Правила відліку географічної широти та довготи

Про матеріал
Урок -вікторина для учнів 6 класу на тему: "правила відліку географічної широти та довготи"
Перегляд файлу

Правила відліку географічної широти і довготи

Мета: закріпити основні поняття теми, сформувати теоретичні знання щодо правил відліку географічних координат, продовжити формувати навички визначати географічні координати за фізичною картою півкуль, розвивати увагу, пам'ять, швидкість прийняття рішення.

Обладнання: атласи, контурні карти, картки із завданнями, стінна фізична карта півкуль, м’яч.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Клас об’єднується у 4-5 команд по 5-6 учнів.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Гра «М`яч»

Учитель дає визначення поняття й швидко кидає м’яч одній із команд. Один із членів команди, хто знає відповідь, має її назвати.

  1. Умовні лінії на глобусі, проведені паралельно екватору.
  2. Умовна лінія, що проходить на однаковій відстані від полюсів і розділяє Землю на Північну і Південну півкулі.
  3. Величина дуги меридіана від екватора до даної точки в градусах.
  4. Величина дуги паралелі від початкового меридіана до даної точки в градусах.
  5. Умовні лінії на карті та глобусі, проведені від полюса до полюса.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Уявіть, що кожен із вас – капітан судна. Ви отримали сигнал «SOS» лише з координатою 20 пд.ш., а довготу ваш радист записати не встиг. Чи зможете ви надати своєчасну допомогу потерпілим від лиха? Чому?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. «Географічна широта».

Кожна команда отримує картку, на якій зображена земна куля з паралелями. На кулі окремі точки позначені літерами. Команді за 3-5 хв. Потрібно визначити, яка широта відповідає кожній літері.  За правильне виконання команда отримує 5 балів.

Додаток 1.

Відповіді: 1 В, 2 А, 3 Г, 4 Д, 5 Б.

 

  1. «Географічна довгота».

Кожна команда отримує картку, на якій зображена земна куля з меридіанами. На кулі окремі точки позначені літерами. Команді за 3-5 хв. Потрібно визначити, яка довгота відповідає кожній літері.  За правильне виконання команда отримує 5 балів.

Додаток 2.

Відповіді: 1 Б, 2 В, 3 А, 4 Д, 5 Г.

 

  1. «Знайди мене».

Команда отримує картку з географічними координатами об’єктів, які потрібно визначити за допомогою фізичної карти півкуль. За правильне виконання учні отримують 5 балів.

Додаток 3.

Відповіді: г. Мак-Кінлі, влк Еребус, влк Орісаба, г. Аконкагуа, о. Ісландія

  1. «Упізнай мене».

Завдання виконується без допомоги фізичної карти півкуль. Потрібно визначити . на яких материках розташовані задані об’єкти.  За правильне виконання команда отримує 12 балів.

Додаток 4.

Відповіді: 1. Євразія, Африка, Австралія, Антарктида, Пн. Америка, Пд. Америка.

 

  1. «Швидка допомога»

Завдання виконується за фізичною картою півкуль. На виконання відводиться 10 хв. Максимальний бал – 10.

Додаток 5.

Відповіді:  Тихий океан, 3 корабель

 

  1. «Проклади маршрут».

Завдання виконується за фізичною картою півкуль та контурною картою півкуль.

Додаток 6.

Відповіді: Сідней-Делі-Берлін-Париж.

V. Підсумок уроку.

Підраховується кількість балів, які набрала кожна команда. Оголошується переможець.

Домашнє завдання.

 

 Додаток 1 «Географічна широта»

 

 

  1. 50 пн.ш.
  2. 20 пн.ш.
  3. 10 пд.ш.
  4. 10 пн.ш.
  5. 40 пд.ш.

 

 

 

 

Додаток 2 «Географічна довгота»

 

 

1. 40 сх.д.

2. 20 зх.д

3. 0 д.

4. 40 зх.д.

5. 50 сх.д.

 

 

 

Додаток 3 «Знайди мене»

1). 62 пн.ш., 150 зх.д.             2). 78 пд.ш., 168 сх.д.             3) 19 пн.ш., 98 зх.д.

4) 32 пд.ш., 70 зх.д.               5).  65 пн.ш., 20 зх.д.

 

Додаток 3 «Знайди мене»

1). 62 пн.ш., 150 зх.д.             2). 78 пд.ш., 168 сх.д.             3) 19 пн.ш., 98 зх.д.

4) 32 пд.ш., 70 зх.д.               5).  65 пн.ш., 20 зх.д.

 

Додаток 3 «Знайди мене»

1). 62 пн.ш., 150 зх.д.             2). 78 пд.ш., 168 сх.д.             3) 19 пн.ш., 98 зх.д.

4) 32 пд.ш., 70 зх.д.               5).  65 пн.ш., 20 зх.д.

 

Додаток 3 «Знайди мене»

1). 62 пн.ш., 150 зх.д.             2). 78 пд.ш., 168 сх.д.             3) 19 пн.ш., 98 зх.д.

4) 32 пд.ш., 70 зх.д.               5).  65 пн.ш., 20 зх.д.

 

Додаток 3 «Знайди мене»

1). 62 пн.ш., 150 зх.д.             2). 78 пд.ш., 168 сх.д.             3) 19 пн.ш., 98 зх.д.

4) 32 пд.ш., 70 зх.д.               5).  65 пн.ш., 20 зх.д.

 

Додаток 3 «Знайди мене»

1). 62 пн.ш., 150 зх.д.             2). 78 пд.ш., 168 сх.д.             3) 19 пн.ш., 98 зх.д.

4) 32 пд.ш., 70 зх.д.               5).  65 пн.ш., 20 зх.д.

 

Додаток 3 «Знайди мене»

1). 62 пн.ш., 150 зх.д.             2). 78 пд.ш., 168 сх.д.             3) 19 пн.ш., 98 зх.д.

4) 32 пд.ш., 70 зх.д.               5).  65 пн.ш., 20 зх.д.

 

Додаток 3 «Знайди мене»

1). 62 пн.ш., 150 зх.д.             2). 78 пд.ш., 168 сх.д.             3) 19 пн.ш., 98 зх.д.

4) 32 пд.ш., 70 зх.д.               5).  65 пн.ш., 20 зх.д.

 

Додаток 4 « Упізнай мене»

1. 20 пн.ш.,  80 сх.д.            2. 20 пн.ш., 20 сх.д.

3. 20 пд.ш., 140 сх.д.           4. 70 пд.ш. 90 сх.д.

5. 40 пн.ш., 100 зх.д.           6.  25 пд.ш. 60 зх.д.

 

Додаток 4 « Упізнай мене»

1. 20 пн.ш.,  80 сх.д.            2. 20 пн.ш., 20 сх.д.

3. 20 пд.ш., 140 сх.д.           4. 70 пд.ш. 90 сх.д.

5. 40 пн.ш., 100 зх.д.           6.  25 пд.ш. 60 зх.д.

 

Додаток 4 « Упізнай мене»

1. 20 пн.ш.,  80 сх.д.            2. 20 пн.ш., 20 сх.д.

3. 20 пд.ш., 140 сх.д.           4. 70 пд.ш. 90 сх.д.

5. 40 пн.ш., 100 зх.д.           6.  25 пд.ш. 60 зх.д.

 

Додаток 4 « Упізнай мене»

1. 20 пн.ш.,  80 сх.д.            2. 20 пн.ш., 20 сх.д.

3. 20 пд.ш., 140 сх.д.           4. 70 пд.ш. 90 сх.д.

5. 40 пн.ш., 100 зх.д.           6.  25 пд.ш. 60 зх.д.

 

Додаток 4 « Упізнай мене»

1. 20 пн.ш.,  80 сх.д.            2. 20 пн.ш., 20 сх.д.

3. 20 пд.ш., 140 сх.д.           4. 70 пд.ш. 90 сх.д.

5. 40 пн.ш., 100 зх.д.           6.  25 пд.ш. 60 зх.д.

 

Додаток 4 « Упізнай мене»

1. 20 пн.ш.,  80 сх.д.            2. 20 пн.ш., 20 сх.д.

3. 20 пд.ш., 140 сх.д.           4. 70 пд.ш. 90 сх.д.

5. 40 пн.ш., 100 зх.д.           6.  25 пд.ш. 60 зх.д.

 

 

 

Додаток 5 « «Швидка допомога»

Радист судна, що потерпає, передає  сигнал «SOS» та свої координати: 39 пд.ш., 124 зх.д. Цей сигнал прийняли три судна, які розташовані за такими координатами: 1) 32 пд.ш., 104 зх.д., 2) 32 пд.ш., 149 зх д., 3) 22 пд.ш., 124 зх.д. Визначте, у якому океані відбувається лихо та яке із суден прийде на допомогу першим.

 

Додаток 5 « «Швидка допомога»

Радист судна, що потерпає, передає  сигнал «SOS» та свої координати: 39 пд.ш., 124 зх.д. Цей сигнал прийняли три судна, які розташовані за такими координатами: 1) 32 пд.ш., 104 зх.д., 2) 32 пд.ш., 149 зх д., 3) 22 пд.ш., 124 зх.д. Визначте, у якому океані відбувається лихо та яке із суден прийде на допомогу першим.

 

Додаток 5 « «Швидка допомога»

Радист судна, що потерпає, передає  сигнал «SOS» та свої координати: 39 пд.ш., 124 зх.д. Цей сигнал прийняли три судна, які розташовані за такими координатами: 1) 32 пд.ш., 104 зх.д., 2) 32 пд.ш., 149 зх д., 3) 22 пд.ш., 124 зх.д. Визначте, у якому океані відбувається лихо та яке із суден прийде на допомогу першим.

 

Додаток 5 « «Швидка допомога»

Радист судна, що потерпає, передає  сигнал «SOS» та свої координати: 39 пд.ш., 124 зх.д. Цей сигнал прийняли три судна, які розташовані за такими координатами: 1) 32 пд.ш., 104 зх.д., 2) 32 пд.ш., 149 зх д., 3) 22 пд.ш., 124 зх.д. Визначте, у якому океані відбувається лихо та яке із суден прийде на допомогу першим.

 

Додаток 5 « «Швидка допомога»

Радист судна, що потерпає, передає  сигнал «SOS» та свої координати: 39 пд.ш., 124 зх.д. Цей сигнал прийняли три судна, які розташовані за такими координатами: 1) 32 пд.ш., 104 зх.д., 2) 32 пд.ш., 149 зх д., 3) 22 пд.ш., 124 зх.д. Визначте, у якому океані відбувається лихо та яке із суден прийде на допомогу першим.

 

Додаток 5 « «Швидка допомога»

Радист судна, що потерпає, передає  сигнал «SOS» та свої координати: 39 пд.ш., 124 зх.д. Цей сигнал прийняли три судна, які розташовані за такими координатами: 1) 32 пд.ш., 104 зх.д., 2) 32 пд.ш., 149 зх д., 3) 22 пд.ш., 124 зх.д. Визначте, у якому океані відбувається лихо та яке із суден прийде на допомогу першим.

 

 

 

Додаток 6 «Проклади маршрут»

Установіть назви об’єктів за вказаними географічними координатами. Прокладіть маршрут літака на контурній карті, якщо відомо, що літак летів за таким маршрутом: 1) Сідней, 2) 29пн.ш., 77 сх.д., 3) Берлін, 4) 49 пн.ш., 1 сх.д.

 

 

Додаток 6 «Проклади маршрут»

Установіть назви об’єктів за вказаними географічними координатами. Прокладіть маршрут літака на контурній карті, якщо відомо, що літак летів за таким маршрутом: 1) Сідней, 2) 29пн.ш., 77 сх.д., 3) Берлін, 4) 49 пн.ш., 1 сх.д.

 

 

Додаток 6 «Проклади маршрут»

Установіть назви об’єктів за вказаними географічними координатами. Прокладіть маршрут літака на контурній карті, якщо відомо, що літак летів за таким маршрутом: 1) Сідней, 2) 29пн.ш., 77 сх.д., 3) Берлін, 4) 49 пн.ш., 1 сх.д.

 

 

Додаток 6 «Проклади маршрут»

Установіть назви об’єктів за вказаними географічними координатами. Прокладіть маршрут літака на контурній карті, якщо відомо, що літак летів за таким маршрутом: 1) Сідней, 2) 29пн.ш., 77 сх.д., 3) Берлін, 4) 49 пн.ш., 1 сх.д.

 

 

Додаток 6 «Проклади маршрут»

Установіть назви об’єктів за вказаними географічними координатами. Прокладіть маршрут літака на контурній карті, якщо відомо, що літак летів за таким маршрутом: 1) Сідней, 2) 29пн.ш., 77 сх.д., 3) Берлін, 4) 49 пн.ш., 1 сх.д.

 

Додаток 6 «Проклади маршрут»

Установіть назви об’єктів за вказаними географічними координатами. Прокладіть маршрут літака на контурній карті, якщо відомо, що літак летів за таким маршрутом: 1) Сідней, 2) 29пн.ш., 77 сх.д., 3) Берлін, 4) 49 пн.ш., 1 сх.д.

 

docx
Додано
11 лютого
Переглядів
201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку