Конспект уроку, презентація з вкрапленнями сюжетів художніх фільмів до теми "Графічний спосіб розв’язування систем рівнянь другого степеня з двома змінними."

Про матеріал
Конспект уроку, презентація з вкрапленнями сюжетів художніх фільмів до теми "Графічний спосіб розв’язування систем рівнянь другого степеня з двома змінними."
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Епіграф уроку:"Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу і чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу і обговорюю,я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю,я набуваю знань та навичок. Коли я передаю знання іншим,я стаю майстром.” Конфуцій

Номер слайду 2

Згадай, ти це знаєш!Рівняння виду рівняння першого степеня рівняння третього степеня рівняння другого степеня рівняння четвертого степеня рівняння другого степеня є рівняннями з двома змінними

Номер слайду 3

Розв'язком рівняння із двома невідомими є пара значень змінних, при яких рівняння перетворюється у правильну числову рівність. Наприклад, для рівнянняпара значень невідомих є його розв’язком. Системає системою рівнянь з двома змінними. Згадай, ти це знаєш!style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 4

Графіком якої функції є коло ? пряма? парабола? гіпербола?х = - 4.2х – 2у + 4 = 0; 2х – 2у + 4 = 0(х – 3)² + (у +2)² = 9;у = х² - 2х - 3;ху = 4у = 2х – 1;у = 3;у = - х² + 4х - 3;х² + у² = 25;

Номер слайду 5

Номер слайду 6

У ХІХ столітті між орбітами Марса і Юпітера було відкрите кільце астероїдів. Одна з гіпотез стверджує, що астероїди є уламками раніше існуючої планети Фаетон, яка загинула в наслідок катастрофічного зіткнення з кометою. Як можна передбачити такі природні явища?

Номер слайду 7

Планета рухається навколо сонця по колу радіуса 5 астрономічних одиниць; траєкторія комети описується законом Як встановити чи перетинається траєкторія комети з орбітою планети?

Номер слайду 8

Чи перетнеться комета з планетою?Зобразимо траєкторію комети. Скільки точок перетину кола з параболою?Точка А належить колу?Точка А належить параболі?Точка А – точка можливого зіткнення.

Номер слайду 9

Графічний спосіб розв'язування систем рівняньstyle.opacity

Номер слайду 10

Розв’язування системи рівнянь із двома змінними графічним способом. Алгоритм дій: Приклад: 1. Побудувати графіки рівнянь в одній системі координат.:2. Знайти координати точок перетину графіків рівнянь, якщо вони існують4. Назвати розв'язки даної системи. Отже, система має три розв’язки А(-3;-4),В(3;4) та С(0;5). Відповідь: (-3;-4), (3;4) та (0;5). х² + у² = 25, у = 5-х²А С В 3. А(-3;-4),В(3;4) та С(0;5).style.colorstyle.colorppt_xppt_xppt_x

Номер слайду 11

Розв’язування системи рівнянь із двома змінними графічним способом. Поставимо у другому рівнянні замість числа 5 деяке довільне число а. Яким має бути число а, щоб система мала 2 розв’язки, -5

Номер слайду 12

Номер слайду 13

х + у =2 у = х²{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}хуу = -х+2 у = х²1210 Отже, система має два розв’язки А(-2;4),В(1;1)Відповідь: (-2;4), (1;1)А В Розв’язати систему рівнянь із двома змінними графічним способом

Номер слайду 14

х - у =2х²+у2 =4{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}хуу = х-2 х²+у2 =410-1-2 Отже, система має два розв’язки А(0;-2),В(2;0)Відповідь: (0;-2), (2;0)А В Розв’язати систему рівнянь із двома змінними графічним способомppt_xppt_xppt_x

Номер слайду 15

ху =4; х + у = 5. Отже, система має два розв’язки А(1;4),В(4;1)Відповідь: (1;4), (4;1){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}х50у05{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}х124-1-2-4у421-4-2-1 А В Розв’язати систему рівнянь із двома змінними графічним способом

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Картка № 1. З’ясувати кількість розв’язків системи:  Розв’язати систему рівнянь : два. Як називається графік кожного рівняння ?Скільки точок необхідно знати для побудови прямої?Відповідь: (2;4), (-4;-2)двіПарабола, пряма, гіпербола

Номер слайду 19

Картка № 2. З’ясувати кількість розв’язків системи:  Розв’язати систему рівнянь : три. Як називається графік кожного рівняння ?Скільки точок необхідно знати для побудови прямої?Відповідь: (1;-5), (-3;3)двіПарабола, коло, пряма

Номер слайду 20

Картка № 3. З’ясувати кількість розв’язків системи:  Розв’язати систему рівнянь : один Як називається графік кожного рівняння ?Скільки точок необхідно знати для побудови прямої?Відповідь: (-5;1), (-1;-3)двіПарабола, гіпербола, пряма,коло

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Параграф 15 №404, №408, №419 Домашня робота

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Епіграф уроку:"Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу і чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу і обговорюю,я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю,я набуваю знань та навичок. Коли я передаю знання іншим,я стаю майстром.” Конфуцій

Номер слайду 2

Згадай, ти це знаєш!Рівняння виду рівняння першого степеня рівняння третього степеня рівняння другого степеня рівняння четвертого степеня рівняння другого степеня є рівняннями з двома змінними

Номер слайду 3

Розв'язком рівняння із двома невідомими є пара значень змінних, при яких рівняння перетворюється у правильну числову рівність. Наприклад, для рівнянняпара значень невідомих є його розв’язком. Системає системою рівнянь з двома змінними. Згадай, ти це знаєш!style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 4

Графіком якої функції є коло ? пряма? парабола? гіпербола?х = - 4.2х – 2у + 4 = 0; 2х – 2у + 4 = 0(х – 3)² + (у +2)² = 9;у = х² - 2х - 3;ху = 4у = 2х – 1;у = 3;у = - х² + 4х - 3;х² + у² = 25;

Номер слайду 5

Номер слайду 6

У ХІХ столітті між орбітами Марса і Юпітера було відкрите кільце астероїдів. Одна з гіпотез стверджує, що астероїди є уламками раніше існуючої планети Фаетон, яка загинула в наслідок катастрофічного зіткнення з кометою. Як можна передбачити такі природні явища?

Номер слайду 7

Планета рухається навколо сонця по колу радіуса 5 астрономічних одиниць; траєкторія комети описується законом Як встановити чи перетинається траєкторія комети з орбітою планети?

Номер слайду 8

Чи перетнеться комета з планетою?Зобразимо траєкторію комети. Скільки точок перетину кола з параболою?Точка А належить колу?Точка А належить параболі?Точка А – точка можливого зіткнення.

Номер слайду 9

Графічний спосіб розв'язування систем рівняньstyle.opacity

Номер слайду 10

Розв’язування системи рівнянь із двома змінними графічним способом. Алгоритм дій: Приклад: 1. Побудувати графіки рівнянь в одній системі координат.:2. Знайти координати точок перетину графіків рівнянь, якщо вони існують4. Назвати розв'язки даної системи. Отже, система має три розв’язки А(-3;-4),В(3;4) та С(0;5). Відповідь: (-3;-4), (3;4) та (0;5). х² + у² = 25, у = 5-х²А С В 3. А(-3;-4),В(3;4) та С(0;5).style.colorstyle.colorppt_xppt_xppt_x

Номер слайду 11

Розв’язування системи рівнянь із двома змінними графічним способом. Поставимо у другому рівнянні замість числа 5 деяке довільне число а. Яким має бути число а, щоб система мала 2 розв’язки, -5

Номер слайду 12

Номер слайду 13

х + у =2 у = х²{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}хуу = -х+2 у = х²1210 Отже, система має два розв’язки А(-2;4),В(1;1)Відповідь: (-2;4), (1;1)А В Розв’язати систему рівнянь із двома змінними графічним способом

Номер слайду 14

х - у =2х²+у2 =4{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}хуу = х-2 х²+у2 =410-1-2 Отже, система має два розв’язки А(0;-2),В(2;0)Відповідь: (0;-2), (2;0)А В Розв’язати систему рівнянь із двома змінними графічним способомppt_xppt_xppt_x

Номер слайду 15

ху =4; х + у = 5. Отже, система має два розв’язки А(1;4),В(4;1)Відповідь: (1;4), (4;1){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}х50у05{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}х124-1-2-4у421-4-2-1 А В Розв’язати систему рівнянь із двома змінними графічним способом

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Картка № 1. З’ясувати кількість розв’язків системи:  Розв’язати систему рівнянь : два. Як називається графік кожного рівняння ?Скільки точок необхідно знати для побудови прямої?Відповідь: (2;4), (-4;-2)двіПарабола, пряма, гіпербола

Номер слайду 19

Картка № 2. З’ясувати кількість розв’язків системи:  Розв’язати систему рівнянь : три. Як називається графік кожного рівняння ?Скільки точок необхідно знати для побудови прямої?Відповідь: (1;-5), (-3;3)двіПарабола, коло, пряма

Номер слайду 20

Картка № 3. З’ясувати кількість розв’язків системи:  Розв’язати систему рівнянь : один Як називається графік кожного рівняння ?Скільки точок необхідно знати для побудови прямої?Відповідь: (-5;1), (-1;-3)двіПарабола, гіпербола, пряма,коло

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Параграф 15 №404, №408, №419 Домашня робота

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Перегляд файлу

Тема.  Графічний спосіб розв’язування систем рівнянь другого степеня  з двома змінними.

Мета. 

  • формувати вміння й навички розв'язання систем рівнянь із двома змінними    другого степеня графічним способом
  • розвивати прийоми розумової  діяльності (узагальнення, аналіз, синтез, порівняння);
  • виховувати здатність логічно та  аналітично мислити, увагу й акуратність під час виконання графічних робіт. 

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань і навичок.

Обладнання:  презентація, конспект

ХІД УРОКУ

І. Перевірка домашнього завдання

Учитель з'ясовує, які завдання учні не виконали

2. Організаційний момент.

"Те, що  я  чую, я  забуваю.

Те,  що  я  бачу  і  чую,  я  трохи  пам’ятаю.

Те, що  я  чую,  бачу  і  обговорюю,

я  починаю  розуміти.

Коли  я  чую,  бачу,  обговорюю  й  роблю,

я  набуваю знань  та  навичок.

Коли  я  передаю  знання  іншим,

я  стаю  майстром.”

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

 

 

 

 

 

 

Графіком якої функції є коло ?  пряма?  парабола?  гіпербола?

  • 2х – 3у + 4 = 0;                         
  • (х – 3)² + (у +2)² = 9;
  • у = х² - 2х - 3;
  • ху = 4
  • у = 2х – 1;
  • у = 3;
  • у =  - х² + 4х - 3;
  • х² + у² = 25;
  • у = - 4.

 

 

II. Повідомлення теми уроку

III. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Теорія систем рівнянь має багатовікову історію. З такими задачами ми зустрічаємося і в житті. Багато задач пов'язані з визначенням залежностей однієї величини від кількох факторів. Для математичного опису такої залежності використовують поняття функції кількох змінних. З такими залежностями ми зустрічаємося і в астрономії.

 

ІV. Пояснення нового матеріалу

  1. Закріплення та усвідомлення знань учнів.

Продовжимо астрономічну тему

 

 

6. Індивідуальні  завдания по карткам.

 Клас розділено на 6 груп по 4-6 учнів в кожній. Кожна група отримує картку з завданням /Додаток 1/. Завдання обговорюються, розподіляються між учнями:    два учні виконують роботу в зошиті, двоє учнів розв’язують по одній системі.  Отримавши відповідь,  вони звіряють розв’язки. Учитель перевіряє правильність розв’язання.

 

 

 

 

 

  1. Підсумок уроку

 

     

VIII. Домашнє завдання      №404, 408,419

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка № 1

  1. З’ясувати кількість розв’язків системи    

 

1) 1 розв’язок, 2) 2 розв’язки, 3) 3 розв’язки, 4) розв’язків немає

 

  1. Розв’язати систему рівнянь :

 

  1. Як називається графік кожного рівняння ?
  2. Скільки точок необхідно знати для побудови прямої?

 

 

Картка № 2

  1. З’ясувати кількість розв’язків системи:

 

1) 1 розв’язок, 2) 2 розв’язки, 3) 3 розв’язки, 4) розв’язків немає

 

  1. Розв’язати систему рівнянь: 
  2. Як називається графік кожного рівняння ?
  3. Скільки точок необхідно знати для побудови прямої?

 

 

Картка № 3

  1. З’ясувати кількість розв’язків системи:

1) 1 розв’язок, 2) 2 розв’язки, 3) 3 розв’язки, 4) розв’язків немає

 

  1. Розв’язати систему рівнянь: 
  2. Як називається графік кожного рівняння ?
  3. Скільки точок необхідно знати для побудови прямої?

 

Бланк відповідей

Прізвище __________________________

Варіант№________________

Бланк відповідей

Прізвище __________________________

Варіант№________________

Завдання № 1

 

Завдання № 1

 

Завдання № 2

 

Завдання № 2

 

Завдання № 3

 

Завдання № 3

 

Завдання № 4

 

Завдання № 4

 

Бланк відповідей

Прізвище __________________________

Варіант№________________

Бланк відповідей

Прізвище __________________________

Варіант№________________

Завдання № 1

 

Завдання № 1

 

Завдання № 2

 

Завдання № 2

 

Завдання № 3

 

Завдання № 3

 

Завдання № 4

 

Завдання № 4

 

Бланк відповідей

Прізвище __________________________

Варіант№________________

Бланк відповідей

Прізвище __________________________

Варіант№________________

Завдання № 1

 

Завдання № 1

 

Завдання № 2

 

Завдання № 2

 

Завдання № 3

 

Завдання № 3

 

Завдання № 4

 

Завдання № 4

 

Бланк відповідей

Прізвище __________________________

Варіант№________________

Бланк відповідей

Прізвище __________________________

Варіант№________________

Завдання № 1

 

Завдання № 1

 

Завдання № 2

 

Завдання № 2

 

Завдання № 3

 

Завдання № 3

 

Завдання № 4

 

Завдання № 4

 

 

 

                                               

 

                                               

 

zip
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
12 листопада 2019
Переглядів
570
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку