Художній урок «Квадратні корені. Арифметичний корінь.»

Про матеріал
Даний урок було проведено в 8 класі. Урок математики було поєднанно з художньою культурою. Для розшириння знань та кругозору учнів.
Перегляд файлу

Тема: Художній урок «Квадратні корені. Арифметичний корінь.»

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з даної теми. Розвивати обчислювальні навички при розв'язуванні завдань на добування корені. Формувати вміння поєднувати колективну роботу з індивідуальною, уміння описувати картини. Розвивати  інтерес до українських художників та цікавість до уроків математики.

Обладнання: портрет та картини Катерини Білокур.

Тип уроку: урок  засвоєння знань, навичок і умінь.

Девіз уроку: «Математика – гімнастика розуму» О.Суворов

Хід уроку

І Організаційний момент

Здоров·я  бажаю я вам, дітки!

Давай з вами посміхнемося

І за роботу завзято візьмемося!

 Будемо старанно тему вивчати

І знання здобувати!

ІІ Перевірка домашнього завдання

( Так, як завдання було скористуватися таблицею квадратів і обчислити значення виразу, діти по черзі зачитують відповіді – метод « Мікрофон»)

1.Бесіда « Мікрофон»

(Продовжую перевіряти домашнє завдання, діти по черзі відповідають на запитання, щоб почути кожного)

- Що таке квадратний корінь з числа а?

- Як його позначають?

- З яких чисел існують квадратні корені?

- Скільки існує різних квадратних коренів з додатного числа  а?

 - Що таке арифметичне значення квадратного кореня  з числа  а?

- Скільки існує арифметичних значень р квадратних коренів з додатного числа  а?А з числа 0?

ІІІ Актуалізація і корекція знань.

  1. Мотиваційний момент.
  • На нашій дошці ви можете побачити невідомі та закриті завданнями  картини відомого українського художника, а можлива і художниці, а хто ж він ми дізнаємось коли напишемо математичний диктант.

(Ім·я та прізвище художниці закриті завданнями математичного диктанту)

Математичний диктант

.

Відповідь: Катерина Білокур

Картини українки Катерини Білокур відомі не тільки українцям, а й поціновувачам мистецтва зі всього світу. Майстриня стала першою жінкою про шедеври якої дізнався весь світ. ЇЇ картини сварили, ними захоплювалися, але жодного разу роботи Білокур не залишали байдужими.  Народилася 7 грудня 1900 року на Полтавщині. Самостійно вивчає букви та пізнається із книг про мистецтво. У 1924 і 1928 роках намагалася вступити до різних художніх технікумів, але її було відмовлено, тому що немала початкової освіти. Перші картини малювала вугіллям на клаптиках тканини. Малювала не в приміщенні, а на повітрі. Сама робила пензлі – вибирала з котячого хвоста волосинки однакової довжини.  Друга половина 30-х та початок 40-х років – результативний період у творчості. ЇЇ виставки проходять у Полтаві, Києві.  У 1956 – одержує звання Народного художника України. На честь художниці поставили балет «Катерина Білокур». Три картини «Цар – Колос», « Берізка» і « Колгоспне поле» були включені до експозиції Міжнародної виставці в Парижі.
Тут їх побачить Пабло Пікассо і висловить думку, яка стала відомою на весь світ. « Якби ми мали художницю такого рівня майстерності, то змусили б заговорити про неї цілий світ».

  1. Розв'язання вправ
  • Для того щоб познайомитися з її першою картиною. Потрібно виконати завдання.

  • Отже, ви побачили на картині квіти, як вони називаються?(Мальви)
  • Так, звісно. Картина має і назву « Квіти над тином». Написана вона була в 1935 року. Квіти ваблять своєю красою за тином. У нижній частині огорожі бачимо віття лози. Заворожують красою білі та рожеві мальви, багряні жоржини, біло – жовті маргаритки, оранжеві лілії, рожеві тюльпани, жовті настурції. Поміж усього кольорового цвіту зеленіють різної форми листочки. Квітів на картині так багато, що небо ледь - ледь видно в далечині . Картина заворожує.

ІV Повідомлення теми і мети уроку.

V Сприйняття і усвідомлення матеріалу.

  1. Розв'язання вправ

Виконання письмових вправ біля дошки і відкриваємо ще одну картину.

  1. Розв'язати рівняння № 659

Картина « Півонії». В основному Катерина Білокур малювала квіти. Є представницею « наївного мистецтва» - групи художників, що не здобули академічної освіти, проте стали частиною загального художнього процесу. Написана картина в 1946році.

 

  1. Знайдіть значення виразу № 657

а)  , якщо х = 3, 5

б) , якщо х = - 2,8

в) , якщо х = 0, 25.

Картина «Богданівські яблука» не може не подобатися, адже вона втілює красу і велич сільської природи, її садів і полів. Цей геніальний витвір рук людських демонструє високий професіоналізм та художню майстерність митця. Ми бачимо, що Катерина поєднала і пейзаж і  натюрморт.

 

  1. Знайдіть наближене значення виразу № 655

а) 34 : + 127

б) 85 : – 12

в) 0, 24 : + 2,4

г) 1,37 :   - 73,8.

 - Ми відкрили з вами картину, яка називається « Цар – Колос» (1949р). У центрі картини – налиті стиглим зерном колоски жита, пшениці, ячменю, й вівса на червоному тлі. До них тягнуться троянди півонії, бузок, безсмертник, хризантеми й кручені паничі.

4. Заповніть таблицю і позначте точки з відповідними координатами на координатній площині.

х

0

0,01

0,04

0,09

0,16

0,25

0,36

0, 49

0,64

0,81

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  І ми з вами познайомилися ще з однією  картиною « Гай» ( 1955р.) (Діти самостійно описують картину).

 

5. Самостійна робота

Індивідуально для кожного учня, з іншого боку аркуша картини Катерини Білокур , які залишаються у кожного учня на згадку. Проводиться взаємоперевірка.

V Підсумок уроку.

Перегляд слайд шоу картин Катерини Білокур.

Бесіда

  • Чи сподобався вам сьогоднішній урок?
  • Що нового ви дізналися?

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
29 січня 2019
Переглядів
538
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку