Конспект уроку природознавства

Про матеріал

Готуючись до уроку природознавства за темою" Якими бувають рослини Дикорослі і культурні рослини ",дібрала різні види робіт, включаючи інтерактивні технології.З 1 класу учні вчаться працювати в парах , групами, висловлювати свої думки.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

УРОК ПРИРОДОЗНАВСТВА

 У 1 КЛАСІ

 

 

 

 

 

 

 

 

                      «ЯКИМИ БУВАЮТЬ РОСЛИНИ?

ДИКОРОСЛІ І КУЛЬТУРНІ  РОСЛИНИ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Фафруник Леся Іванівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Якими бувають рослини?

Дикорослі і культурні  рослини.

Мета. Дати уявлення про рослини як складову живої природи, розширити знання учнів про різноманітність рослинного світу., познайомити з дикорослими і культурними рослинами;

розвивати спостережливість, увагу, вміння розпізнавати рослини, групувати за місцем зростання;

виховувати бережне ставлення до рослин, культуру поведінки в природі.   

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: ілюстрований план, картки із зображенням рослин на кожну парту, презентація до уроку, підручник, зошит.

 

Хід уроку

  1. Організація навчальної діяльності
  • Сьогодні на уроці ми продовжуємо пізнавати світ природи.
  • Для цього наші очі на уроці: дивляться і все бачать;
  • наші вушка:уважно слухають і все чують;
  • голова: добре думає.
  • До роботи всім нам час ,

    Бо багато її в нас.

► Вправа «Очікування»

 

  2. Хвилинка спостережень

   - Ми розпочинаємо третю мандрівку у природу, тому треба знати погоду.

► Вправа «ПОГОДА» (слайд 1)

 -Яка зараз пора року?

- Який місяць ?

  - Тепло чи холодно ?

Подивіться у віконечко, а тепер на екран і виберіть те, що відповідає сьогоднішньому дню: вітер, дощ, сніг, град; хмарно, ясно, похмуро.

Запис у календар погоди.

            Психологічний настрій.

Нам не вистачає сонечка. Але кожен з вас - це маленьке сонечко. Уявіть, що тримаєте в руках люстерко. Подивимось в нього, посміхнемось і скажемо: «Добрий день, сонечко!» Як гарно засяяли сонечка в класі.

 

3. Підготовка до сприймання нового матеріалу

Сьогодні у нас незвичайна мандрівка. Ми відправляємось у гості до тітоньки Сови, але не до лісу, а на телевізійну передачу, на урок живої природи (слайд 2 (фрагмент  з навчального мультфільму «Уроки тітоньки Сови»))

Познайомтесь з програмою передач сьогоднішнього дня (ілюстрований план уроку на дошці)

  •            Знайки:

 

  •            Новини:

 

  •            Зелене диво Землі:

 

 

  •            Слідство ведуть затоки:

 

  •            Що ? Де ? Коли?

 

 

Хочеш вір, а хочеш ні:

Ти мені – я тобі.

 

 

ПЕРЕДАЧА 1 «ЗНАЙКИ» (слайд 3)

     Мудра Сова хоче, щоб всі  Знайки пригадали і про живу природу розказали

 а) Продовжити речення:

Жива природа – це ...                                   (слайд 4)

 б) Назвати предмети живої природи     (слайд 5)

 в) Чому вони належать до живої природи ?

 г) Загадка.

 Дихають, ростуть, а ходити не можуть.  ( Рослини.)

 

                                              ПЕРЕДАЧА 2 «НОВИНИ»  (слайд 6)

 4. Повідомлення теми і мети уроку  

 

ПЕРЕДАЧА 3 «ЗЕЛЕНЕ ДИВО ЗЕМЛІ»  (слайд 7)

 5. Робота над новим матеріалом

 а) Бесіда з елементами розповіді

 Якщо летіти на космічному кораблі і дивитись через віконечко, то можна побачити різні планети. Але такої красивої як наша Земля не зустріти.

    - Що її прикрашає ? (Рослини)

 Ось тому називають рослини зеленим дивом. Є рослини дуже великі, а є невеличкого розміру. Є такі, що їх можна  побачити під мікроскопом. Деякі з них живуть довго, а інші- декілька днів. З цим дивом ви зустрічаєтесь кожен день. Вони ростуть біля ваших будинків, біля школи.

б) Загадки про рослини      (слайд 8)

► Маю плаття зелененьке,

         Гнучкі, ніжні віти,

         Білу кору, стан тоненький,

         Як я звуся, діти ?                   (Береза)

 

► У лузі стоять сестрички-

          Білі плаття, жовті личка.      (Ромашки)

 

► За хатинкою в садочку

        У зеленому віночку

        Стала наче молода

        І збігаються всі діти,

        Щоб на неї поглядіти.

        За намисто кожен смик

        Та й укине на язик.

        Зветься ця рослина-

        Червона...                              (калина).

 

в) Назвати відомі дерева, кущі, трав’янисті рослини.

 

ПЕРЕДАЧА 4 «СЛІДСТВО ВЕДУТЬ ЗНАТОКИ» (слайд 9)

 

Наші друзі Їжачок Хитрячок, Сонечко Семикрапочка, Сойка Синьокрила та Карасик Золотенко звернулися до нас за допомогою:

Увага! Загубилися рослинки!

Як знайдуть свої хатинки ?

Допоможіть, малята

Їх усіх тут відшукати.

а) Казковий марафон

          ► Що дід посадив, а витягнути не зміг ?

       (ріпку, моркву, редиску, буряк)

► З якої зернини народилася Дюймовочка ?

       (із жита, ячменю, гречки, кукурудзи)

► Чим мачуха отруїла Білосніжку?

       (грушею, сливою, вишнею. яблуком)

► Який овоч Фея перетворила на карету для Попелюшки ?

       (кабачок, кавун, гарбуз, перець)

► За якими квітами посилала зла мачуха нерідну дочку взимку до лісу ?

       (конваліями, підсніжниками, пролісками)

► Яке деревце не раділо ні сонцю, ні вітру, ні своїм друзям ,а хотіло подорожувати ?  (берізка, ялинка, дуб)

 

б) Робота за малюнками (в парах )      (слайд 10)

-Що і де росте ?

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (слайд 11)

    в) Знайомство з луговими рослинами                                         (слайд 12)

    г) Розгляд рослин, що ростуть у воді (назвати їх)                    (слайд 13)

    д) Рослини – паразити                                                                      (слайд 14)

Розповідь вчителя. Омела – вічнозелений кущ. Росте на різних деревах: тополях, кленах, соснах, вербах. Воду і мінеральні речовини отримує від дерев.

За рахунок інших рослин живе і повитиця. Це рослина паразит. Вона не має ні коренів, ні листків. Повитиця обвивається навколо якоїсь рослини своїм стеблом і присмоктується спеціальними органами. 

 

ПЕРЕДАЧА 5 «ЩО ? ДЕ ? КОЛИ ?»   (слайд 15)

6. Знайомство з дикорослими і культурними рослинами

а) Робота з підручником.

- Бесіда за фотографіями.

- Читання вчителем тексту про дикорослі і культурні рослини.

 

б) Завдання у зошиті.

(Вибрати дикорослі і культурні рослини)

 

в) Назвати рослини, зображені на екрані     (слайд 16, 17, 18)

 

г) Гра Так чи ні

► Дикорослі рослини саджає людина ?  ( Ні )

► Дикорослі рослини ростуть у лісах, на лугах ?  ( Так )

► Культурні рослини потребують догляду людини ?  (Так )

► Квіти у горщиках – це дикорослі рослини ?      ( Ні )

► Дикорослим і культурним рослинам потрібні тепло і вода ?  ( Так )

 

ПЕРЕДАЧА 6 «ХОЧЕШ ВІР -  ХОЧЕШ НІ»  ( слайд 19 )

Хвилинка- цікавинка

Робота з підручником.

Назвати рослини зображені на фотографіях (слайд 20, 21, 22).

Читання цікавої інформації про банан.

Розповідь вчителя про бамбук і пальму.

 

ПЕРЕДАЧА 7 «ТИ МЕНІ - Я ТОБІ»  (слайд 23)

а) Створення асоціативного куща (слайд 24, 25)

- Що дають нам рослини?

 

 

 

 

РОСЛИНИ

 

б) Фізкультхвилинка – тренінг

- Якщо не ламаєте гілок – сплесніть у долоні 3 рази.

- Якщо смітите у лісі – почухайте собі носик.

- Якщо говорять з вами батьки про те, як поводитись на природі – підніміть 2 руки.

- Якщо вириваєте з корінням квіти – підніміть 1 руку.

- Чи болить у вас душа, коли бачите зламану гілку або молоде деревце? Якщо так – покладіть руку на серце.

в) Гра «Вирости квітку» (робота в групах)

Слово вчителя. Ми багато отримуємо від рослин. А чого чекають вони від нас?

З пелюсток однакового кольору скласти квітку, щоб вийшло слово.

   

 

 

 

 

 

 

Захист робіт (1 представник з групи)

Метод «Прес»

 

7. Підсумок уроку

- Що нового дізналися сьогодні на уроці?

- Яка передача найбільше сподобалася?

- Чому потрібно бережливо ставитись до рослин?

Мудра Сова прощається з вами.

До наступної зустрічі. (слайд 26)

doc
Додано
20 серпня 2018
Переглядів
832
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку