Конспект уроку "Правопис складних іменників"

Про матеріал
Мета уроку: поглибити знання учнів про написання складних слів; формувати уміння правильно визначати і записувати складні іменники; розвивати ключові компетентності: пізнавальну, інформаційну, комунікативну, соціальну, міжпредметну; розвивати усне й писемне мовлення, творче і логічне мислення, пізнавальну активність, пам’ять, увагу, спостережливість, самостійність; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни.
Перегляд файлу

Урок з української мови (6 клас)

Правопис складних іменників

 

Мета:  поглибити знання учнів про написання складних слів; формувати уміння правильно визначати і записувати складні іменники; розвивати ключові компетентності: пізнавальну, інформаційну, комунікативну, соціальну, міжпредметну; розвивати усне й писемне мовлення, творче і логічне мислення, пізнавальну активність, пам’ять, увагу, спостережливість, самостійність; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни.

 

Очікувані результати: учень/учениця знає правила написання складних слів; уміє правильно визначати і записувати складні іменники; обґрунтовує вибір написання відповідними орфографічними правилами; правильно вживає іменники в мовленні, знаходить вивчені орфограми; знає загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль іменника; вибірково переказує зміст почутого повідомлення визначає основну мету почутого розпізнає основні виражальні засоби.

 

Обладнання: мультимедійний комплект.

  

Хід уроку

 

  І. Привітання. Організація класу до роботи.

Доброго дня, любі діти! Щоб плідним і цікавим був наш урок, пропоную почати його із аутотренінгу ( я – треную себе).

Виберіть твердження, яке вам найбільше до душі:

-                     Я – учень.

-                     Я – особистість творча.

-                     Я – думаю, аналізую.

-                     Я – вчуся висловлювати свої думки.

-                     Я – помилившись, міркую далі.

-                     Я -  хочу більше дізнатися про правопис слів моєї рідної мови.

-                     Я – буду працювати на повну силу.

-                     Я -  намагатимуся отримати найкращу оцінку.

Молодці.  А тепер до роботи.

 

II. Актуалізація опорних знань.

 

 

III. Підготовка до сприймання

Розпаковка

Цього разу ми вчитимемося правильно писати складні іменники. І влаштуємо розпаковку.

 

Уявімо, що ви зробили замовлення в інтернет-магазині. До того ж у великому магазині, гіпермаркеті.

 

Щоб не виходити зайвий раз, ви замовили все необхідне: для того, щоб брати участь в онлайн-уроках в зумі, купили нову веб-камеру, а щоб захистити комп’ютер — замовили ліцензійний антивірус.

 

На теплу пору року купили кілька футболок і мініспідницю.

 

Доки гортали різні товари, згадали, що у вас незабаром день народження — і почали вибирати подарунок на дванадцятиріччя.

 

Придумали, що можна було б із друзями піти в суші-бар на святкування.

 

А потім все-таки вирішили відкласти це і замовили альбом для малювання із зображенням, наприклад, носорога.

 

От уже й пів коробки заповнили.

 

Оскільки замовлення ви робите в гіпермаркеті, можна взяти трохи фруктів та овочів — тих, що ви любите, солодощі можна замінити сухофруктами й замовити чорнослив.

 

IV. Повідомлення теми та мети уроку

 

V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Робота з підручником

Вправа « Перемішайтесь – замріть – обговоріть».

-Учитель дає завдання.

-Під команду "розійдіться" учні ходять класом.

-Під команду "замріть"тиснуть руки, тому хто стоїть найближче.

-Під команду "зупиніться" об'єднуються в пари.

-Діляться думками в парах щодо заданого завдання.

 

Руханка

 

VI.      Закріплення здобутих знань, умінь та навичок

Вправи з підручника

 

Вправа з Q-кодом

 

Робота в групах

Вправа «Перевір себе»

Вправа «Третій зайвий»

Вправа «Склади слова»

 

 

VII. Підсумок.

Рефлексія.

Найкраще мені вдалося (хлопці)

У мене були труднощі (дівчата)

 

VIII. Домашнє завдання

 Пояснення домашнього завдання.

Гра Третій зайвий " (перша група ) Визначити у кожному рядку зайве слово", пояснюючи свій вибір : а) щастя /доля, сон/трава, віце /президент; б) фото/модель, чар/ зілля , міні / спідниця ; в) гіпер / маркет , більш / менш , секундо / мір ; ґ) гори/ цвіт , пів / Люботина , вербо / ліз ; г) пів /ящика , пів / огірка , пів /день.

 

 

Вправа «Редактор » ( 2 група ) Пів оберт , пів - Європи , пів країни , півострів , півдня , пів озера, пів Дніпра , напів сон, пів України , пів степу, напів живий , напівмертвий , півз á хист , пів к ó ло , пів я́ щика , пів я́ ми

 

 

Угадай слово і запиши . Із двома словами скласти речення . ( 3 група) 1 ) Хто сіє і вирощує хліб? (хлібороб) ; 2 ) Хто міряє землю? (землемір) ; 3 ) Хто рубає ліс? (лісоруб) ; 4 ) Хто носить листи? (листоноша) ; 5 ) Хто варить сталь? (сталевар) ; 6 ) Хто ходить пішки? (пішохід) .

 

docx
Додано
21 березня
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку