Конспект уроку"Світ. який мене оточує"

Про матеріал
Конспект дає змогу розширити знання дітей про природу; формувати в учнів поняття «жива природа», «нежива природа», вчити дітей розрізняти живу і неживу природу; порівнювати об’єкти (тіла) живої та неживої природи з метою виявлення відмінностей між ними; розвивати пізнавальну активність учнів, увагу, кмітливість, мовлення та мислення; виховувати дбайливе ставлення до природи, до рідного краю.
Перегляд файлу

 

Предмет: Я досліджую світ

Клас: 1 клас

Тема: « Світ, який нас оточує»

Мета: розширити знання дітей про природу; формувати в учнів поняття «жива природа», «нежива природа», вчити дітей розрізняти живу і неживу природу; порівнювати об’єкти (тіла) живої та неживої природи з метою виявлення відмінностей між ними; розвивати пізнавальну активність учнів, увагу, кмітливість, мовлення та мислення; виховувати дбайливе ставлення до природи, до рідного краю.

Обладнання: малюнки із зображенням живої і неживої природи, презентація, відеоролик, конструктор LEGO, вазони з квітами.

Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь, навичок.

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ.

- Привітаймося!

-Розкажіть гостям, які дітки у цьому класі.


1. Вітання з класом у колі.

-В цьому класі друзі всі:

Я і ти, і ми, і ви. 

Добрий день, тому, хто зліва.  

Добрий день, тому, хто справа.

Ми – одна сім’я.

 

В цьому класі друзі всі:

Я і ти, і ми, і ви.

Не лякайся, той, хто зліва.

Не лякайся, той, хто справа.

Ми – одна сім’я.

 

В  цьому класі друзі всі:

Я і ти, і ми, і ви. 

Пожалій того, хто зліва.

Пожалій того, хто справа.

 Ми – одна сім’я.

 

В цьому класі друзі всі: 

Я і ти, і ми, і ви. 

Помирися з тим, хто зліва. 

Помирися з тим, хто справа.

Ми – одна сім’я.

 

 

В цьому класі друзі всі: 

Я і ти, і ми, і ви.

Посміхнись, тому, хто зліва. 

Посміхнись, тому, хто справа.

Ми – одна сім’я.                       

 

В цьому класі друзі всі:

Я і ти, і ми, і ви. 

Любі гості, вчителі,

Вас вітаєм щиро всі.

Ми – одна сім’я.


- Пропоную з хорошим настроєм провести цей шкільний день і отримати задоволення від власних успіхів. Отже, розпочинаємо.

2. Створення сприятливого психологічного комфорту на уроці.

- Сьогодні нас чекає цікавий урок. Розпочнемо ми його з гри під назвою «Я тобі, а ти – мені». Я буду давати вам цю іграшку із реченням без закінчення, а ви будете його завершувати.

  •                 Сьогодні дорогою до школи я бачив…(дерево)
  • Нашу землю вдень освітлює …(сонце)
  •                 Вночі на небі з’являються…(зорі)
  •                 Ми п’ємо… (воду)
  •                 Назва однієї з річок України …(Дніпро)
  •                 Ми дихаємо…(повітрям)
  •                 Діти читають…(книги)
  •                 Щоб намалювати картину, треба взяти…(папір)

 

  •              Дітки, як те, що ви перерахували, можна назвати одним словом? (Речі, предмети, назви).

3.Вправа «Парасолька».

  •              Щоб краще навчитися спостерігати за природою, можна почати з визначення погоди. Гайда до нашої парасольки.Синоптиком попрацює.
  •         Яка зараз пора року?
  •         Який зараз місяць?
  •         Який сьогодні день?
  •         Яке сьогодні число?
  •         Яке небо?
  •         Який вітер?
  •         Чи є опади: сніг або дощ?

4. Визначення груп дітей за допомогою LEGO.


-Щоб продовжити урок, зараз ми об’єднаємось в нові цікаві групи за допомогою наших цеглинок.

-Займіть місця відповідно кольору на парті.

 

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

- Ми йдемо на гостини до природи. Пропоную вам помилуватися красивими краєвидами.

(Перегляд відео.Люблю всім серцем ці чарівні  миті.)

-Одже, ви  здогадалися ми говоритимемо  про те, що нас оточує, про різноманітний світ, в якому ми живемо. Ви здогадалися, що це? (Довкілля). Дов- кі-лля. Вслухайтесь, діти, у це слово. На яке слово воно схоже? (Довкола.)

  •              Так, справді, усе, що знаходиться довкола нас і пов’язане з нами в житті,називається довкіллям.

 

ІІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

1. Асоціативний кущ.

- Як ви думаєте, що таке довкілля?

2. Робота в групах.

-Попрацюємо в групах, але спочатку пригадаємо правила роботи в групах.

В конвертах малюнки. Вам потрібно відібрати.

-  Перша група вибирає малюнки живої природи, 2- неживої, 3-рукотворні об’єкти. Результати презентуємо на дошці.

-Що знаходиться довкола нас?

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ НА ОСНОВІ РАНІШЕ РОЗПОЧАТИХ ДОСЛІДІВ.

 

Аналіз дослідів 1 – 3.

  •              Дітки, пам’ятаєте, що під час вивчення теми, ми виконували різноманітні досліди. Зараз ми проаналізуємо їх для того, щоб краще розуміти різницю між тілами живої та неживої природи. Розпочнемо із живої природи.
  •              Які її ознаки?

Дослід 1

Посадили пшеничне зерно, камінь, 2 вазони полили. Через 5 днів перевірка. Вазон № 1 – росток є. Вазон № 2 – ростка нема.

-Що хотіли цим довести?

Висновок: пшеничне зерно росте і розвивається, так як воно живе, а каміння не змінилось – не живе.

Дослід 2

Вазон № 1 з квіткою. Відламуємо росток і садимо в вазон № 2. Через 7 днів перевірка. У вазоні № 2 квітка продовжує рости.

-Що відбувається?

Висновок: тіла живої природи розмножуються.

          Дослід 3

Трав’янчик № 1.Трав’янчик  № 2 .  № 1 – поливаємо.  № 2 – не поливаємо. Через 7 днів перевірка. №1 почав рости, а №2-лишився таким самим.

Висновок: вода – це розчинник поживних речовин, які є в грунті, їжа для рослин,  тому предмети живої природи – живляться, а  № 2 – лишився без змін.

Дослід 4

Ми, люди, частинка якої природи? Закриємо носики.

-Чому ми не можемо бути із закритим носом?

Що цим ми хотіли довести?

Висновок: жива природа дихає.

Нічого вічного немає.Все живе вмирає.

Дослід 5

Трав’янчик № 1.Трав’янчик  № 2 .№1 стоїть на підвіконні.№2 в темному місці.

  • Чому йому  погано?

Висновок: для життя об’єктам  живої природи потрібно сонячне світло, тобто об’єкт неживої природи. Жива і нежива природа тісно пов’язані між собою. Якщо зникнуть предмети неживої природи, то загине все живе.

- То що властиве для живої природи?

Поговоримо про неживу природу.

- Роздивіться камінці , які є у кожній групі.

-Вони можуть рости, народжуватися, живитися, дихати?

В цьому і переконує нас наш вазон з посадженим камінцем. Подивіться чи відбулися з ним зміни?

Висновок: нжива природа не має таких властивостейЯк жива.

-Чи  може існувати жива природа без неживої?

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Бережіть зір! Очі це вікна у світ.

Очі допомагають пабачити прекрасне і допоможуть зібрати зображення.

Робота в групах. Гра «Склади числовий ряд»

  •             Візьміть на парті конверти. В цих конвертах є смужки, на кожній з яких є число. Вам потрібно скласти числовий ряд від 1 до 10 і у вас вийде зображення .  (Робота в групах)          

             -   Який цей предмет?

-  До якої природи належить?

6. Оберіть позицію. Гра «Так чи ні»

-Підсумуємо якою є жива природа.(Вчитель читає твердження, а діти відповідають «так» або «ні», підносячи сигнальні картки).

- Дикорослі рослини – це рослини, які вирощують люди. (Ні)

- Тварини, яких люди розводять у своєму господарстві називають дикими. (Ні)

 - Горобець – це перелітний птах. (Ні)

 - Бджола – це комаха. (Так)

 - Сорока – це зимуючий птах.(Так)

 - Тварини, які самі добувають їжу і влаштовують житло називають дикими. (Так)

 - Комахи мають 10 ніг. (Ні)

 - Істотна ознака комах – це 6 ніг. (Так)

 - Риби дихають киснем, розчиненим у воді. (Так)

 - Тварини – це частина живої природи. (Так)

 - Риби можуть жити як у солоній, так і у прісній воді. (Так)

 - Тіло вкрито пір’ям – це істотна ознака комах. (Ні)

 - Найчисленніша група тварин – це комахи. (Так)

Добре впоралися із цим завданням.

8.Гра «Вчимося любити природу»

Світ, який нас оточує дивовижний, прекрасний і ми люди вчимося його любити.

-Чому?Що добре ?А що погано?

  •              Людина вийшла з лісу з букетом конвалій.
  •              (Цілющі властивості відомі з давніх часів.З конвалій готують ліки від багатьх хвороб.)
  •              Людина садить біля будинку дерева.
  •              Водій миє машину на березі ріки.
  •              Діти вішають на дерева шпаківні.
  •              Хлопці обгороджують мурашник.(Розорюючи мурашник ти розорюєш будинок друзів)
  •              Чоловік підгодовує птахів.
  •              Дорослі і діти мають берегти природу.Бути уважними і любити.

 

 7. «Крісло автора»

- Кому вам доводилося рятувати тваринку?

9.«Сад добрих справ»

Прикрасіть дерево добрими справами. Хто вже зробив,вийдіть спочатку і яблучко чіпляємо  високо, а коли маєте ще зробити ,то низько.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ.

Стадія системної рефлексії. Вправа «Мікрофон»

  •                   То від кого залежить краса природи?
  •                   Не хочу хвалитися, але я…
  •                   Після цього уроку я знаю, що…
  •                   Закінчіть речення: «Найцікавішим було для мене те...»

Отож, давайте жити так, щоб наша Земля була щедрою і прекрасною, щоб на ній дзвінко дзюрчали чисті струмки, дзвеніли голоси птахів, цвіли дивовижні квіти.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
5384
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку