Основні форми рельєфу: рівнини і гори

Про матеріал
Розробка уроку для 6 класу на тему: "Основні форми рельєфу: гори та рівнини" розділ Гідросфера
Перегляд файлу

6-В клас

13.12.2023

ТЕМА УРОКУ:

ОСНОВНІ ФОРМИ РЕЛЬЄФУ СУХОДОЛУ -  гори і рівнини.

 

 

Мета уроку: поглибити та систематизувати знання про форми рельєфу земної поверхні, ознайомити з поділом гір за висотою, розвивати уміння характеризувати географічне положення рівнин на фізичній карті, сформувати поняття                 «молоді гори», встановлювати причинно – наслідкові зв’язки в природі, формувати вміння працювати з картами, схемами,  розвивати  логічне мислення та пам’ять; виховувати естетичне сприйняття природи й бережливе ставлення до об’єктив природи.

Тип уроку:  інтерактивний урок

Обладнання: фізична карта світу, фізична карта України, атласи та контурні карти для 6 класу, підручники, роздатковий матеріал для роботи, електронна презентація. 

Базові поняття: рельєф та форми рельєфу, типи рівнин, географічне положення рівнин. 

 

Хід уроку

І. Організація класу

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

«Третій зайвий»

У наведених прикладах підкреслити (назвати) «зайве» слово. (Форма  такої перевірки може бути як фронтальна, так і індивідуальна)

  1. Землетрус, вулкан, річка.
  2. Льюльяльяко, Везувій, Еверест.
  3. Вивітрювання, вулканізм, магматизм.
  4. Гейзери, фонтани, гарячі джерела.
  5. Фізичне, музичне, хімічне вивітрювання.
  6. Жерло, кратер, балка.
  7. Яр, бархан, дюна.
  8. Землетрус, епіцентр, вимоїна.
  9. Пангея, Лавразія, Тетіс.
  10. Материкова, океанічна, шкільна.

 

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

 

Природа, яку ми бачимо навколо, здається нам вічною, але насправді  це не так. Кам'яне обличчя нашої планети змінюється протягом тисяч і мільйонів років. Вам уже відомо, що рельєф формується внаслідок взаємодії внутрішніх і зовнішніх сил. Сьогодні на уроці ми спробуємо розгадати деякі загадки природи: як утворюються різні форми рельєфу? Чому одні ділянки простягаються на сотні і тисячі кілометрів рівними просторами, а інші підносяться вгору  у вигляді гострих піків? З’ясуємо, як утворюються рівнини та гори, які процеси беруть участь у їх формуванні, де на Землі можна побачити найвищі гірські вершини та найбільші рівнини.

 

IV.Вивчення нового матеріалу

— На суходолі основними формами рельєфу є гори і рівнини.

Завдання:

Робота з фізичною картою півкуль.
 

— Яким кольором позначені на карті рівнини? За шкалою висот визначте,  яким кольором позначений кожен з типів рівнин? Чому не одним, а кількома?
Висновок: рівнини різняться між собою за висотою: низовини, ви­сочини, плоскогір'я.

Робота з атласом та картою.

     Знайдіть на карті атласів найбільші рівнини Землі: Амазонську низовину, Західносибірську рівнину, Східноєвропейську рівнину, Середньосибірське плоскогір’я та плоскогір’я Декан.

     А на якій низовині живемо ми?

 (Учні на контурній карті знаходять і підписують найбільші рівнини: Амазонську,  Західносибірську, Східноєвропейську, Причорноморську, Придніпровьку, Подільську, плоскогір’я Декан, Бразильське плоскогір’я).

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=ro320aiyesc

-         Під дією сил, які примушують здригатись поверхню землі і дно океанів -  землетрусів, шари осадових порід зім’ялись у величезні складки, гребні їхні піднялися на кілька тисяч метрів – це складчасті гори

 

Робота з атласом та картою.

     Знайдіть на карті атласів найбільші гірські системи Землі: Гімалаї, Анди, Кордильєри, Альпи, Атлас, Кавказ.

     А які гори знаходяться в Україні?

 (Учні на контурній карті знаходять і підписують найбільші гірські системи: Гімалаї, Анди, Кордильєри, Альпи, Атлас, Кавказ, Карпати, Кримські гори).

V. Закріплення вивченого матеріалу

Учні мають картки двох кольорів зеленого- рівнини та коричневого – гори.

Учитель називає певні терміни, географічні об’єкти вивченої теми. Якщо поняття належить до рівнини, учні піднімають зелений квадратик, якщо до гір – коричневий.

  1. Гімалаї
  2. Західносибірська
  3. Височина
  4. Підніжжя
  5. Карпати
  6. Причорноморська
  7. Декан
  8. Амазонська
  9. Хребет
  10. Говерла

 

Рефлексія

  Чи сподобалася вам урок?

  Як на вашу думку, чи досягли ми мети нашого уроку?

Визначення найактивніших учнів та оцінювання.

 

VI. Домашнє завдання 

• Опрацювати параграф 25-26 підручника. 

• Заповнити таблицю на повторення.

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, 6 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
11 лютого
Переглядів
321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку