Природа океанів. Тихий океан
Мета:
Формування предметих компетентностей: продовжувати формувати уявлення про поверхню Землі, її зображення на карті, уміння читати карту і працювати з нею, сформувати уявлення про світовий океан, ознайомити з особливостями Тихого океану, висвітлити значення океану, використання його багатств людиною, а також екологічні проблеми, пов’язані із життєдіяльністю людини.
Формування ключових компетентностей:
Вміння вчитися - висловлювати власні думки, робити висновки, стимулювати творчу уяву учнів, розвивати критичне мислення.
Комунікативної: формувати здатність, невимушено спілкуватися, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мовлення, творче мислення;
Соціальної: удосконалювати навички роботи в парі, групі;
Громадянської: виховувати дбайливе ставлення до природи, захопленість її неповторністю.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: фізична карта світу, глобуси, роздатковий матеріал із завданням для груп.
Хід уроку
Організаційний етап
Учитель. День, добрий, друзі, ще один урок
Прийшов до нас за розкладом сьогодні
Отож давайте зробимо ще крок
Щоб знов пірнуть у знань безодню
Діти, сьогодні до нас завітали гості.
А коли в домі гості-це свято.
Тож проведемо урок так, щоб нашим гостям було цікаво.
Я розраховую на вашу підтримку і допомогу. І вам бажаю бути: (слайд 2)
Усміхненими, спокійними, працьовитими, ініціативними, хоробрими, умілими.
Інакше кажучи-УСПІХУ!
А зараз усміхнімося один одному (слайд 3) та побажаємо подумки один одному успіхів!
Підсумок фенологічних спостережень (виступ чергового синоптика) (слайд 4)
Листопад-місяць опалого листя, тому ще мав зворотну назву- падолист.
Останній місяць осені, який дуже часто підпадає під владу зими, також іменували «напівзимником». В Україні в цей день турбувалися про домашню птицю. Утеплювали курники або будували спеціальні сарайчики, куди кури зможуть сховатися в разі негоди і холодів. Мисливці та рибалки вирушали на промисел в надії повернутися не з порожніми руками. Якщо полювання буде вдалим, то фортуна буде посміхатися протягом усього року.
А я бажаю: нехай проблеми та незгоди, не роблять на уроці нам погоди.
Повідомлення теми та завдання уроку. (слайд 5)
Робота з глобусом. Діти, зверніть увагу, що стоїть у вас на столі?
А що таке глобус?
Який колір переважає на глобусі? Водні простори покривають 71% поверхні Землі, коли ж отримали перші знімки супутників Землі із космосу люди буди у захваті від тієї краси і дали ще одну назву - Голуба планета.
Ми вже говорили, що усі води нашої планети утворюють Світовий океан. А сьогодні починаємо розділ, із якого ви дізнаєтеся про особливості природи кожного із величних океанів Землі.
Інтерактивна вправа «Очікування» (слайд 6)
- Що ви очікуєте від нашого уроку?
- Яким на вашу думку повинен бути урок?
А я, у свою чергу, сподіваюсь, що ви будете правильно, точно висловлювати свої думки; злагоджено працювати в групах, робити висновки, учитися слухати інших.
Перевірка домашнього завдання (слайд 7)
Сьогодні вранці ви витягнули фішки, із назвою групи в якій будете працювати (молюски, риби, ссавці, водорості). (слайд 8)
Робота зі словниковим словом (слово - «Молюски»)
Отже, розпочинаємо!
Проблемне питання. (слайд 9)
Для того щоб дізнатися, що ми будемо сьогодні вивчати та досліджувати вам треба розгадати ребус (пляшка з водою, діти зображують шум океану)
Правильно. Першим об’єктом нашого дослідження буде Тихий океан (слайд 10).
Я думаю, ви його таким і уявляли, величним та неосяжним. А зараз хочу звернути вашу увагу на картину українського художника-мариніста Судковського Руфіна Гавриловича (Він народився 07 квітня 1850 р. в м. Очаків. З дитинства захоплювався малюванням картин безкраїх морських просторів. )
Вивчення нового матеріалу
Робота в підручнику (ст.48)
Зверніть увагу на малюнок 32 на ст.48 та дайте відповіді на запитання.
Усі організми у океані поділяють на дві групи : активно плаваючі та донні організми (слайд 12)
Фізкультхвилинка (слайд 13)
Найбільшим і найглибшим океаном на землі є Тихий океан (слайд 14) Знайдіть його на глобусі.
Рослинний та тваринний світ цього океану дуже різноманітний (слайд 15)
У водах океану біля узбережжя Північної Америки є велетенські водорості, які щодня виростають на 60 см. (слайд 16)
На Півночі й Півдні Тихого океану бурі та червоні водорості утворюють «підводні ліси», там росте ламінарія, яку ще називають-морська капуста (слайд 17)
У Тихому океані мешкають різні види молюсків – устриці, мідії, гребінці, кальмари, каракатиці (слайд 18). Також є багата кількість риб : тунець, скумбрія, камбала, оселедець, тріска, палтус, акули (слайд 19).
Серед акул трапляються акули-карлики, трохи довші за олівець. Також є акули-велетні. Їхня довжина сягає 20 метрів. (слайд 20)
У водах Тихого океану мешкають морські ссавці (- хто це такі?) : дельфіни, тюлені, моржі, морські котики (слайд 21)
Закріплення вивченого матеріалу.
Фізкульхвилинка «Салат з морської капусти » (слайд 26)
Презентація роботи в групах (слайд 27). Вибір презентатора : покладіть олівець біля тієї людини, якій ви довіряєте. Перевірка правильності виконання завдання (слайди 28-31). Презентатор від кожної групи аналізує виконане завдання (слайд 32)
-… -…
-… -…
-… -…
-…
-… -…
-… -…
-…
Рефлексія
Повернімося до початку уроку. Ви висловлювалися щодо очікувань від сьогоднішнього уроку (слайд 34)
- Хто може сказати, що його очікування справдилися?
- Чого навчив вас урок?
- Що було складним?
Домашнє завдання: використовуючи різні джерела інформації, підготуйте повідомлення про тварину, яка мешкає в Тихому океані. Презентуйте свої повідомлення (слайд 35)