовці вам зрозумілі? Що таке ТОРБИ? (Сумки.)
(Після кількаразового проказування учнями хором і індивідуально скоромовки про бобрів влаштовую конкурс скоромовців).
*читання повільно, швидше, здивовано, диктором, конкурс скоромовців,.
Виконання завдань з 9 конверта.
IV.Рефлексивно-оцінювальний етап.
Ось і уроку кінець!
Хто працював, той молодець!
Що сподобалось вам, поділіться,
Що сумним було, пожаліться.
— В яку гру ми грали?
— Чи сподобалося вам грати в цю гру ?
— Хто нам прислав цю гру?
— Які звірі нам готували завдання?
— Яке завдання вам сподобалося найбільше?
— Яке завдання не хотілося виконувати?
— Яку букву ви повторювали на уроці?
— Який звук позначає ця буква на письмі?
— Якими враженнями від уроку ви поділитесь вдома?
— Чи були ви успішними на уроці?
— Чи справилися ви з усіма завданнями, які поставили на уроці?
Вправа «Чарівний конверт» Самооцінка. Діти дістають з конверта розділеного на дві частини надписи: «Молодець», «Так тримати». В другій половині надписи: «Старайся!» , «Значно краще» т.д. (діти самостійно дістають надписи і прочитують)
Ви всі молодці. Дякую за злагоджену, результативну роботу, яку ви показали під час гри.