Конспект уроку "Подорож до моря"

Про матеріал
Конспект уроку "Подорож до моря" Мета: Ознайомити учнів з поняттям «море»; сформувати уявлення про Чорне та Азовське море як водойми, які омивають територію України.
Перегляд файлу

Тема: Подорож  до моря

Мета: Ознайомити учнів з поняттям «море»; сформувати уявлення про Чорне та Азовське море як водойми, які омивають територію України.

Обладнання і матеріали

Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери. Комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано). Фізична карта України (бажано)


Ранкове коло (зворотний зв’язок,

вступ до теми, знайомство)

1. Зворотний зв’язок із минулим заняттям.

Запитайте дітей: «Про що ми говорили

на минулому уроці?» Вислухайте їхні

відповіді, підсумуйте сказане: «Вчора

ми говорили про те, кого називають

мандрівником, дізналися, які речі

можуть знадобитися у мандрівці...».

2. Актуалізація нової теми: «Сьогодні

ми продовжимо мандрувати Україною.

А щоб дізнатися, куди ми вирушимо

цього разу, я пропоную вам подивитися

і особливо, уважно послухати наступне

відео». Продемонструйте учням

уривок відео зі звуками моря та його

зображенням, наприклад, відео «Як

звучить Україна. Шум моря в Одесі»

https://drive.google.com/

open?id=1MmlmcjVcm_CMPHheVby-

WuYUrgBhfDdzw

3. Вправа на знайомство. Попросіть дітей

по черзі назвати своє ім'я та розказати,

що вони хотіли б зробити під мандрівки

до моря. Наприклад, «Мене звати

Марина. Під час подорожі до моря я

хотіла б побачити чайку».

Інформаційне повідомлення «Моря

України» (повідомити про моря, які

омивають територію України)

1. Слово вчителя: «Мабуть немає у світі

людини, яка б не хотіла побувати на

березі моря. Моря значно більші за

річки та озера: коли людина знаходиться

на березі моря, то іншого берега їй

не видно. А ще морська вода є дуже

солоною. Не всі країни мають вихід до

моря. Натомість наша Батьківщина –

Україна – справжня морська держава.

Її береги омиваються двома морями:

Чорним та Азовським. Море – це

частина океану, оточена суходолом».

2. Покажіть учням на фізичній карті

Україні, де знаходиться Чорне та

Азовське море, та/або використайте

зображення з Додатку 1, роздруковане

у декількох екземплярах. Роздайте їх

дітям, щоб учні могли розглянути ці

зображення ближче.

3. Слово вчителя: «Чорне море більше

за розміром і глибше, ніж Азовське.

Натомість Азовське море тепліше, має

меншу глибину. Взимку Азовське море

замерзає, а от Чорне – рідко, лише у

найхолодніші зими».

Запитання для обговорення:

• Які моря є в Україні? (Чорне і

Азовське)

• Яким кольором їх позначають на

карті? (блакитним)

• Яке море має більші розміри і глибину?

(Чорне)

Підсумуйте: «В Україні є два моря

— Чорне і Азовське. Чорне море більш

глибоке і прохолодне, Азовське — мілке,

але тепле».

Рухлива гра «Море хвилюється...»

(м'язова та емоційна релаксація)

1. Оберіть ведучого гри (першого разу

ним може стати вчитель).

2. Інші учасники гри стають навпроти

ведучого, який розвертається до них

спиною.

3. Ведучий гри говорить слова:

 

Море хвилюється раз,

Море хвилюється два,

Море хвилюється три,

Морська фігура на місці замри!

і одразу після цього повертається до

учнів обличчям.

4. Учасники гри застигають у позах,

пов'язаних з морем. Ведучий «оживляє»

найкращу на його думку фігуру, ця

дитина стає ведучим.

5. За бажанням дітей та наявністю часу

гру можна повторити 2-3 рази.

Робота з підручником «Подорож до

моря» (ознайомити з особливостями

морського відпочинку)

Запропонуйте учням розглянути малюнок

у підручнику на с. 50 та розказати про

мандрівку Сергійка до моря, описати, як

він проводив кожен день свого відпочинку.

Запитання для обговорення:

• Яким транспортом Сергійко приїхав

до моря? (Поїздом)

• А за допомогою якого транспорту він

повернувся додому? (Поромом)

• Які місця відпочинку Сергійко відвідав

на морському узбережжі? (Пляж,

дельфінарій)

• У яку гру ви хотіли б пограти на

пляжі?

• Чи відпочивали ви колись на морі?

Рокзажіть про це.

Підсумуйте: «Море — це чудове місце

для відпочинку».

 

Вправа «Загадки про морських

мешканців»

1. Запропонуйте учням розгадати

загадки про морських мешканців:

В морі плаваю на дні,

Там спокійніше мені,

Як желе мої боки:

І прозорі, і м’які.

Якщо зловиш мене ти –

Можу руку обпекти!

(Медуза)

Птаха ця живе на морі,

Там літає на просторі.

Дзьобом рибу ловить влучно,

А співає різко й гучно.

(Чайка)

У лусці мої боки –

Вони холодні та слизькі.

Плавать можу досхочу,

Та усе життя мовчу.

(Риба)

Юлія Турчина

2. Після розгадування кожної із загадок,

вивішуйте на дошку відповідне

зображення

Запитання для обговорення:

• Хто з цих морських мешканців вміє

літати? (Чайка)

• А хто них вміє лише плавати? (Медуза,

риби)

• Кого з тварин, які живуть у морській

воді, ми ще не назвали? (стимулюйте

учнів до різних відповідей — морський

коник, креветка, краб, черепаха,

особливу увагу зосередьте на тому,

щоб діти назвали дельфінів)

Підсумуйте: «Окрім того, що море — це

чудове місце для відпочинку, у ньому живе

багато риби, інших тварин, наприклад,

дельфіни».

Музична пальчикова гра «В морі

живе дельфін»

Запропонуйте учням пограти у музичну

пальчикову гру, виконуючи відповідні

рухи під супровід відео:

https://drive.google.com/open?id=1Kuc6

kC21aSqLc25zsNCvrCoIdl-PWsoB

Підсумкові завдання (зворотний

зв’язок, рефлексія, релаксація)

1. Вправа «Відкритий мікрофон».

Запропонуйте учням за бажанням

поділитися враженнями від уроку.

2. Вправа «Дружній потиск».

Запропонуйте дітям стати у коло,

взятися за руки і передати «дружній

потиск». Потисніть руку дитині, яка

стоїть праворуч, а вона «передає»

дружній потиск далі по колу. Коли

потиск повернеться до вас, подякуйте

за манрівку до моря, запропонуйте

дітям поаплодувати собі й один одному.

docx
Додано
23 лютого 2021
Переглядів
2393
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку