Дистанційна робота Узгодження числівників з іменниками
Номер слайду 2
Виконати морфологічний розбір числівників (усно). Нині до складу ООН входять понад сто шістдесят держав. Льодовий панцир Антарктиди містить сім десятих світового запасу прісної води.
Номер слайду 3
Заповнити таблицю Числівник Кількісні- Порядкові – За будовою
Номер слайду 4
Заповнити таблицю Числівник – самостійна частина мови, що означає число, кількість предметів і їх порядок при лічбі Кількісні означають число або кількість предметів при лічбі і відповідають на запитання скільки? Порядкові – порядок предметів при лічбі і відповідають на запитання котрий? Цілі числа Два, двадцять Дробові Дві п’ятих, одна восьма Збірні Двоє, двадцятеро За будовою Складені Двісті тридцять три Складні Сімдесят Прості Один, два Неозначено-кількісні Кільканадцять
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Експрес – урок “Узгодження числівників з іменниками” https://www.youtube.com/watch?v=mK2U1bvm8Ps
Номер слайду 7
Розкрийте дужки, ставлячи іменник у потрібній формі. Обґрунтуйте вибір форми. Два (комп’ютер), три (місяць), чотири (урок), півтора (зошит), півтори (зміна), два (кролик), шість (кролик), три (апельсин), дві п’яті (метр), два з половиною (кілограм), сорок з половиною (процент), п’ять десятих (відсоток), півтора (місяць), півтора (рік), двадцять чотири (трактор), чотири (планшет), три (сантиметр), два (коктейль), чотири (учень).
Номер слайду 8
Запишіть послідовно, розкриваючи дужки, словосполучення у дві колонки: 1) у яких іменники вживаємо в називному відмінку; 2) у яких іменники вживаємо в родовому відмінку. Одна (слива), п’ять (картина), два (кілометр), шість (автобус), три (ананас), вісім (ожина), п’ять (удав), два (килим), півтора (пиріг), десять (острів), чотири (светр), п’ятнадцяте (квітень), сім (стебло), три (колесо), два (смайлик), чотири (будинок).
Номер слайду 9
Поставте подані в дужках іменники в потрібній формі й записуючи цифри словами. 1. Територія України простяглася із заходу на схід на 1316 (кілометр), з півночі на південь - на 893 (кілометр). 2. Поле розкинулось на 763 (гектар). 3. Спалах блискавки триває 0,0001 (секунда).
Номер слайду 10
Поясніть, чому в кожному з поданих речень іменник персик ужито в різних формах. 1. На столі лежало три персики. 2. Мама купила шість персиків. 3. Для приготування пюре потрібно півтора персика.
Номер слайду 11
ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ ЖИТТЄВА СИТУАЦІЯ. Уявіть, що ви прийшли в магазин, щоб купити шкільне приладдя. Зверніться до продавця і замовте товар відповідно до поданого списку, вживаючи іменники в правильній формі. 3 (олівець) 2 (альбом) 22 (зошит) 2 (маркер) 10 (обкладинка) 5 (ручка) 4 (стержень) 25 (файл) 2 (циркуль)
Номер слайду 12
Вправа «Впіймай помилку» Знайдіть словосполучення з помилкою, виправте і запишіть їх Восьмим лютим, два тролейбуси, три кита, три брата, дев’ять сотих гектарів, три трамвая, одна шоста відсотка, півтори секунд, чотири хлопця, чотири години, п’ять шостих кілограми, три листки, дві треті гектари, два океана, два номери.
Домашнє завдання Вивчити правила. Знайти помилки в реченнях, відредагувати і записати. 1. У змаганнях брали участь тридцять два спортсмена. 2. Через десять хвилин від компанії відокремились троє хлопці і почекали, поки він [Богдан] підійде ближче. 3. Японський ніж, завдовжки тридцять один сантиметри. 4. Три з половиною метрів осадки для річки було забагато.