Закони Менделя І-ІІ матеріали до уроку

Про матеріал
Мета: ознайомити з основними закономірностями успадкування ознак на прикладі законів Г. Менделя; формувати знання про генетичну символіку, гібридологічний метод досліджень; розкрити значення законів Менделя для генетики; формувати вміння складати схеми схрещування; розвивати уяву, увагу, пам’ять, мову, логічне мислення, уміння висловлювати судження, аналізувати й систематизувати інформацію, встановлювати причиннонаслідкові зв’язки; формувати інтерес до предмета. Обладнання: таблиця «Закони Г. Менделя», портрет Г. Менделя, малюнки й фотографії, що демонструють успадкування ознак, ТЗН, роздатковий матеріал, презентація Поняття й терміни: гомозигота, гетерозигота, моногібридне схрещування, закон одноманітності гібридів першого покоління, домінування ознак, розщеплення ознак, закон розщеплення, генетична символіка, гібридологічний метод. Тип уроку: засвоєння нових знань
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Закономірності успадкування ознак встановлені Г. Менделем. І та ІІ закони

Номер слайду 2

Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно плідно працювати.

Номер слайду 3

Закономірності успадкування ознак встановлені Г. Менделем. І та ІІ закони

Номер слайду 4

Чому одні квіти – червоні, а інші білі?А волошки завжди сині?А кошенята в кішки не завжди схожі на неїза кольором шерсті. Чому?

Номер слайду 5

Вправа «Точка опори»

Номер слайду 6

1. __________ - ділянка молекули ДНК(РНК), яка несе інформацію про структуру одного білка2. __________ - це сукупність усіх генів організму 3. __________- це сукупність ознак і властивостей організму, які сформовані на основі генотипу 4. Як називається ген який виходить «переможцем»? _______________5. ____________ - це властивість живих організмів відтворювати в потомстві ознаки предків6. Ця людина є основоположником сучасної генетики _______________7. Гени, що перебувають у різних станах, але займають одне й те саме місце у хромосомах однієї пари та визначають різний стан певної ознаки ___________________8. Зигота, що має однакові алелі одного гена в гомологічних хромосомах _______________9. Зигота, що має різні алелі одного гена в гомологічних хромосомах (Aa), тобто має альтернативні ознаки ___________________10. Та, що пригнічується, проявляється тільки в гомозиготному стані _____________________Термінологічна розминка

Номер слайду 7

1. _____ - ділянка молекули ДНК(РНК), яка несе інформацію про структуру одного білка2. __________ - це сукупність усіх генів організму 3. __________- це сукупність ознак і властивостей організму, які сформовані на основі генотипу 4. Як називається ген який виходить «переможцем»? _________________5. ____________ - це властивість живих організмів відтворювати в потомстві ознаки предків6. Ця людина є основоположником сучасної генетики _______________7. Гени, що перебувають у різних станах, але займають одне й те саме місце у хромосомах однієї пари та визначають різний стан певної ознаки ___________________8. Зигота, що має однакові алелі одного гена в гомологічних хромосомах _______________9. Зигота, що має різні алелі одного гена в гомологічних хромосомах (Aa), тобто має альтернативні ознаки ___________________10. Та, що пригнічується, проявляється тільки в гомозиготному стані ________________Термінологічна розминка. Ген. Генотип. Фенотип. Домінантний ген. Спадковість. Г. Мендель. Алельні гени. Гомозигота. Гетерозигота. Рецесивна ознака

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Під час схрещування чистих ліній у гібридів першого поколінняпроявляється тільки одна ознака - домінантна (одноманітні за фенотипом і генотипом.)Перший закон Менделя-Закон одноманітності гібридів першого покоління. P: F1♂♀х. ААаа. G: ААа. Ааа. Аа. Аа. Аа

Номер слайду 10

Закони МенделяІ закон Одноманітніть гібридів першого покоління. Під час схрещування чистих ліній перше покоління гібридів одноманітне за фенотипом і генотипом. Цитологічні основи♀Статистичні закономірності100%P: F1♂х. ААаа. G: ААа. Ааа. Аа. Аа. Аа

Номер слайду 11

Який колір квітів буде у гібридів першого поколіннябілих та червоних троянд по генотипу та пофенотипу, якщо білий колір - рецесивна ознака? (Схрещували гомозиготні особини). Розв'яжіть задачу: P: ♀ АА x ♂ aa G: F1: Aa, Аа, Аа, Аа Aa. Aaчервонібілічччч. Дано: А – червоний колір,а – білий. Р – гомозиготи (АА,аа)F1 - ?

Номер слайду 12

При схрещуванні гібридів першого покоління між собою у нащадків спостерігається розщеплення ознак у співвідношенні 3:1 Другий закон Менделя-Розщеплення ознак у другому поколінніЗа фенотипом 3:1 P2: F2♂♀х. Аа. G: ААААа. Ааа. Аа. Аааа

Номер слайду 13

Закони МенделяІ закон Одноманітніть гібридів першого покоління. Під час схрещування чистих ліній перше покоління гібридів одноманітне за фенотипом і генотипомІІ закон. Розщеплення ознак у другому поколінніПри схрещуванні гібридів першого покоління між собою у нащадків спостерігається розщеплення ознак у співвідношенні 3:1 за фенотипом. Цитологічні основи. P: F1♂♀х. ААаа. G: ААа. Ааа. Статистичні закономірності100%х♂♀Аа. Аа. P2: F2 G: ААААаа. Аа. Аааа3:1

Номер слайду 14

Якого кольору будуть троянди у нащадків при схрещувані двох рослин – гетерозиготних, якщо червоний колір домінантна ознака, а білий - рецесивна?Розв'яжіть задачу: Дано: А – червоний колір,а – білий. Р - гетерозиготи. F2 - ? P2: ♀ Аa x ♂ Aa G: F2: Aa AA, Aa, Aa, aa AaчервонічервонібіліУ нащадків відбудеться розщеплення: 3:1 за фенотипом

Номер слайду 15

Номер слайду 16

У гарбуза білий колір плодів А домінує над жовтим а. Який буде зовнішній вигляд F1, якщо схрестити гарбуз гомозиготний за білим кольором із гарбузом гомозиготним за жовтим кольором?Аа. ХF1 Розв'яжіть задачу:

Номер слайду 17

Дано: А – білий коліра – жовтий колір. F1 - ? P: ♀ АА x ♂ аа G: А F1: Aa біліВідповідь: зовнішній вигляд у гібридів F1 буде Аа білий Розв’язання: Ааа Aa Aa Aa білібілібілі

Номер слайду 18

Номер слайду 19

При схрещуванні двох котиків з короткими вухами одержано потомство: 6 коротковухих і 2 з нормальними вухами. Які генотипи батьків? Розв'яжіть задачу:

Номер слайду 20

Дано: Р - коротковухіF – 6 к.в, 2 н.в. P2: ♀ Аа x ♂ Аа G:а F2: Aa, АА, Аа, аа Відповідь: У нащадків відбудеться розщеплення: 3:1 за фенотипом. Розв’язання: ААак.вк.вк.вн.в P - ?

Номер слайду 21

Вправа «Логічний наслідок»

Номер слайду 22

Батьки гетерозиготні. Відповідає ІІ закону Менделя. Що можна сказати про генотипи батьків?

Номер слайду 23

Лисиці були гомозиготні, за ознакою чорно-бурі,і всі гамети містили однакові гени. F1 Перед вами нащадки F1. що можна сказати про генотипи їх батьків?

Номер слайду 24

F1 Домінує ген плямистого забавлення. Який ген є домінуючим?Р1

Номер слайду 25

«Моя самооцінка уроку» використовуючи вивчені вже терміни гомо- та гетерозиготи.1. Чи сподобався мені урок? 2. Чи зрозумів(ла) тему? 3. Моя активність на уроці? 4. Чи зможу я використати дані знання в подальшому житті?

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Домашнє завдання: повт.§28, опрацювати §29 Відеозавдання: скласти задачу за відео

pptx
До підручника
Біологія 9 клас (Андерсон О.А., Вихренко М.А., Чернінський А.О.)
Додано
3 червня 2021
Переглядів
1972
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку