Конспект уроку "Показникова і логарифмічна функції"

Про матеріал
Мета: навчальна: узагальнити та систематизувати знання, вміння та навички з теми «Показникова та логарифмічна функції», розширити уявлення учнів про застосування показникової і логарифмічної функцій в різних сферах діяльності людей, формувати вміння застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях; розвивальна: розвивати логічного мислення, формувати вміння узагальнювати, систематизувати навчальний матеріал, розвивати грамотну математичну мову, уміння працювати в команді, активізувати пізнавальну діяльність. виховна: виховувати працьовитість, активність, інтерес до математики
Перегляд файлу

 

Україна

Міністерство освіти і науки України

Управління освіти і науки Житомирської облдержадміністрації

 

 

Державний навчальний заклад

Бердичівське вище професійне училище”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Бердичів

 

 

 

Тема: Показникова  і  логарифмічна функції.

 

 Мета:

навчальна:  узагальнити та систематизувати знання, вміння та навички з теми «Показникова та логарифмічна функції», розширити уявлення учнів про застосування показникової і логарифмічної функцій в різних сферах діяльності людей, формувати вміння застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях;

розвивальна: розвивати  логічного мислення, формувати вміння узагальнювати, систематизувати навчальний матеріал, розвивати грамотну  математичну мову, уміння працювати в команді, активізувати пізнавальну діяльність.

виховна: виховувати працьовитість, активність, інтерес до математики.

 

Обладнання: таблиці, дидактичний матеріал, презентації, ноутбук, мультимедійний екран.

 

Джерела інформатики: довідковий матеріал, підручник Г.П.Бевз «Математика 11», М.І.Шкіль навчальний посібник «Алгебра і початки аналізу», ресурси Інтернет.

 

Тип уроку: урок повторення, узагальнення і систематизація знань учнів.

 

Епіграф уроку: «Узагальнення – це мабуть найлегший і найочевидніший з шляхів розширення математичних знань»                                                                                          

                  В. Сонер.

 

Орієнтовний  план  і  методи  проведення  уроку – гри.

 

І. Організаційний етап.

Учні об’єднуються у дві команди. Кожна команда обирає 4 -5 основних гравців. Решта учнів уболівають за грою «своєї» команди, але також мають можливість відповідати на запитання гри

   За першу правильну відповідь команда отримує 2 бали. Якщо на запитання відповідають вболівальники цієї команди, тоді команда отримує 1 бал. Коли команда не може надати правильну відповідь, то право відповіді переходить до наступної команди, яка за правильну відповідь отримує 1 бал. Час, за який команда має надати відповідь, становить 30 секунд.

 

ІІ. Оголошення  теми, мети, епіграфу  уроку – гри.

 

ІІІ. Презентації першої та другої груп.

 

ІV.  Зміст уроку – гри.

 

Конкурс 1. «Гонка за лідером»

Запитання для І команди за категорією «Показникова функція»

1. Яка область визначення показникової функції у = ах, а >0, а 1?

2. Яка множина значень показникової функції?

3. Укажіть проміжки зростання показникової функції.

4. Укажіть проміжки спадання показникової функції.

5. Які потрібно виконати перетворення, щоб побудувати графік функції:

1) у = 2х-3;   2) у = ;   3) у = ()– 1  ?

6. Знайти область значень функції:

1) у = 3х – 4;  2) у = (0,2)х+2;  3) у = -5х+1.

 

 

 

Запитання для ІІ команди за категорією «Логарифмічна функція»

1. Яка область визначення логарифмічної функції  у = logах,  а >0,  а1?

2. Яка множина значень логарифмічної функції?

3. Укажіть проміжки зростання логарифмічної функції.

4. Укажіть проміжки спадання логарифмічної функції.

5. Які потрібні виконати перетворення, щоб побудувати графік функції:

    1) у = log3х + 4;   2) у = ;   3) у = log0,3 + 2 ?

6. Знайти область визначення функції:

   1) у = log3(3 + х);   2) у = logх(5 – х);  3) у = logх+1 х2.

 

 

 

Конкурс 2. «Поспішайте не поспішаючи»

 

 

Завдання для І команди)

 

1. Установіть відповідність між функцією (1-5) та її властивістю (А – Е)

 

1

у = (1,1)х

А

Е(у) = [3; + )

 

2

у = 2

Б

Спадає при х(-; +),

Область  значень  функції (0,+)

 

3

у = ()х + 1

 

В

D(у) = [0;+)

 

4

у =( )х

 

Г

Парна

 

 

5

у = 3

Д

Зростає при х( -;+)

 

 

 

Е

Графік функції проходить через точку (0;2)


 

 

 

 

2. Установіть відповідність між виразами (1- 5)  і виразом (А – Е), тотожно рівним йому

        (а>0,  b>0,  с>0,  а1). 

 

1

logab - logac

A

logab + logac

2

loga(bc)

Б

3

logabn

В

b

4

a

Г

loga

5

logac

Д

 

 

Е

nlogab

 

 

 

 

Завдання  для  ІІ  команди.

 

1. Установіть відповідність між функцією (1 -5) та її властивістю (А – Е)

 

1

у = ()х

А

Парна

2

у = 2

Б

Спадає при х(-;+)

3

у = ()

В

D(у) = (0, +)

4

у = 3х

Г

Е(у) = [3; +)

5

у = 4х + 3

Д

Зростає при х(-;+)

 

 

Е

Зростає при х(-;+),

     Е(у) = (3; +)

 

 

2. Установіть відповідність між виразом (1- 5)  і  виразом (А – Е), тотожно рівним йому

     ( а>0,  k>0,  p>0,  а1)

 

 

1

logak + logap

A

k – p

2

loga()

Б

loga k- logap

3

logapn

В

p

4

a

Г

1

5

logaa

Д

nlogap

 

 

Е

loga(kp)

 

 

Конкурс для  вболівальників.

Завдання для вболівальників

першої команди

Завдання для вболівальників

другої команди

 

1. Порівняти:

 

1) log318   i  2log34

2) log4(3 + 5)  i   log43 + log45

3) log0,26  і  log0,2

4) log    i    2

 

1. Порівняти:

 

1) log218   i   3log33

2) log5(8 –2)  i  log58 – log52;

3) log0,13  i   log 0,1

4) log     i   2

 2. Порівняйте додатні числа  a  i  b, якщо:

1) log2a > log2b;

2) log0,3  a> log0,3  b

 

2. Порівняти додатні числа  а і b, якщо:

 

1) log0,2 a > log0,2b;

2) log5 a > log5 b

 

3. Порівняйте з одиницею додатне число  а  1),  якщо:

1) loga25 > loga35;

2) loga3> loga 2,7

 

 

3. Порівняйте з одиницею додатне число

  а  1), якщо:

1) loga5 > loga4

2) loga3> loga1,6

 

 

Конкурс 3.  «Далі, далі …»

 

Кожна правильна відповідь – 1 бал. Час відведений на обчислення, становить 3 хв.

 

Завдання для першої команди

Завдання для другої

команди

Обчислити:

Обчислити:

1. log28

2. log 4

3. log3

4. log171

5. log1

6. 5log2

7. 44log3

8. log42 + log48

9. log432

10. log32 – log354

11. log log327

1. log39

2. log

3. log2

4.log201

5. log 1

6. 6log  5

7. 32log 9

8. log64 + log69

9. log48

10. log25 + log2

11. log log216

 

 

Конкурс 4.  «Поспішайте  побачити»

 

Підсумки гри.

Нагородження  команд  переможців.

Оцінювання  учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бланк оцінювання

 

 

Назва  конкурсу

 

 

Максимальна

кіл. балів

Команда№1

(11 Б)

Команда №2

(24 ТС)

1

Презентація  теми

 

 

10

 

 

2

Конкурс 1. «Гонка за лідером»

 

 

12

 

 

3

Конкурс 2. «Поспішайте  не поспішаючи»

 

 

20

 

 

4

Конкурс для вболівальників

 

 

8

 

 

5

Конкурс 3. «Далі, далі …»

 

 

11

 

 

6

Конкурс 4. «Поспішайте  побачити»

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

Бланк оцінювання

 

 

Назва  конкурсу

 

 

Максимальна

кіл. балів

Команда№1

(11 Б)

Команда №2

(24 ТС)

1

Презентація  теми

 

 

10

 

 

2

Конкурс 1. «Гонка за лідером»

 

 

12

 

 

3

Конкурс 2. «Поспішайте  не поспішаючи»

 

 

20

 

 

4

Конкурс для вболівальників

 

 

8

 

 

5

Конкурс 3. «Далі, далі …»

 

 

11

 

 

6

Конкурс 4. «Поспішайте  побачити»

 

 

9

 

 

 

 

  

doc
Пов’язані теми
Алгебра, Позакласні заходи
Додано
29 січня 2019
Переглядів
826
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку