Контрольна робота. Прикметник (6 клас)

Про матеріал
Контрольна робота дозволяє перевірити знання шестикласників з теми "Прикметник". Запропоновано два варіанти.
Перегляд файлу

КОНТРОЛЬНА РОБОТА

Варіант 1

Прочитай текст. Виконай завдання 1- 4.

  1.         День був чудовий, і всі швидко розбіглися по домівках, щоб пообідати й приготуватися до матчу. (2) Я хвилювався, тому що був наймолодшим членом команди, хоча і головним форвардом. (3) Нинішній матч був добрим шансом показати себе у справжньому поєдинку, бо до цього часу мені доводилося брати участь лише в міжкласних змаганнях.

(4)  Але хорошого настрою в мене не було (За М.Чумарною).

 

 

 

 

 

1. У формі МІСЦЕВОГО відмінка вжито прикметник в реченні

А  першому

Б  другому

 

В  третьому

Г  четвертому

0,5 б

2. Прикметник, що належить до М’ЯКОЇ групи відмінювання вжито в реченні

А  першому

Б  другому

 

 

В  третьому

Г  четвертому

0,5 б

3. Прикметник у формі найвищого ступеня порівняння вжито в реченні

А  першому

Б  другому

В  третьому

Г  четвертому

 

 

0,5 б

4. Ступені порівняння НЕ МОЖНА утворити від виділеного прикметника в реченні

А  першому

Б  другому

В  третьому

Г  четвертому

 

 

0,5 б

5. У реченні «Ця задача з математики була більш …, ніж попередня» на місці пропуску можна вжито слово

А  складнішою

Б  складнуватою

В  найскладнішою

Г  складною

 

0,5 б

6. Коротку форму прикметника вжито в реченні

А  Літо краснеє минуло, сніг лежить на полі … (Леся Українка).

Б  Срібен місяць в темні коси нічка заплела… (С.Лепех).

В  Золоті зорі в небеснім морі моргають серед ночі...(І.Франко).

Г  Весняний день несе пісні й тепло (Надія Красоткіна).

 

 

0,5 б

7. Установи відповідність, дібравши приклад до кожної групи прикметників за значенням

Група за значенням

1 якісний

2 відносний

3 присвійний

 

Приклад

А  лікарів записник

Б  лікарська рослина

В  міцне здоров’я

 

1

 

2

 

3

 

1 б

8. Букву Н на місці пропуску треба писати в обох словах рядка

А вагон..ий, гречан..ий

Б  дерев’ян..ий, сон..ий

В священ..ий, закон..ий

 

Г  мільйон..ий, жадан..ий

Д  буквен..ий, туман..ий

 

1 б

9. Букву О на місці пропуску треба писати в обох словах рядка

А  груш..вий, кущ..ви́й

Б  харч..ви́й, овоч..вий

В  дощ..ви́й, ора́нж..вий

 

Г  жовтн..вий, борщ..ви́й

Д  кварц..вий, текст..ви́й

 

1 б

10. З ДЕФІСОМ треба писати усі складні  прикметники в рядку

А  гірко/солоний, жовто/гарячий

Б  п’яти/метровий, північно/східний

В  історико/культурний, воле/любний

Г  навчально/виховний, жовто/блакитний

Д  осінньо/зимовий, машино/будівний

 

1 б

11. Граматичної помилки НЕМАЄ в реченні

А  На столі лежав дідусин старенький гаманець.

Б  Андрійова порада була дуже корисною.

В  Олін батько вчора поїхав на дачу.

Г  Іллів молодший брат – найкращий боксер у школі.

Д  Нам сподобалась Олегова ідея щодо створення лепбука.

 

1 б

12. Запиши словосполучення, поставивши слова, що в дужках, у формі орудного відмінка.

Трапилося (рання весна), доглядати за (непосидюча малеча), милуватися (найбільша площа), над (безкрая пустеля).

 

1 б

13. Склади й запиши 2 речення так, щоб в одному прикметник золотий був відносним, а в другому – якісним.

 

1 б

14. Уяви, що ви з другом вирішили піти в кінотеатр. Склади висловлення (4-5 речень), у якому тобі треба переконати друга, що варто переглянути фільм (мультфільм), запропонований тобою. Використай прикметники у формах вищого та найвищого ступенів порівняння.

2 б

 

БАЖАЮ УСПІХУ!

 


КОНТРОЛЬНА РОБОТА

Варіант 2

Прочитай текст. Виконай завдання 1- 4.

(1) Тепер мої удари стали чіткішими, впевненішими, і вже за декілька хвилин я загнав футбольного м’яча у правий кут воріт. (2) Тіло було легким і пружним, як м’яч. (3) Я помітив, що ворота противника порожні, і сильним метким ударом послав м’яча просто у центр воріт!... (4) У цей момент пролунав фінальний свисток, і всі кинулись вітати один одного  (За М.Чумарною).

 

 

 

 

 

 

 

1. У формі НАЗИВНОГО відмінка вжито прикметник в реченні

А  першому

Б  другому

 

В  третьому

Г  четвертому

0,5 б

2. Прикметник, що належить до М’ЯКОЇ групи відмінювання вжито в реченні

А  першому

Б  другому

 

В  третьому

Г  четвертому

0,5 б

3. Прикметник у формі вищого ступеня порівняння вжито в реченні

А  першому

Б  другому

В  третьому

Г  четвертому

 

0,5 б

4. Ступені порівняння МОЖНА утворити від виділеного прикметника в реченні

А  першому

Б  другому

В  третьому

Г  четвертому

 

0,5 б

5. У реченні «Ця вправа була більш …, ніж попередня» на місці пропуску можна вжито слово

А  найцікавішою

Б  цікавішою

 

В  цікавенькою

Г  цікавою

 

0,5 б

6. Коротку форму прикметника вжито в реченні

А  А за вікном веселий дощ іде… (Надія Красоткіна).

Б  Ой, заходь, заходь, яснеє сонце, за чорную хмару… (укр. нар. пісня).

В  Зелен клен обновився молодими брунькам (В.Бровченко).

Г  Вечірнє сонце, дякую за день! (Ліна Костенко).

 

0,5 б

7. Установи відповідність, дібравши приклад до кожної групи прикметників за значенням

Група за значенням

1 якісний

2 відносний

3 присвійний

 

 

Приклад

А  цікаве дослідження

Б  професорське звання

В  професорів портфель

1

 

2

 

3

 

1 б

8. Букву Н на місці пропуску треба писати в обох словах рядка

А числен..ий, качин..ий

Б  зорян..ий, магазин..ий

В олов’ян..ий, лимон..ий

 

 

Г  божествен..ий, стін..ий

Д  склян..ий, силен..ий

 

1 б

9. Букву Е на місці пропуску треба писати в обох словах рядка

А  квітн..вий, кварц..вий

Б  дощ..ви́й, вишн..вий

В  груш..вий, борщ..ви́й

 

Г  яблун..вий, овоч..вий

Д  кущ..ви́й, ора́нж..вий

 

1 б

10. З ДЕФІСОМ треба писати усі складні  прикметники в рядку

А  кисло/солодкий, право/бережний

Б  п’яти/поверховий, південно/західний

В  яблучно/виноградний, чорно/окий

Г  мовно/літературний, світло/зелений

Д  українсько/англійський, червоно/гарячий

 

1 б

11. Граматичної помилки НЕМАЄ в реченні

А  Юліна сестра допомогла мені розв’язати складну задачу.

Б  Андрійо

ва наполегливість у підготовці до змагань вражала всіх.

В  На столі лежали дідусеві нагороди.

Г  Олежин пес привітно зустрів нас біля дверей квартири.

Д  Іллів проєкт був найцікавішим.

 

1 б

12. Запиши словосполучення, поставивши слова, що в дужках, у формі орудного відмінка.

Трапилося (пізня зима), наділений (рішуча вдача), милуватися (найвища круча), над (безкрая долина).

 

1 б

13. Склади й запиши 2 речення так, щоб в одному прикметник срібний був відносним, а в другому – якісним.

 

1 б

14. Уяви, що ви з другом вирішили піти в кінотеатр. Склади висловлення (4-5 речень), у якому тобі треба переконати друга, що варто переглянути фільм (мультфільм), запропонований тобою. Використай прикметники у формах вищого та найвищого ступенів порівняння.

2 б

 

БАЖАЮ УСПІХУ!

 

docx
Додано
22 березня
Переглядів
613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку