30 березня о 15:00Вебінар: Онлайн-тести «На Урок» для дистанційної роботи

Конспект уроку "Прийоми додавання та віднімання чисел у межах 10."

Про матеріал
На поданому уроці кожен учень відтворює послідовність чисел у межах 10; читає і записує числа, утворює числа різними способами; визначає склад чисел в межах 10; порівнює числа різними способами; виконує додавання та віднімання на основі нумерації та складу чисел.
Перегляд файлу

Конспект уроку з математики 1 клас (НУШ) на тему:

Прийоми додавання та віднімання чисел у межах 10.

«Повторюємо  числа 1–10»

Очікувані результати: відтворює послідовність чисел у межах 10; читає і записує числа, утворює числа різними способами; визначає склад чисел в межах 10; порівнює числа різними способами; виконує додавання та віднімання на основі нумерації  та складу чисел.

Обладнання: підручник «Математика» С.О. Скворцова, О.В. Онопрієнко, робочий зошит «Математика» С.О. Скворцова, О.В. Онопрієнко, герої Маша, Міша, Білка, Їжак, Заєць, картки з фруктами та ягодами, математичний матеріал, башточки «Лего», баночки з варенням, кошик.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Пролунав дзвінок

Починається урок.

Ви тихенько поверніться

Щиро другу посміхніться.

ІІ. Актуалізація набутих знань.

- Починаємо урок математики.

Математика – наука точна і серйозна,  прожити нам без неї навіть дня не можна.

1. Усна лічба.

3+1=4  8-1=7   6+2=8  

1+1=2  7-2=5   9+1=10  

2. Робота з натуральними числами.

На дошці прикріплені листочки  у такому порядку:

1, 2, 3, …, 5 ,…, 7, 8, …, 10.

  • Що ми бачимо на дошці? (натуральні числа)
  • Яких чисел не вистачає? Назвіть їх разом.
  • Яке число перше?
  • Яке останнє?
  • Яке четверте?
  • Яке число найбільше?
  • Яке найменше?
  • Назвіть сусідів числа 6(5і7), сусідів числа 9 (8і10), сусідів числа 3 (2і4).
  • Назвіть числа в порядку зменшення. (10,9,8,7,6,5,4,3,2,1)

3. Каліграфічна хвилинка.

-  Розгорніть зошити і знайдіть рядочки із зразками цифр 9 і 10. Пропишіть їх каліграфічно.

 - Каліграфічне написання парних і непарних цифр.

ІІІ. Мотивація учбової діяльності.

Робота в парах.

Повторення складу чисел за допомогою «Лего»  (6,7,8)

(Діти піднімають цеглинки в руках та показують склад числа.)

ІV. Закріплення нового матеріалу.

Лунає музика. Заходить Маша, Білка, Заяєць («м\ф «Маша та Ведмідь»)

  • Діти, погляньте хто до нас завітав. Михасик запросив їх на варення, а вони не зможуть до нього прийти тому, що вони не назбирали нічого для варення. Допоможемо їм? Але ліс чарівний і просто плоди свої не віддає мешканцям.  Ми повинні виконати математичні завдання , а за кожне завдання ми отримаємо якийсь плід для варення. Завдання будуть не важкі. Ми з вами подібні вже виконували. Тому сьогодні ми з вами повторимо числа 1-10 і допоможемо Маші.
  • Перше завдання для вас і Маші таке.
  1. Робота  в парах (фланеліграф)

(вчитель викладає ягоди, фрукти, а діти за допомогою математичного матеріалу викладають таку ж кількість на парті і піднімають відповідну цифру)

  • Порахуйте малинки для варення, які зібрала Маша. Викладіть таку ж кількість кружечків на парту. (4)
  • Порахуйте жолуді , які зібрала Маша. Покладіть таку ж кількість квадратів на парту. (3)
  • Чи однакова кількість? (Ні)
  • Чого більше?
  • На скільки?
  • Порахуйте груші. Скільки іх?  (5) Покладіть таку ж кількість трикутників на парту. Чого більше? На скільки?

З першим завданням впорались. ( вчитель дає певну ягоду чи фрукт)

Наступне завдання таке.

  1. Фронтальна робота в друкованому зошиті. (с. 41 №1)

У нашому чарівному лісі все не так просто. Тут навіть числа загубились. Подивіться на вправу №1 у зошиті с. 41. Нам потрібно записати склад чисел і пропущенні в рівностях числа.  (виконуємо разом)

А зайцеві потрібно теж допомогти. У нього труднощі з таким завданням.

  1. Колективна робота в підручнику (с.45 №2 )

Знайти значення за зразком.

Діти, а Білці також не можна з пустими лапками йти. Ось її завдання.

  1. Самостійна  робота в друкованому зошиті (с.41 №2 )

Необхідно записати відповідне число у віконце. Знайти значення виразу.

  1. Фізкультхвилинка.

Йшли ведмедики малі,      (Діти крокують на місці)

Нахилились до землі. (нахиляються вперед, торкаються руками підлоги)

Потім стали, руки в боки, (Стають рівненько.)

І зробили три підскоки.    (Три рази підстрибують.)

Потім розминали плечі.   (Кругові рухи руками, що торкаються плечей)

Руки вгору,   (Піднімають прямі руки вгору.)

Опустили,                           (Опускають руки.)

І за парти тихо сіли.          (Сідають за парти.)

  1. Робота в групах. (с.45 № 4 )

Повторення понять «об'єднати» та «вилучити» з опорою на малюнки та вирази.

V. Рефлексія.

  1. Вправа «Мікрофон»
  • Сьогодні я дізнався…
  • Сьогодні я навчився…
  • Сьогодні мені було складно…
  • Тепер я зможу…
  • Дома я розповім про…

 

  1. Розвиток уяви. Робота в групах з «Лего»

Скласти найулюбленішу цифру.

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 березня 2019
Переглядів
892
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку