Конспект уроку "Рослини. Будова рослин".

Про матеріал
Конспект уроку предмету "Я досліджую світ" містить цікаві та розвиваючі інтерактивні вправи, вправи для розвитку критичного мислення
Перегляд файлу

Клас:  3

Урок:  Я досліджую світ

Тема:   Рослини. Будова рослин.

Мета:  Формувати поняття орган рослини; ознайомити  з  будовою  рослин. Сформувати уявлення про значення кожного органа (кореня, стебла, листків, квіток, плодів з насінням) для рослини, про особливості живлення і дихання рослин; уміння розрізняти органи рослини, називати їх. Формувати вміння логічно міркувати, правильно висловлювати свою думку, здійснювати взаємоконтроль.  Розвивати  вміння  аналізувати,  спостережливість,  пам’ять. Виховувати критичність і доказовість мислення, естетичне сприймання рослин, моральну відповідальність за збереження рослинного світу.

Обладнання: дві  гілочки  заздалегідь  поставлені  в  чисту  і  зафарбовану  синькою  воду, макет квітучої рослини, презентація «Будова рослини».

ХІД УРОКУ

 

І.Організаційний  момент.

ІІ. Ранкова зустріч.

1. Привітання.

Доброго ранку, ліси і поля!

Доброго ранку, Плането Земля

Щастя й здоров”я всім людям бажаємо.

З радістю в школу до знань поспішаємо.

2. “Комплімент”

3. Вправа “Приємні побажання”

4. Вправа “Очікуваня”

5. Щоденні новини. “Синоптик”

ІІІ.Перевірка домашнього завдання

  1. Фронтальне  опитування.  Вправа  «Мікрофон»

(діти  готують  дома  заздалегідь  питання  і  задають їх один одному)

-         Чим живі організми відрізняються від предметів неживої природи?

-         Чому рослини називають зеленим дивом Землі?

-         Чому немає на Землі нічого потрібнішого за повітря?

-         Що таке колообіг води в природі?

-         Назвіть властивості повітря

ІV.  Актуалізація опорних знань

  1.               Гра «Назвіть рослину» 

1.Навесні цвітуть, мов свічі,

Заглядають сонцю в вічі,

А під осінь ті свічки

Вдягнуть з голок кожушки. (Каштан)

2. Я на сонце дуже схожа –

Золотиста, ніжна, гожа.

Рано-вранці розквітаю.

Відгадати вам неважко,

Що за квітка я?.. (Ромашка).

3.На кущах росте низенько

Оця ягідка кисленька.

Рвеш, так не подряпай ручки,

Бо на тих кущах колючки. (Агрус)

- Яку загальну назву можна дати всім цим відгадкам? (Рослини)

– Назвіть рослини, які ви знаєте.

V.  Вивчення нового матеріалу .

1. «Мозковий штурм»   (творча діяльність, під час якої учні мають коротко висловлювати свої думки).

-  Що є спільного у всіх рослин?

- Чому рослини необхідні нашій планеті ?

- Які наслідки зникнення рослин на планеті ?

2.Оголошення  теми  і  мети  уроку.

- Сьогодні на уроці ми дізнаємось багато цікавої корисної інформації про рослинний світ, який нас оточує, будову кожної рослин, а також поговоримо про їх значення для життя на Землі.

3. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

- Жива природа, як і нежива, дивовижно різноманітна. Щоб пізнати її, учені визначили такі групи організмів: рослини, тварини, гриби і невидимі оком організми-бактерії. Усі вони дихають, живляться, ростуть, розмножуються і вмирають.

- Рослини називають зеленим дивом планети Земля.Чому?

- Живі організми дихають киснем повітря, а виділяють вуглекислий газ. Рослини не лише поглинають кисень, а й виділяють його у повітря. Вони також виділяють речовини, що знищують хвороботворні бактерії.

Рослин на Землі дуже багато. Вони заселяють грунт, воду, повітря. Рослини різняться будовою, розмірами, умовами життя та його тривалістю.

 

 

 

 

  1.  Робота з таблицею «Значення органів для рослин».

 

Назва

Істотні ознаки

Значення

Корінь

Підземний орган

Забезпечує живлення. Закріплює рослину в грунті

Стебло

З′єднує інші органи з корінням

Пересуває воду від кореня. Піднімає листя до світла

Листки

Кріпляться до стебла

Утворюють поживні речовини, дихання. Накопичення води

Квітка

Найгарніший орган. Запліднення

Утворює плоди

Плід із насінням

Утворюється з квітів

Розмноження

 

1)  Вправа “Асоціативний кущ”

-   За якими ознаками рослини належать до живої природи?

 

 

MH900435572

 

 

 

-         2)  Проведення  дослідів.

-           А  як  рослини  живляться?

-         Для цього ми зануримо квітку  у пофарбовану воду, а через декілька днів  будемо спостерігати за зміною кольору  квітки і переконаємося, що стебло виконує транспортувальну  роль.

-         Що побачили?

-         Чому гілочка, що стояла у підфарбованій воді, стала всередині такого самого кольору, як вода?

-         Від кореня вода несе поживні речовини до інших органів.  (Вода від кореня рухається по стеблу.) Це перший спосіб живлення.

-         Як ви думаєте,  чи дихають самі рослини? ( Так  рослини  дихають  вдень  і  вночі. Під  час  дихання  вночі  вбирають  із  повітря  кисень,  а  вдень  вуглекислий газ)

-Якими органами дихають рослини?  (всіма  )

- Що утворюється в листках під дією світла?  (Кисень.)

-  Коли рослини виділяють кисень?   ( вдень )

-  Коли рослини вбирають кисень?  ( вночі )

-         Другий спосіб живлення. Під дією сонячної енергії  із води й вуглекислого газу рослини самі утворюють поживні речовини у своїх листках — цукор і крохмаль

5.Руханка.

https://www.youtube.com/watch?v=0meG5Pn_iOI

 

V. Закріплення та осмислення знань

6. Робота з підручником.

1)  Розгляд рослин і порівняння їх органів   (с. 50) .

 

- Пропоную послухати сперечеречку між органами рослин. Ви уважно слухайте,  а потім спробуєте довести, який же орган найголовніший.

    К о р і н ь. Я найголовніший! Я закріплюю рослину в ґрунті, я напуваю її водою і годую її  поживними речовинами. А те, що я першим з насіння з'являюся, говорить про мою важливість.

   Л и с т о к. Ти, корінець, живеш у темноті. Це я готую поживні речовини, мені допомагає сонечко. Це я підказую людям, коли рослину потрібно полити, підживити.

   С т е б л о. Що б ви без мене робили? Ні кореню без мене не жити, ні листю. Це ж мої трубки-волокна допомагають рухатися воді і поживним речовинам по всій рослині.

    К в і т к а. Не сперечайтесь. Все, що ви робите,- для мене. Якщо мене не буде - не буде й насіння. Буде квітка – буде насіння, а значить буде рослина.

    Н а с і н н я. Я, я   найголовніше! Усе, що ви взяли з ґрунту, повітря, води – усе для мене, щоб я зріло, дало життя новій рослині.

-         То який же орган найголовніший?

-         Чи  запам'ятали, яку роль виконує кожен  з органів рослини?

2. Гра  LearningApps https://learningapps.org/view13886911

 

3.  Гра «Так чи ні».

-  Корінь вбирає із ґрунту воду?   (ТАК )

-  У плоді утворюються насіння?  (ТАК )

-  Насіння захищає плід від пошкоджень?     (НІ)

-  Стебло проводить воду від кореня до всіх органів?     (ТАК)

-  З листя утворюється плід?     (НІ)

4. Вправа  «Акваріум»

- Уявіть собі, що до нас прилетіли інопланетяни, де немає рослин. Що ви їм розповіли б про :

1  група – про корінь

2  група – про стебло
3  група – про листки

4  група – про квіти (плоди з насінням)

 

  1. Робота  в  зошиті.  С.56

-  Користуючись підручником, заповнити схему

 

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія

1. Вправа “Хто уважний? Учні сигналізують цеглинками Лего правильні відповіді

Утворюється з квітів, слугуєдля розмноження

 

Закріплює рослину в грунті,забезпечує живлення

 

Кріпляться до стебла,утворюють поживні речовини, накопичують воду, слугують для дихання

 

Утворює плоди, найкрасивіший орган рослини

 

Пересуває воду від кореня до інших органів

 

Утворюється з квітів, знаходиться в середині плоду

 

 

– Як ви вважаєте, чи зможе рослина жити без якого-небудь органа?

Висновок. Усі органи рослини важливі. Це єдиний організм.

-  Як ви розумієте вислів «Берегти рослини — зберігати життя на Землі?»

2. «Опиши одним реченням»  

Сьогодні я дізнався …

На уроці я навчився …

Мені було важко …

Мені було незрозуміло …

Тепер я знаю, що …

Мене здивувало …

Я б хотів дізнатися, чому …

 

ІX.  Домашнє завдання

-         Опрацювати статті підручника «Будова рослин», «Рослини. Будова рослин» (С.50-51).

 

docx
Додано
2 січня
Переглядів
163
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку