Конспект уроку " Прилади, які допомагають досліджувати"

Про матеріал
Конспект з уроку "Я досліджую світ" для 1 класу на тему " Прилади, які допомагають досліджувати". Ознайомлення з вимірювальними та збільшувальними приладами, використовуючи різні інноваційні форми роботи.
Перегляд файлу

 Тема:  Прилади, які допомагають досліджувати.

Мета: ознайомити учнів з приладами, що використовуються у дослідженнях явищ та об’єктів природи; розвивати спостережливість та дослідницькі навички; показати значущість процесу вивчення природи людиною в її житті та діяльності, цінність знань та правил поведінки в природі; виховувати акуратність, послідовність у діях, організованість, толерантність.

Очікувані результати: учень (учениця) співвідносить зображення/описи об’єктів та явищ живої та неживої природи з відомими йому/їй із дозвілля або інших джерел об’єктами та явищами. Проводить в групі прості спостереження/досліди. Фіксує здобуту інформацію (зображеннями, символами).  Презентує результати власної діяльності перед однолітками.

Обладнання: вимірювальні та збільшувальні прилади (мікроскоп, лупа, бінокль, ваги, годинник, термометр, лінійка, метрова стрічка, зображення приладів, малюнки, технічні засоби ).

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок. 

Хід уроку

I. Організаційний момент. Ранкове вітання.

У коло з вами ми зібрались.

Ти мій друг, і я твій друг!

Міцніше за руки узялись.

Й посміхнулись всім навкруг.

Пропоную з таким настроєм провести цей шкільний день і отримати задоволення від власних успіхів. Отже, розпочинаємо  роботу. Після вчорашнього розіграшу  лотереї  ми дізнались, що синоптиком попрацює переможець.

Вправа «Погода».

Яка зараз пора року?

Яке число?

Тепло чи холодно надворі?

Який стан неба?

Яка температура повітря?

Чи були протягом дня опади?

II. Актуалізація знань учнів.

Гра «Так чи ні?»

Чи можливо роздивитися пташку, яка летить дуже далеко від вас?

Чи можна визначити точну температуру води  або повітря шкірою руки?

Чи можливо вивчити зірку, яка знаходиться високо над нами?

Не все людина може побачити та визначити лише за допомогою своїх органів чуття. В таких випадках на допомогу людині приходять різноманітні прилади.

III. Повідомлення теми і мети уроку.

Тема нашого уроку «Прилади, які допомагають досліджувати». Ви, юні дослідники, давайте сьогодні поуправляємось у використанні деяких приладів.

Не забувай! Дослідники ведуть спостереження й проводять досліди. Тому їм потрібні уважність, спостережливість і також допитливість .

IV. Вивчення нового матеріалу.

Перегляд  презентації.

– Перегляньте презентацію. Які з приладів, що ви побачили, вам добре знайомі?

– Якими вам ще не доводилося користуватися?

Назвіть їх. Всі ці прилади – вимірювальні. Наші друзі Фіксики мають для вас повідомлення. (Перегляд відео)

З термометром старого зразка потрібно обережно поводитись. Якщо розбити термометр, ртуть витікає, а це дуже небезпечно.  Ось так виглядає електронний термометр. Окрім  вимірювальних приладів є ще збільшувальні. (Перегляд презентації)

ЦЕ лупа, мікроскоп, бінокль, телескоп. Простим збільшувальним приладом є лупа.  Лупа приносить людині велику користь. Її постійно використовують у своїй роботі годинникарі, майстри, що мають справу з різними механізмами, і працівники багатьох інших професій.  (Перегляд відео)

За допомогою мікроскопа вивчають тіла найменших розмірів. Лупа збільшує тіла природи в кілька разів,  а мікроскоп - у сотні  тисяч разів. Бінокль дає змогу розгледіти далекі об’єкти. Небесні тіла допоможе дослідити телескоп. А лабораторне обладнання використовують для проведення дослідів. Це пробірки, колби, пальник, скляні палички, ступки з товкачиками, штатив лабораторний.

Перш ніж розпочати роботу в групах, давайте пригадаємо правила роботи в групі.

  1. Працюють усі.
  2. Один говорить – усі слухають.
  3. Висловлювати свої думки необхідно коротко і чітко.
  4. Цінний час.
  5. Не бійся помиляться, не помиляється той, хто не працює.
  6. Не смійся з неправильної думки.
  7. Кожен пропонує варіант відповіді по черзі.      

На роботу ви маєте 3 хвилини.

Практична робота. « Ми – дослідники»

Розгляньте за допомогою лупи зерна кави, горіх, піщинки, квасолинки.

(На кожну групу роздаються лупи та, розглядаючи, роблять висновок про те, наскільки цей пристрій полегшує роботу очей.)

Що ви помітили?

Як змінилося зображення під збільшувальним склом?

– Чи полегшує лупа роботу очей. Ще більше і детальніше можна дізнатися про предмет за допомогою мікроскопа. Розглянемо плівку від цибулинки.

– Чи схоже ви помітили у мікроскоп? Так виглядає клітинка і ядро.

Робота з підручником. C.35

Роздивіться уважно сторінку підручника.

Чи такі збільшувальні пристрої ви бачили на презентації? Назвіть їх?

 

V. Фізкультхвилинка.

В ліс із класом ми підем, (марширують на місці)

По доріжках промайнем.

Сонечку зрадіємо, (піднімають руки догори)

Рученьки погріємо.(потирають долоні)

Візьмем лупи у долоні,

І присядемо на лоні.(присідають)

Будем  квіти розглядати

І мурашок пізнавати. (нагнувшись, повертаються із сторони в сторону)

Веселці будемо радіти

Природу рідну всі любити. (повороти в сторони з присіданням, руки на поясі)

Я пишаюсь тим, які ви були уважні. Ми з вами відпочили. А тепер запрошую вас до роботи в групах.

VI. Тренувальні вправи.

1. Гра «Доміно».

Павучок-хитрячок щось наплутав. Потрібно картинки із зображенням приєднати до приладу, за допомогою якого можна дослідити.

Учні повинні знайти відповідності (прилад – можна дослідити).

Про закінчення роботи  просигналізуйте піднятими ручками. Давайте звіримось із зображенням на екрані.

2. Вправа «Акваріум».

На партах у вас є квасолинки. Розберіть їх. Кому дісталась квасоля червоного кольору, той візьме і покаже як працюють люди різних професій за допомогою цих приладів. (Годинникар, лікар, вчений-дослідник, кравець ).

Я робив це для того, щоб….

Я відчував, що…

3. Гра «Чарівні перетворення». Відповідаючи на питання,  відкривається одна літера закодованого слова «ПРИЛАДИ»

1. Прилад, що вимірює температуру.

2. Вони є обов’язковими у продуктовому магазині.

3. Допомагає побачити клітини і світ бактерій.

4. Ви часто дивитесь на нього, особливо коли поспішаєте до школи.

5. Цей прилад наближає до нас Місяць і зорі.

6. Без нього неможливо збудувати будинок.

7. Дрібні предмети можна побачити за допомогою…

4. Інтерактивна вправа «Кубування».

– Кому потрібні прилади?

– Як би ти використав?

– Добре це чи погано?

 

VII. Рефлексія.

1. «Мікрофон»

– Які є збільшувальні  прилади для дослідження?

           Для чого потрібні різноманітні прилади?

            Навіщо проводять дослідження, вимірювання, спостереження?

Ви чудово працювали. Запрошую усіх у коло.

Як тільки ви погоджуєтесь із твердженням – плескаєте в долоні, якщо не погоджуєтесь – тупаєте ніжками.

У мене зараз гарний настрій.

– Сьогодні більше дізнався, про різні прилади для спостереження та дослідження.

Мені сподобалось працювати в групах разом з своїми однокласниками.

Вдома  я поділюся враженнями з батьками.

Всі, дітки, - молодці!

Гарно працювали.

Але дзвоник пролунав

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати.

Треба йти відпочивати.

 

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
5515
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку