Розробка уроку з презентацією до предмету "Я досліджую світ ( природознавство)"
Тема тижня " Осінь" . Тема дня. Як живуть тварини восени?
Я досліджую світ ( природознавство)
Тема тижня. Осінь
Тема дня. Як живуть тварини восени?
Мета уроку. Розпізнавати тварин своєї місцевості та вміти описувати їх. Аналізувати явища живої і неживої природи. Спостерігати за довкіллям. Виховувати бережне відношення до природи.
Обладнання. Відео, презентація, казковий герой (бажано тваринка), картки для розподілу на групи, картка для роботи в парах; на кожну групу – клей, два аркуші паперу.
Зміст |
Матеріал до уроку |
|
І. Самовизначення до діяльності |
||
І. Ранкова зустріч. 1..Логічна вправа «Тварини восени». Запропонуйте 2-3 учням описати своюулюблену тварину, не називаючи її, щоб інші могли її розпізнати.
|
Учні стоять у колі, передають один одному казкового героя
|
|
2. Хвилинка-цікавинка» про тварин «Тварини восени» Запропонуйте учням відгадати загадки: Не ходжу, а скачу я: Через поле навмання Перегнав би я коня. Я страшенний боягуз, Всіх на світі я боюсь. (Заєць) Я руда, низького зросту, Хитра я і довгохвоста. На курей я вельми ласа – В них таке смачненьке м'ясо… Вовку-брату я сестриця, А зовуть мене… (Лисиця) Гостроносий і малий, Сірий, тихий і незлий. Вдень ховається. Вночі Йде шукать собі харчі. Весь із тонких голочок. Як він зветься?... (Їжачок) Буркотливий, вайлуватий, Ходить лісом дід кошлатий: Одягнувся в кожушину, Мед шукає і ожину. Літом любить полювати, А зимою—в лігві спати. Як зачує він весну — Прокидається від сну. (Ведмідь) Не олень, хоча й рогатий, ,В нього ноги – як лопати, Хто ж це? Здогадався хтось? Це великий, дужий …. (Лось) Він ікластий і сердитий, Дуже любить землю рити. Жолуді весь час шукає Й малюків смугастих має. (Кабан)
-Які тваринки у вас залишились? - Як можна їх назвати? Приклейте їх на аркуш, що залишився |
Клей, 2 аркуші для роботи в групах 1 аркуш ( для тварин-відгадок)
2 аркуш для тварин, що залишились
|
|
Фізхвилинка |
||
ІІ. Актуалізація знань і створення проблемної ситуації |
||
1. Робота в зошиті с. 14 завдання 2 - Назвіть, які тваринки зображені на малюнку - Самостійно оберіть, які з тварин свійські, а які – дикі. Біля свійських в кружечок запишіть букву С, а біля домашніх - Д |
|
|
2. Слухання тексту Повідомте учнів, що прочитаєте дітям оповідання, схоже на осінню замальовку. Щоб уявити її, попросіть дітей, щоб під час читання вони заплющили очі. Зверніть учням увагу, що в тексті можуть міститися незрозумілі дітям слова. Під час читання поясніть значення тих слів, які викликали нерозуміння, напр., волові очка. Після прочитання тексту запитайте, які ще слова виявилися для учнів незрозумілими. Разом дослідіть їхнє значення. Обговоріть, як тварини готуються до зими.
|
Кожний осінній день одягає дерева в інші шати… Учора ще зелені, сьогодні одягли золоту парчу клени, зачервоніло намисто калини, звисли з галузок важкі оранжеві кетяги горобини, задивились у синяву небес рожево-білі зіркаті «волові очка». Під лісом простягає долоні бузок, наче просить його зірвати. Синіє дозрілий терен, цвітуть запізнілі квіти кульбаби і рожевого іван-чаю. У старому лісі з’явились опеньки, запахло грибами і терпким вином. За кожним легеньким подихом вітру падають перші листочки грабів, беріз, осик. Дуби з погордою дивляться на них, думають: чому так скоро? Минає день-другий - і клени поволі складають парчевий одяг: вкриває землю листя каштанів, від тонких стовбурів ліщини відриваються мохнаті кружальця, хоч вони й зовсім зелені. Молитвенну тишу лісу то тут, то там порушує суха галузка або їжак, який збирає листя, щоб вкрити свою хатку на зиму. Десь пискне синичка, їй ніжно відповість маленький, короткохвостий корольок. У піднебессі ширяє яструб. Його журливе квиління тільки підкреслює тишу осені. У лісі сумно, але я люблю цей смуток, бо він близький душі моїй. Осінь все більше і більше завойовує землю. Скоро вже будуть стояти голі дерева, скоро зовсім не буде чути співів птахів. Йде вона, жовтоока осінь, та й веде за собою зиму в білому хутрі. І хочеться сказати: «До побачення, осінь! Здрастуй, зимо!»
|
|
3. Перегляд відеоролика «Як звірі готуються до зими». Аналіз простого медіатексту. Діти переглядають відеоролик «Як звірі готуються до зими» (Запитання для обговорення: Як тварини готуються до зими? Що нового ти дізнався(дізналася) про поведінку тварин восени? Назвіть тварин, кількість яких можна позначити цифрою 1? Назвіть тварин, кількість яких можна позначити цифрою 2? |
|
|
Фізхвилинка Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору) Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч) Ось так лапку до лапки. (плескають в долоні) Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови) Ось так — вусом потрусили.(хитають головою) Так — так — так! (стрибають на місці). |
||
ІІІ. Пошук рішення проблеми |
||
1. Робота в довільній парі Обрати собі будь-кого в пару Обвести за пунктиром лише диких тварин
Підпишіть роботу |
|
|
2. Робота з ілюстрацією -Кого ви бачите на малюнку? - Що спільного в цих тваринах? -Чим вони відрізняються? |
|
|
VІІ. Рефлексія діяльності |
||