Конспект уроку Прикметник. Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Про матеріал
Мета: поглибити знання учнів із молодших класів про прикметник як частину мови, його значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль; вчити визначати та змінювати морфологічні ознаки прикметника, визначати загальне значення прикметника; сприяти виробленню в учнів умінь знаходити прикметники в реченні/тексті; розвивати вміння правильного використання прикметників у мовленні, розвивати вміння самооцінювання; виховувати любов до рідного краю, шанобливе ставлення один до одного, культуру мовлення.
Перегляд файлу

Урок української мови      6  кл.

Тема.  Прикметник. Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Мета: поглибити знання учнів із молодших класів про прикметник як частину мови, його значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль; вчити визначати та змінювати морфологічні ознаки прикметника, визначати загальне значення прикметника; сприяти виробленню в учнів умінь знаходити прикметники в реченні/тексті; розвивати вміння правильного використання прикметників у мовленні, розвивати вміння самооцінювання;  виховувати любов до рідного краю,  шанобливе ставлення один до одного, культуру мовлення.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Хід уроку

І. Організаційний   момент

З іменником прикметник заодно,

Бо їм у парі йти у мові личить,

Але ось рід, відмінок і число

Прикметник у іменника позичить.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів .

ІІІ. Робота над темою уроку

1.РОБОТА З ТАБЛИЦЯМИ  «ПРИКМЕТНИК»

Прикметник як частина мови — урок. Українська мова, 6 клас.

2. РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ : виконання вправ  .

3.Гра « Зробити комплімент» - дівчата пишуть хлопцям, хлопці дівчатам компліменти./  вчитель учням , а учні вчителям, використовуючи прикметники.

(рішучий, уважний, щирий, чесний, веселий, акуратний, люб’язний, серйозний, чемний, ввічливий, крутий, усміхнений, гостинна, безтурботний, загадковий, сміливий, чуйний, привітний, щедрий, наполегливий, доброзичливий, безпосередній, сміхотливий, енергійний, пустотливий, цікавий, спокійний, життєрадісний, бадьорий, відкритий, добрий, запальний, добродушний, товариський, скромний, ласкавий, дотепний, розумний, мрійливий, доброзичливий, кмітливий, пустотливий, спокійний, працьовитий, охайний).

4.Дібрати до слів / малюнків ( можна використовувати фото або малюнки)   прикметники

 Олівець – дерев’яний (матеріал), довгий (форма), червоний (колір), учнів (приналежність).

М’яч – круглий (форма), великий, малий (розмір), сірий (колір), гумовий, шкіряний (матеріал), баскетбольний, футбольний (приналежність).

Черевики – приналежність, матеріал, колір, вартість, вага.

5. Пояснювальний диктант. Підкреслити прикметник, визначити рід, число та відмінок.

  Вишиває осінь на канаві зеленій(ж.р., одн., М. в.,) золоті(мн.З.в.) квіти. Але ще вдосталь  ланів зелених(мн., Р. в.), золотих (мн., Р. в.).

  1. Синтаксичний розбір речень, визначення синтаксичної ролі прикметника .

1. Журавлиний ключ срібним трикутником летів на південь.

2. Над вечірніми ланами грає сурма золота.

3. Долину заповнював м’який передвечірній настрій.

  4.        Небо чисте і прозоре.

Фізкультхвилинка

Щоб ніколи не хворіти,

Треба вправи вам робити.

Із-за парт швиденько встали,

Спинки гарно розрівняли,

На носочки піднялись

І до сонця потяглись.

Руки разом опустили

І швидесенько присіли.

Потім встали, руки в боки,

Всі красиво робим кроки

Назад – вперед прогнулись добре.

Не будем мати ми хвороби..

7.        Відгадати    загадку   (усно)

1) Із якої тарілки нічого не поїси? (із порожньої)

2) З якого полотна не можна пошити сорочки? (із залізничного)

3) Якою хворобою ще ніхто на суші не хворів? (морською  хворобою)

4) Довгий, зелений, добрий, солоний, смачний і сирий. Хто це такий? (огірок)

5) Біле – не сніг, зелене – не луг, кучеряве – не людина. (береза)

6) Круглий, як куля, зелений, як трава, червоний, як кров, солодкий, як мед. (кавун)

- Тож у підсумку  ми можемо з вами сказати , що  прикметник характеризує та допомагає впізнати предмети.

8. Творча робота в групах. Прочитайте текст, вставте пропущені прикметники за змістом.

Україна

Україна – це … води і … зорі, … сади, … хати, лани … пшениці, … гори  та … ріки. Україна - … вінок із рути і барвінку. Немає в світі країни, … і … за Україну. Це … земля.

  • Саме такими чудовими словами описав український письменник Степан Васильченко свій рідний край.

ІУ. Підсумок Гра «ТАК-НІ»

1.Прикметник – це службова частина мови? (Ні)

2. Прикметник означає дію? (Ні)

3. Відповідає на питання чий? який? (Так)

4. У реченні виступає додатком? (Ні)

7. У реченні виступає означенням.(Так)

8. Прикметники мають 4 відміни? (Ні)

9. Прикметник називає ознаку? (Так)

10. Прикметник не змінюється за відмінками, числами й родами?  (Ні)

11. Прикметник відповідає на питання як? куди? звідки? (Ні)

12. Слова   морозна, засніжена, казкова  -  це  прикметники  (Так)

У. Д/З. Оцінювання ( за допомогою смайлика)

 Опрацювати     №44 с. 148. Виконати    впр. 358  , 360  с. 148-149

Оцінювання.

  • Оцініть свою роботу смайликом, а я скорегую, якщо хтось буде не об’єктивним.

ПРАЦЮВАВ ВІДМІННО

ПРАЦЮВАВ ДОБРЕ

ПРАЦЮВАВ ПОСЕРЕДНЬО

МАЙЖЕ НЕ ПРАЦЮВАВ

Опис : MCj04244660000[1]                               

Опис : MCj04244700000[1]

Опис : MCj04280810000[1]

Опис : MCj04244680000[1]

 

docx
Додано
8 квітня 2021
Переглядів
3492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку