Зорянський ліцей Мирівської сільської ради Дніпропетровської області Нікопольського району
Українська мова
Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень . Логічний наголос у питальних реченнях. Складення діалогу. Вимова й написання слова дятел.
2клас
Виконала:
Корзун І.М.
09.03.2021
Групи компетентностей, що формуються:
III. Повідомлення теми і завдань уроку.
IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
IV.4. Робота над деформованим текстом
IV.6. Формування навичок інтонування питальних речень. Лексична робота.
IV.7. Творча робота над реченням. Побудова питальних речень.
Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень . Логічний наголос у питальних реченнях. Складення діалогу. Вимова й написання слова дятел.
Дати уявлення про питальне речення;формувати навички інформування питальних речень та вміння ставити логічний наголос; учити ставити запитання, закріплювати навички будувати діалог;познайомити з новим словниковим словом; розвивати мову, пізнавальні інтереси; розширювати кругозір учнів; виховувати любов до читання,книги, до оточуючого світу. Обладнання: виставка книжок про тварин; ілюстрації із зображенням білки,дятла,їжака,черепахи, «світлофори».
Соціальна, полікультурна, комунікативна, інформаційна, самоосвіта і саморозвиток, продуктивна творча праця.
Комбінований.
Виставка книжок про тварин, мультимедійна апаратура.
Схилились голівки до праці мерщій,
Ти всі перешкоди здолати зумій.
Працюй наполегливо, швидко, старанно,
Щоб кожна хвилина не втратилось марно.
Перевірка виконання вправи.
- Зачитайте записані речення про березу.
- Що ви можете розказати про ці речення?Якого вони виду?Які знаки стоять у кінці речень?
Заслуховування складених казок «Як осінь золото розсипала» (два - три учні).
Сьогодні ми познайомимося ще з одним видом речень. Дізнаємося, які розділові знаки пишуться в кінці таких речень. Повторимо,як складається діалог, і вивчимо нове словникове слово.
Давайте проведемо невелику розминку й повторимо деякі великі (заголовні) букви.
Яка буква в алфавіті стоїть після букви «йот»? після «еф»? після «ю»?
Запишіть їх каліграфічно. (К,Х,Я.)
, ,
- А чи знаєте ви, як називаються такі речення? Якщо ні, вам на допомогу прийде ваш помічник – підручник.
- Прочитайте правило і дізнайтесь, як називаються речення, які ми сьогодні вивчаємо.
- Яке ж речення називається питальним?
- Який знак ставиться в кінці питального речення?
- Випишіть із даного діалогу два питальних речення.
- Як називаються речення-запитання?а речення-відповіді?
Ви знаєте, що з книжок можна довідатися про все на світі;про космос,історію,про чарівний світ казок,про рослини та тварини.
І на сьогоднішній урок я вас попросила принести одну з прочитаних книжок про тварин. Ось вони. Ця виставка сьогодні – наша класна бібліотека, і на перерві кожен із вас може виступити в ролі бібліотекаря: розказати й показати товаришам свою книжку,відповісти на запитання. Це дуже добре, що ви так багато читаєте,а значить, і багато вже знаєте. Деякі знання про тварин вам сьогодні будуть потрібні на уроці мови.
- За описом відгадайте, що це за тваринка.
Хвіст трубою,спритні ніжки -
Плиг із гілки на сучок!
Носить все вона горішки
В золотий свій сундучок.
Круглі очі , мов горішки,
Кожушина хутряна,
Гострі вушка,наче ріжки,
У дуплі живе вона. Білка
(Демонструється малюнок із зображенням білочки)
(Слова записані на дошці.)
(Дітям роздають картки з текстом вірша, у якому ці слова пропущено.)
Білочка
У дуплі, у соснячку
Я гризу…(горішки),
І гриби, і …(шишки).
Ти не мерзнеш у дуплі?
Моя шубка…(хутрова),,
І тому зимові дні
Мені зовсім…(не страшні).
Правильно!Із цим завданням ви впоралися. Але в цьому віршику є багато речень, у кінці яких стоїть ось такий знак.(Учитель показує картку із зображенням знака питання.)
Лапки в боки , вгору вушка.
Скачуть білочки – подружки.
Раз, два, три, чотири, п’ять ,
По гилках вони летять.
Кожен ранок на галяві
Спритно роблять вільні вправи.
Раз, два, три, чотири, п’ять,
Люблять білочки стрибать.
. Вірно людям я служу,
. їм дерева стережу,
Дзьоб міцний і гострий маю,
шкідників ним добуваю.
(Дятел)
(Вивішується малюнок із зображенням дятла.)
IV.7. Творча робота над реченням. Побудова питальних речень.
Що таке живий куток?
- Прочитайте речення, записане на дошці.
Василько принеси їжачка до живого куточка.
(Демонструється малюнок із зображенням їжачка.)
Хто приніс їжачка в живий куточок?
Кого приніс Василько в живий куточок?
Куди Василько приніс їжачка?
(Проводяться тренувальні вправи.)
(Учитель показує малюнок із зображенням черепахи.)
Пам’ятайте , діти, хто б не жив у живому куточку, ви повинні про них піклуватися: доглядати,годувати їх.
Бережіть всіх звірів,діти,
Кожен з них повинен жити!!
7. Самостійна робота.
- Пропоную вам виконати одне завдання за своїм вибором.
1. Дібрати й записати відповідні питальні слова до двох поданих речень.
… не візьмеш голими руками?
… не міняє свій панцир?
(слова для довідки: куди,кого,що,кому,де,хто,коли.)
Друге завдання буде таким:
2.Із поданих слів скласти питальне речення,записати його.
Хто? що робить? що? |
(Проводиться перевірка роботи за допомогою «світлофорів».)
- Про що ви дізналися на сьогоднішньому уроці?
Продовжимо заповнювати таблицю, яку склали на попередньому уроці.
Вид речень |
Із якою митою вони вживаються |
Приклади речень |
|
з окличною інтонацією |
з неокличною інтонацією |
||
Розповідні |
Щоб щось розповісти, повідомити |
Пішла киця по водицю! |
Пішла киця по водицю. |
Питальні |
Щоб про щось запитати |
|
Чи пішла киця по водицю? |
А чи бувають питальні речення, які вимовляються з окличною інтонацією, ми довідаємося на наступних уроках.
1