ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ На сучасному етапі розвитку суспільства інформаційні технології стали невід’ємною частиною життя людини. У цих умовах кардинальних змін вимагає й система шкільної освіти. Сьогодні не можна вважати викладання дисциплін якісним, якщо вчитель не використовує у своїй роботі з учнями комп’ютерні технології та Інтернет. Якщо говорити про початкову школу, впровадження інформаційно-комп’ютерних технологій у навчально-освітній процес є доцільним і перспективним. Розглянемо, що дає впровадження ІКТ для учнів початкової школи.
ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇТепер, з використанням комп'ютерних мереж і онлайнових засобів, школи отримали можливість подавати нову інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальні запити кожного учня. Необхідно навчити кожну дитину за короткий проміжок часу освоювати, перетворювати і використовувати в практичній діяльності величезні масиви інформації. Слід відзначити, що інформаційні технології навчання молодших школярів дають змогу здійснити поступовий перехід від основного виду діяльності дитини дошкільного віку — гри, ігрових вправ — до навчальних вправ, учбових задач. Проведення уроку з використанням інформаційних технологій дозволяє вчителю перекласти частину своєї роботи на комп'ютер, що робить процес навчання більш цікавим й інтенсивним. Але комп'ютер не заміняє вчителя, а тільки доповнює його.
Дослідницькою є діяльність учня, що пов’язана з пошуком відповіді на творче, дослідницьке завдання, результат та спосіб розв’язання якого заздалегідь невідомі. Організація дослідницької діяльності учнів є способом формування в учнів умінь та навичок практичної самостійності, розвитку їх інтелектуальних, творчих, комунікативних здібностей, в процесі якої учні набувають досвіду і наукової роботи. До дослідницької діяльності залучаються більш здібні, обдаровані учні і пріоритетним завданням щодо роботи з обдарованими учнями є активізація і реалізація в наукових дослідженнях їх творчих ідей і створення наукових робіт і проектів. Дослідницька діяльність
На першому (початковому або підготовчому) етапі з урахуванням інтересу та здібностей учня визначається напрямок дослідження: за попереднім аналізом літератури та досвіду існуючих досліджень визначається актуальність дослідження, формулюється проблема, і конкретизується тематика дослідження, визначається мета дослідження, досягнення якої з урахуванням об’єкта та предмету дослідження конкретизується в задачах дослідження. Вчитель має бути готовим до організації дослідницької діяльності учнів, організації як процесу навчання обдарованого учня, так і самостійної науково-дослідницької діяльності. Вміле використання можливостей ІКТ значно полегшить роботу учнів на будь-якому етапі його дослідницької діяльності.
Сьогодні неможливо уявити навчальний процес без застосування мультимедійних технологій – апаратних та програмних засобів комп’ютерних технологій, що забезпечують одночасну роботу з текстом, звуком, статичними та динамічними графічними зображеннями, відео сюжетами. Мультимедійна презентація – засіб, без якого не обходиться захист жодної роботи МАН. У процесі створення презентації необхідно дотримуватись певних правил: для фону слайдів необхідно обирати колір та структуру зображення, які б не заважали сприймати основний матеріал слайду, добір кольору тексту та фону повинен відповідати законам колористики, зображення на слайді, які мають інформаційне навантаження, необхідно виконувати якісно; для текстів написів доцільно користуватись шрифтом без засічок, виокремлювати деякі слова та фрази доцільно у випадку необхідності акценту на їх інформаційному навантаженні. Наповненість слайдів має бути оптимальною. Слайди не мають перевантажуватись ефектами анімації, адже презентація під час захисту є ілюстрацією до ділового повідомлення.
Підведемо підсумки. Таким чином, дослідницька діяльність учнів є тривалим процесом, що ґрунтується на суб’єкт-суб’єктному характері взаємодії вчитель – учень, на вмінні вчителя зацікавити учня до самостійної навчальної діяльності, супроводжувати його та допомагати в оформленні та підготовці до захисту своєї роботи на конкурсі. Велика роль вчителя в його обізнаності, можливостями засобів ІКТ, що стануть у пригоді учню впродовж терміну його дослідницької діяльності.