1
Мета: вивчити основні можливості СУБД Access та створити базу даних.
Учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
База даних - це єдине, централізоване сховище даних певної предметної області (наприклад, школа, район, підприємство), до якої мають доступ багато програм за допомогою СУБД.
СУБД - система управління базою даних - це спеціальний пакет програм, що забезпечує створення, супроводження i використання баз даних багатьма користувачами.
Одна з основних переваг СУБД Access полягає в тому, що вона має прості і зручні засоби обробки декількох таблиць в одній базі даних. Таблиця — це місце збереження даних. Вона є основним об'єктом бази даних.
У системі Access є різні способи керування даними, а саме: система меню, панелі інструментів, контекстне меню, курсор миші і комбінації клавіш.
При роботі з СУБД Access використовують як ліву, так і праву кнопки миші. Лівою кнопкою миші клацають для виділення об'єкта, що зображений на екрані контрастним кольором. При подвійному щиглику виконується яка-небудь дія, наприклад здійснюється пошук необхідних даних.
Система Access має велику кількість кнопок на панелях інструментів. Поняття кнопки відповідає загальноприйнятому поняттю кнопки в системі Windows.
СУБД Access має значну кількість спеціальних програм, що одержало назву "Майстер". Так, є майстер таблиць, майстер кнопок, майстер форм і т.д. Майстри здійснюють діалог з користувачем, у процесі якого визначаються дані, необхідні для рішення відповідної задачі. Для зручності роботи майстри поділяються на кроки (етапи). Користувач може пропускати деякі чи кроки повертатися до попереднього.
Access має розвиту систему запитів, що дозволяє одержувати на екрані різні зведення з таблиць. Користувач може задавати умови запиту, відповідно з якими з бази вибираються визначені чи дані формується нова таблиця
СУБД Access має засобу, що забезпечують видачу на екран даних не тільки у виді таблиць, але й у виді інших форматів (форм). За допомогою Майстра форм користувач може сам визначити форму видачі даних на екран. У Access є три стандартних види форм, що можуть будуватися автоматично.
У системі Access широко використовується поняття Звіт. Звіт багато в чому схожий на Форму. Його використовують при висновку документів на печатку. Принципова різниця між Формою і Звітом полягає в тому, що формати звітів відповідають стандартним форматам папера.
Система Access має могутню довідкову систему. Вона не заміняє і не може замінити навчальний посібник з цієї системи, але добре його доповнює.
Для одержання допомоги необхідно установити курсор миші на кнопці зі знаком питання і клацнути по ньому лівою кнопкою миші. Поруч з покажчиком миші з'явиться збільшений знак питання. Переміщаючи мишу по поверхні столу, установите курсор на тім об'єкті, по якому ви хочете одержати допомогу (наприклад, на рядку Нова база даних), і після цього ще раз клацніть мишею, у результаті з'явиться вікно з конкретною допомогою. Щоб вікно зникло з екрана, досить клацнути по кнопці миші.
Завдання
Контрольні питання:
Варіанти завдань:
Варіант 1. Мережа пунктів Mac Donald’s:
Варіант 2. Мережа салонів мобільного зв’язку:
Варіант 3. Аптечний склад:
Варіант 4. Автосалон:
Варіант 5. Автосалон:
Варіант 6. Мережа магазинів побутової техніки:
Варіант 7. Мережа магазинів з продажу вин:
Варіант 8. Мережа меблевих магазинів:
Варіант 9. Туристичне агентство:
Варіант 10. Мережа кінотеатрів:
Варіант 11. Фірма з продажу комп’ютерної техніки:
Варіант 12. Будівельна організація: