Про матеріал
Тема. Правила дорожнього руху.
Мета: ознайомити учнів з різновидами дорожніх знаків, поглибити знання учнів про правила дорожнього руху; повторити основні правила пішоходів; розвивати мислення, мовлення, пам'ять, навички поведінки на дорозі; виховувати повагу до оточуючих, увагу, відповідальність.
Обладнання: мультимедійна дошка, пазл, подарунки.
Форма проведення: бесіда
Місце проведення: кабінет ГПД
Хід заняття
І. Організаційна частина
Ось дзвінок нам дав сигнал
Працювати час настав,
Тож і ми часу не гаймо.
До роботи приступаймо.
(Слайл 1)
- ¾Добрий день діти. Нагадаю вам, що мене звати Світлана Василівна, і сьогодні я проведу з вами заняття.
- ¾Сьогоднішнє наше заняття, буде дуже цікавим. Тому вам всім треба бути уважними. І звичайно не забувати про правила поведінки.
- ¾На нашому занятті діє правило піднятої руки. В кінці нашого заняття, учні які чемно себе поводили, та були активними отримають подарунки.
ІІ. Основна частина
- 1.Вступна бесіда
- (слайд 2)
- ¾Учні, всі ви зранку йдете до школи, одні їдуть інші йдуть пішки.
- ¾Діти а як називається людина що їде в автомобілі, автобусі, або якомусь іншому виді транспорту? (Пасажир)
- ¾А людина яка керує автомобілем? (Водій)
- ¾Я якщо людина йде пішки то вона називається? (Пішоходом)
- ¾А що потрібно знати всім цим людям, для їх безпечного пересування у транспорті, або пішки? (Правила дорожнього руху) (Слайд 3)
- ¾Правильно от і ми з вами на сьогоднішньому нашому занятті поговоримо про правила дорожнього руху.
- ¾Звичайно дітки ви знаєте що є спеціальний відділ міліції, який слідкує за порядком на дорогах – це Державнаавтоінспекція як її називають скорочено? (ДАІ) (слайд 4)
- ¾Ось і до нас на урок завітав працівник ДАІ,звуть його Степан Дмитрович. Як вам відомо всі працівники ДАІ виходять на чергування по місту, ось і Степан Дмитрович сьогодні дозволив нам піти разом з ним на чергування. А за сумлінно виконану службу всіх чекає винагорода.
- ¾Але щоб здобути винагороду нам буде потрібен звіт. Який ми представимо у вигляді пазлу, частинки якого ми збиратимемо по місту під час патрулювання.
- ¾То що ми підемо на чергування по місту? (Так)
- ¾Ну тоді поїхали.
- 2.Дорожні знаки
- ¾Ми з вами їдемо по місту. І на кожному кроці є якись дивні знаки. Ось подивіться. (слайд 5)
- ¾Чи знайомі вам вони? (так це дорожні знаки)
- ¾А Степан Дмитрович цікавиться чи вмієте ви розшифрувати ці знаки? Бо справжньому патрульному необхідно знати ці знаки. І він вам хоче розповісти про них дещо цікаве. (слайд 6)
- ¾А чи знаєте ви що дорожні знаки на синьому фоні повідомляють нам певну інформацію.
- ¾Ось подивіться на перший знак. Ви впізнаєте його? (Так це пішохідний перехід)
- ¾А наступний знак вам знайомий? (пішохідна зона)
- ¾А третій знак? (Зона велосипедистів)
- ¾(слайд 7)
- ¾Йдемо далі в місті ви можете зустріти знаки у червоному трикутнику – це знаки застороги,або попереджувальні знаки, вони застерігають нас від якоїсь небезпеки на дорозі.
- ¾Ось подивіться перший знак означає що на дорозі проводяться ремонтні роботи.
- ¾Як ви думаєте діти що означає другий знак? (Обережно діти)
- ¾Так правильно, і як ви вже могли здогадатися третій знак означає обережно трамвай.
- ¾(слайд 8)
- ¾Учні, також у місті виможете побачити знаки у червоному кружечку – це знаки заборони. Вони забороняють деякі дії на певному відрізку дороги.
- ¾Ось подивіться перший знак забороняє рух велосипедистів на даному вдрізку дороги.
- ¾Як ви думаєте що означає другий знак? (перехід через залізно дорожнє полотно заборонено)
- ¾А тепер Степан Петрович хоче перевірити як ви вивчили дорожні знаки.
- ¾(слайд 8)
- ¾Нам потрібно встановити відповідність між знаком та групою до якої він належить.
- ¾Молодці ви встановили відповідність і отримуєте першу частину пазлу.
- 3.Пішохідний перехід
- ¾А ми продовжуємо наше патрулювання і зараз ми підїхали до пішохідного переходу ( Слайд 10)
- ¾Хто зачитає нам що таке пішохідний перехід? (Учень зачитує)
- ¾Можливо ви знаєте які бувають пішохідні переходи? (наземні, підземні і надземні) (слайд 11)
- ¾Так є три види пішохідних переходів – наземний, підземний, надземний. Також є переходи з світлофором і без. Як розпізнавати світлофор ми з вами поговоримо трішки пізніше. Я от про те,як переходити пішохідний перехід без світлофора вам розповість от такий віршик. (слайд 12)
На переході, де немає світлофора,
Правил дотримуйся дуже суворо:
Спочатку ліворуч ти подивись,
Немає машин? – то йди, не барись!
Далі йти теж маєш право,
Як машин немає справа!
- ¾А тепер давайте ви спробуєте дати мені відповідь на запитання:
- ¾Надземний перехід – це який? (це коли пішоходи переходять дорогу зверху над землею)
- ¾Підземний? (знизу під землею)
- ¾Наземний? (переходять дорогу по прожій частині)
- ¾Як потрібно переходити пішохідний перехід без світлофора? (спочатку треба подивитися вліво, дійти до середини шляху, якщо нема машин то можна продовжувати рухатися)
- ¾Молодці ви відповіли на запитання і отримуєте наступну частину пазлу.
- 4.Фізкультхвилинка
- ¾За час патрулювання ми з вами трішки стомилися, нам необхідно розім'ятися. Встанемо всі дружньо і проведемо фізкультхвилинку.
- ¾Молодці ми розім'ялися і можемо продовжувати своє патрулювання.
- 5.У гостях у світлофора
А зараз дітки послухайте вірш
Червоний колір – ти не йди.
А жовтий -зачекай.
Коли ж горить зелений –
Сміливо вирушай!
- ¾Дітки про кого віршик? (про світлофор) (слайд 13)
- ¾А зараз ми з вами пограємо в гру «Так чи ні» я зачитуватиму вам речення а ви будете хором відповідати Так або Ні.
- ¾Правила зрозумілі?
- ¾Ну тоді починаймо.
- ¾Якщо горить червоне світло світлофора, то можна сміливо переходити вулицю. (Ні)
- ¾По дорозі можна йти, в наушниках, бути неуважним і не звертати уваги на рух машин (Ні)
- ¾По дорогах чи вулицях, де немає тротуарів, треба йти з лівої сторони, назустріч транспорту. (Так)
- ¾Автомобілі, автобуси, тролейбуси, які стоять, треба обходити спереду. (Ні)
- ¾На дорозі при бажанні можна пограти у футбол або інші ігри. (Ні)
- ¾На дорозі завжди треба бути уважним (Так)
- ¾Молодці ви добре впоралися з завданням і отримуєте ще одну частину пазлу.
- 6.Історія виникнення дорожніх правил
- ¾Дітки Степан Дмитрович за час нашого патрулювання розказав нам багато цікавої і корисної інформації. Та зараз він хоче заїхати до своєї знайомої. Давайте подивимося хто це. (слайд 14)
- ¾Ви впізнали? (Так це тітонька сова)
- ¾Так і Степан Петрович розказав їй, що сьогодні ми патрулюємо разом з ним. І Тітонька сова вирішила нам розказати про істоію виникнення правил дорожнього руху. Бо справжньому патрульному ці знання необхідні. (слайд 15 – мультфільм про історію виникнення правил дорожнього руху)
- ¾Отже діти ми дізналися з вами для чого людство винайшло правила дорожнього руху.
- ¾Прощаючись з нами Тітонька сова залишила нам останню частину пазлу.
- 7.Зустріч з працівником ДАІ
- ¾До нас завітав ще один співробітник державної авто інспекції. І хоче розповісти вам багато цікавого, про свою роботу.
ІІІ. Підсумок заняття
- ¾Ми з вами зібрали всі частини пазлу. Подивіться що у нас вийшло? (Логотип) (Слайд16)
- ¾Правильно Степан Дмитрович в кінці нашої подорожі завдяки зібраним частинка пазлу показує вам логотип Державтоінспекції МВС України
- ¾Учні, а ви знаєте як розшифровується МВС.
- ¾Це міністерство внутрішніх справ.
- ¾За сумлінно проведене патрулювання ми з Степаном Дмитровичем приготували вам подаруночки. Ви були дуже активні, тому всі отримають подарунки.
- ¾Дітки що вам сподобалося на сьогоднішньому заннятті?
- ¾Що для вас було цікавим?
- ¾Чи будете ви дотримуватися пропил дорожнього руху?
- ¾Отже ми з вами сьогодні побували на патрулюванні з працівником ДАІ. Ми дізналися про різновиди дорожніх знаків, про пішохідні переходи, та про світлофор. А Тітонька сова розповіла нам історію виникнення правил дорожнього руху. (Слайд 17)
- ¾Мені було приємно з вами проводити заняття.
- ¾Спасибі за увагу
- ¾До побачення!