Презентація "Г.Лонгфелло. Пісня про Гайавату"

Про матеріал
Г.Лонгфелло. Пісня про Гайавату Презентація для текстового вивчення «Пісні про Гайавату» Г.Лонгфелло. Цитати дають можливість відпрацювання навичок виразного читання, а ілюстрації сприяють усному малюванню. Для роботи на уроці або для самостійного опрацювання учнями
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Генрі Лонгфелло“Пісня про Гайавату”Бойко І. М.

Номер слайду 2

Генрі Лонгфелло. Лонгфелло Генрі Водсворт (27.02.1807, Портленд - 24.03.1882, Кембридж, Массачусетс) — американський поет. Творчість Лонгфелло пов'язана з пізнім етапом розвитку романтизму в літературі США. Він відомий як творець знаменитої «Пісні про Гайавату» (1855), в якій оспіваний легендарний герой північноамериканських індіанців, а також як автор «Пісень про рабство» (1842), які пролунали протестом проти становища негрів у Сполучених Штатах.

Номер слайду 3

Володар Життя – Гітчі-Маніто. На початку поеми Гітчі-Маніто скликає своїх дітей – представників різних племен . Для чого?Він занепокоєний, що племена воюють між собою

Номер слайду 4

По річках, лугах збігалисьІ збиралися народи: Йшли Чоктоси і Команчі, Йшли Гурони і Мендени, Делавери і Могоки, Йшли Шошони і Омоги, Пони йшли і Чорноногі, Оджибуеї і Дакоти До Великої Площини Перед світлі Божі очі. В зброях всі, в яскравих фарбах, Як дерева в час осінній, Наче ранок на світанні, Всі зійшлись вони в долині З ворожнечею у душах. В їх очах - смертельний виклик, В їх серцях - звіряча лютість, Вікове бажання помсти - Заповіт страшний від предків. Але тихо і ласкаво Подивився Милосердний, Гітчі-Маніто могучий. Наче батько, подивився На дитячу ворожнечу.

Номер слайду 5

Про що говорить Гітчі-Маніто?«Діти! Слухайте уважно. Мудре слово і пораду,Що вам скаже, нерозумним,Той, хто дав життя всім людям. Дав я землю вам для ловів, Дав вам води для рибальства,Дав ведмедя і бізона. Дав вам сарну і оленя. Дав бобра вам і козарку Напустив я риби в ріки,На болота – диких птахів, -Що ж примушує вас нищить, Убивать один другого?Я стомивсь від ваших сварок,Від незгод і суперечок,Від кривавих війн народних,Молитов про помсту люту...

Номер слайду 6

Яку мудру пораду дає племенам Гітчі-Маніто?Ваша сила тільки в згоді, А безсилля – в ворожнечі!Помиріться ж, мої діти,Будьте друзями, братами!Окуніться ж ви в джерело,Що сріблиться перед вами,Змийте фарби, фарби бою, Змийте з тіла плями крові,Закопайте свою зброю,Люльки висічіть з каміння,Очерету наламайтеІ, оздобивши їх пір'ям,Запаліть собі на згодуІ живіть віки братами!».

Номер слайду 7

В ту хвилину, як завіса Темних хмар заколихалась І у дверях світлих неба Гітчі-Маніто сховався, Оповитий білим димом, Білим димом Люльки Згоди.

Номер слайду 8

Де народився Гайавата? Там, де плеще Гітчі-Гюмі,Де шумить Велике Море,Оселилася Нокоміс. За її вігвамом, ззаду,Темний ліс стояв стіною,Вічно темні нетрі сосонІ ялин в червоних шишках. Перед ним прозорі хвиліНа пісок лилися з шумом. В лиску сонячнім горіло,Як в огні, Велике Море.

Номер слайду 9

Чого навчився в дитинстві Гайавата?Так навчилося хлоп'ятко. Розуміть пташину мовуІ узнало всі їх тайни: Як вони звивають гнізда,Як живуть вони зимою. Часто з ними розмовляло,Звало всіх: «Мої курчата». Потім став він розуміти. Мову звірів і дізнався. Про ім'я їх, про їх тайни:

Номер слайду 10

Чому Гайавата збирається йти з Царство Західного Вітру?Щоб побачити свого батька «Я провідати його хочу. В Царстві Західного Вітру. Біля брами, там, де Захід».

Номер слайду 11

Чому на Меджеківіса розлютився Гайавата?І озвався Гайавата:«О лукавий «Меджеківіс!Ти се люто вбив Венону,Ти зірвав весняну квітку,Розтоптав її ногами!Признавайся, признавайся!»

Номер слайду 12

Чим закінчився двобій Гайавати з батьком?«Годі, годі, Гайавато! —Крикнув голосно нарешті. —Ти мене безсилий вбити!Смерть безсмертного не займе!Я хотів лише дізнатись. Про твою відвагу — силу,І ти вартий нагороди.

Номер слайду 13

Що пообіців батько Гайаваті?Повернись в свою країну,До свого вернись народуІ живи, працюй з народом!Ти річки розчистить мусиш,Обробити йому землю,Вбити всіх страховищ диких,Вбити всіх гадюк — Кінебік,Як убив я Міше-Мокву,Велетенського Ведмедя. А коли твій час настанеІ засяють над тобою. Очі Погока із ночі,Поділю з тобою царство,І царем тоді ти станеш. Над Ківайдіном навіки». 

