Контрольні роботи для 5 класу НУШ за програмою Н. Голуб, О. Горошкіної

Про матеріал
Контрольні роботиви для 5 класу НУШ за всіма розділами програми Н. Голуб, О. Горошкіної
Перегляд файлу

 

Широка Наталія Василівна

учитель української мови та літератури

комунального закладу загальної

середньої освіти «Гімназія №25

імені Вадима Ангела

Хмельницької міської ради»

учитель вищої категорії, вчитель-методист

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольні роботи

для 5 класу НУШ

за програмою Ніни Голуб та Олени Горошкіної

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 клас

Контрольна робота №1

Лексикологія. Фразеологія

 

1. Позначте рядки, у яких слова вжиті в переносному значенні.

     А) Гостре словечко коле сердечко;

   Б) Мовчанка гнів гасить;

 В) Гострою голкою краще шити;

 Г) Вода пожежу гасить.

 

2. Установіть відповідність між термінами, позначеними цифрами, і їх прикладами, позначеними буквами.

              1) Синоніми;            а) високий – низький, добрий –  злий;

         2) Антоніми;            б) коса (дівоча, знаряддя праці), бал (оцінка,                   знаряддя праці);

              3) Омоніми;              в) завія, завірюха, віхола, заметіль.

 

3. Пояснити значення фразеологізмів, вибравши відповідник, позначений буквою.

              1) варити воду;                а) посваритися;

              2) розбити глека;             б) почервоніти;

              3) пекти раків;                 в) помилитися;

              4) наламати дров;            г) коверзувати.

 

 4. Позначити рядок, у якому групи словосполучень є фразеологізмами.

               А) виливати молоко, дати хліба, замітати подвір’я;

               Б) дивитися в очі, знайти скарб, вивчити вірш;

               В) виливати душу, дати драпака, клювати носом.

 

5. Перепишіть, закінчивши фразеологізми. (1б.)

               А) Грати першу…..

               Б)  Народитися під щасливою……..

               В) Покласти зуби…………

               Г) Сім п’ятниць на…………         

               Д) Обминати десятою………

Розкрийте значення утворених фразеологізмів.(2б.)

З одним із них складіть і запишіть речення.(1б.)

 

6. У якому рядку всі слова є синонімами?

           А) люб’язний, справжній, добрий;

           Б) ввічливий, чемний, привітний;

           В) рухливий, швидкий, делікатний;

           Г) ніжний, лагідний, розумний.

 

7. У яких рядках всі пари слів є антонімічними?

            А) зимовий-літній, день-ніч, працелюбний-ледачий;

            Б) мужність-відважність, зима-літо, високо-низько;

            В) М’яко-твердо, весняний-теплий, дім-будинок;

            Г) голосно-тихо, радість-смуток, великий-малий.

 

8. Установіть відповідність між мовознавчими термінами та їхніми значеннями.

А) синоніми              

1) Стійкі сполучення слів, які за значенням дорівнюють одному слову;

Б) антоніми       

2) Слова, які однаково звучать і пишуться, але мають різне лексичне значення;

В) омоніми          

3) Слова різні за звучанням і написанням, але однакові чи близькі за лексичним значенням.

Г) фразеологізми

4) Слова з протилежним лексичним значенням.

 

5) Слова, що вживаються в певній місцевості.

 

9. У реченні «Микола на уроці гав ловив та витрішки продавав» фразеологізми є:

           А) підметами;

           Б) присудками;

           В) додатками;

           Г) обставинами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 клас

Контрольна робота №2

Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія.

 

1.Позначте рядок, у якому кількість букв і звуків збігається

                       А) янтар;

                       Б) хлопець;

                       В) промінь;

   Г) щавель.

 

2. Укажіть рядок, у якому  в обох словах букви я, ю, є позначають 2 звуки

              А) ялина,  рядок;

              Б) любов, черешня;

              В) моє, навчання;

              Г) пєдестал, заява.

 

3. Укажіть слово, у якому пишеться апостроф:

              А) мавп…ячий;

              Б) мор…яцький;

              В) св…ятковий;

              Г) торф…яний.

 

4. Знак мякшення на місці пропусків треба писати в усіх словах рядка:

              А) полтавс…кий, балкон…чик;

              Б) брин…чати, сільс…кий;

              В) сім…десят, малесен…кий;

              Г) черкас…кий, тан…ці.

 

5. Запишіть назви міст в алфавітному порядку:

Батурин, Ізюм, Чернівці, Миколаїв, Херсон, Буковель, Варшава, Суми, Ялта, Ужгород, Юрмала, Кропивницький.

 

6. Запишіть на місці крапок літери е або и, підберіть перевірне слово

   В…ликий, л…пень, з…рно, ст…бло.

 

7. Запишіть на місці крапок необхідну літеру, підберіть перевірне слово

Сте (ш,ж) ка, боро(т, д) ьба, ле (г,х) ко, про(з,с)ьба.

 

8. Визначте кількість букв і звуків у словах:

Ясний, дзюрчати, хрущ, верб*я, кошеня, радіють, трудиться.

 

9. Поставте слова у формі Д.в.

    Зіронька –

Наталка –

  Донька –

    Голка –

 

10. Виберіть прийменник у або в, запишіть:

  (у, в ) першому вагоні, завітав (у, в) гості, зайшла (у, в) аптеку, поїхати (у, в) відрядження,

   (у, в) озері, викиди (у, в) атмосферу, побувати (у, в) Одесі, працювати (у, в) полі

 

11.Запишіть слова відповідно до правил спрощення:

  Тиж..невий, контрас..ний, шіс..надцять, совіс..ний, захис..ний, балас..ний, жаліс..ний, совіс..ний проїз..ний, радіс..ний, щас..ливий, сер..це, чес..ний, корис..ний, якіс..ний, облас..ний.

 

12. Виконайте звуковий розбір слів вернешся, мільярд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 клас

Контрольна робота №3

Синтаксис і пунктуація. Словосполучення. Речення

 

  1. У якому рядку всі словосполучення іменникові?

           А)  Ручка дверей, шапка господаря, сторінка з книжки, чашка для молока;

           Б)  білий од вітру, червоний від сорому, голосно розмовляти, калинова сопілка;

           В)  возив сіно, демонстрував задоволення, дехто з вас;

           Г)  далеко від своїх, добре відома, йшов стежкою.

 

2.  У якому рядку поєднання слів не є словосполученням?

           А)  густий кущ, стояли в кущах, старий чорногуз, золоті руки;

           Б)  працювати з папером, тканина в клітину, заплющити очі, добре працювати;

           В)  день втомився, минають дні, квіти розцвітають, море грає;

           Г)  приїхав давно, полоти картоплю, розцвітають пишно, закінчити роботу.

 

3  За метою висловлювання речення поділяються на:

           А)  прості, складні, складені;

           Б)  розповідні, питальні, спонукальні;

           В)  причини, мети, умови;

           Г)  єднальні, протиставні, розділові.

 

4.  Двоскладними реченнями називаються речення:

           А)  у яких наявні обидва головні члени - підмет і присудок;

           Б)  з одним головним членом;

           В)  у яких є другорядні члени речення.

 

 5.  Назвіть речення, у якому не використано означень:

           А)  Осінній холодок над спраглою землею шатро гаптоване широко розіп’яв;      

           Б)  А гостей вже так багато в цій порі весняній;

           В)  Січ немало виплекала героїв, немало вмістила в собі подій;

           Г)  У всякого своя доля і свій шлях широкий.

 

 

 

 

 6. Додатком називається:

          А)  другорядний член речення, який називає ознаку предмета;

          Б)  другорядний член речення, який означає предмет і відповідає на питання непрямих відмінків;

В)  другорядний член речення, який вказує на час, місце, причину дії;

          Г)  головний член двоскладного речення, який означає дію або стан предмета.

 

  1. Виділіть речення, у якому немає додатка.

            А)  У нас до калини ставляться з великою повагою;

            Б)  Львів—одне з найдавніших міст України;

            В)  Забіліли мури, вежі, появилися церкви;

            Г)  І робота закипіла, ліс рубати почали.

      

 8.  У поданому реченні підкресліть додатки.

             Тут копають рів глибокий, там нагортують вали.

 

9. Виділіть речення, у якому використано обставину.

           А)  А навколо по долині скрізь розсипались хати;

           Б)  Князь побудував це величне місто;

           В)  І укрили Чорне море українські кораблі;

           Г)  Дівчина співала пісню про рідну Україну.

 

10.  Яке з речень є двоскладним?

            А)  Вивчаймо рідну мову;

            Б)  Люблю красу чарівного слова;

            В)  Мова об’єднує  людей у національну спільноту;

            Г)  Не можна не любити рідної мови.

 

 11.  Яке з речень є непоширеним?

            А)  Легкий сніжок припорошив землю;

            Б)  Біліє сніг;

            В)  Усюди засніжило;

            Г)  Падає лапатий сніг.

 

12.  Які з названих понять є другорядними членами речення? (дати 3 правильні відповіді)

               А)  Звертання;  Б)  Додаток; 

   В)  Означення;  Г) Підмет; Д) Обставина.

 

 

5 клас

Контрольна робота №4

Інформація

 

  1. Відомості про світ, що нас оточує,  про явища, які відбуваються в ньому –це            

 А) кіно;

             Б) інформація;

             В) повідомлення;

             Г) дані.

 

  1. Встановіть послідовність дій, які можна виконувати з інформацією:

            1) опрацювання;

            2) зберігання;

            3) отримання;

            4) передавання.

 

      3. Вкажіть характеристики інформації (кілька правильних відповідей):

            А) достовірність;

            Б)  цінність;

            В)  повнота;

            Г)  письмова форма;

            Д) актуальність.

 

     4. Основні групи джерел інформації:

             А) тварини, новини, фейки;

             Б) люди, засоби масової інформації, предметно-речове середовище;

             В) сусіди, вчитель, телебачення, телефон;

             Г) предмети, істоти, рослини, тварини.

        

5. Вкажіть надійні джерела інформації:

             А) офіційні документи, наукові статті;

             Б) газети, журнали, листівки;

             В) новини, події, журналістські матеріали.

 

6. Що таке фейк?

              А) сторінки у соцмережах;

              Б) гравці в онлайн-іграх, які навмисно все псують;

              В) новини, події чи журналістські матеріали, які спеціально створили для того,  щоб дезінформувати;

              Г) правдиві події, що негативно впливають на психіку людини.

 

7. Яка форма подання інформації сприймається комбіновано?

 А) смакова;

 Б) текстова;

 В) числова;

 Г) мультимедійна.

 

8. Якими органами сприймаються тактильні повідомлення?

 А) органами нюху;

 Б) органами дотику;

 В) органами слуху;

 Г) органами зору.

 

9. Виберіть той варіант, який належить до графічної інформації: 

А) спів птахів, сигнал автомобіля, шум струмка; 

Б) малюнки, дорожні знаки, смайлики;

В) тексти, речення, словосполучення, слова.

 

10. Встановіть відповідність між видом інформації та її перевагою:

1) графічна       

А) зручно створювати, обробляти і зберігати в комп′ютері;

2) текстова       

Б) досить якісно зберігається музика й голос;

3) звукова         

В) візуальне поєднання інформації, даних або знань;

4) числова

Г) точність передавання інформації.

 

11. Складіть повідомлення на тему: «Інформація, її види та джерела»         (2 бали).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 клас

Контрольна робота  №5

Текст

  1.         варіант

    1. Текст - це…

               А) набір речень; 

   Б) зв’язне висловлювання;

               В) декілька словосполучень.

 

     2. Засоби зв’язку речень у тексті такі:

               А) займенник , прислівник , сполучник;

               Б) прикметники , антоніми , синоніми;

               В) дієслова , прийменники , антоніми.

 

     3. Продовжити речення:

               Розповідь—це повідомлення….

   

   4. Яке визначення стилістики є правильним?

               А) Це розділ науки про мову , що вивчає самостійні частини мови.

               Б) Це розділ науки про мову , що вивчає стилі мовлення.

               В) Це розділ науки про мовлення , що вивчає лексику.

               Г) Це розділ науки про мовлення , що вивчає будову слова.

     

   5. Визначте стиль тексту:

               Буду я навчатись мови золотої

               У трави-веснянки , у гори крутої.

               В потічка веселого , що постане річкою ,

               В пагінця зеленого , що зросте смерічкою.

           А) художній; Б) публіцистичний; В) науковий; Г) розмовний.

   

     6. Визначте основні ознаки тексту.

                   А) Наявність головних і другорядних членів речення.

                   Б) Пов’язаність речень за змістом.

                   В) Наявність головної думки та ї розвиток.

                   Г) Наявність у тексті односкладних речень.

      

     7. Визначте ознаки наукового стилю мовлення.

                    А) Точність;

Б) Емоційність;

В) Художність;

  Г) конкретність;

Д) Стислість.

       8. Визначте стилі мовленя.

                   А) Розповідь; б) Опис; в) Стиль; г) Абзац; д) роздум.

      

     9. Установіть відповідність між  стилями мовлення та основними видами висловлювань.

А) публіцистичний;

1. закон , заява , наказ

Б)  офіційно-діловий              

2.  підручник , лекція , доповідь.

В) науковий                            

3. молитва , проповідь , псалми.

Г) художній                             

4. оповідання , повість , вірш.

 

5. промова, газетна стаття, нарис.

 

  10.  Скласти висловлювання в художньому стилі про улюблену пору року.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5  клас

Тематична контрольна робота №5

Текст

  1.         варіант

 

1. Речення поєднуються за допомогою…

            А) нового і старого;

Б) попереднього і нового;

  В) відомого і нового.

 

   2. Стильові ознаки , притаманні науковому стилю:

            А) офіційність, точність;

Б) конкретність, образність;

  В) невимушеність, емоційність.

 

           3. Продовжити речення.

      Розповідь—це повідомлення….

 

   4. Що може відображати заголовок?

     А) Тему; 

Б) тип мовлення;

В) ідею.

 

  5. Визначте стиль тексту.

           Буду я навчатись мови золотої

           У трави-веснянки , у гори крутої ,

           В потічка веселого , що постане річкою ,

           В пагінця зеленого , що зросте смерічкою.

    А) художній;  Б) публіцистичний; В) науковий; Г) розмовний.

 

  6. Визначте засоби зв’язку речень у тексті.

     А) Займенники;

Б) сполучники;

В) прислівники;

Г) синоніми;

Д) частки.

 

  7. Визначте основні ознаки тексту.

    А) Наявність головних і другорядних членів речення;

     Б) пов’язаність речень за змістом;

В) наявність головної думки та її розвиток;

    Г) певна послідовність речень;

    Д) наявність у тексті односкладних речень.

 

  8. Визначте ознаки наукового стилю мовлення.

        А) Точність;

Б) емоційність;

В) художність;

Г) конкретність;

Д) стислість.

 

  1. Установіть відповідність між стилями мовлення та основними видами висловлювань.

А) публіцистичний

1. закон , заява , наказ.

Б) офіційно-діловий                       

2. підручник , лекція , доповідь.

В) науковий                                     

3. молитва, проповідь, псалми

Г) художній                                     

4. оповідання, повість, вірш.

 

5. промова, газетна стаття, нарис.

 

10. Скласти висловлювання в художньому стилі про улюблену пору року.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 клас

Контрольна робота №6

Жанри мовлення

 

1.Зразки мовної поведінки у різних ситуаціях спілкування – це…(1б).

А. Мовленнєві жанри;

Б. Мовленнєві стилі;

В. Мовленнєві описи.

 

2.Лицемірне, нещире, догідливе  вихваляння – це…(1б.)

А. Комплімент;

Б. Лестощі;

В. Похвала.

 

3.Коротке повідомлення про якусь подію і прохання взяти у ній участь – це…(1б.)

А. Оголошення

   Б. Запрошення

В. Пропозиція

 

4.Назва «смс» у перекладі означає (1б.):

А. Служба телефонних повідомлень;

Б. Служба миттєвих повідомлень;

В. Служба коротких повідомлень.

 

5.Встановіть послідовність частин запрошення, запишіть (1б.):

Коли і куди?

Кого запрошую?

Із якої нагоди?

 

6.Випишіть послідовно  елементи структури відмови (1б.):

Звертання

Подяка

Підтвердження

Висловлення незгоди

Обгрунтування

Заклик

 

 

 

 

7.Встановіть відповідність (2б.):

А.Умовляння

1. Ввічливе звертання до кого-небудь з метою домогтися чогось, зробити, виконати щось.

Б. Клянчення

2. Настирливе й жалібне прохання, домагання, випрошування чого-небудь у когось.

В. Пропозиція

3. Те, що пропонується чиїй-небудь увазі, виноситься на обговорення, розгляд.

Г. Благання

4. Намагання переконати кого-небудь,                        

схиляючи до певної дії, вчинку.

 

 

8. Запишіть текст запрошення та відмови (2б.)

 

9. Запишіть текст вибачення та подяки (2б.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 клас

Контрольна робота №7

Спілкування

 

1. Взаємодія між людьми чи групами людей, за допомогою якої учасники краще пізнають один одного, обмінюються інформацією, думками, почуттями, досягненнями тощо, досягають взаєморозуміння – це …

 

2. Те, заради чого ви почали спілкуватися – це …

 

3. Спілкування, що відбувається через засоби масової комунікації (телефон, смартфон, планшет, комп’ютер і мережу Інтернет) – це …

 

4. Реальні умови й безпосередній контакт зі співрозмовником – це

ознаки …

 

5. Той, хто говорить, – це …

 

6. Той, хто мене слухає, – це …

 

Завдання 1-6 по 0,5 б.

 

7. Назвіть сукупність складників, з яких складається ситуація спілкування. (1б.)

 

8. Назвіть правила гарного співрозмовника (1б.)

 

9. Визначте, які засоби спілкування використано у кожній ситуації (2б.)

- звучить сигнал « Повітряна тривога»;

- учень відповідає на уроці;

- друг (подруга) написала СМС;

- загорілося червоне світло світлофора.

 

10. Додайте доречні формули мовленнєвого етикету і запишіть (2б.):

1. …котра година?

2. …ви не підкажете ,як пройти до вулиці Київської?

3. … я не можу виконати це доручення.

4. …з якої колії відправляється потяг №242?

 

11. Напишіть есе на одну з тем (3б.):

          «Мій ідеальний образ гарного співрозмовника / гарної співрозмовниці»;

          «Мої улюблені співрозмовники / співрозмовниці».

docx
Додав(-ла)
Широка Наталія
Додано
21 листопада
Переглядів
674
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку