Конспект уроку з математики 1 клас (НУШ) на тему:
Прийоми додавання та віднімання чисел у межах 10.
«Повторюємо числа 1–10»
Очікувані результати: відтворює послідовність чисел у межах 10; читає і записує числа, утворює числа різними способами; визначає склад чисел в межах 10; порівнює числа різними способами; виконує додавання та віднімання на основі нумерації та складу чисел.
Обладнання: підручник «Математика» С.О. Скворцова, О.В. Онопрієнко, робочий зошит «Математика» С.О. Скворцова, О.В. Онопрієнко, герої Маша, Міша, Білка, Їжак, Заєць, картки з фруктами та ягодами, математичний матеріал, башточки «Лего», баночки з варенням, кошик.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Пролунав дзвінок
Починається урок.
Ви тихенько поверніться
Щиро другу посміхніться.
ІІ. Актуалізація набутих знань.
- Починаємо урок математики.
Математика – наука точна і серйозна, прожити нам без неї навіть дня не можна.
1. Усна лічба.
3+1=4 8-1=7 6+2=8
1+1=2 7-2=5 9+1=10
2. Робота з натуральними числами.
На дошці прикріплені листочки у такому порядку:
1, 2, 3, …, 5 ,…, 7, 8, …, 10.
3. Каліграфічна хвилинка.
- Розгорніть зошити і знайдіть рядочки із зразками цифр 9 і 10. Пропишіть їх каліграфічно.
- Каліграфічне написання парних і непарних цифр.
ІІІ. Мотивація учбової діяльності.
Робота в парах.
Повторення складу чисел за допомогою «Лего» (6,7,8)
(Діти піднімають цеглинки в руках та показують склад числа.)
ІV. Закріплення нового матеріалу.
Лунає музика. Заходить Маша, Білка, Заяєць («м\ф «Маша та Ведмідь»)
(вчитель викладає ягоди, фрукти, а діти за допомогою математичного матеріалу викладають таку ж кількість на парті і піднімають відповідну цифру)
З першим завданням впорались. ( вчитель дає певну ягоду чи фрукт)
Наступне завдання таке.
У нашому чарівному лісі все не так просто. Тут навіть числа загубились. Подивіться на вправу №1 у зошиті с. 41. Нам потрібно записати склад чисел і пропущенні в рівностях числа. (виконуємо разом)
А зайцеві потрібно теж допомогти. У нього труднощі з таким завданням.
Знайти значення за зразком.
Діти, а Білці також не можна з пустими лапками йти. Ось її завдання.
Необхідно записати відповідне число у віконце. Знайти значення виразу.
Йшли ведмедики малі, (Діти крокують на місці)
Нахилились до землі. (нахиляються вперед, торкаються руками підлоги)
Потім стали, руки в боки, (Стають рівненько.)
І зробили три підскоки. (Три рази підстрибують.)
Потім розминали плечі. (Кругові рухи руками, що торкаються плечей)
Руки вгору, (Піднімають прямі руки вгору.)
Опустили, (Опускають руки.)
І за парти тихо сіли. (Сідають за парти.)
Повторення понять «об'єднати» та «вилучити» з опорою на малюнки та вирази.
V. Рефлексія.
Скласти найулюбленішу цифру.
1