Тема: Художній урок «Квадратні корені. Арифметичний корінь.»
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з даної теми. Розвивати обчислювальні навички при розв'язуванні завдань на добування корені. Формувати вміння поєднувати колективну роботу з індивідуальною, уміння описувати картини. Розвивати інтерес до українських художників та цікавість до уроків математики.
Обладнання: портрет та картини Катерини Білокур.
Тип уроку: урок засвоєння знань, навичок і умінь.
Девіз уроку: «Математика – гімнастика розуму» О.Суворов
Хід уроку
І Організаційний момент
Здоров·я бажаю я вам, дітки!
Давай з вами посміхнемося
І за роботу завзято візьмемося!
Будемо старанно тему вивчати
І знання здобувати!
ІІ Перевірка домашнього завдання
( Так, як завдання було скористуватися таблицею квадратів і обчислити значення виразу, діти по черзі зачитують відповіді – метод « Мікрофон»)
1.Бесіда « Мікрофон»
(Продовжую перевіряти домашнє завдання, діти по черзі відповідають на запитання, щоб почути кожного)
- Що таке квадратний корінь з числа а?
- Як його позначають?
- З яких чисел існують квадратні корені?
- Скільки існує різних квадратних коренів з додатного числа а?
- Що таке арифметичне значення квадратного кореня з числа а?
- Скільки існує арифметичних значень р квадратних коренів з додатного числа а?А з числа 0?
ІІІ Актуалізація і корекція знань.
(Ім·я та прізвище художниці закриті завданнями математичного диктанту)
Математичний диктант
.
Відповідь: Катерина Білокур
Картини українки Катерини Білокур відомі не тільки українцям, а й поціновувачам мистецтва зі всього світу. Майстриня стала першою жінкою про шедеври якої дізнався весь світ. ЇЇ картини сварили, ними захоплювалися, але жодного разу роботи Білокур не залишали байдужими. Народилася 7 грудня 1900 року на Полтавщині. Самостійно вивчає букви та пізнається із книг про мистецтво. У 1924 і 1928 роках намагалася вступити до різних художніх технікумів, але її було відмовлено, тому що немала початкової освіти. Перші картини малювала вугіллям на клаптиках тканини. Малювала не в приміщенні, а на повітрі. Сама робила пензлі – вибирала з котячого хвоста волосинки однакової довжини. Друга половина 30-х та початок 40-х років – результативний період у творчості. ЇЇ виставки проходять у Полтаві, Києві. У 1956 – одержує звання Народного художника України. На честь художниці поставили балет «Катерина Білокур». Три картини «Цар – Колос», « Берізка» і « Колгоспне поле» були включені до експозиції Міжнародної виставці в Парижі.
Тут їх побачить Пабло Пікассо і висловить думку, яка стала відомою на весь світ. « Якби ми мали художницю такого рівня майстерності, то змусили б заговорити про неї цілий світ».
ІV Повідомлення теми і мети уроку.
V Сприйняття і усвідомлення матеріалу.
Виконання письмових вправ біля дошки і відкриваємо ще одну картину.
Картина « Півонії». В основному Катерина Білокур малювала квіти. Є представницею « наївного мистецтва» - групи художників, що не здобули академічної освіти, проте стали частиною загального художнього процесу. Написана картина в 1946році.
а) , якщо х = 3, 5
б) , якщо х = - 2,8
в) , якщо х = 0, 25.
Картина «Богданівські яблука» не може не подобатися, адже вона втілює красу і велич сільської природи, її садів і полів. Цей геніальний витвір рук людських демонструє високий професіоналізм та художню майстерність митця. Ми бачимо, що Катерина поєднала і пейзаж і натюрморт.
а) 34 : + 127
б) 85 : – 12
в) 0, 24 : + 2,4
г) 1,37 : - 73,8.
- Ми відкрили з вами картину, яка називається « Цар – Колос» (1949р). У центрі картини – налиті стиглим зерном колоски жита, пшениці, ячменю, й вівса на червоному тлі. До них тягнуться троянди півонії, бузок, безсмертник, хризантеми й кручені паничі.
4. Заповніть таблицю і позначте точки з відповідними координатами на координатній площині.
х |
0 |
0,01 |
0,04 |
0,09 |
0,16 |
0,25 |
0,36 |
0, 49 |
0,64 |
0,81 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
І ми з вами познайомилися ще з однією картиною « Гай» ( 1955р.) (Діти самостійно описують картину).
5. Самостійна робота
Індивідуально для кожного учня, з іншого боку аркуша картини Катерини Білокур , які залишаються у кожного учня на згадку. Проводиться взаємоперевірка.
V Підсумок уроку.
Перегляд слайд шоу картин Катерини Білокур.
Бесіда