Конспект уроку "Розпізнавання іменників за питаннями хто? що?"

Про матеріал

Закріплювати знання учнів про іменник як частину мови, вчити ставити питання, вчити розподіляти слова на групи за значенням, розрізняти іменники, які відповідають на питання хто? і що?; розвивати мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати почуття дружби і взаємодопомоги.

Перегляд файлу

Конспект уроку  української мови

Тема. Розпізнавання іменників за питаннями хто? що?

Мета: закріплювати знання учнів про іменник як частину мови, вчити ставити питання, вчити розподіляти слова на групи за значенням, розрізняти іменники, які відповідають на питання хто? і що?; розвивати мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати почуття дружби і взаємодопомоги.

Обладнання. Казковий герой (білочка), горішки, карточки, записи на дошці, карточки з деформованими реченнями, карточки ХТО? ЩО?, малюнковий план уроку, літачки, карточки з малюнками.

                        ХІД УРОКУ.

  1. Організація класу.

Станьте, дітки, всі рівненько, усміхніться всім гарненько. Розпочнемо наш урок.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми вирушимо в подорож на літачках, виконуючи завдання на розпізнавання слів-назв предметів за питаннями хто?, що?, будемо складати речення, визначати основу речення.

  1. Робота над вивченням нового матеріалу.

1 зупинка. Домашня.

Перевірка виконання домашньої роботи. Діти називають іменники і ставлять до них питання. ( «Літачками» летять до кожної станції)

2 зупинка. Каліграфічна.

До нас у гості на урок завітала Білочка. Вона принесла нам подарунки – горішки, які будуть отримувати учні, що будуть правильно виконувати завдання.

Білочка поспішала до нас і загубила листочки, на яких написані літери. Допоможемо Білочці зібрати листочки і складемо слово з цих букв. (СТІЛЕЦЬ) Учні записують каліграфічно рядочок букви Сс. Далі виконують такі завдання:

  • Звуко-буквений аналіз слова стілець;
  • Усно перенести це слово;
  • Поставити у формі звертання;
  • Скласти ( робота в парах) речення з цим словом, записуємо на дошці;
  • Підкреслити підмет і присудок у реченні;
  • Перебудувати речення на питальне і спонукальне. (робота в група).

3 зупинка. Іграшкова.

  1. Гра «Хто? Що?»

Вчитель показує малюнок, а учні карточку – ХТО? ЩО?.

  1. У кожного учня на парті карточка з предметним малюнком. Встаньте ті учні, в яких на парті карточка зі словом, що відповідає на питання хто?, а потім – що?.

4 зупинка. Спортивна.

Фізкультхвилинка.


Фізкультвправи -  у пошані,

Ми їх дуже любимо,

За хвилину відпочинем

І писати будемо.

 

Раз – піднялись, два – присіли,

Хай мужніє наше тіло,

Хто ж втомився присідати,

Може вже відпочивати.

5 зупинка. Вибіркова.

Виписати слова-назви предметів у два стовпчики – Хто? Що? ( виконується колективно, записується на дошці)

Осінь, осінній, вітер, собака, читаю, вітряний, читання, дощ, вчитель, малювати, малюнок, художник, вовченя.

6 зупинка. Тренувальна.

(Учні самостійно за варіантамина карточках виконують завдання).

Поставити питання до слів – хто?, що?.

Пекар, сонце, урок, діти, очі, ліс, книга, заєць.

7 зупинка. Колективна.

Робота в групах. Клас ділиться на 3 групи таким способом: у кожного на парті лежить кружечок певного кольору (червоний, жовтий чи зелений). Учні в залежності від кольору створюють групи. Кожна група отримує карточки з деформованими реченнями. Потрібно скласти речення зі слів (на, сонечко, небо, випливло, красне)  і виконати завдання на карточці.

І група (червоні кружечки) – підкреслити іменники і поставити до них питання.

ІІ група (жовті кружечки) – підкреслити підмет і присудок, перебудувати його на спонукальне.

ІІІ група (зелені кружечки) – встановити звязок слів у реченні.

8 зупинка. Перевірна.

Виписати іменники і поставити до них питання.

Хлібороб робив у полі.

Пас пастух корів, овець.

З луком, з стрілами гнучкими

По лісах ходив ловець.

9 зупинка. Домашня.

Домашнє завдання. Записати по 5 іменників, які відповідають на питання хто?, що?.

По бажанню з одним словом скласти речення і підкреслити підмет і присудок.

  1. Підсумок уроку.

Чи сподобався урок? Що найбільше сподобалось? Які види роботи хотіли б проводити на наступному уроці? (Визначення переможця уроку. Оцінювання учнів.)

  • Дякую всім за урок. І білочка також всім дякує.

 

 

 

 

Карточки для малюнкового диктанту.

Хто ?

Що?

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
842
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку