Конспект уроку "Подорож у країну Лексикологію"

Про матеріал
Мета: узагальнити й систематизувати вивчений матеріал із теми «Лексикологія», підготуватись до к/р; розвивати вміння 5-класників використовувати вивчені групи слів практично, шліфувати усне й писемне мовлення; виховувати взаємопідтримку, толерантність, культуру мовлення.
Перегляд файлу

У р о к     № 101

Тема:  Подорож у країну Лексикологію (узагальнення матеріалу з теми «Лексикологія») 5 клас

Мета: узагальнити й систематизувати вивчений матеріал із теми «Лексикологія», підготуватись до к/р; розвивати вміння 5-класників використовувати вивчені групи слів практично, шліфувати усне й писемне мовлення; виховувати взаємопідтримку, толерантність, культуру мовлення.

Тип уроку: узагальнення й систематизація вивченого.

Обладнання: мультимедійна дошка.

Форма:  урок-подорож

Х і д   у р о к у:

І. Організація класу.

ІІ. Оголошення теми й мети уроку.

1. Повідомляю про форму й тип уроку. СЛ-1

2. Перевіряємо готовність до подорожі місця, наявність бортжурналів-зошитів, квитків-виконаного д/з (учні зачитують етимологію власного імені)

3. Ставимо завдання. СЛ-2

4. Обираємо вид найбезпечнішого виду транспорту (потяг), розподіл учнів по «вагонах», знайомство з маршрутною картою СЛ-3

5. Представляю себе в ролі гіда.

6. Словникова робота: розкрити лексичне значення цього слова  СЛ-4

7. У зошиті записуємо проблемне питання: СЛ-5

Чому українську мову, милозвучну, багату, дуже важко вивчати іноземцям?

IV. Тренувальні вправи

8. Даю команду до подорожі: «Поїхали!» (діти руками імітують рух потяга, створюючи звук руху)

1 зупинка – озеро Багатозначності СЛ-6

9. Із якими словами нам доведеться мати справу? Дайте їм визначення.

10. Розгадати ребус, пояснити лексичне значення слова, які з них є багатозначними? А решта? Чому?

роопопро.png

2 зупинка – парк Переносних значень СЛ-7

11. Творча робота: замість крапок вставити слова, ужиті в переносному значення.

Сміється…; співає…; стихає…;

Шепоче…; сердиться…; веселиться… .

12. Із трьома будь-якими словосполученнями скласти й записати поширені речення.

3 зупинка – місто Синонімів СЛ-8

13. Відгадайте, чим славляться жителі цього міста? (Балакучі) А чому?

14. Змагання «Хто швидше?» (Кожен ряд отримує аркуш паперу зі словом; аркуш передається естафетно, учні створюють синонімічний ряд до даного слова. Перемагає команда, що швидко і правильно впорається зроботою)

          І                                                 ІІ                                            ІІІ

Сміється                                         Іти                                         Їсти

15. Що ж називається синонімом?

16. Яка різниця між синонімічними рядом і парою?

17. Прийшов час перепочинку (вправа для очей)

Очі заплющили. Побачили ніч?

Відкрили, закрили, знову повторили…

Дивіться, діти, синіє там даль…

А гляньте – на носі не всівся комар?

І знову дивіться то вправо, то вліво.

Очі відпочили? Берімось за діло!

 

4 зупинка – болото Антонімів. СЛ-9

 18. Які слова називаються антонімами?

19. За 3хв. записати якомога більше назв кінофільмів, книг, до складу яких входять антоніми.

5 зупинка – чай Омонімів. СЛ-10

20. Відгадати загадки: записати відгадки, пояснити, коли вони є омонімами?

* Якою косою не накосити? (дівочою, піщаною)

* На якій лаві не всидиш? (вулканічній)

* Яка міна не зривається? (вираз обличчя)

* З якої байки плаття не пошиєш? (літературної)

21. Підходить до завершення наша подорож. Чи сподобалася вам вона? Чи не була марною? Чи досягли мети подорожі?

22. Проблемне питання.

V. Підсумок уроку: - Що нового дізналися? СЛ-11

- Що повторили?

- Чого навчилися?

Про які словники будемо пам’ятати?

23. Оголошення оцінок (враховуємо культуру доказовості, активність, організованість)

VI. Д\з: Повторити §41-48 – підготуватись до к/р. СЛ-12

docx
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
741
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку