Урок 6 клас
Тема: «Складний пропорційний поділ»
Мета:
Сприяти засвоєнню учнями поняття поділу величини на пропорційні частини; повторити поняття та властивості відношення і пропорції;
Розвивати критичне мислення, вміння аналізувати,висловлювати та обґрунтовувати власну думку, обирати раціональний спосіб розв`язування задач.
Виховувати уважність, ініціативність, охайність, любов до праці, культуру математичної мови, створювати ситуацію успіху для кожного учня.
Тип уроку: відкриття нових знань
ХІД УРОКУ
І. Мотивація навчальної діяльності
Для теми уроку учні пропускають один рядок. Тему учні сформулюють пізніше.
Розділ «Відношення. Пропорція» посідає важливе місце у вивченні не тільки математики. Ці поняття та їх властивості часто застосовують у фізиці, хімії, біології та інших галузях. З цією темою ми зустрічаємось у повсякденному житті.
Наш урок сьогодні незвичайний. Ми з вами подолаємо ще одну сходинку до вершини знань . Тож
бажаю вам успіху в оволодінні новими знаннями
ІІ. Актуалізація опорних знань. Проводиться у вигляді тестування (Слайд № 2)
Варіант 1
А) 48 Б) 72 В) 32 ?
А) 20 Б) 18 В) 15
А) 8:12 Б)3:5 В) 9:10
А) Б) 4 В)
А) 7 : 9 Б) 5 : 9 В) 7 : 9
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
А |
Б |
В |
Б |
А |
Варіант 2
А) 88 Б) 32 В) 44 ?
А) 30 Б) 15 В) 12
А) 9:10 Б) 10 : 6 В) 10 : 9
А) 4 Б) 40 В)
А) 3:17 Б) 17: 5 В) 5: 17
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
А |
Б |
В |
А |
В |
ІІІ. Створення проблемної ситуації.
На сайт нашого класу надійшло два повідомлення від фермера та домогосподарки з проханням допомогти. Перше повідомлення (Слайд № 3):
Потрібна порада розумних дітей.
Хочу насмажити млинців, для яких потрібні борошно, молоко і яйця у відношенні 8:5:2. Скільки треба взяти інгредієнтів, щоб отримати 750 г тіста?
АЛГОРИТМ :
Розв`язання задачі (Слайд 4, Слайд 5)
Всіх інгредієнтів потрібно (8х+5х+2х) г, щоб отримати 750 г тіста.
8х + 5х + 2х = 750;
15х = 750;
х = 50;
Тоді 8х= 8 50=400(г) – треба взяти борошна,
5х=5 50=250(г) – молока,
2х= 250=100(г) – яєць.
Відповідь: 400г борошна, 250г молока, 100г яєць.
Друге повідомлення від фермера (Слайд 7)
Шановні діти! Маю поле площею 75 га і хочу наступного року його засіяти зерновими, соняшником та кукурудзою. Яку площу я маю відвести під кукурудзу, якщо зернові і соняшник взято у відношенні 3:4, а соняшник і кукурудза – у відношенні 8:11?
ІV. Побудова проекту виходу із проблемної ситуації
Порівняння цих задач: (Слайд 8)
Математична модель другої задачі (Слайд 9)
Формулювання теми уроку (Слайд 10)
Яку мету ми поставимо на цьому уроці? (Відкрити спосіб розв`язування задач із складним пропорційним поділом)
Сформулюйте тему уроку: «Складний пропорційний поділ числа.» Учні записують тему уроку.
V. Розв`язування проблемної ситуації (Слайд 11, Слайд 12)
: = 3 : 4, : = 8 : 11
1. Що ви помітили у цих двох відношеннях?
2. Що потрібно зробити з першим відношенням, щоб частини стали рівними у цих двох відношеннях ?
Ми отримали задачу, яку вже вміємо розв`язувати. Учні розв`язують самостійно.
Перевірка (Слайд 13, Слайд 14)
6х +8х + 11х = 75;
25х = 75;
х = 3. Відповідь: під кукурудзу відведено 33 га.
АЛГОРИТМ :
Роздатковий матеріал до уроку.
Варіант 1 __________________________________
6 : 4 = 12 : 8 А) 48 Б) 72 В) 32 ?
А) 20 Б) 18 В) 15
А) 8:12 Б)3:5 В) 9:10
А) Б) 4 В)
А) 7 : 9 Б) 5 : 9 В) 7 : 9
|
Варіант 2 _____________________________________
А) 88 Б) 32 В) 44 ?
А) 30 Б) 15 В) 12
А) 9:10 Б) 10 : 6 В) 10 : 9
А) 4 Б) 40 В)
А) 3:17 Б) 17: 5 В) 5: 17
|
||||||||||||||||||||
Варіант 1 __________________________________
6 : 4 = 12 : 8 А) 48 Б) 72 В) 32 ?
А) 20 Б) 18 В) 15
А) 8:12 Б)3:5 В) 9:10
А) Б) 4 В)
А) 7 : 9 Б) 5 : 9 В) 7 : 9
|
Варіант 2 _____________________________________
4 : 11 = 8 : 22 А) 88 Б) 32 В) 44 ?
А) 30 Б) 15 В) 12
А) 9:10 Б) 10 : 6 В) 10 : 9
А) 4 Б) 40 В)
А) 3:17 Б) 17: 5 В) 5: 17
|
||||||||||||||||||||
Варіант 1 __________________________________
6 : 4 = 12 : 8 А) 48 Б) 72 В) 32 ?
А) 20 Б) 18 В) 15
А) 8:12 Б)3:5 В) 9:10
А) Б) 4 В)
А) 7 : 9 Б) 5 : 9 В) 7 : 9
|
Варіант 2 _____________________________________
4 : 11 = 8 : 22 А) 88 Б) 32 В) 44 ?
А) 30 Б) 15 В) 12
А) 9:10 Б) 10 : 6 В) 10 : 9
А) 4 Б) 40 В)
А) 3:17 Б) 17: 5 В) 5: 17
|