Конспект уроку. Прислівники, близькі та протилежні за значенням. Поширення речень прислівниками. Практичне ознайомлення з правописом найуживаніших прислівників.

Про матеріал
Даний матеріал вміщує пізнавальну інформацію про птахів,картки для диференційованої роботи на уроці, вправи для утворення прислівників та поширення ними речень, роботу зі словниками.
Перегляд файлу

Тема. Прислівники, близькі та протилежні за значенням. Поширення

          речень  прислівниками. Практичне ознайомлення з правописом 

          найуживаніших прислівників.

Мета: виробляти  вміння добирати прислівники-синоніми та  прислівники-

           антоніми й використовувати їх у реченнях, текстах;

          поширювати  речення найуживанішими прислівниками; розвивати

          мовлення дітей, поповнювати словниковий запас учнів; виховувати

           любов до природи .

Обладнання:  картки індивідуального опитування, словники, презентація.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

День тобі веселим буде.

Усміхніться один одному, гостям  і почнемо працювати..

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

  1. Запис  у щоденники д/з, щоб зацікавити учнів: хлопчики с. 91, впр.176- (дібрати до поданих висловів прислівники-синоніми), дівчатка-с. 93, впр.181-(записати парами словосполучення з прислівниками-антонімами.)

Чому так ви дізнаєтесь, коли попрацюєте протягом уроку.

2. А тепер давайте пригадаємо, що таке прислівник? (1уч.+картка –оцінювання)

Навести приклади.

Вранці – ввечері, весело – сумно, вперед – назад.

3. Каліграфічна хвилинка.

Впр.173 – знайти синоніми –.(питаю учня +картка)           

Нн  навкруги навколо

Вивіщую голуба і розповідаю цікаву інформацію про нього.

Ці пернаті в змозі долати дистанцію в 900 км щодня. Швидкість цих літунів досягає 70 км / год. У середньому голуби живуть близько 20 років. А ще на нашій планеті споруджено близько 30 пам’ятників, присвячених саме голубам.

Ці пернаті бачать в 3 рази швидше, ніж людина. Як це визначити? Легко. Ми за одну секунду бачимо 24 кадра, а голуб — 75.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

Як ви вважаєте, для чого нам потрібно знати прислівники?

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

  1. Робота над віршем-загадкою.
  2. Прочитайте і відгадайте загадку. .(питаю учня +картка)                               

Зранку, вдень і ввечері

Я облітаю ліс уздовж і вшир.

Занесу своє яєчко

У чуже гніздечко,

Легко всівшись на суку,

Я роки лічу: ку-ку.

Вивіщую зозулю(або слайд)

- Розкажіть, що ви знаєте про зозулю.

 «Кує» зозуля тільки навесні - від Благовіщення до Івана Купала - а як виб'ється ячмінний колос, перестає...

Розповідаю цікаву інформацію про неї. (Вважається, що зозуля раніше всіх відлітає на південь і повертається звідти, тому що у неї знаходяться ключі від Вирію, міфічної теплою південної країни, де зимують птахи і змії, а також знаходяться душі померлих. Тривалість життя зозулі в середньому 5-10 років. Але відомі випадки, коли деякі особини доживали до 35 і навіть до 40 років.

          Кує тільки самець. Голос самки схожий на регіт.

        Незважаючи на свій гніздовий паразитизм, доросла зозуля досить корисна для лісу: це єдина пташка, яка  знищує, в першу чергу, волохату гусінь шовкопряда, (яку зозуленята з’їсти не зможуть, тому зозуля змушена підкладати яйця в чужі гнізда, щоб прогодувались пташенята) монашки, білана капустяного, а також вовчка (капустянки), хрущів, вусачів.

колір очей зозулі з віком змінюється. У пташенят райдужка сіра або коричнева, але в міру зросту вона стає червонувато-помаранчевою, хоча у бурих самиць може залишатися світло-сірою або чорною;

новонароджене зозуленя важить 2,5 г, але вже в три тижні досягає ваги дорослої особини, тобто бл. 100 г.)

  - А тепер назвіть всі прислівники, використані в тексті.

 - Які серед прислівників є антонімами? (Зранку – ввечері, уздовж – вшир)

 - До яких прислівників можна дібрати антоніми? (Вдень - вночі, легко – важко)

5. Картки індивідуального опитування

Картка 1.  Прочитай вірш, підкресли прислівники.

 

Тихо над річкою в ніченьку теплую,

спить зачарований ліс.

Ніжно шепоче він казку таємную,

сумно зітха верболіз.

Нічка розсипала зорі злотистії:

он вони в річці на дні.

Плачуть берези по той бік, сріблистії,

стогне хтось тяжко вві сні.

 

Картка 2 Доповни рядки по 2-3 прислівника.

 

(Як?) Щасливо, гарно,                                      .

(Коли?) Вранці, восени,                                     .

(Де?) Праворуч, близько,                                   .

(Звідки?) Здалеку, згори,                                    .

 

Картка 3. Від поданих прислівників утвори іменники, прикметники, дієслова.

 

Весело –                                              ,

добре –                                               ,

красиво –                                             , синьо –                                                                                                                                                                        .

 

4.  Виписати прислівники разом із дієсловами.

До школи готуйся заздалегідь. Завчасно склади портфель та вичисти взуття. Щоб не запізнитись до школи, виходь раніше. На вулиці не розмовляй голосно.

Що спільного у виписаних словах?

Яка це частина мови?

 

Фізкультхвилинка

V. Закріплення та систематизація знань

1. Самостійна робота. Слайд.

 Закінчіть прислів’я.

Восени багач, а … прохач.

Гірко поробиш, … з’їж.

Краще на п’ять хвилин раніше, ніж на одну хвилину….

Далі положиш - … знайдеш.

 

2.  Запишіть речення, замінивши виділені слова прислівниками-

  синонімами. (Запис на дошці)

Він прокидається ані світ, ані зоря.  – рано

Дав, як кіт наплакав           -мало

Працює, як сонна муха.   —повільно

Все йде, як по маслу         – легко

 

3.Робота з підручником .

Впр.179 – доповнити речення прислівниками з довідки.     (1+картка)

 

4.Робота зі словниками по групам або рядах. Закріплення знань про написання прислівників:

1. Які означають напрямок і відповідають на питання: де? куди?, звідки?

позаду, ззаду, ліворуч, вліво, уліво,

уверх, вверх, угору, вгору, догори

спереду, попереду, вбік, убік, праворуч, вправо, управо

посередині, усередині, всередині

зверху, згори, вниз, униз, донизу

Примітка: слово згори пиши окремо тоді, коли мовиться про гірку, на яку можна підніматися або спускатися з неї.

Порівняй: згори світить сонце – діти з’їжджають з гори на санчатах.

 

 

2. Які означають проміжки часу, пори року і відповідають на питання: коли?

вдосвіта, засвітла, зранку, вранці, уранці

вдень, удень, опівдні

надвечір, ввечері, увечері, звечора

вночі, уночі, поночі, опівночі, запівніч

 

взимку, узимку, влітку, улітку,

навесні, напровесні, восени

 

3.Якщо прислівники починаються із ЩО-: щодня, щороку, щогодини.

   щосили, щодуху, щоночі

  • Утворіть від поданих слів прислівники. Слайд.
  • година –
    вечір – . . .
    ніч – . . .
    день – . . .
    ранок – . . .

IV. Підсумок уроку.

 Яка частина мови називається прислівником?

  То чому на початку уроку ми записували різне домашнє завдання?

  Над чим працювали протягом уроку?

- Впізнайте прислівники в усмішці.

Не відкладай

- Ніколи не відкладай на завтра того, що можна зробити сьогодні, - сказала мама синові.

-  Добре, мамочко, - весело відповів хлопчик і побіг до сусідньої кімнати.

- Що ти збираєшся робити?

- Хочу з’їсти завтрашню порцію халви.

 - Назвіть серед прислівників антоніми.  (Сьогодні – завтра)

- Підберіть антонім до прислівника  легко.  (Важко)

- Чи погоджуєтеся ви з рішенням і діями хлопчика? Чому?

 

3. Гра «Ти – мені, я – тобі» (робота в парах або вчитель –учень)

Дібрати до поданих прикметників прислівники.

Добрий – добре

Смішний – смішно

Сумний – сумно.

 

 

 

docx
Додано
1 лютого 2019
Переглядів
5838
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку