Образотворче мистецтво
Тема: Побутовий жанр.(6 клас)
Мета: Поглибити знання учнів про жанри образотворчого мистецтва, ознайомити з побутовим жанром, специфікою художнього образу. Розвивати вміння передавати форму й пластику образу людини в праці; формувати здатність сприйняття художнього образу в побутовому жанрі; розвивати образне мислення, спостережливість, уяву. Виховувати естетичне ставлення до творів мистецтва; любов до рідного краю та його традицій.
Обладнання: презентація ілюстрації картин.
Тип уроку: комбінований.
Вид заняття : тематичне
Хід уроку
I Організація класу.
1.Привітання
Посміхніться один одному, хай гарний настрій буде у вас протягом усього уроку. Пам’ятайте, якщо є праця, то буде і успіх.
2.Перевірка готовності до уроку
Давайте перевіримо чи все у нас готово для нашого уроку ( альбоми , олівці, гумка , А-4ф )
II Вивчення нового матеріалу
1.Етап орієнтації
Які види ОМ ви знаєте ? ( Архітектура Живопис Скульптура Графіка
ДПМ) Які жанри ОМ ви знаєте?( портрет , натюрморт , пейзаж , анімалістичний)
2. Етап ціле покладання
Сьогодні ми більш детельно поговоримо побутовий жанр . Та спробуємо намалювати сюжет з цього жанру , а саме козака.
Можливо після цього уроку вам сподобається малювати та ви самотужки захочете самостійно створити власний побутову картину .
3. Сприймання творів мистецтва
картини І. Рєпіна «Бурлаки на Волзі». Важко ступаючи, бредуть берегом одинадцять чоловік, одягнених у лахміття. Вони змучені непосильною працею та палючою спекою, але з новою силою тягнуть і тягнуть линвою баржу, важку, як усе їхнє життя...
Перш ніж узятися за написання картини, І. Рєпін годинами малював справжніх бурлаків, намагаючись відшукати серед них необхідні йому образи. Адже кожний герой цього твору типаж, що уособлює гордість і непохитність, покірність долі й байдужість, розпач й озлобленість.
Скажіть, до якого раніше вивченого жанру можна віднести цю відому картину І. Репіна?
4. Вступна бесіда
Побутовий жанр зображує різні сторони життя людей: працю і відпочинок, свята і будні, забави і серйозні заняття.
Тяжка народна доля постає перед нами на полотні І. Рєпіна «Бурлаки на Волзі». «Який, однак, це жах люди замість худоби упряжені», писав про тему своєї картини художник.
Сцени важкої праці рабів і пишних свят фараонів донесли до нас рельєфи й фрески Стародавнього Єгипту. Зображення жертвоприношень і спортивні змагання часто зустрічаються на рельєфах і вазах.
Розквіт побутового жанру в живописі пов'язаний із мистецтвом «малих голландців» (Ф. Спайдерс, В. Хеде, інші.) Вони детально відтворювали на своїх полотнах особливості життя найрізноманітніших суспільних верств: аристократичних родин, середнього класу, бідноти, чиє життя проходило в убогих халупах, похмурих трактирах, а то й зовсім на вулиці. Але, незважаючи на це і в бідних бували свята. «Святковими» називалися ті картини, які зображували традиційні народні обряди й сцени веселощів.
В українському, російському мистецтві побутовий жанр також посів важливе місце. Як багато ми можемо довідатися про життя й працю людей з картин В. Васнецова, А. Венеціанова, І. Рєпіна, В. Перова, В. Верещагіна. Художники милуються своїми не вельможними, але повними внутрішньої шляхетності героями.
А яка праця вважається традиційною в Україні?
Кожний регіон України славиться своїм родом діяльності. В одних регіонах України це тваринництво, в інших гончарство, ткацтво, розпис посуду.
Одним з основних є землеробство вирощування пшениці, льону, овочів, фруктів.
Важку народну працю поети зображували у своїх віршах.
III Практична частина
6 . Послідовність виконання
Ви ознайомилися з поняттям «побутовий жанр». Ваше завдання у своїх роботах передати образ в праці. Це може бути й сучасна картина, що розповідає про трудові будні ваших батьків, і малюнок про працю косаря, описану Т. Шевченком у вірші.
1) компоновка предметів за допомогою начерка
2) деталізуємо наші предмети за допомогою олівця.
3)надаємо нашій роботі об’єму за допомогою кольорових олівців.
6)Інструктаж до роботи
1) На олівець не натискаемо 2) користуемося палітрою
3) змішуемо не більшн 3 кольорів4) беремо не багато води
7) Критерії оцінювання
Ця робота буде оцінена в кінці уроку за такими критеріями які висять на дощці.
Практична робота
1) Індивідуальна та фронтальна робота
2) Слідкування за часом та поставою учнів
3) Фіз хвилинка
закрити очі і посидіти спокійно, відкрити, подивитися вдалину тате що знаходиться ближче до нас Витягнути праву руку вперед. Стежити очима, не повертаючи голови, за повільними рухами вказівного пальця витягнутої руки вліво і вправо, вгору і вниз.
IV Підсумок уроку
1 Загальна оцінка уроку
2 Виставка робіт учнів з подальшим аналізом кращих досягнень та
3 Закріплення матеріалу
Що таке побутовий жанр ?
Чим цей жанр відрізняється ?
Які ще жанри ом є ?
4. Прибирання робочих місць