Урок 42. 6 клас
Дата ____
Тема уроку. Корекція досягнення очікуваних результатів навчання по темі «Атмосфера». Гра «Здійсни підняття на Говерлу».
Навчальна мета: узагальнити і систематизувати знання учнів по темі «Атмосфера», поглибити здобутті знання по темі, навчити учнів практично застосовувати отриманні географічні знання.
Розвиваюча мета: розвивати вміння учнів працювати з різною географічною літературою, навчити застосовувати набуті знання при розв’язуванні задач, складанні графіків і діаграм, вміння працювати в колективі.
Виховна мета: сприяти розвитку навиків роботи в колективі і самостійному мисленню, виховувати інтерес до виконання завдань у формі гри, інтерес до пізнання навколишнього світу.
Тип уроку: систематизація знань, умінь, практичних навичок.
Методи та методичні прийоми: словесні, наочні, графічні.
Засоби навчання: плакат «Схема гори Говерла», різнокольорові прапорці, картки завдання, картки самооцінки,інший ілюстративний матеріал по темі.
Ключові компетентності:
Володіння державною мовою: уміння тлумачити інформацію рідною мовою, формулювати думку, доводити правильність тверджень і суджень, ефективно комунікувати в групі в процесі обговорення й розв’язання проблем, поповнювати словниковий запас науковою термінологією.
Математична компетентність: розв’язувати проблеми природничого змісту за допомогою математичних методів, будувати графіки, діаграми.
Природничі компетентності: встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, пояснювати природні явища і процеси самостійно чи в групі.
Уміння вчитись упродовж життя: планувати та організовувати навчально- пізнавальну діяльність при розв’язанні проблем.
Хід уроку.
Клас поділити на 3 команди. У кожній команді вибрати керівника.
На листі ватману намалювати схему гори Говерла, де за допомогою різнокольорових прапорців відмічати висоту, на яку підніметься кожна із команд.
Вибрати з класу 2 помічника, які будуть експертами і будуть допомагати вчителю перевіряти виконані роботи команд по заготовлених відповідях.
Прийом «Здивую всіх».
Вчитель. Люди завжди хотіли літати, так як птахи. Вони навіть придумали для цього повітряну кулю. По - справжньому перша людина піднялася на повітряній кулі, яка була наповнена гарячим повітрям. Перші такі повітряні кулі побудували в 1783 році у Франції брати Монгольфє. Першими пасажирами повітряної кулі стали вівця, качка й півень. Їх політ продовжувався 8 хвилин. Перший політ людини тривав 25 хвилин, а куля пролетіла 8 км.
Бесіда з учнями. А куди можна піднятися на повітряній кулі? ( на кілька км висоти) Чи можна піднятися на ній в верхні шари атмосфери?(Ні)
Вчитель. Сьогодні на уроці ми літати не будемо, будемо підніматися на найвищу вершину України.
Бесіда з учнями. А яка це вершина? Яка її висота?
Вчитель. Саме цієї висоти нам треба досягти, щоб отримати найвищий бал 12.Той, хто підніметься на нижчу висоту – отримає бали нижчі. Тож розпочинаємо підйом.
2). Виконання 1 завдання «Термін, поняття». Учні вибирають із 10 запропонованих термінів і понять 5 і їх пояснюють. Завдання оцінюється 100 метрів висоти . Загальна кількість можливо набраної висоти - 500 метрів.
Завдання для 1 команди : 1 Повітря; 2 пасати; 3 тропосфера; 4 термометр; 5 град; 6 «роза вітрів»; 7 погода 8 полярне сяйво; 9 атмосферні опади;10 випаровування.
Завдання для 2 команди: 1 атмосферний тиск; 2 мусони; 3 атмосфера; 4 гігрометр; 5 роса; 6 амплітуда; 7 метеорологія; 8 тропік; 9 хмари; 10 синоптична карта.
Завдання для 3 команди:1 вітер; 2 бриз; 3 стратосфера; 4 опадомір; 5 іній; 6 елементи погоди; 7 клімат; 8 екватор; 9 туман; 10 відносна вологість повітря.
Завдання для 1 команди. 1. Стан нижнього шару атмосфери в певний час у певному місці… (погода) 2. Прилад для вимірювання атмосферного тиску … (барометр). 3Постійні вітри, що дмуть із тропічної зони високого тиску в бік екватора… ( пасати)
Завдання для 2 команди.1. Наука, що вивчає основні показники стану атмосфери… ( метеорологія) 2.Вода в рідкому і твердому вигляді, що випадає на поверхню Землі з хмар або безпосередньо з повітря …( Атмосферні опади) 3. Клімат з холодною зимою, жарким літом і порівняно невеликою кількістю опадів …( Помірний континентальний)
Завдання для 3 команди.1. Багаторічний режим погоди в певній місцевості …( клімат) 2. Скупчення в атмосфері дрібних крапель води або льодових кристаликів …( Хмари) 3. Максимальна кількість водяної пари, яка може знаходитись в 1 метрі кубічному повітря за певної температури…( абсолютна вологість)
Завдання командам.
Завдання командам.
Відповіді: 1-Г; 2-В; 3-Б; 4-А ; 5-Д; 6-Е
Завдання 5 для команд.
1 команда. Побудувати графік річного ходу температур, використавши дані таблиці:
Місяць |
С |
Л |
Б |
К |
Т |
Ч |
Л |
С |
В |
Ж |
Л |
Г |
Середня температура, гр. С |
-8 |
-7 |
-3 |
+5 |
+12 |
+18 |
+21 |
+19 |
+16 |
+14 |
+5 |
-5 |
Середня кількість опадів, мм
|
33 |
22 |
32 |
38 |
48 |
69 |
59 |
55 |
34 |
42 |
41 |
31 |
2 команда. Побудувати діаграму випадання опадів за рік за даними таблиці.
3 команда. Побудувати « Розу вітрів» за даними :
Напрям вітру |
Пн |
Пн-сх |
Сх |
Пд-сх |
Пд |
Пд-зх |
Зх |
Пн-зх |
Кількість днів |
4 |
10 |
6 |
8 |
4 |
10 |
14 |
8 |
Завдання для 1 команди. Який атмосферний тиск на горі, висота якої 2000 м, якщо біля підніжжя тиск 750 мм. рт. ст.?
Завдання для 2 команди. На висоті 6 км термометр показує -16 гр. С. Яка температура була в цей час на поверхні Землі?
Завдання для 3 команди. Визначте, якою буде абсолютна висота гори, якщо температура повітря біля підніжжя, що розташована на висоті 250 м від рівня моря, становить +26 гр. С, а на вершині +2гр.С.
Завдання для 1 команди.
Завдання для 2 команди.
Завдання для 3 команди.
Завдання 5,6 і 7 учні здають по мірі виконання. Експерти оцінюють правильність відповідей.
Після виконання кожного завдання або через 2 виконаних завдання прапорці на схемі переміщуються вгору згідно набраних балів.
4.Оцінювання учнів.
Шкала балів за завдання: 1-500м; 2- 150м; 3-400м; 4- 300м; 5-300 м; 6-300м; 7-150м. Сума балів: 2100м.
Шкала оцінювання: 1- 175м; 2-350м; 3-525м; 4- 700м; 5-875м; 6-1050м; 7-1225м; 8-1400м; 9-1575м; 10-1750м; 11-1925м; 12-2100м.
Картка оцінювання
Завдання № |
Бали за завдання,м |
Завдання №
|
Сума балів,отриманих командою, м |
1 |
500м |
1 |
|
2 |
150м |
2 |
|
3 |
400м |
3 |
|
4 |
300м |
4 |
|
5 |
300м |
5 |
|
6 |
300м |
6 |
|
7 |
150м |
7 |
|
5 Підсумок уроку.
Бесіда з учнями. Питання для бесіди: --- Які знання Ви закріпили на уроці? --- Які вміння Ви отримали з сьогоднішнього уроку? --- Чому ці знання і вміння є важливими для Вас? --- Чи цікаво Вам було на уроці? --- Чи побачили Ви свою роль в команді?
6 Домашнє завдання. Скласти кросворд, вікторину по темі «Атмосфера» (за бажанням ).
Додатковий матеріал.
Завдання для 1 команди.
Завдання 1 «Термін, поняття».
Поясни термін.
1 Повітря; 2 пасати; 3 тропосфера; 4 термометр; 5 град; 6 «роза вітрів»; 7 погода 8 полярне сяйво; 9 атмосферні опади;10 випаровування.
Завдання 2 «Продовж речення».
1. Стан нижнього шару атмосфери в певний час у певному місці…
2. Прилад для вимірювання атмосферного тиску …
3Постійні вітри, що дмуть із тропічної зони високого тиску в бік екватора…
Завдання 3 «Біла ворона»
Знайди зайве слово.
1. тропосфера, стратосфера, атмосфера, іоносфера.
2.Термометр, барометр, анероїд, бриз.
3.Бриз, мусон, пасат, флюгер.
4.Іній, роса, райдуга, сніг.
5.Екватор, меридіан, тропіки, полярні кола.
6.Температура, вологість, мусон, вітер.
7.Дощ, перисті, купчасті, шаруваті.
8.Роса, град, сніг, дощ.
Завдання 4 «Знайди пару».
Завдання 5 «Побудуй» .
Побудуй графік річного ходу температур, використавши дані:
Місяць |
С |
Л |
Б |
К |
Т |
Ч |
Л |
С |
В |
Ж |
Л |
Г |
Середня температура, гр. С |
-8 |
-7 |
-3 |
+5 |
+12 |
+18 |
+21 |
+19 |
+16 |
+14 |
+5 |
-5 |
Середня кількість опадів, мм
|
33 |
22 |
32 |
38 |
48 |
69 |
59 |
55 |
34 |
42 |
41 |
31 |
Завдання 6 «Розвяжи задачу».
Задача . Який атмосферний тиск на горі, висота якої 2000 м, якщо біля підніжжя тиск 750 мм. рт. ст.?
Завдання 7 «Народні прикмети»
Вкажи значення прикмети.
Картка оцінювання команди №1
Завдання № |
Бали за завдання,м |
Завдання №
|
Сума балів,отриманих командою, м |
1 |
500м |
1 |
|
2 |
150м |
2 |
|
3 |
400м |
3 |
|
4 |
300м |
4 |
|
5 |
300м |
5 |
|
6 |
300м |
6 |
|
7 |
150м |
7 |
|
Додатковий матеріал.
Завдання для 2 команди.
Завдання 1 «Термін, поняття».
Поясни термін.
1 атмосферний тиск; 2 мусони; 3 атмосфера; 4 гігрометр; 5 роса; 6 амплітуда; 7 метеорологія; 8 тропік; 9 хмари; 10 синоптична карта.
Завдання 2 «Продовж речення».
Завдання 3 «Біла ворона»
Знайди зайве слово.
1. тропосфера, стратосфера, атмосфера, іоносфера.
2.Термометр, барометр, анероїд, бриз.
3.Бриз, мусон, пасат, флюгер.
4.Іній, роса, райдуга, сніг.
5.Екватор, меридіан, тропіки, полярні кола.
6.Температура, вологість, мусон, вітер.
7.Дощ, перисті, купчасті, шаруваті.
8.Роса, град, сніг, дощ.
Завдання 4 «Знайди пару».
Завдання 5 «Побудуй»
Побудувати діаграму випадання опадів за рік за даними таблиці.
Місяць |
С |
Л |
Б |
К |
Т |
Ч |
Л |
С |
В |
Ж |
Л |
Г |
Середня температура, гр. С |
-8 |
-7 |
-3 |
+5 |
+12 |
+18 |
+21 |
+19 |
+16 |
+14 |
+5 |
-5 |
Середня кількість опадів, мм
|
33 |
22 |
32 |
38 |
48 |
69 |
59 |
55 |
34 |
42 |
41 |
31 |
Завдання 6 «Розвяжи задачу».
На висоті 6 км термометр показує -16 гр.С. Яка температура була в цей час на поверхні Землі?
Завдання 7 «Народні прикмети»
Вкажи значення прикмети.
Картка оцінювання команди №2
Завдання № |
Бали за завдання,м |
Завдання №
|
Сума балів,отриманих командою, м |
1 |
500м |
1 |
|
2 |
150м |
2 |
|
3 |
400м |
3 |
|
4 |
300м |
4 |
|
5 |
300м |
5 |
|
6 |
300м |
6 |
|
7 |
150м |
7 |
|
Додатковий матеріал.
Завдання для 3 команди.
Завдання 1 «Термін, поняття».
Поясни термін.
1 вітер; 2 бриз; 3 стратосфера; 4 опадомір; 5 іній; 6 елементи погоди; 7 клімат; 8 екватор; 9 туман; 10 відносна вологість повітря.
Завдання 2 «Продовж речення».
Завдання 3 «Біла ворона»
Знайди зайве слово.
1. тропосфера, стратосфера, атмосфера, іоносфера.
2.Термометр, барометр, анероїд, бриз.
3.Бриз, мусон, пасат, флюгер.
4.Іній, роса, райдуга, сніг.
5.Екватор, меридіан, тропіки, полярні кола.
6.Температура, вологість, мусон, вітер.
7.Дощ, перисті, купчасті, шаруваті.
8.Роса, град, сніг, дощ.
Завдання 4 «Знайди пару».
Завдання 5 «Побудуй»
Побудувати « Розу вітрів» за даними :
Напрям вітру |
Пн |
Пн-сх |
Сх |
Пд-сх |
Пд |
Пд-зх |
Зх |
Пн-зх |
Кількість днів |
4 |
10 |
6 |
8 |
4 |
10 |
14 |
8 |
Завдання 6 «Розвяжи задачу».
Визначте, якою буде абсолютна висота гори, якщо температура повітря біля підніжжя, що розташована на висоті 250 м від рівня моря, становить +26 гр. С, а на вершині +2гр.С.
Завдання 7 «Народні прикмети»
Вкажи значення прикмети.
Картка оцінювання команди №3
Завдання № |
Бали за завдання,м |
Завдання №
|
Сума балів,отриманих командою, м |
1 |
500м |
1 |
|
2 |
150м |
2 |
|
3 |
400м |
3 |
|
4 |
300м |
4 |
|
5 |
300м |
5 |
|
6 |
300м |
6 |
|
7 |
150м |
7 |
|
Додатковий матеріал.
Відповіді для експертів.
Завдання 1 оцінює вчитель. Оцінка однієї правильної відповіді 100 м.
Завдання 2. Одна правильна відповідь -50 м
1 команда 2 команда 3 команда
Континентальний
Завдання 3. Відповіді для всіх команд однакові. Одна правильна відповідь -50 м
Завдання 4. Відповіді для всіх команд однакові. Одна правильна відповідь - 50 м
1-Г 2-В 3-Б 4-А 5-Д 6-Е
Завдання 5. Оцінює вчитель. Оцінка 300 м.
Завдання 6. Оцінка 300 м.
1 команда: 550 мм 2 команда : +20 гр. С 3 команда : 4250 м
Завдання 7. Одна правильна відповідь -50 м
1 команда 2 команда 3 команда