Конспект уроку "Правила дорожнього руху 1 клас"

Про матеріал

Тема. Правила дорожнього руху.

Мета: ознайомити учнів з різновидами дорожніх знаків, поглибити знання учнів про правила дорожнього руху; повторити основні правила пішоходів; розвивати мислення, мовлення, пам'ять, навички поведінки на дорозі; виховувати повагу до оточуючих, увагу, відповідальність.

Обладнання: мультимедійна дошка, пазл, подарунки.

Форма проведення: бесіда

Місце проведення: кабінет ГПД

Хід заняття

І. Організаційна частина

Ось дзвінок нам дав сигнал

Працювати час настав,

Тож і ми часу не гаймо.

До роботи приступаймо.

(Слайл 1)

  • ¾Добрий день діти. Нагадаю вам, що мене звати Світлана Василівна, і сьогодні я проведу з вами заняття.
  • ¾Сьогоднішнє наше заняття, буде дуже цікавим. Тому вам всім треба бути уважними. І звичайно не забувати про правила поведінки.
  • ¾На нашому занятті діє правило піднятої руки. В кінці нашого заняття, учні які чемно себе поводили, та були активними отримають подарунки.

ІІ. Основна частина

  • 1.Вступна бесіда
  • (слайд 2)
  • ¾Учні, всі ви зранку йдете до школи, одні їдуть інші йдуть пішки.
  • ¾Діти а як називається людина що їде в автомобілі, автобусі, або якомусь іншому виді транспорту? (Пасажир)
  • ¾А людина яка керує автомобілем? (Водій)
  • ¾Я якщо людина йде пішки то вона називається? (Пішоходом)
  • ¾А що потрібно знати всім цим людям, для їх безпечного пересування у транспорті, або пішки? (Правила дорожнього руху) (Слайд 3)
  • ¾Правильно от і ми з вами на сьогоднішньому нашому занятті поговоримо про правила дорожнього руху.
  • ¾Звичайно дітки ви знаєте що є спеціальний відділ міліції, який слідкує за порядком на дорогах – це Державнаавтоінспекція як її називають скорочено? (ДАІ) (слайд 4)
  • ¾Ось і до нас на урок завітав працівник ДАІ,звуть його Степан Дмитрович. Як вам відомо всі працівники ДАІ виходять на чергування по місту, ось і Степан Дмитрович сьогодні дозволив нам піти разом з ним на чергування. А за сумлінно виконану службу всіх чекає винагорода.
  • ¾Але щоб здобути винагороду нам буде потрібен звіт. Який ми представимо у вигляді пазлу, частинки якого ми збиратимемо по місту під час патрулювання.
  • ¾То що ми підемо на чергування по місту? (Так)
  • ¾Ну тоді поїхали.
  • 2.Дорожні знаки
  • ¾Ми з вами їдемо по місту. І на кожному кроці є якись дивні знаки. Ось подивіться. (слайд 5)
  • ¾Чи знайомі вам вони? (так це дорожні знаки)
  • ¾А Степан Дмитрович цікавиться чи вмієте ви розшифрувати ці знаки? Бо справжньому патрульному необхідно знати ці знаки. І він вам хоче розповісти про них дещо цікаве. (слайд 6)
  • ¾А чи знаєте ви що дорожні знаки на синьому фоні повідомляють нам певну інформацію.
  • ¾Ось подивіться на перший знак. Ви впізнаєте його? (Так це пішохідний перехід)
  • ¾А наступний знак вам знайомий? (пішохідна зона)
  • ¾А третій знак? (Зона велосипедистів)
  • ¾(слайд 7)
  • ¾Йдемо далі в місті ви можете зустріти знаки у червоному трикутнику – це знаки застороги,або попереджувальні знаки, вони застерігають нас від якоїсь небезпеки на дорозі.
  • ¾Ось подивіться перший знак означає що на дорозі проводяться ремонтні роботи.
  • ¾Як ви думаєте діти що означає другий знак? (Обережно діти)
  • ¾Так правильно, і як ви вже могли здогадатися третій знак означає обережно трамвай.
  • ¾(слайд 8)
  • ¾Учні, також у місті виможете побачити знаки у червоному кружечку – це знаки заборони. Вони забороняють деякі дії на певному відрізку дороги.
  • ¾Ось подивіться перший знак забороняє рух велосипедистів на даному вдрізку дороги.
  • ¾Як ви думаєте що означає другий знак? (перехід через залізно дорожнє полотно заборонено)
  • ¾А тепер Степан Петрович хоче перевірити як ви вивчили дорожні знаки.
  • ¾(слайд 8)
  • ¾Нам потрібно встановити відповідність між знаком та групою до якої він належить.
  • ¾Молодці ви встановили відповідність і отримуєте першу частину пазлу.
  • 3.Пішохідний перехід
  • ¾А ми продовжуємо наше патрулювання і зараз ми підїхали до пішохідного переходу ( Слайд 10)
  • ¾Хто зачитає нам що таке пішохідний перехід? (Учень зачитує)
  • ¾Можливо ви знаєте які бувають пішохідні переходи? (наземні, підземні і надземні) (слайд 11)
  • ¾Так є три види пішохідних переходів – наземний, підземний, надземний. Також є переходи з світлофором і без. Як розпізнавати світлофор ми з вами поговоримо трішки пізніше. Я от про те,як переходити пішохідний перехід без світлофора вам розповість от такий віршик. (слайд 12)

На переході, де немає світлофора,

Правил дотримуйся дуже суворо:

Спочатку ліворуч ти подивись,

Немає машин? – то йди, не барись!

Далі йти теж маєш право,

Як машин немає справа!

  • ¾А тепер давайте ви спробуєте дати мені відповідь на запитання:
  • ¾Надземний перехід – це який? (це коли пішоходи переходять дорогу зверху над землею)
  • ¾Підземний? (знизу під землею)
  • ¾Наземний? (переходять дорогу по прожій частині)
  • ¾Як потрібно переходити пішохідний перехід без світлофора? (спочатку треба подивитися вліво, дійти до середини шляху, якщо нема машин то можна продовжувати рухатися)
  • ¾Молодці ви відповіли на запитання і отримуєте наступну частину пазлу.
  • 4.Фізкультхвилинка
  • ¾За час патрулювання ми з вами трішки стомилися, нам необхідно розім'ятися. Встанемо всі дружньо і проведемо фізкультхвилинку.
  • ¾Молодці ми розім'ялися і можемо продовжувати своє патрулювання.
  • 5.У гостях у світлофора

А зараз дітки послухайте вірш

Червоний колір – ти не йди.

А жовтий -зачекай.

Коли ж горить зелений –

Сміливо вирушай!

  • ¾Дітки про кого віршик? (про світлофор) (слайд 13)
  • ¾А зараз ми з вами пограємо в гру «Так чи ні» я зачитуватиму вам речення а ви будете хором відповідати Так або Ні.
  • ¾Правила зрозумілі?
  • ¾Ну тоді починаймо.
  • ¾Якщо горить червоне світло світлофора, то можна сміливо переходити вулицю. (Ні)
  • ¾По дорозі можна йти, в наушниках, бути неуважним і не звертати уваги на рух машин (Ні)
  • ¾По дорогах чи вулицях, де немає тротуарів, треба йти з лівої сторони, назустріч транспорту. (Так)
  • ¾Автомобілі, автобуси, тролейбуси, які стоять, треба обходити спереду. (Ні)
  • ¾На дорозі при бажанні можна пограти у футбол або інші ігри. (Ні)
  • ¾На дорозі завжди треба бути уважним (Так)
  • ¾Молодці ви добре впоралися з завданням і отримуєте ще одну частину пазлу.
  • 6.Історія виникнення дорожніх правил
  • ¾Дітки Степан Дмитрович за час нашого патрулювання розказав нам багато цікавої і корисної інформації. Та зараз він хоче заїхати до своєї знайомої. Давайте подивимося хто це. (слайд 14)
  • ¾Ви впізнали? (Так це тітонька сова)
  • ¾Так і Степан Петрович розказав їй, що сьогодні ми патрулюємо разом з ним. І Тітонька сова вирішила нам розказати про істоію виникнення правил дорожнього руху. Бо справжньому патрульному ці знання необхідні. (слайд 15 – мультфільм про історію виникнення правил дорожнього руху)
  • ¾Отже діти ми дізналися з вами для чого людство винайшло правила дорожнього руху.
  • ¾Прощаючись з нами Тітонька сова залишила нам останню частину пазлу.
  • 7.Зустріч з працівником ДАІ
  • ¾До нас завітав ще один співробітник державної авто інспекції. І хоче розповісти вам багато цікавого, про свою роботу.

ІІІ. Підсумок заняття

  • ¾Ми з вами зібрали всі частини пазлу. Подивіться що у нас вийшло? (Логотип) (Слайд16)
  • ¾Правильно Степан Дмитрович в кінці нашої подорожі завдяки зібраним частинка пазлу показує вам логотип Державтоінспекції МВС України
  • ¾Учні, а ви знаєте як розшифровується МВС.
  • ¾Це міністерство внутрішніх справ.
  • ¾За сумлінно проведене патрулювання ми з Степаном Дмитровичем приготували вам подаруночки. Ви були дуже активні, тому всі отримають подарунки.
  • ¾Дітки що вам сподобалося на сьогоднішньому заннятті?
  • ¾Що для вас було цікавим?
  • ¾Чи будете ви дотримуватися пропил дорожнього руху?
  • ¾Отже ми з вами сьогодні побували на патрулюванні з працівником ДАІ. Ми дізналися про різновиди дорожніх знаків, про пішохідні переходи, та про світлофор. А Тітонька сова розповіла нам історію виникнення правил дорожнього руху. (Слайд 17)
  • ¾Мені було приємно з вами проводити заняття.
  • ¾Спасибі за увагу
  • ¾До побачення!
Перегляд файлу

Тема. Правила дорожнього руху.

Мета: ознайомити учнів з різновидами дорожніх знаків, поглибити знання учнів про правила дорожнього руху; повторити основні правила пішоходів; розвивати мислення, мовлення, пам'ять, навички поведінки на дорозі; виховувати повагу до оточуючих, увагу, відповідальність.

Обладнання: мультимедійна дошка, пазл, подарунки.

Форма проведення: бесіда

Місце проведення: кабінет ГПД

Хід заняття

І. Організаційна частина

Ось дзвінок нам дав сигнал

Працювати час настав,

Тож і ми часу не гаймо.

До роботи приступаймо.

(Слайл 1)

  • Добрий день діти. Нагадаю вам, що мене звати Світлана Василівна, і сьогодні я проведу з вами заняття.
  • Сьогоднішнє наше заняття, буде дуже цікавим. Тому вам всім треба бути уважними. І звичайно не забувати про правила поведінки.
  • На нашому занятті діє правило піднятої руки. В кінці нашого заняття, учні які чемно себе поводили, та були активними отримають подарунки.

ІІ. Основна частина

  1. Вступна бесіда

(слайд 2)

  • Учні, всі ви зранку йдете до школи, одні їдуть інші йдуть пішки.
  • Діти а як називається людина що їде в автомобілі, автобусі, або якомусь іншому виді транспорту? (Пасажир)
  • А людина яка керує автомобілем? (Водій)
  • Я якщо людина йде пішки то вона називається? (Пішоходом)
  • А що потрібно знати всім цим людям, для їх безпечного пересування у транспорті, або пішки? (Правила дорожнього руху) (Слайд 3)
  • Правильно от і ми з вами на сьогоднішньому нашому занятті поговоримо про правила дорожнього руху.
  • Звичайно дітки ви знаєте що є спеціальний відділ міліції, який слідкує за порядком на дорогах – це Державна  авто  інспекція як її називають скорочено? (ДАІ) (слайд 4)
  • Ось і до нас на урок завітав працівник ДАІ,звуть його Степан Дмитрович. Як вам відомо всі працівники ДАІ виходять на чергування по місту, ось і Степан Дмитрович сьогодні дозволив нам піти разом з ним на чергування. А за сумлінно виконану службу всіх чекає винагорода.
  • Але щоб здобути винагороду нам буде потрібен звіт. Який ми представимо у вигляді пазлу, частинки якого ми збиратимемо по місту під час патрулювання.
  • То що ми підемо на чергування по місту? (Так)
  • Ну тоді поїхали.
  1. Дорожні знаки
  • Ми з вами їдемо по місту. І на кожному кроці є якись дивні знаки. Ось подивіться. (слайд 5)
  • Чи знайомі вам вони? (так це дорожні знаки)
  • А Степан Дмитрович цікавиться чи вмієте ви розшифрувати ці знаки? Бо справжньому патрульному необхідно знати ці знаки. І він вам хоче розповісти про них дещо цікаве. (слайд 6)
  • А чи знаєте ви що дорожні знаки на синьому фоні повідомляють нам певну інформацію.
  • Ось подивіться на перший знак. Ви впізнаєте його? (Так це пішохідний перехід)
  • А наступний знак вам знайомий? (пішохідна зона)
  • А третій знак? (Зона велосипедистів)
  • (слайд 7)
  • Йдемо далі в місті ви можете зустріти знаки у червоному трикутнику – це знаки застороги,або попереджувальні знаки, вони застерігають нас від якоїсь небезпеки на дорозі.
  • Ось подивіться перший знак означає що на дорозі проводяться ремонтні роботи.
  • Як ви думаєте діти що означає другий знак? (Обережно діти)
  • Так правильно, і як ви вже могли здогадатися третій знак означає обережно трамвай.
  • (слайд 8)
  • Учні, також у місті виможете побачити знаки у червоному кружечку – це знаки заборони. Вони забороняють деякі дії на певному відрізку дороги.
  • Ось подивіться перший знак забороняє рух велосипедистів на даному вдрізку дороги.
  • Як ви думаєте що означає другий знак? (перехід через залізно дорожнє полотно заборонено)
  • А тепер Степан Петрович хоче перевірити як ви вивчили дорожні знаки.
  • (слайд 8)
  • Нам потрібно встановити відповідність між знаком та групою до якої він належить.
  • Молодці ви встановили відповідність і отримуєте першу частину пазлу.
  1. Пішохідний перехід
  • А ми продовжуємо наше патрулювання і зараз ми підїхали до пішохідного переходу ( Слайд 10)
  • Хто зачитає нам що таке пішохідний перехід? (Учень зачитує)
  • Можливо ви знаєте які бувають пішохідні переходи? (наземні, підземні і надземні) (слайд 11)
  • Так є три види пішохідних переходів – наземний, підземний, надземний. Також є переходи з світлофором і без. Як розпізнавати світлофор ми з вами поговоримо трішки пізніше. Я от про те,  як переходити пішохідний перехід без світлофора вам розповість от такий віршик. (слайд 12)

На переході, де немає світлофора,

Правил дотримуйся дуже суворо:

Спочатку ліворуч ти подивись,

Немає машин? – то йди, не барись!

Далі йти теж маєш право,

Як машин немає справа!

  • А тепер давайте ви спробуєте дати мені відповідь на запитання:
  • Надземний перехід – це який? (це коли пішоходи переходять дорогу зверху над землею)
  • Підземний? (знизу під землею)
  • Наземний? (переходять дорогу по прожій частині)
  • Як потрібно переходити пішохідний перехід без світлофора? (спочатку треба подивитися вліво, дійти до середини шляху, якщо нема машин то можна продовжувати рухатися)
  • Молодці ви відповіли на запитання і отримуєте наступну частину пазлу.
  1. Фізкультхвилинка
  • За час патрулювання ми з вами трішки стомилися, нам необхідно розім’ятися. Встанемо всі дружньо і проведемо фізкультхвилинку.
  • Молодці ми розім’ялися і можемо продовжувати своє патрулювання.
  1. У гостях у світлофора

А зараз дітки послухайте вірш

Червоний колір – ти не йди.

А жовтий -  зачекай.

Коли ж горить зелений –

Сміливо вирушай!

  • Дітки про кого віршик? (про світлофор) (слайд 13)
  • А зараз ми з вами пограємо в гру «Так чи ні» я зачитуватиму вам речення а ви будете хором відповідати Так або Ні.
  • Правила зрозумілі?
  • Ну тоді починаймо.
  • Якщо горить червоне світло світлофора, то можна сміливо переходити вулицю. (Ні)
  • По дорозі можна йти, в наушниках, бути неуважним і не звертати уваги на рух машин (Ні)
  • По дорогах чи вулицях, де немає тротуарів, треба йти з лівої сторони, назустріч транспорту. (Так)
  • Автомобілі, автобуси, тролейбуси, які стоять, треба обходити спереду. (Ні)
  • На дорозі при бажанні можна пограти у футбол або інші ігри. (Ні)
  • На дорозі завжди треба бути уважним (Так)
  • Молодці ви добре впоралися з завданням і отримуєте ще одну частину пазлу.
  1. Історія виникнення дорожніх правил
  • Дітки Степан Дмитрович за час нашого патрулювання розказав нам багато цікавої і корисної інформації. Та зараз він хоче заїхати до своєї знайомої. Давайте подивимося хто це. (слайд 14)
  • Ви впізнали? (Так це тітонька сова)
  • Так і Степан Петрович розказав їй, що сьогодні ми патрулюємо разом з ним. І Тітонька сова вирішила нам розказати про істоію виникнення правил дорожнього руху. Бо справжньому патрульному ці знання необхідні. (слайд 15 – мультфільм про історію виникнення правил дорожнього руху)
  • Отже діти ми дізналися з вами для чого людство винайшло правила дорожнього руху.
  • Прощаючись з нами Тітонька сова залишила нам останню частину пазлу.
  1. Зустріч з працівником ДАІ
  • До нас завітав ще один співробітник державної авто інспекції. І хоче розповісти вам багато цікавого, про свою роботу.

ІІІ. Підсумок заняття

  • Ми з вами зібрали всі частини пазлу. Подивіться що у нас вийшло? (Логотип) (Слайд16)
  • Правильно Степан Дмитрович в кінці нашої подорожі завдяки зібраним частинка пазлу показує вам логотип Державтоінспекції МВС України
  • Учні, а ви знаєте як розшифровується МВС.
  • Це міністерство внутрішніх справ.
  • За сумлінно проведене патрулювання ми з Степаном Дмитровичем приготували вам подаруночки. Ви були дуже активні, тому всі отримають подарунки.
  • Дітки що вам сподобалося на сьогоднішньому заннятті?
  • Що для вас було цікавим?
  • Чи будете ви дотримуватися пропил дорожнього руху?
  • Отже ми з вами сьогодні побували на патрулюванні з працівником ДАІ. Ми дізналися про різновиди дорожніх знаків, про пішохідні переходи, та про світлофор. А Тітонька сова розповіла нам історію виникнення правил дорожнього руху. (Слайд 17)
  • Мені було приємно з вами проводити заняття.
  • Спасибі за увагу
  • До побачення!
docx
Додав(-ла)
Starosta Lana
Додано
3 листопада 2018
Переглядів
9611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку