6-В клас
13.12.2023
ТЕМА УРОКУ:
ОСНОВНІ ФОРМИ РЕЛЬЄФУ СУХОДОЛУ - гори і рівнини.
Мета уроку: поглибити та систематизувати знання про форми рельєфу земної поверхні, ознайомити з поділом гір за висотою, розвивати уміння характеризувати географічне положення рівнин на фізичній карті, сформувати поняття «молоді гори», встановлювати причинно – наслідкові зв’язки в природі, формувати вміння працювати з картами, схемами, розвивати логічне мислення та пам’ять; виховувати естетичне сприйняття природи й бережливе ставлення до об’єктив природи.
Тип уроку: інтерактивний урок
Обладнання: фізична карта світу, фізична карта України, атласи та контурні карти для 6 класу, підручники, роздатковий матеріал для роботи, електронна презентація.
Базові поняття: рельєф та форми рельєфу, типи рівнин, географічне положення рівнин.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
«Третій зайвий»
У наведених прикладах підкреслити (назвати) «зайве» слово. (Форма такої перевірки може бути як фронтальна, так і індивідуальна)
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Природа, яку ми бачимо навколо, здається нам вічною, але насправді це не так. Кам'яне обличчя нашої планети змінюється протягом тисяч і мільйонів років. Вам уже відомо, що рельєф формується внаслідок взаємодії внутрішніх і зовнішніх сил. Сьогодні на уроці ми спробуємо розгадати деякі загадки природи: як утворюються різні форми рельєфу? Чому одні ділянки простягаються на сотні і тисячі кілометрів рівними просторами, а інші підносяться вгору у вигляді гострих піків? З’ясуємо, як утворюються рівнини та гори, які процеси беруть участь у їх формуванні, де на Землі можна побачити найвищі гірські вершини та найбільші рівнини.
IV.Вивчення нового матеріалу
— На суходолі основними формами рельєфу є гори і рівнини.
Завдання:
Робота з фізичною картою півкуль.
— Яким кольором позначені на карті рівнини? За шкалою висот визначте, яким кольором позначений кожен з типів рівнин? Чому не одним, а кількома?
Висновок: рівнини різняться між собою за висотою: низовини, височини, плоскогір'я.
Робота з атласом та картою.
Знайдіть на карті атласів найбільші рівнини Землі: Амазонську низовину, Західносибірську рівнину, Східноєвропейську рівнину, Середньосибірське плоскогір’я та плоскогір’я Декан.
А на якій низовині живемо ми?
(Учні на контурній карті знаходять і підписують найбільші рівнини: Амазонську, Західносибірську, Східноєвропейську, Причорноморську, Придніпровьку, Подільську, плоскогір’я Декан, Бразильське плоскогір’я).
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=ro320aiyesc
- Під дією сил, які примушують здригатись поверхню землі і дно океанів - землетрусів, шари осадових порід зім’ялись у величезні складки, гребні їхні піднялися на кілька тисяч метрів – це складчасті гори
Робота з атласом та картою.
Знайдіть на карті атласів найбільші гірські системи Землі: Гімалаї, Анди, Кордильєри, Альпи, Атлас, Кавказ.
А які гори знаходяться в Україні?
(Учні на контурній карті знаходять і підписують найбільші гірські системи: Гімалаї, Анди, Кордильєри, Альпи, Атлас, Кавказ, Карпати, Кримські гори).
V. Закріплення вивченого матеріалу
Учні мають картки двох кольорів зеленого- рівнини та коричневого – гори.
Учитель називає певні терміни, географічні об’єкти вивченої теми. Якщо поняття належить до рівнини, учні піднімають зелений квадратик, якщо до гір – коричневий.
Рефлексія
Чи сподобалася вам урок?
Як на вашу думку, чи досягли ми мети нашого уроку?
Визначення найактивніших учнів та оцінювання.
VI. Домашнє завдання
• Опрацювати параграф 25-26 підручника.
• Заповнити таблицю на повторення.