Конспект уроку розвитку з української мови для 7 класу
на тему: «Зв’язне мовлення.
Підготовка до написання твору-
опису зовнішності людини за картиною»
підготував учитель української мови та літератури
Дикун Н.М.
Мета:
Хід уроку
І Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
Бесіда з учнями
Виразне читання вірша Р.Лубківського «Автопортрет 1843 р.»
ІІ Визначення мети і завдань уроку
Бесіда
ІІІ Цілевизначення
Як ви вважаєте, яких умінь маєте набути в результаті виконаної на уроці роботи?
(Скласти твір-опис людини за картиною; правильно обирати стиль і тип мовлення; відповідні мовно – виражальні засоби. Рефлексія психологічної готовності до уроку.
ІV Вивчення нового матеріалу. Презентація домашнього випереджуючого завдання (повідомлення учнів про Т.Шевченка і К.Брюллова)
Повідомлення учня
Слово «художник» мало б посідати перше місце у життєписі Т.Шевченка, бо саме завдяки цьому таланту він здобув волю. Шевченко почав малювати ще в школі. Деякі дослідники вважають, що у Вільшаній він брав уроки у професійного художника Превлоцького. Любов до мистецтва спонукала молодого Шевченка до творчих пошуків. Він створює історичні композиції «Козацький бенкет», «Смерть Богдана Хмельницького». Під час навчання в Академії Шевченко виправдав сподівання свого вчителя. Він був тричі відзначений срібними медалями за визначені успіхи в живопису.
Повідомлення учня про К.Брюллова
Карл Брюллов – художник, професор Академії художеств – узяв найдальнішу участь у долі кріпака, який був власністю поміщика П.Енгельгардта. Він написав портрет В. Жуковського, який було розіграно в лотереї, щоб викупити талановитого поета. Брюллов став не лише вчителем, а й другом поета.
Перед нами портрет К.Брюллова, написаний Тарасом Шевченком. Перш ніж приступити до опису зовнішності професора, давайте перевіримо домашнє завдання (учні вдома виписували з текстів художньої літератури словесні портрети персонажів повісті Нечуя-Левицького «Микола Джеря». Робили ілюстрації до цих описів)
Діти зачитують описи. Демонструють ілюстрації.
Мозковий штурм
Як ви думаєте, на що слід звернути увагу, описуючи людину?
Метод «Мозковий штурм»
Учні пропонують свої варіанти відповідей на питання, що відноситься до зовнішніх рис, а що до внутрішніх якостей. Складання плану опису зовнішності людини.
V Засвоєння знань, формування вмінь і навичок
Текст з описом зовнішності Івана Богуна – знайдіть у тексті вступ, опис зовнішності людини, заключну частину.
Лінгвістична гра «Хто це?»
Усно опишіть кого-небудь із учнів вашого класу і запитайте товаришів: «Хто це?»
Вчитель: а тепер давайте уважно подивимося ще раз на портрет К.Брюллова.
Підведення підсумків оцінювання результатів роботи.
Домашнє завдання
Систематизувати робочий матеріал для твору-опису.