Номер слайду 14

На бій з яким ворогом посилає Нокоміс Гайавату?«Там живе Ворожбит лютий,Меджісогвон — Дух Багатства,Той, кого Пером Перлистим. Називають всі народи. Се ворожий Меджісогвон. Посилає нам хвороби,Посилає лихоманки,Білим дихає туманомІ смертельним паруванням. Трясовин гнилих і вогких.  Лук візьми свій, Гайавато!Гострих стріл візьми з собою.І березову пірогу...

Номер слайду 15

Як вдалось Гайаваті перемогти ворога?Коли враз зелений дятел. Закричав до Гайавати:«Цілься в тім'я, Гайавато!Просто в тім'я вдар стрілою,В корінь довгих кіс удар ти,Тільки там стріла застряне». 

Номер слайду 16

І підтятий, непритомно. Впав могутній МеджісогвонІ не встав уже ніколи.

Номер слайду 17

Що зміг зробити для свого народу Гайавата? Він звертається до Гітчі Маніто з молитвами про благо й щастя всіх племен і народів, і як би у відповідь у його вігвама з’являється юнак Мондамин, із золотавими кучерями й у зелено-жовтих шатах. Три дні Гайавата бореться з посланцем Владики Життя. На третій день він перемагає Мондамина, ховає його й потім не перестає відвідувати його могилу. Над могилою один за іншим виростають зелені стебла, це інше втілення Мондамина – кукурудза, їжа, послана людям Гітчі Маніто.

Номер слайду 18

Що зміг зробити для свого народу Гайавата?Гайавата придумує письмена, «щоб прийдешнім поколінням Було можна розрізняти їх».

Номер слайду 19

В сусідньому племені Гайявата знайшов собі дружину. Пригадайте її ім'я. Батько в шану водоспадів. Дав ім'я їй — Міннегага.

Номер слайду 20

Про яких дивних гостей розповідає Гайавата?Бачив я видіння дивне,Бачив я крилатий човен,Бачив я колись чужинців. Блідолицих, бородатих,Із країн далеких Сходу,Царства Засвіту ясного. Бачив я велике військо Невідомих нам народів.

Номер слайду 21

Для чого прийшли дивні чужинці?І напутник блідолицих. Одповів їм, що прийшов він. Розказати всім народам. Про святу Марію-Діву,Про її Ісуса-Сина,Розказати, як в дні минуліВін прийшов на землю з неба,Як Він жив, навчав, молився,Як народ, проклятий Богом, На хресті розп'яв Ісуса,Як Він знов воскрес із мертвих,Знов ходив з учениками І з землі ввійшов у небо.

Номер слайду 22

Що заповів одноплемінцям Гайавата?«Я іду, о мій народе!Я відходжу в край далекий,І багато зим і весен. Прийде знов і знову зникне,—А тебе я не угледжу. Та своїх гостей — чужинців. Залишив я у вігвамі. Ви їх слухайтесь, о друзі,Слову мудрості навчайтесь,Бо послав їх в нашу землю. Гітчі-Маніто Могутній».

Номер слайду 23

Питання для перевірки знань. Про що просить свої народи Гітчі-Маніто?Що використали різні племена для укладення миру?Хто був батьком Гайавати?За що Гайавата злиться на батька?Чому Гайавата не зміг перемогти батька?З яким ворогом доводиться боротись Гайаваті на вимогу Накоміс?Хто став дружиною Гайавати?Як у індіанців з'явилась кукурудза?Який корисний для всіх винахід зробив Гайавата?Для чого в Америці з'явились білі люди?Як Гайавата пропонує до них ставитись?Хто з персонажів викликає твій осуд? Чим?

Номер слайду 24

Чого вчить “Пісня про Гайавату”?Треба жити в мирі з сусідамиІдея національного єднання. Кожен має зробити для свого народу якомога більше, вірно служити своїй Батьківщині Чи є тут щось актуальне?

Номер слайду 25

Охарактеризуйте Гайавату. Сміливий. Безрозсудний (в молодості)Поміркований (в зрілому віці)Люблячий. Винахідливий. Вірний син свого народу, національний герой. Толерантний

Номер слайду 26

Творче завдання. Намалюй Гайвату. Візьми інтерв'ю у Гайавати Уяви, що ти зустрівся з Гітчі-Маніто. Які поради міг би дати Володар Життя нам?

Номер слайду 27

Творчі завдання Уявіть, що ви – Генрі Лонгфелло і на вас чекає зустріч із сучасними школярами. Поясніть їм смисл та походження фразеологізму “люлька Згоди”.

Номер слайду 28

Творчі завдання Уявіть, що вам треба провести заочну екскурсію про північноамериканських індіанців, спираючись на поему Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату». Якою буде ваша розповідь? Відтворіть її у класі

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Менжерес Олена Георгіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Попова Тетяна Юріївна
    Ірино Миколаївно, дякую за змістовну розробку. Крім того, було приємно побачити в презентації на двох останніх слайдах творчі завдання, придумані мною десять років тому в розробці інтегрованого уроку (у мініпідручнику до уроку) "Своєрідність художнього перекладу Олександра Олеся "Люлька Згоди".
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Федоренко Віра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Ланецька Таміла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Додано
9 січня 2020
Переглядів
29714
Оцінка розробки
4.8 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку