Мета: ознайомити учнів зі структурою записки; учити розпізнавати слова зі звуками удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне й писемне мовлення; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську, компетентність у природничих науках; виховувати любов до природи рідного краю. Обладнання: плакат «Правила туриста», картки до гри «Доміно», цеглинки LEGO, сучасні дитячі журнали для організації виставки. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Форма проведення: уявний похід. Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров'язбережувальна, природнича.
Гра «Правила туристів»— Щоб туристам було зручно та небезпечно у поході, необхідно дотримувати деяких правил. Прочитайте їх. ПРАВИЛА ТУРИСТАНе розпалюй без потреби багаття. Не залишай на привалах сміття. Точно виконуй завдання керівника.— Запишіть їх у зошиті.— Підкресліть слова, у яких є подвоєння приголосного звука.— Як подовжені м'які приголосні звуки позначаються на письмі?— Як їх позначаємо у звукових схемах?— Сьогодні на вас чекають випробування для справжніх туристів.
Випробування друге. Гра «Доміно»— Усі туристи кмітливі та винахідливі. Пропоную продемонструвати вашу спритність під час гри «Доміно». Кожному учневі вчитель видає картку доміно (всього 28 карток), на яких написано слова або частини слів. Гру починає той, у кого є чиста картка. Далі називають картку, перша половина якої чиста, а друга — з початком нового слова. Картка із закінченням цього слова — наступна і т. ін.
Виконання вправ 2-4.— Родзинка пропонує і вам прочитати записку Оленки.— Що не так у ній? (Є помилки.) Назвіть їх.— Про що повідомляється в записці?— Перечитайте записку. З чого вона починається? (Із привітання до Родзинки.)— Що написано далі? (Повідомлення.)— Чим завершується записка? (Підписом, який указує на того, хто її писав.)— Ми розглянули послідовність написання записки, запам'ятайте її.— Запишіть записку Оленки в зошиті без помилок.
Випробування п'яте. Зарядка для туристів. До річки швидко ми спустилися. (Крокують на місці.)Нахилилися та вмилися. (Нахиляються, імітуючи вмивання.)Побачили камінці — потримали у руці. (Перекладають уявний камінець у руках.)Потім кинули у воду. (Кидають уявний камінець.)Перестрибнули колоду. (Стрибають уперед — назад.)Потім будемо пірнати. (Імітують плавання.)Треба кисню нам набрати. (Вдихають, видихають.)
Випробування шосте. Фотозвіт1) Виконання вправи 5. Відгадування загадки— Дуже часто туристи беруть із собою цей предмет. Відгадайте, про що йдеться. Сніг зимою, сонце літом,Поле, що чарує цвітом, —Все на чіп він зберігає —Дуже добру пам'ять має!— Так, правильно! Це фотоапарат.— Навіщо його беруть туристи?— Хто має досвід фотографування? Що ви полюбляєте фотографувати більше?Створення фотоапарата з цеглинок LEGO— Створіть власний фотоапарат із цеглинок LEGO.— Продемонструйте ваші фотоапарати.— Спробуйте сфотографувати предмети навколишнього середовища.— Що потрапило у ваш кадр?
Випробування сьоме. Журнали для туристів1) Виконання вправи 8 (с. 17)Бесіда— Чи необхідно туристам читати різноманітну літературу?— Навіщо?— Читалочка пропонує нам познайомитися з журналом «Джміль», який сама любить читати. Читання тексту вправи 8 вчителем— Послухайте, про що вона дізналася з цього журналу.
Випробування дев'яте. Повернення з походу. Бесіда— Чи сподобався вам наш похід?— Що нового ви дізналися?— Яких комах зустріли?— Які цікаві кадри зробили за допомогою фотоапарата?— Скільки звуків позначають буквосполучення дж, дз?— Яку послідовність написання записки слід пам'ятати?Домашнє завданняс. 17, впр. 11; повторити правила.