Конспект уроку ": Періоди онтогенезу у багатоклітинних організмів: постембріональний розвиток. "

Про матеріал
Конспект уроку містить матеріали до теми "Постембріональний розвиток організмів". Може бути корисна вчителям біології
Перегляд файлу

Тема: Періоди онтогенезу у багатоклітинних організмів: постембріональний розвиток.

Мета:

  • повторити, закріпити і узагальнити знання періоди онтогенезу у багатоклітинних організмів;
  •  продовжити формувати усвідомлення понять «онтогенез», «ембріогенез», постембріональний розвиток;
  • ознайомитися з основними етапами постембріонального розвитку хордових;
  • розвивати навички встановлення етапів онтогенезу тварин, вміння працювати в групах, робити самостійні висновки;
  • виховувати почуття єдності людини з усіма живими організмами біосфери.

Тип мінімодулів: адаптаційно-перетворюючий.

Обладнання: Підручник «Біологія 11, рівень стандарту, академічний рівень», таблиці «Стадії розвитку тварин», комп’ютер(и),  бланки «Павутинки рефлексії».

Структура міні модулю.

І. Оголошення теми та мети міні модулю.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності:

Чи правильне твердження?

Народжений повзати літати не зможе

ІІІ. Актуалізація опорних знань та активізація пізнавальної діяльності.

Гра «Вірю-не вірю»

  • 1. Гаструла-це двошаровий зародок
  • 2.Дроблення- це ряд мейотичних поділів зиготи
  • 3.Алкоголь негативно впливає на розвиток плоду
  • 4.Найскладніший процес запліднення у Покритонасінних
  • 5.Ентодерма-зовнішній зародковий шар
  • 6.В ембріональному періоді у більшості багатоклітинних організмів  зародки проходять три одинакові стадії
  • 7.Зигота-незапліднена яйцеклітина

     8.З мезодерми формується серце.

Складіть текст з поданими нижче словами:

  • Онтогенез, розвиток,  людина, зародок, плід, дроблення, гаструла, бластула, алкоголь, нікотин, мутації, здоровий спосіб життя,  хромосомні порушення,  народження,  формування органів

ІІІ Вивчення нового матеріалу

  • Постембріональний розвиток- це період життя,який починається після народження і триває до смерті.

Прямий                                                        


  • Справжнє живо народження
  • Яйценародження
  • Яйцеживонародження
  • Ссавці
  • Птахи
  • Плазуни

 

  • Хрящові риби
  • Молюски(Черевоногі, Головоногі)
  • Ракоподібні
  • Кишковопорожнинні
  • Черви

Непрямий розвиток

  • Групи отримують картку «Стадії розвитку тварин» і завдання: скласти схему життєвого циклу організму, одна із стадій якого зображена під номером 8(1 група),  21(2 група), 15(3 група). На виконання роботи дається 5 хвилин (відлік часу – пісочний годинник чи цифровий годинник на екрані комп’ютера), результат – звіт у вигляді записаної на дошці схеми, наприклад:

Група І. Риби: 8 (ікра) → 14 (мальок) → 19 (доросла щука)

Група 2. Жаби:3(ікра) → 21(пуголовок) → 25 (пуголовок, що полює) → 6 (жаба)

Група 3. Метелики: 26(яйця) → 29(личинка) → 15(лялечка) → 17(імаго) ;

  • В залежності від використаного часу можна запропонувати завдання на встановлення онтогенезу довільно обраної тварини, або продублювати завдання з карткою «Стадії розвитку рослин».

Функції личинок

  • Живильна функція-накопичення поживних речовин.
  • Раціональне використання ресурсів-
  •     різні фази розвитку розділені за типом живлення, а також просторово.
  • Функція розселення-забезпечують розселення виду.

ІV.  Етап застосування отриманих знань.

Встановіть відповідність

Прямий розвиток                                                                 А)Людина розумна;

                                         Б) Муха хатня;

                                                  В)Горобець міський;

                                                           Г)Ящірка зелена;

                                                           Д)Ропуха очеретяна;

                                                            Є) Гадюка степова;                                                            Ж)Курка свійська.

 

VІ Підведення підсумків модулю через відповідь на питання, що ставилося в мотиваційній частині: Чи дійсно народжений повзати літати не зможе?

VІ. Рефлексія за допомогою бланків «Павутинки рефлексії»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1. Життєвий цикл комахи

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\стадии насекомого.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2.    Стадії розвитку тварин

stadii-razvitiya-large

 

 

 

Додаток 3. Павутина рефлексії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4.  Вигляд картки «словникового дощу».

docx
До підручника
Біологія 9 клас (Остапченко Л.І., Балан П.Г., Поліщук В.П.)
Додано
1 червня 2021
Переглядів
813
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку