Закріплювати знання учнів про іменник як частину мови, вчити ставити питання, вчити розподіляти слова на групи за значенням, розрізняти іменники, які відповідають на питання хто? і що?; розвивати мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати почуття дружби і взаємодопомоги.
Конспект уроку української мови
Тема. Розпізнавання іменників за питаннями хто? що?
Мета: закріплювати знання учнів про іменник як частину мови, вчити ставити питання, вчити розподіляти слова на групи за значенням, розрізняти іменники, які відповідають на питання хто? і що?; розвивати мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати почуття дружби і взаємодопомоги.
Обладнання. Казковий герой (білочка), горішки, карточки, записи на дошці, карточки з деформованими реченнями, карточки ХТО? ЩО?, малюнковий план уроку, літачки, карточки з малюнками.
ХІД УРОКУ.
Станьте, дітки, всі рівненько, усміхніться всім гарненько. Розпочнемо наш урок.
Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми вирушимо в подорож на літачках, виконуючи завдання на розпізнавання слів-назв предметів за питаннями хто?, що?, будемо складати речення, визначати основу речення.
1 зупинка. Домашня.
Перевірка виконання домашньої роботи. Діти називають іменники і ставлять до них питання. ( «Літачками» летять до кожної станції)
2 зупинка. Каліграфічна.
До нас у гості на урок завітала Білочка. Вона принесла нам подарунки – горішки, які будуть отримувати учні, що будуть правильно виконувати завдання.
Білочка поспішала до нас і загубила листочки, на яких написані літери. Допоможемо Білочці зібрати листочки і складемо слово з цих букв. (СТІЛЕЦЬ) Учні записують каліграфічно рядочок букви Сс. Далі виконують такі завдання:
3 зупинка. Іграшкова.
Вчитель показує малюнок, а учні карточку – ХТО? ЩО?.
4 зупинка. Спортивна.
Фізкультхвилинка.
Фізкультвправи - у пошані,
Ми їх дуже любимо,
За хвилину відпочинем
І писати будемо.
Раз – піднялись, два – присіли,
Хай мужніє наше тіло,
Хто ж втомився присідати,
Може вже відпочивати.
5 зупинка. Вибіркова.
Виписати слова-назви предметів у два стовпчики – Хто? Що? ( виконується колективно, записується на дошці)
Осінь, осінній, вітер, собака, читаю, вітряний, читання, дощ, вчитель, малювати, малюнок, художник, вовченя.
6 зупинка. Тренувальна.
(Учні самостійно за варіантамина карточках виконують завдання).
Поставити питання до слів – хто?, що?.
Пекар, сонце, урок, діти, очі, ліс, книга, заєць.
7 зупинка. Колективна.
Робота в групах. Клас ділиться на 3 групи таким способом: у кожного на парті лежить кружечок певного кольору (червоний, жовтий чи зелений). Учні в залежності від кольору створюють групи. Кожна група отримує карточки з деформованими реченнями. Потрібно скласти речення зі слів (на, сонечко, небо, випливло, красне) і виконати завдання на карточці.
І група (червоні кружечки) – підкреслити іменники і поставити до них питання.
ІІ група (жовті кружечки) – підкреслити підмет і присудок, перебудувати його на спонукальне.
ІІІ група (зелені кружечки) – встановити зв’язок слів у реченні.
8 зупинка. Перевірна.
Виписати іменники і поставити до них питання.
Хлібороб робив у полі.
Пас пастух корів, овець.
З луком, з стрілами гнучкими
По лісах ходив ловець.
9 зупинка. Домашня.
Домашнє завдання. Записати по 5 іменників, які відповідають на питання хто?, що?.
По бажанню з одним словом скласти речення і підкреслити підмет і присудок.
Чи сподобався урок? Що найбільше сподобалось? Які види роботи хотіли б проводити на наступному уроці? (Визначення переможця уроку. Оцінювання учнів.)
Карточки для малюнкового диктанту.
Хто ? |
Що? |