Конспект уроку письма на тему: "Письмове приладдя. Постава під час письма. Орієнтування на сторінці зошита (вгорі, посередині, внизу)".

Про матеріал
Розробка уроку спрямована на ознайомлення учнів із завданнями уроків письма, зошитом для письма і розвитку мовлення, письмовим приладдям, а також правилами сидіння за партою під час письма.
Перегляд файлу

Тема: Письмове приладдя. Постава під час письма. Орієнтування на сторінці зошита (вгорі, посередині, внизу).

Мета: ознайомити учнів із завданнями уроків письма, зошитом для письма і розвитку мовлення, письмовим приладдям; формувати вміння правильно сидіти за партою, тримати олівець під час письма, класти на парту зошит; учити орієнтуватися на сторінці зошита, розрізняти поняття вгорі, посередині, внизу; вправляти учнів у наведенні контурів предметів; розвивати вміння розповідати за малюнком, висловлювати свої міркування; виховувати охайність і старанність під час виконання олівцем завдань у зошиті.

Обладнання: іграшка зайчика; портфель з навчальним приладдям; плакати «Сиди правильно», «Пиши правильно»; Чарівна скринька та іграшки; таблиця «Гімнастика для очей»; зошит для письма і розвитку мовлення (авт. К. І. Пономарьова).

Література:

https://naurok.com.ua/biblioteka

https://vseosvita.ua/library

https://super.urok-ua.com/tag/konspekti-urokiv-z-navchannya-gramoti/

https://www.youtube.com/watch?v=BK_SfktIQiM

Уроки навчання грамоти (письмо та розвиток мовлення)
Галина Сапун, Марія Пачашинська. - Тернопіль : Підручники і посібники, 2002. – 136 с.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна та мистецька.

                                                            Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА     

1.Організаційний момент

          Продзвенів уже дзвінок,                                 

починається урок.

Приготуйте без мороки

Все, що треба до уроку.

Книжку, зошит, ручку, олівці.

Приготувались?

Зошити тернопільського видавництва не відповідають вимогамРеально - Новини  Тернополя та області | Реально - Новини Тернополя та областіМалюнок хлопчика і дівчинки олівцем, які тримаються за руки, цілуються,  обіймаються в повний зрістColored Cliparts, Stock Vector And Royalty Free Colored Illustrations

 

Молодці!

Все у нас уже на місці,

залишилось тільки сісти!

Сядьте, дітки, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько.

Голову вище підніміть,

Плечі свої розведіть.

Всі на мене подивіться,

і приємно посміхніться!

Добрий день!

2.Бесіда про значення письма та важливість уміння писати

— До нас на урок завітав Зайчик,  який уперше прийшов до школи. Він став школярем. Цією радісною новиною вирішив поділитись із друзями, які живуть у лісі, але  бігти  туди дуже далеко. Як бути? Що можна порадити Зайчику? (Написати смс-повідомлення, надіслати листа електронною поштою...)

Мягкая игрушка МУЛЬТИ-ПУЛЬТИ M9590-22A зайчик — купить в интернет-магазине  ОНЛАЙН ТРЕЙД.РУ

 

 Але для того, щоб написати листа, потрібно вміти писати,  знати,  як правильно тримати  ручку (олівець),  зошит;  вивчити правила сидіння за партою.  Ви вже це все вмієте? А правила знаєте? Отже, на уроці української мови в школі ми будемо вчитися каліграфічно та грамотно писати і Зайчика навчимо. Тому сьогодні він із задоволенням залишається у нашому класі,  щоб разом з вами старанно та активно працювати,  вивчити усі важливі правила,  необхідні учням під час письма.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1.Ознайомлення з письмовим приладдям

Гра «Допоможи Зайчику»

 У портфелі Зайчика лежать ручки, олівці, зошити, фломастери, підручники, але він не знає, як ними користуватися. Нумо допоможемо йому!

(Учні розповідають про призначення цих речей. Учитель доповнює, розповідає про те, які речі потрібні для уроку письма)
— Спочатку ми будемо писати простим олівцем, а згодом навчимося писати кульковою ручкою. Ці речі,  необхідні для письма,  називають письмовим приладдям. Олівці та ручки потрібно класти у пенали або підставки,  щоб вони не ламалися і не губилися.

2. Ознайомлення із зошитом для письма та розвитку мовлення (Пономарьова К. І. Зошит для письма і розвитку мовлення : навч. посіб. для 1-го класу закл. загал. серед. освіти (у 2-х част.).— К. : УОВЦ «Оріон», 2017)

На уроках письма ми будемо користуватися зошитами із друкованою основою,  тобто прописами.              Зошит — це зшиті аркуші паперу. Саме назва про це  і говорить: зошит — зшитий. У ньому ми будемо вчитися писати. Зошит складається з обкладинки та сторінок. Розглянемо спочатку обкладинку…

C:\Users\user\Downloads\IMG_20201023_204343.jpg

3. Робота з обкладинкою зошита

 Що ви бачите на обкладинці зошита? (На обкладинці ми бачимо тварин,  які навчаються у лісовій школі)

 Хто навчається в лісовій школі? (Білочка,  Зайчик та Ведмедик навчаються у лісовій школі)

— А хто навчає учнів? (Учнів навчає Мудра Сова)

 Який урок зараз триває? (Зараз триває урок письма)

 Що навчає робити Сова? (Сова навчає правильно сидіти, тримати олівці,  писати в зошитах)

 За чим сидять звірятка? (Звірятка сидять за партами)

 Подивіться уважно, як лежать зошити в учнів та як вони тримають олівці. Зверніть увагу,  Ведмедик тримає олівець в лівій лапі,  бо він пише лівою лапою. Діти  у першому класі теж можуть писати лівою рукою. Незалежно,  якою рукою писати,  головне  акуратно (охайно) та грамотно(правильно).

 Запам’ятайте! Зошит — це обличчя учня. Слідкуйте за тим, щоб він завжди був чистим, охайним. А щоб не забруднилася обкладинка, треба  його обов’язково обгорнути.

 А зараз ми ознайомимося з підказками, що допомагатимуть нам навчатися та орієнтуватися  у зошиті. Розгорніть зошит…

 Прописи Я пишу 1 клас Частина 1 Авт: Пономарьова К. Вид: Оріон

(Учні розглядають умовні позначення, розповідають, що намальовано в умовній позначці, а вчитель пояснює, що вона позначає.)
— Щось не хочеться сидіти

Треба трохи відпочити

Зайчик просить на зарядку

Буде в нас усе в порядку

Фізкультхвилинка

 https://www.youtube.com/watch?v=BK_SfktIQiM

4. Продовження роботи за сторінками зошита (с. 1, 2)

а) Ознайомлення з правилами сидіння за партою.

C:\Users\user\Downloads\IMG_20201023_203256.jpg

 

Розгляньте плакат. Кого ви бачите на ньому? (Хлопчика і дівчинку.) Вони показують вам, як треба правильно сидіти за партою під час письма.

Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повною ступнею, спинку три­мати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні.

(Учні вправляються у правильному сидінні за партою під час письма. Учи­тель стежить, допомагає тим, хто виконав щось неточно.)

C:\Users\user\Downloads\IMG_20201023_202931.jpg        C:\Users\user\Downloads\IMG_20201023_203750.jpg

(Учні розглядають малюнки на плакатах та на сторінці зошита. Учитель ще раз нагадує, як потрібно сидіти за партою під час письма, учні вправляються у засвоєнні цих правил).

Прописи Я пишу 1 клас Частина 1 Авт: Пономарьова К. Вид: Оріон

 

б) Ознайомлення з правилами правильного тримання ручки (олівця).

C:\Users\user\Downloads\IMG_20201023_203426.jpg

Правила тримання ручки (олівця)

1)Візьміть ручку в руку і поставте цю руку на лікоть.

2)Тримайте ручку трьома пальцями (великим, середнім, вказівним) на відстані приблизно 1–1,5 см від кульки.

3)При цьому великий, середній і вказівний пальці зігнуті; безіменний та мізинець — напівзігнуті, лежать опорою для кисті, але не притиснуті до долоні.

4)Тримайте ручку пальцями на спеціальних насічках або гумці. Це необхідно, щоб пальці не посувалися донизу.

5)Верхній кінець ручки повинен дивитися у праве плече (якщо дитина пише правою рукою).

 

 

 

 

 

Нам необхідно навчитися користуватися ручкою,  щоб каліграфічно і гарно писати. А для цього виконаємо декілька нескладних практичних вправ.

Вправа 1. Згинання й розгинання пальців при «письмі» прямих штрихів у повітрі.

Вправа 2. Коливання ручкою, утримуючи її вказівним і великим пальцями;

вказівним і середнім та ін.

Вправа 3. Обертання ручки пальцями правої (або лівої, якщо вона є робочою) руки.

Вправа 4. Поставити ручку кулькою на парту, тримаючи за протилежний кінець, потім «спуститися» пальцями до кульки.

Вправа 5. Піднімання й обертання у повітрі ручки так, щоб кулька опинилася вгорі (при цьому пальці будуть біля кульки).

Вправа 6. Не випускаючи з рук, поставити ручку на парту вже протилежним від кульки кінцем і «спускатися» пальцями від кульки вниз (декілька               разів).

Вправа 7. Тримаючи ручку великим та середнім пальцями, піднімати вказівний.

Вправа 8. Колові оберти кистю.

Вправа 9. Покладіть ручку на парту і знову візьміть її.


в) Ознайомлення з правилами розташування зошитів.

 

  Подивіться ще раз на зошит і скажіть, з чого він складається? (З аркушів 

паперу, які зшили разом.)

 Як ви вважаєте, для чого нам потрібен зошит? (Щоб учитися в ньому писати.)

— У цьому зошиті ми будемо вчитися писати рукописними літерами. Роздивіться, будь ласка, сторінки в зошиті. Що ви помітили? Як написані букви? (Всі букви написані під нахилом.)

 Щоб так писати, треба покласти зошит під нахилом. 

 Правила розташування зошита на парті

 Сторінка зошита, на якій працюємо, лежить лівим нижнім кутом проти              середини грудей.

 Похила лінія повинна бути перпендикуляром відносно краю стола.

 Права рука тримається перпендикулярно до верхнього краю зошита.

 Якщо ви малюєте, зошит чи альбом треба покласти рівно

 

 

 

  • А ось тепер,  коли ми вивчили усі необхідні правила,  трохи пограємось.

5. Гра «Чарівна скринька».

(Умови гри: не заглядаючи у скриньку, дитина визначає на дотик предмети та називає їх. Якщо завдання виконано правильно, предмет дістають зі скриньки.)

 Як одним словом назвати предмети, що ми дістали із «Чарівної скриньки»? (Іграшки.)

 Зараз ми поговоримо про іграшки, якими полюбляють гратися хлопчики та дівчатка.

6. Робота за малюнками у зошиті (с. 2).

Прописи Я пишу 1 клас Частина 1 Авт: Пономарьова К. Вид: Оріон

Бесіда за першим малюнком

 Назвіть предмети, розташовані ліворуч.

 Назвіть предмети, розташовані посередині.

 Якими грають лише хлопчики?

 А якими можуть грати дівчатка?

 Якими іграшками можна грати разом?

  Зараз виконаємо наше перше завдання практично. А що таке завдання? Це та робота, яку нам задали зробити, тому вона зветься завданням. Завдання виконуватимемо різні. А сьогодні навчимося обводити по контуру. Розгляньте перше завдання в зошиті. Що намальовано ? Предмети (іграшки) зображені не суцільною лінією, а крапочками. Ми повинні з'єднати всі крапочки кожного предмета в одну лінію.

Візьміть олівці, згадайте, як треба їх тримати. Покладіть правильно зошити.

 Обведіть іграшки простим олівцем і розфарбуйте.

7. Гімнастика для очей.

Раз, два — Рівно голова!

Три, чотири, п’ять — Нумо очі закривать!

Шість, сім — Розплющують очки всі!

 На вісім знов позакривали,

Міцненько так їх потримали

Та й все спочатку розпочали.

П’ять разів отак зробили,

За роботу знову сіли

 Виконайте вправу за малюнком.

8. Продовження роботи у зошиті (с. 2).

Бесіда за другим завданням

 Кого ви бачите на малюнку?

 Хто намальований праворуч?

 Хто намальований ліворуч? посередині?

 Обведіть малюнок посередині, малюнок ліворуч, малюнок праворуч, розфарбуйте їх.

9. Робота в парах. Складання діалогу «Моя улюблена іграшка».

(Учні розпитують одне одного про улюблені іграшки, де їх зберігають, кому дозволено ними грати, хто складає іграшки вдома)

10. Малювання улюбленої іграшки. Виконання завдання 3 в зошиті.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Відгадування загадок

Не сорочка, а зшита.

Не кущ, а з листочками. (Зошит.)

Настрибаюсь вволю

 По чистому полю.

Правда, трішки ніс стешу,

Як малюю чи пишу. (Олівець.)

 

Хутко стрибне на папір.

І, хоч вір, а хоч не вір,

Враз напише нове слово.

 Ось і рішення готове.

Вправно пише у руці,

Бачать всі старання ці. (Ручка.)

 Як називають зошит, олівець, ручку? (Письмовим приладдям.)

2. Вправа «Мікрофон»

 Що потрібно для уроку письма?

 Покажіть, як правильно тримати олівець чи ручку?

 Покажіть, як правильно сидіти за партою під час письма?

3. Рефлексія

 Сьогодні до нас завітав Зайчик, який навчається у лісовій школі. Нумо розповімо йому, що нового дізналися на уроці.

(Умова проведення вправи: діти утворюють коло, розповідають Зайчикові, що нового дізналися на уроці, яку нову інформацію почули. Після цього передають іграшку наступному учасникові)

 Дякую за роботу!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Божок Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Панченко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 листопада 2020
Переглядів
15096
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку