Мета проєкту. Створення умов для формування пізнавально-дослідницької діяльності через залучення дітей у вирощування Трав'янчика. Ознайомити дітей з процесом виготовлення екологічної іграшки своїми руками. Формувати інтерес і бажання доглядати за своїм "вихованцем". Спостерігати за всіма фазами розвитку рослини від проростання зерна до появи перших пагонів. Узагальнювати уявлення дітей про умови, необхідні для росту і розвитку насіння. Активувати літературний багаж дітей віршами, загадками по темі "Тварини". Розвивати пізнавальні і творчі здібності дітей. Виховувати повагу до трудової діяльності через екологічну іграшку. Формувати вміння домовлятися про розподіл роботи, відповідальне ставлення до дорученого завдання. Залучити батьків до співпраці над проєктом.
Проєктна ідея. Ознайомлення дітей молодшого віку з екологічною іграшкою, прищеплення трудових навичок з вирощування декоративних рослин. Екологічна іграшка може бути оригінальним та приємним подарунком дітям. Вони будуть із задоволенням доглядати і спостерігати, як росте "зачіска" у Трав'янчика.
Очікувані результати. Розширювати уявлення дітей про навколишній світ. Прищепити трудові навички по догляду за екологічною іграшкою. Проводити дослідження, спостереження. Досліджувати взаємозв’язки живої і неживої природи. Зробити висновки про умови існування живої і неживої природи. Розвивати пізнавальні і творчі здібності дітей.
Етапи реалізації проєкту. Бесіда з батьками "Екологічна іграшка-Трав'янчик" (обговорити цілі та завдання проєкту, сформувати інтерес у батьків по створенню умов для реалізації проєкту). Вчителі, батьки, 1-й тиждень. Консультація для батьків "Навіщо потрібен город на підвіконні?". Допомога в зборі матеріалів для виготовлення Трав’янчика. Вчителі, батьки, 1-й тиждень. I. Організаційний
Підбір наочно-дидактичних посібників, демонстраційного матеріалу, природного матеріалу, художньої та наукової літератури, придбання необхідного обладнання (створити умови для реалізації проєкту "Екологічна іграшка" Веселі тварини "). Вчителі, батьки 1-й тиждень. Розгляд книг, ілюстрацій про рослини, розгадування загадок (викликати інтерес до рослин, бажання піклуватися про них, поглиблювати і розширювати знання про види рослин). Вчителі, учні, 2-й тиждень. II. Підготовчий. Етапи реалізації проєкту
Процес виготовлення. Спочатку готуємо мішечок із капронової шкарпетки. На дно насипаємо кілька ложечок трави. Наступним кроком є заповнення усієї шкарпетки тирсою, формуючи образ трав’янчика. Надійно зав’язавши мішечки, формуємо носика, вушка. Наклеюємо атрибути. Готові трав’янчики викладаємо в ємкості з водою і лишаємо на 20-25 хвилин. Викладаємо на тарілки. Ставимо на підвіконня.
Практична діяльність: процес виготовлення екологічної іграшки (викликати інтерес до вирощування декоративних рослин). Вчителі, учні, 2-й тиждень. Досвід-спостереження за вирощуванням екологічної іграшки (вчити дітей помічати зміни, які відбуваються під час проростання зерен пшениці і трави до появи його перших пагонів)Вчителі, учні, 3- 4-й тиждень. Праця в куточку природи (продовжувати вчити дітей правильно будувати судження і робити висновки про створення сприятливих умов; підтримувати необхідні умови для зростання трав'янчика). Вчителі, учні, 3-4-й тиждень. III. Проєктна робота. Етапи реалізації проєкту
Ігрова діяльність: "Назви ласкаво", "Скажи навпаки", "Що спільного і чим відрізняється", "Знайди Трав'янчика за описом". Продуктивна діяльність: малювання "Травичка у Колобка", ліплення з пластиліну “Колобок", гра "Перукарня", Рухлива гра «Колобок". Вчителі, учні, 3-4-й тиждень. Розгадування загадок, читання і розучування віршів. Вчителі, учні, 3-4-й тиждень. Спостереження за тим, як росте"зачіска " у Колобка? (Продовжувати вчити дітей помічати зміни в рості та у розвитку декоративних рослин). Вчителі, учні, 3-4-й тиждень. Стрижка Трав'янчика і читання віршів про свого "вихованця". Вчителі, учні, 5-й тиждень. IV. Обговорення та презентація Етапи реалізації проєкту