Презентація на тему: "Можливості інформаційних технологій у дослідницькій діяльності"

Про матеріал
На сучасному етапі розвитку суспільства інформаційні технології стали невід’ємною частиною життя людини.Якщо говорити про початкову школу, впровадження інформаційно-комп’ютерних технологій у навчально-освітній процес є доцільним і перспективним. Розглянемо, що дає впровадження ІКТ для учнів початкової школи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація на тему: «Можливості інформаційних технологій у дослідницькій діяльності»Виконала:студентка магістратури 1 курсу,групи ПО + ПСзаочної форми навчання. Оришеч Лариса Миколаївна

Номер слайду 2

«Якщо хочеш виховати в дітях сміливість розуму, самостійність як особистісну рису, то створи такі умови, щоб спалахи їх думок утворювали царство думки, дай їм можливість відчути себе в ньому володарем»Ш. Амонашвілі

Номер слайду 3

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ На сучасному етапі розвитку суспільства інформаційні технології стали невід’ємною частиною життя людини. У цих умовах кардинальних змін вимагає й система шкільної освіти. Сьогодні не можна вважати викладання дисциплін якісним, якщо вчитель не використовує у своїй роботі з учнями комп’ютерні технології та Інтернет. Якщо говорити про початкову школу, впровадження інформаційно-комп’ютерних технологій у навчально-освітній процес є доцільним і перспективним. Розглянемо, що дає впровадження ІКТ для учнів початкової школи.

Номер слайду 4

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇТепер, з використанням комп'ютерних мереж і онлайнових засобів, школи отримали можливість подавати нову інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальні запити кожного учня. Необхідно навчити кожну дитину за короткий проміжок часу освоювати, перетворювати і використовувати в практичній діяльності величезні масиви інформації. Слід відзначити, що інформаційні технології навчання молодших школярів дають змогу здійснити поступовий перехід від основного виду діяльності дитини дошкільного віку — гри, ігрових вправ — до навчальних вправ, учбових задач. Проведення уроку з використанням інформаційних технологій дозволяє вчителю перекласти частину своєї роботи на комп'ютер, що робить процес навчання більш цікавим й інтенсивним. Але комп'ютер не заміняє вчителя, а тільки доповнює його.

Номер слайду 5

Дослідницькою є діяльність учня, що пов’язана з пошуком відповіді на творче, дослідницьке завдання, результат та спосіб розв’язання якого заздалегідь невідомі. Організація дослідницької діяльності учнів є способом формування в учнів умінь та навичок практичної самостійності, розвитку їх інтелектуальних, творчих, комунікативних здібностей, в процесі якої учні набувають досвіду і наукової роботи. До дослідницької діяльності залучаються більш здібні, обдаровані учні і пріоритетним завданням щодо роботи з обдарованими учнями є активізація і реалізація в наукових дослідженнях їх творчих ідей і створення наукових робіт і проектів. Дослідницька діяльність

Номер слайду 6

ЕТАПИ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІОсновними етапами дослідницької діяльності визначено: - підготовчий, - експериментальний, етап;- оформлення роботи та заключний – захист роботи.

Номер слайду 7

На першому (початковому або підготовчому) етапі з урахуванням інтересу та здібностей учня визначається напрямок дослідження: за попереднім аналізом літератури та досвіду існуючих досліджень визначається актуальність дослідження, формулюється проблема, і конкретизується тематика дослідження, визначається мета дослідження, досягнення якої з урахуванням об’єкта та предмету дослідження конкретизується в задачах дослідження. Вчитель має бути готовим до організації дослідницької діяльності учнів, організації як процесу навчання обдарованого учня, так і самостійної науково-дослідницької діяльності. Вміле використання можливостей ІКТ значно полегшить роботу учнів на будь-якому етапі його дослідницької діяльності.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Сьогодні неможливо уявити навчальний процес без застосування мультимедійних технологій – апаратних та програмних засобів комп’ютерних технологій, що забезпечують одночасну роботу з текстом, звуком, статичними та динамічними графічними зображеннями, відео сюжетами. Мультимедійна презентація – засіб, без якого не обходиться захист жодної роботи МАН. У процесі створення презентації необхідно дотримуватись певних правил: для фону слайдів необхідно обирати колір та структуру зображення, які б не заважали сприймати основний матеріал слайду, добір кольору тексту та фону повинен відповідати законам колористики, зображення на слайді, які мають інформаційне навантаження, необхідно виконувати якісно; для текстів написів доцільно користуватись шрифтом без засічок, виокремлювати деякі слова та фрази доцільно у випадку необхідності акценту на їх інформаційному навантаженні. Наповненість слайдів має бути оптимальною. Слайди не мають перевантажуватись ефектами анімації, адже презентація під час захисту є ілюстрацією до ділового повідомлення.

Номер слайду 10

Підведемо підсумки. Таким чином, дослідницька діяльність учнів є тривалим процесом, що ґрунтується на суб’єкт-суб’єктному характері взаємодії вчитель – учень, на вмінні вчителя зацікавити учня до самостійної навчальної діяльності, супроводжувати його та допомагати в оформленні та підготовці до захисту своєї роботи на конкурсі. Велика роль вчителя в його обізнаності, можливостями засобів ІКТ, що стануть у пригоді учню впродовж терміну його дослідницької діяльності.

pptx
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
12 квітня 2020
Переглядів
1228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку