Урок з української мови (6 клас)
Правопис складних іменників
Мета: поглибити знання учнів про написання складних слів; формувати уміння правильно визначати і записувати складні іменники; розвивати ключові компетентності: пізнавальну, інформаційну, комунікативну, соціальну, міжпредметну; розвивати усне й писемне мовлення, творче і логічне мислення, пізнавальну активність, пам’ять, увагу, спостережливість, самостійність; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни.
Очікувані результати: учень/учениця знає правила написання складних слів; уміє правильно визначати і записувати складні іменники; обґрунтовує вибір написання відповідними орфографічними правилами; правильно вживає іменники в мовленні, знаходить вивчені орфограми; знає загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль іменника; вибірково переказує зміст почутого повідомлення визначає основну мету почутого розпізнає основні виражальні засоби.
Обладнання: мультимедійний комплект.
Хід уроку
І. Привітання. Організація класу до роботи.
Доброго дня, любі діти! Щоб плідним і цікавим був наш урок, пропоную почати його із аутотренінгу ( я – треную себе).
Виберіть твердження, яке вам найбільше до душі:
- Я – учень.
- Я – особистість творча.
- Я – думаю, аналізую.
- Я – вчуся висловлювати свої думки.
- Я – помилившись, міркую далі.
- Я - хочу більше дізнатися про правопис слів моєї рідної мови.
- Я – буду працювати на повну силу.
- Я - намагатимуся отримати найкращу оцінку.
Молодці. А тепер до роботи.
II. Актуалізація опорних знань.
III. Підготовка до сприймання
Розпаковка
Цього разу ми вчитимемося правильно писати складні іменники. І влаштуємо розпаковку.
Уявімо, що ви зробили замовлення в інтернет-магазині. До того ж у великому магазині, гіпермаркеті.
Щоб не виходити зайвий раз, ви замовили все необхідне: для того, щоб брати участь в онлайн-уроках в зумі, купили нову веб-камеру, а щоб захистити комп’ютер — замовили ліцензійний антивірус.
На теплу пору року купили кілька футболок і мініспідницю.
Доки гортали різні товари, згадали, що у вас незабаром день народження — і почали вибирати подарунок на дванадцятиріччя.
Придумали, що можна було б із друзями піти в суші-бар на святкування.
А потім все-таки вирішили відкласти це і замовили альбом для малювання із зображенням, наприклад, носорога.
От уже й пів коробки заповнили.
Оскільки замовлення ви робите в гіпермаркеті, можна взяти трохи фруктів та овочів — тих, що ви любите, солодощі можна замінити сухофруктами й замовити чорнослив.
IV. Повідомлення теми та мети уроку
V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
Робота з підручником
Вправа « Перемішайтесь – замріть – обговоріть».
-Учитель дає завдання.
-Під команду "розійдіться" учні ходять класом.
-Під команду "замріть"тиснуть руки, тому хто стоїть найближче.
-Під команду "зупиніться" об'єднуються в пари.
-Діляться думками в парах щодо заданого завдання.
Руханка
VI. Закріплення здобутих знань, умінь та навичок
Вправи з підручника
Вправа з Q-кодом
Робота в групах
Вправа «Перевір себе»
Вправа «Третій зайвий»
Вправа «Склади слова»
VII. Підсумок.
Рефлексія.
Найкраще мені вдалося (хлопці)
У мене були труднощі (дівчата)
VIII. Домашнє завдання
Пояснення домашнього завдання.