Конспект уроку позакласного читання із зарубіжної літератури з теми: «Ю.К. Олеша та його казка «Три Товстуни»»

Про матеріал
Краєзнавча література є постійним джерелом натхненної праці дбайливого, творчого і ретельного учителя-філолога. Вивчення текстів, так чи інакше прив’язаних до рідного міста, дає можливість працювати не тільки з твором, не виходячи з класу, а й мандрувати вулицями, провулками, майданами, де крокували і автор, а іноді і його герої; дихати тим повітрям, яким були наповнені паруса мрії письменника, та підштовхнути учнів доторкнутися до живої тканини твору, який народився саме у твоєму рідному місті, чи тісно з ним пов'язаний. Така співпраця з учнями на базі краєзнавчого матеріалу виховує справжніх патріотів, які люблять своє місто, свою Батьківщину. З дитинства мені дуже подобалась казка представника одеської плеяди письменників Юрія Карловича Олеши «Три товстуни». Поцікавившись біографією письменника, зрозуміла, що у цій казці події розгортаються у вигаданому місті біля моря, яке дуже нагадує моє рідне місто Одесу. Переконавшись, що «Три товстуни» тісно пов’язані з дитинством та юнацькими роками, проведеними автором у нашому місті, зрозуміла, що неодмінно поділюся цією інформацією зі своїми учнями. Так народився урок позакласного читання за казкою Ю.К.Олеши «Три товстуни». Всі учні влітку мали прочитати казку Ю.К.Олеши «Три товстуни», познайомитися з біографією письменника та переглянути кінострічку «Три товстуни» самостійно. Щоб урок пройшов більш цікаво, враховуючі особисті здібності учнів, були розподіленні деякі завдання, які учні виконали самостійно заздалегідь. Кожен учень обрав для себе відповідного персонажа та зробив його усну презентацію( за бажанням одягнув костюм обраного героя). Учні, які вміють малювати, зробили портретні ілюстрації до казки. Учень, який обрав для себе роль Раздватриса, склав до уроку рухавку. Учні, які вміють танцювати, підготували яскраві номери Суок та Тібула. Підготовка до уроку захопила і батьків, які придбали тістечка, помаранчі, цукерки та повітряні кульки для інсталяції, яка прикрасила кабінет під час проведення уроку, а після учні з задоволенням пригостилися тістечками, які були складені у вигляді торту та іншими ласощами. Формат уроку обраний таким, щоб учні більш працювали розумово, тобто без підручників та зошитів. Вони мали сісти великим півколом обличчям у центр. У центрі була розташована інсталяція у вигляді великого торту з повітряними кульками.
Перегляд файлу

Про матеріал

         Краєзнавча література є постійним джерелом натхненної праці дбайливого, творчого і ретельного учителя-філолога. Вивчення  текстів, так чи інакше прив’язаних до рідного міста, дає можливість працювати не тільки з твором, не виходячи з класу, а й мандрувати вулицями, провулками, майданами, де крокували і автор, а іноді і його герої; дихати тим повітрям, яким були наповнені паруса мрії письменника, та підштовхнути учнів  доторкнутися до живої тканини твору, який народився саме у твоєму рідному місті, чи тісно з ним пов'язаний.  Така співпраця з учнями на базі краєзнавчого матеріалу виховує справжніх патріотів, які люблять своє місто, свою Батьківщину.

        З дитинства мені дуже подобалась казка представника одеської плеяди письменників Юрія Карловича Олеши «Три товстуни». Поцікавившись біографією письменника, зрозуміла, що у цій казці події розгортаються у вигаданому місті біля моря, яке дуже нагадує  моє рідне місто Одесу. Переконавшись, що «Три товстуни» тісно пов’язані  з дитинством та юнацькими роками, проведеними автором  у нашому місті, зрозуміла, що неодмінно поділюся цією інформацією зі своїми учнями. Так народився урок позакласного читання за казкою Ю.К.Олеши «Три товстуни».

       Всі учні влітку мали прочитати казку Ю.К.Олеши «Три товстуни», познайомитися з біографією письменника та переглянути кінострічку «Три товстуни» самостійно. Щоб урок пройшов більш цікаво, враховуючі особисті здібності учнів, були розподіленні деякі завдання, які учні виконали самостійно заздалегідь. Кожен учень обрав для себе відповідного персонажа та зробив його усну презентацію( за бажанням одягнув костюм обраного героя). Учні, які  вміють малювати, зробили портретні ілюстрації до казки. Учень, який обрав для себе роль Раздватриса, склав до уроку рухавку. Учні, які вміють танцювати, підготували яскраві номери Суок та Тібула. Підготовка до уроку захопила і батьків, які придбали тістечка, помаранчі, цукерки та повітряні кульки для інсталяції, яка прикрасила кабінет під час проведення уроку, а після учні з задоволенням пригостилися тістечками, які були складені у вигляді торту та іншими ласощами.

          Формат уроку обраний таким, щоб учні більш працювали розумово, тобто без підручників та зошитів. Вони мали сісти великим півколом обличчям у центр. У центрі була розташована інсталяція  у вигляді великого торту з повітряними кульками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Одеська гімназія №1 імені А.П.Бистріної

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку позакласного читання із зарубіжної літератури з теми:

«Ю.К.Олеша та його казка «Три Товстуни»»

 

                                                         Підготувала учитель вищої категорії, педагогічне звання «старший учитель»,

 учитель російської мови, літератури(інтегр.курс)

 та зарубіжної літератури

 Балдіна Антоніна Борисівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Одеса 2019-2020 н.р.

Тема: Юрій Карлович Олеша та його казка «Три Товстуни».

Мета: проаналізувати з учнями казку Ю.К.Олеши «Три Товстуни», розкрити її художню своєрідність, виявити провідні мотиви казки, розвити навички аналізу епічного твору; навчити учнів вільно використовувати розумові стратегії та операції високого рівня, формулювати обґрунтовані висновки та оцінки, вміти приймати рішення, ґрунтовно відстоювати свою позицію, спираючись на текст автора.

Компетентності, що формуються:

предметні   уміння уважно читати, засвоювати  та аналізувати прозовий текст; визначати в ньому провідні мотиви, художні особливості; уміння характеризувати позитивних та негативних героїв, порівнювати їх між собою, та з образами, створеними кіноакторами, розвивати вміння компаративного аналізу; уміння інтерпретувати факти біографії та творчості автора; поповнювати свій словниковий запас та виразно читати; розвивати зв’язне мовлення, творче самовираження та критичне мислення;

ключові -  спілкування державною мовою; інформаційно-цифрова; уміння вчитися;

комунікативні – навички спілкування в колективі, в групах, толерантне ставлення до різних думок та прихильності;

загальнокультурні – виховання  естетичного читацького смаку, розвиток світогляду.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу та первинного закріплення знань, умінь, навичок.

Основні терміни і поняття: епічний рід літератури, казка, літературна казка, головний герой, сюжет, літературний герой.

Міжпредметні зв’язки: історія, краєзнавство, музика, хореографія, циркове мистецтво.

Обладнання: портрет Ю.К.Олеши, книжка «Три Товстуни» у різних виданнях,  малюнки, на яких зображені діючі особи казки, відео запис кінострічки «Три Товстуни», інсталяція з тістечками та кольоровими кульками, аудіо запис «Пісні циркових акторів».

Епіграф: « Одне з бажань, яке міцно засіло в нашої свідомості, є бажання згадати першу нашу уяву про світ, у якому ми починали жити».Ю.К.Олеша.

               Хід уроку:

І. Організаційний момент. Розминка.

Перегляд уривка з кінострічки «Три Товстуни».

Виступ учнів, які виконують ролі Суок та Тібула.

Вступне слово учителя: Добрий день, дорогі друзі! Сьогодні до нас у гості завітала казка, ще й не проста, а дуже цікава. Вона має свої таємниці, які ми будемо намагатися розгадати. Вона має своїх незвичайних героїв, з якими ми познайомимося ближче. Вона має свій простір та час, до яких і запрошує нас на цьому уроці. Згадаємо зараз, що влітку ми мали прочитати казку Юрія Карловича Олеши «Три Товстуни» та познайомитися з біографією автора. Згадали? Добре. Але сперш давайте визначимо дещо з теорії літератури.

  1. Запитання до учнів( та очікуванні відповіді):
  • Що таке казка? (це народно-поетичний або писемно-літературний твір про вигадані події, осіб, іноді за участю фантастичних сил; у казці добро завжди перемагає зло, в казці є головні герої та другорядні, позитивні та негативні).
  • До якого роду літератури вона належить?( до епічного роду літератури).
  • Які бувають казки? ( народні та літературні).
  • Які види казок ви знаєте? ( казки про тварин, чарівні, соціально-побутові).
  • А до якого виду можна віднести казку Ю.К.Олеши «Три Товстуни»?

(Можливі різні відповіді, але кожна відповідь має бути ґрунтовно доведена. Частіше за все учні кажуть, що це чарівна казка. Тому далі я пропоную їм визначити все чарівне, що є в цій казці. І всі погоджуються, що чарівного у цій казці дуже мало:

  • лялька, що виглядає, як дівчина,
  • Суок видавала себе за ляльку,
  •  всі думали, що в Тутті залізне серце,
  • казкова сила Просперо,
  • політ на повітряних кульках,
  • Тібул у вигляді темношкірої людини,
  • мандрування підземним тунелем – все це чарівне тільки з першого погляду і може бути прояснено з наукової чи реалістичної точки зору. Справжнє чарівне тільки те, що науковець  Туб зробив ляльку , яка дорослішала, як справжня дівчина, та ще те, що Туб майже перетворився на тварину).

Хто уважно читав казку, той згадає попередження автора, що « Час чарівників минув».

2.«Евристична бесіда»

Слово учителя: Дуже добре, що ви так гарно підготувались та правильно відповіли на всі мої запитання. Але в мене ще є одно дуже важливе запитання до вас стосовно казки Юрія Карловича Олеши. Скажіть будь ласка, як ви гадаєте, чому з великої кількості запропонованих програмою казок я обрала для нашого уроку позакласного читання  саме цю?

Очікувані відповіді учнів:

- тому що  Суок та Тутті по12 рокув, як і більшості з нас;

- тому що автор деякий час жив в Одесі;

- тому що у 03.03.2019 року святкується ювілей 120-річчя з дня народження Ю.К. Олеши;

- тому що ця казка пов’язана з нашим містом;

- тому що вона вам подобалась з дитинства;

- тому що вона цікава.

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. Обґрунтування навчання. Виклик.

Слово учителя:  спираючись на ваші відповіді, я бачу, що ви не тільки ретельно прочитали казку «Три Товстуни», а й ще добре познайомилися з біографією письменника, який її написав. Та дайте мені відповідь на ще одне запитання: навіщо ми читаємо казки?

Очікувані відповіді учнів:

Казки навчають нас мріяти. Як би людина не мріяла про килим-літак, люди би не полетіли у космос. Як би людина не мріяла про чоботи-скороходи, люди би не змайстрували  автомобіль. Як би не чарівне яблучко на тарілочці, людина не винайшла б телебачення. З мрії народжується майбутнє.

Слово учителя: А яка ж головна мрія казки «Три Товстуни»?

Очікувані відповіді учнів:

  • Мрія про краще, справедливе життя для всіх.

Слово учителя:  Скажіть мені будь ласка, чи актуальна сьогодні ці мрія про справедливе життя для всіх?

Очікувані відповіді учнів:

  • Так, бо всі бажають жити добре та щасливо.

 Слово учителя: Що ж гаразд, рушаємо далі. Казку ми вже згадали, біографію письменника теж.  Але ми ж уважні читачі, тож маємо проаналізувати текст, що залишив нам автор, розкрити всі загадки, що є в ньому, з’ясувати послідовність тих, чи інших дій героїв казки , виміряти глибину характерів героїв та розподілити їх на позитивних чи негативних. Для цього нам потрібно згадати текст казки та відповісти на деякі запитання. Чи всі події казки були вам зрозумілі? Чи всі герої вам сподобались? Чи мріяли ви опинитися на місці деяких героїв?  Та чому казка, у якій зовсім мало чарівного, здається нам чарівною? І чи є у цій казці відповідь  на запитання, як  зробити життя кращим і справедливим для всіх?  Бачите, як багато запитань. Але яке буде в нас сьогодні головне питання, над яким ми будемо працювати на нашому уроці, відповідь на яке розкриє для нас всі таємниці казки?  Од же це запитання : Хто ж таки є головним героєм казки «Три Товстуни»?

Не поспішайте зараз висловлювати свої думки. Давайте спершу пройдемо низкою завдань, а потім вже ґрунтовно висловимо свої думки, підтвердив їх текстом та особистими аргументами

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Слово учителя: Перш за все давайте перевіримо домашнє завдання, як добре ви знаєте та пам’ятаєте текст казки «Три Товстуни». Для цього ми використаємо прийом «Сніговий ком». Я даю вам уявну снігову кульку, а ви, передаючи  її з рук у руки, дієте за слідуючою схемою: перший учень каже одне вагоме  слово, другий – речення з цім словом, третій – ставить запитання до цього речення, четвертий – відповідає на поставлене запитання, потім з п’ятого все повторюється знов. І так ми відновлюємо сюжетний ланцюжок казки «Три Товстуни». Я нагадую всім, хто буде обирати слово, бути уважними, бо слова мають бути вагомими та відповідними до відтворення сюжету казки. Але насамперед скажіть мені, що таке сюжет?

Очікувані відповіді учнів:

Сюжет - це  перебіг дії та послідовність її розвитку, що служить у творі формою розгортання й конкретизації його фабули.

  1. «Сніговий ком»

Очікувані відповіді учнів:

Доктор. – Доктор Гаспар Арнері вийшов на прогулянку. – Для чого доктор Гаспар Арнері вийшов на прогулянку? – Доктор Гаспар Арнері вийшов на прогулянку, щоб зібрати деякі корисні рослина та жуків.

     2.« ДА – НІ».  Вгадай героя, якого замислили. Учитель дістає першу ілюстрацію, але не показує того, хто  намальований, учні намагаються відгадати. Можна поставити запитання, на які відповідь має бути односкладною –«так», чи – «ні». Вчитель відповідає. Герой, якого вгадали, виходить та презентує себе. Учні порівнюють героя з ілюстрацією, яка була намальована заздалегідь, з  кінематографічним образом, створеним актором та з’ясовують , який це герой позитивний чи негативний. Наступну  ілюстрацію дістає вже герой, який закінчив свій виступ. І так далі.

 Виступи:

-кухара та кухарчат,

-тітоньки Ганімед,

-Трьох Товстунів,

- продавця повітряних кульок,

-Суок у вигляді ляльки,

- Тібула,

- Раздватриса,

-дітей, що дражнять Раздватриса та Товстунів,

- людей, що оточують трьох товстунів,

- Просперо,

- робітниць та страйкарів.

ІV. Усвідомлення змісту.

Учитель: Ми вже досить багато дізналися про казку «Три Товстуни»: згадали сюжет, схарактеризували героїв, уявили себе на їх місці.І мені здається, що ми вже здатні відповісти на наше головне запитання. Хто ж є насправді головним героєм казки Ю.К.Олеши «Три Товстуни»?

Очікувані відповіді учнів:

  • Суок, бо вона визволила Просперо,
  • Тутті, бо він нащадок трьох товстунів,
  • Три товстуни,бо так називається казка,
  •  Просперо, бо він ватажок страйкуючих,
  • Тібул, бо він вигадав, як за допомогою суок, визволити Просперо,
  •  Суок та Тутті, бо вони брат та сестра, які з’єдналися наприкінці казки.

 

Коментар учителя: З наведених тем, давайте виберемо чотири основні, та попрацюємо в групах. Група має обрати спікера, який ґрунтовно та аргументовано доведе основну думку групи, спираючись на текст казки.

Робота в групах.

Поки триває робота в групах, виступає зі своїм номером Суок.

Виступ спікерів кожної групи.

Слово учителя: Після таких пристрасних виступів висновок один, що головним героєм казки Ю.К.Олеши «Три Товстуни» є народ, тобто прості люди, які бажали жити щасливо та за справедливими законами.  І мені дуже приємно, що ви самостійно дійшли цього висновку, хоча раніше ваші думки стосовно цього питання були різними.

V.  Робота над темою уроку.  Рефлексія.

1. Впізнай місто за його описом. Учитель зачитує уривки-описи з казки «Три Товстуни». Учні намагаються впізнати споруди.

а) «Він стояв серед велетенського парку. Парк оперізували глибокі канали. Над каналами звисали чорні залізні мости. Мости охороняла палацова варта — гвардійці в чорних клейончатих капелюхах з жовтими пір'їнами. Довкола парку аж до обрію тяглися луги, що рясніли квітами, гаї та стави. Тут було чудове місце для прогулянок. Тут росли найцікавіші види трав, тут дзижчали найкрасивіші жуки і співали найспівучіші птахи.

 Відповідь:  парк та палац Трьох Товстунів.

б) «Вона була оточена величезними, однакової висоти і форми будинками і вкрита скляним куполом, що робило її схожою на колосальний цирк. Посередині купола на страшній висоті горів найбільший у світі ліхтар. Це була дивовижної величини куля. Оперезана впоперек залізним кільцем, підтримувана міцними тросами, вона нагадувала планету Сатурн. Світло її було таке прекрасне і таке не схоже на будь-яке земне світло, що люди дали цьому ліхтареві чудесну назву — Зоря. Так почали називати і саму площу».  

Відповідь: площа Зорі.

в) «Влітаючи в кондитерську, продавець відчув одночасно жах і захоплення. Так, мабуть, жахається і захоплюється оса, що летить на торт, виставлений на вікно безтурботною господинею.

Спочатку йому здалося, що він потрапив у якусь дивовижну птахарню, де співали, насвистували, шипіли і тріщали різнобарвні дорогоцінні птахи південних країн. А наступної миті він подумав, що це не птахарня, а фруктова крамниця, набита тропічними плодами, розчавленими, залитими власним соком. Солодкі запаморочливі пахощі вдарили йому в ніс; спека й духота стисли йому горло.

Продавець з усього розгону сів у щось м'яке і тепле.

Він сидів у царстві шоколаду, апельсинів, гранатів, крему, цукатів, цукрової пудри і варення, і сидів на троні, як володар пахучого різноколірного царства».

Відповідь: кондитерська палацу Трьох Товстунів.

г) «У будинку, що нагадував собою вагон, було кілька жител, розділених полотняними перегородками. На ящику горіла гасова лампа. На стінах висіли обручі, обтягнуті тоненьким папером, білим і рожевим, довгі смугасті нагаї з блискучими металевими ручками, костюми, оздоблені золотими кружечками, розшиті квітами, зірочками, клаптиками різнобарвної матерії. Із стін дивилися маски. В одних стирчали роги; в других ніс нагадував турецьку пантофлю; у третіх рот був від вуха до вуха. Одна маска мала величезні вуха. Найкумедніше те, що вуха були людські, тільки дуже великі.

Відповідь:  балаганчик дядьки Бризака.

2. Знайди відповідність між фактом біографії письменника та епізодом казки «Три товстуни». Учні отримують аркуші з надрукованими фактами біографії Ю.К.Олеши. Необхідно знайти епізоди з тексту казки, які пов’язані з цими фактами біографії.

1) Юрію Карловичу Олеші було шість років, коли він йшов сходами до дому з крамниці. Він придбав та ніс пакунок з вишнями й почув, що по місту стріляють з броненосця «Потьомкина Таврійського» . Він дуже налякався та впустив пакет з вишнями, які червоними кульками відскакували від сходинок та зникали у темному отворі сходів. В Одесі відбувалися революційні події, пов’язанні з повстанням на броненосці «Потьомкині Таврійському» у 1905 році.

2) «Від Строганівського мосту до дому вів вузенький паросток. Юрій ступав на нього. Він відчував під ногами цій гулкий простір, йому марилось, що він крокує по пружній повітряній сфері, він відчував себе канатоходцем».

 (З книжки Льва Славіна «Мій Олеша»).

3)Письменник жив у дуже складний час, коли влада у державі належала багатіям, які  жили за рахунок чужої праці. Простому народу приходилось багато працювати, а жили люди упроголодь, у злиденності. Робітників ображали, не вчасно та мало платили за їх  важку працю. Письменник співчував простому народу, він сам жив деякий час у злиднях й не міг примиритися з таким становищем.

4) У дитинстві Юрій Олеша товаришував з синами одеського кондитера на ім’я Меллисарато, які час від часу приводили його до кондитерської батька та пригощали солодощами. Юрій дуже любив солодке.

5)Як пов’язано прізвище дружина письменника з казкою «Три товстуни»?

6) Юрій Карлович дуже любив свою сестру Ванду. Наприкінці 1919 року він захворів на тиф й майже не помер. Сестра Ванда доглядала за хворим братом, вона допомогла йому одужати, але захворіла й померла у грудні 1919 році, розлучившись з братом назавжди.

7) Цирк, за спогадами Юрія Олеши, справив у дитинстві його на нього «колосальне» враження , яке залишилось з ним на все життя. Те, що відбувалося на арені Одеського цирку, значно вплинуло на свідомість юного одесита.

8) Коли Юрію Карловичу виповнилося 23 роки, він назавжди розлучився зі своїми батьками, які переїхали до Польщі.

3. «Лист з дірками». Спікери груп отримують уривки з тексту, який написав Туб. Потрібно згадати та записати пропущені слова.

а) «Вас було двоє: брат і сестра -…….. і Тутті. Коли вам минуло по ……..роки, вас викрали з рідного дому ………Трьох Товстунів. Я - Туб, учений. Мене привезли до ………. Мені показали маленьку Суок та Тутті. Три Товстуни сказали так: «Ось бачиш  ………? Зроби ляльку, яка не відрізнялась б од цієї  ……..». Я не знав, для чого це було потрібно. Я зробив таку ………».

б) «Я був великим ……… . Лялька повинна була рости, як жива ……….. Суок мине ………. років, і ляльці теж, ……… стане дорослою, гарненькою та сумною дівчинкою, і лялька теж буде такою. Я зробив цю ……… . Тоді вас розлучили. Тутті лишився у палаці з ………., а Суок віддали  мандрівному ………..  в обмін на ………..у рідкісної породи, з довгою червоної бородою».

  в) «Три товстуни наказали мені: « Вийми ……… хлопчика і зроби йому залізне ……… ». Я відмовився. Я сказав, що не можна позбавити людину її людського ……….. Що ніяке ……….  – ні залізне, ні крижане, ні золоте – не може замінити людині просте, справжнє людське ………. Мене посадили в ……….., й відтоді почали переконувати ……….. , що ………. в нього залізне».

г) «Він мусив вірити цьому  й бути …………та суворим. Я просидів серед звірів ………… років. Я обріс шерстю, і зуби мої стали ………. і жовтими, але я не  забув про вас. Я прошу вас  - ……….. мені.  Ми всі були знедолені Трьома Товстунами, пригноблені  багатіями й  пожадливими ненажерами. Прости мені, ………, - що мовю знедолених означає: « ………..». Прости мені мені, ……….. , - що означає: «Все ……….»…»  

Відповідь:

а)« Вас було двоє: брат і сестра -Суок і Тутті. Коли вам минуло по чотири роки, вас викрали з рідного дому гвардійці  Трьох Товстунів. Я - Туб, учений. Мене привезли до палацу. Мені показали маленьку Суок та Тутті. Три Товстуни сказали так: «Ось бачиш  дівчинку? Зроби ляльку, яка не відрізнялась б од цієї дівчинки». Я не знав, для чого це було потрібно. Я зробив таку ляльку».

б)  «Я був великим вченим . Лялька повинна була рости, як жива дівчинка. Суок мине п’ять років, і ляльці теж,  Суок стане дорослою, гарненькою та сумною дівчинкою, і лялька теж буде такою. Я зробив цю ляльку . Тоді вас розлучили. Тутті лишився у палаці з лялькою, а Суок віддали  мандрівному цирку  в обмін на папугу рідкісної породи, з довгою червоної бородою».

в)  «Три товстуни наказали мені: « Вийми серце  хлопчика і зроби йому залізне серце ». Я відмовився. Я сказав, що не можна позбавити людину її людського серця. Що ніяке серце  – ні залізне, ні крижане, ні золоте – не може замінити людині просте, справжнє людське серце . Мене посадили в клітку, й відтоді почали переконувати хлопчика , що серце в нього залізне».

г) «Він мусив вірити цьому  й бути жорстоким та суворим. Я просидів серед звірів вісім років. Я обріс шерстю, і зуби мої стали довгими і жовтими, але я не  забув про вас. Я прошу вас  - простіть мені.  Ми всі були знедолені Трьома Товстунами, пригноблені  багатіями й  пожадливими ненажерами. Прости мені, Тутті, - що мовю знедолених означає: « Розлучений». Прости мені мені, Суок , - що означає: «Все життя»…»  .

VI. Узагальнення вивченого на уроці.

Слово учителя:  Протягом уроку ви ретельно розглянули образи дійових осіб казки, схарактеризували основних героїв, тому зараз попрошу вас скласти  «Сенкан» до образів тих героїв, які вам сподобались найбільше всього.

«Сенкан»

  1. Іменник.
  2. Два прикметники.
  3. Три дієслова.
  4. Одне речення з чотирьох слів.
  5. Іменник( поетичний синонім до першого іменника).

Учні усно складають «Сенкани» та озвучують їх за власним вибором.

Слово учителя: А зараз інтерактивний прийом  «Мікрофон»  допоможе нам підвести підсумки нашого уроку.

 «Мікрофон» :

  • Що дала вам зустріч з казкою Ю.К.Олеши «Три Товстуни»?
  • Що найголовніше ви з’ясували сьогодні для себе?
  • Чи вважаєте ви актуальною для сьогодення казку «Три Товстуни»?

Слово учителя: Сьогодні на уроці ми познайомилися з казкою та біографією Ю.К.Олеши. Ми дізналися, що вулиці, майдани та будинки нашого міста Одеси живуть на сторінках казки «Три Товстуни». Ми з’ясували, що головний герой казки  Юрія Карловича – це прості люди, народ, що прагне справедливого життя. Ми зрозуміли, що всі люди бажають жити щасливо, але щастя для кожного своє. І що головне в житті – це любов. Я маю надію, що цей урок запам’ятається вам надовго. Та, що висновки, які ви зробили самостійно на цьому уроці, стануть вам в нагоді у реальному повсякденному житті.

VII. Оголошення домашнього завдання:  Вдома прошу написати фанфік

 ( своє продовження) казки Ю.К. Олеши «Три Товстуни».

 

 

 

docx
Додано
8 січня 2020
Переглядів
2078
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку