Тема. Написання власної історії «Незабутній день літніх канікул».

Про матеріал

Під час уроку учні пишуть власні історії на тему: "Незабутній день літніх канікул". На уроці працює довідкове бюро. Учні працюють в групах та індивідуально. Вони слухають історію свого ровесника про незвичайний подарунок, обговорюють її. На зразку цього тексту знайомляться з будовою історії, а, якщо вона відома, то повторюють. Складені історії записують. Після цього 3-4 учні зачитують свої історії, сідаючи на "Авторське крісло".

Перегляд файлу

Вітковська С.Р.,

вчитель початкових класів

Шепетівського НВК №1

ім. Героя України

М. Дзявульського

     Хмельницької області

 

Конспект уроку  розвитку зв’язного мовлення в 3 класі

  використанням технології  сторітеллінг)

     

                                  Картинки по запросу картинка літній відпочинок дітей

Тема. Написання власної історії «Незабутній день літніх канікул».

Очікувані результати.

Учні:

-мають уявлення про сторітеллінг,

-створюють письмове висловлення (розповідь) на добре відому й цікаву тему, на основі вражень від  ситуації з життя;

-висловлюють  своє ставлення до того, про що пишуть;

-оформлюють власне висловлення так, щоб воно було грамотним (у межах вивченого) і зрозумілим.

Обладнання.

  1. Ілюстрації та фотографії на тему : «Мій літній відпочинок».
  2. Іграшковий мікрофон.
  3. Комп’ютерна презентація.
  4. Завдання для роботи в групах.

 

Група №1

Завдання.

Вставте пропущені слова.

Влітку мені було найцікавіше гратися з …, …, …, тому що вони … і …

 

Група №2

Завдання.

Складіть речення із таких слів:

Трапилася, одного, дня, ця, літнього, історія.

 

Група №3

Завдання.

Закінчіть речення.

Одного літнього дня ми із батьками поїхали…

 

Група №4

Завдання.

Продовжіть речення.

Згадуючи літо, я найчастіше пригадую…

 

  1. Зображення квітки для кожного учня для формування груп: маку, волошки, ромашки, незабудки.
  2. Листочки для написання учнями очікувань  щодо уроку.
  3. Академічний тлумачний словник (1970-1980). //Словник української

мови: в 11 томах.-Том 5.-1974.-с. 306.

 

Хід уроку

І. Організація класу. Створення позитивного емоційного настрою.

Ігрова вправа «Добавлянка».

-Продзвенів дзвінок.

Розпочавсь… (урок).

До сусіда поверніться,

йому щиро…(посміхніться),

успіхів всім побажайте,

працювати… (починайте)!

ІІ. Актуалізація знань.

-На якому уроці ви зараз присутні?

-Сьогодні у нас урок розвитку зв’язного мовлення.

-Які навички та уміння ми формуємо  під час таких уроків?

-Навіщо нам такі знання і уміння?

-Розгляньте, будь ласка, ваші ілюстрації та фотографії, прикріплені до дошки, і скажіть, про що, на вашу думку, ви писатимете сьогодні твір.

-Так, сьогодні ви писатимете твір про свій літній відпочинок.

ІІІ. Повідомлення теми і очікуваних результатів. Мотивація навчальної діяльності.

-Отож, тема сьогоднішнього уроку: Написання власної історії «Незабутній день літнього відпочинку».

Очікувані результат.

-Сьогодні ви розширете своє  уявлення про сторітеллінг, будете створювати  письмове висловлення (розповідь) на добре відому й цікаву тему, на основі вражень від  ситуації з життя. Ви формуватимете уміння писати власну історію про незабутній день літнього відпочинку, розповідати про себе та дізнаватися про когось із подібною життєвою ситуацією, тобто спробуєте свої сили у сторітеллінгу.

 Крім цього ви будете висловлювати  своє ставлення до того, про що писатимете.

Будете вчитися оформлюють власне висловлення так, щоб воно було грамотним  і зрозумілим.

Також ви будете розвивати зв’язне мовлення, критичне мислення, фантазію та творчість.

-Навіщо вам ці навички та вміння?

-Перед кожним із вас лежать листочки. Напишіть, будь ласка, на них, чого ви очікуєте від цього уроку.

-Прикріпіть листочки магнітами на дошці.

-Девізом сьогоднішнього уроку будуть такі слова:

Будемо фантазувати,

сторітеллінг всі складати-

власні історії писати,

старанно і творчо працювати!

ІV. Підготовча робота до складання історії.

-Закінчилися літні канікули і всі ви прийшли до школи з незабутніми спогадами та враженнями. Саме про них вірші, які підготували і розкажуть вам однокласники. Отож, послухайте вірші, і скажіть, про що в них йде мова.

1. Читання учнями віршів про літній відпочинок.

Учень 1.

Проминуло тепле літо

і пішли до школу діти.

Будем вчитись, працювати

і про літо пам’ятати.

Учень 2.

Пригадаємо не раз, як у ліс ходили,

як із татком й дідусем рибку ми ловили.

Учень 3.

Як купалися згадаєм і як загорали.

І на дачі як батькам всі допомагали.

Учень 4.

Хтось згадає синє море,

ну а хтось-високі гори.

Хтось згадає чисту річку,

А хтось-подружку Марічку.

Учень 5.

Пригадую пришкільний табір наш «Струмочок».

Ну а хтось собі згадає бабусин садочок.

Хтось-маленьких каченят, яких доглядав.

А хтось вірних, добрих друзів, з якими в ігри грав.

Учень 6.

Попрацюєм рік завзято,

буде нове літо.

Прийде тепле літо.

Будемо радіти!

-Про який відпочинок йде мова у прослуханих віршах?

-Підніміть руку, хто з вас допомагав батькам, бабусі з дідусем влітку?

-Молодці, дуже рада, що ви ростете добрими помічниками своїм рідним.

2. Робота в групах.

-Зараз ви попрацюєте в групах. Групи формуватимемо за допомогою зображення квітки, яка лежить перед кожним із вас. Учні, в яких зображення маку, сядуть за першу парту першого ряду… (І так далі.)

-Прошу сформувати групи. Оберіть лідера. Ознайомтеся із завданнями  для групи. Час роботи групи-2 хв. По закінченню роботи прошу просигналізувати, взявшись за руки учасниками групи і піднявши їх вверх. Приступаємо до роботи!

Завдання для роботи в групах.

 

Група №1

Завдання.

Вставте пропущені слова.

Влітку мені було найцікавіше гратися з …, …, …, тому що вони … і …

 

Група №2

Завдання.

Складіть речення із таких слів:

Трапилася, одного, дня, ця, літнього, історія.

 

Група №3

Завдання.

Закінчіть речення.

Одного теплого літнього дня ми із батьками поїхали…

 

Група №4

Завдання.

Продовжіть речення.

Згадуючи літо, я найчастіше пригадую…

 

3. Звіт груп.

4. Бесіда.

-Пригадайте і скажіть, про що писатимемо твір?

-Сьогодні ви писатимете твір про незабутній день літнього відпочинку. Саме незабутній.

-Як ви розумієте значення цього слова?

Слово довідковому бюро.

Картинки по запросу картинка. Дитина з книгою

-Як сказано в академічному тлумачному словнику,

незабутній- якого не можна забути через його важливість, значимість і т. ін.; пам'ятний. 

-Незабутній-це той, який назавжди збережеться в пам'яті. 

-Незабутній-той, який надовго, глибоко запам'ятався. 

-Так, це день, який вам дуже запам’ятався, тому що саме тоді трапилася якась дуже цікава чи важлива для вас подія. Це день, який вас чимось дуже вразив. Саме про це  сьогодні ви і напишете твір.

5.Слухання і обговорення твору ровесника.

-Ваш ровесник Андрійко написав свою історію. Уважно послухайте її.

                                            Незвичайний подарунок

   10 червня дев’ятирічна Галинка святкувала свій день народження.

    Друзі принесли їй прекрасні іграшки,  цікаві книги і улюблені цукерки. Серед подарунків була велика коробка, яку подарувала дівчинці бабуся. Всім було  цікаво, що там. Галинка відкрила коробку і завмерла від несподіванки: на неї дивилося велике око. Дівчинка скрикнула. В цей час у коробці щось зашаруділо. Раптом з коробки хтось загарчав, а потім голосно гавкнув. Всі почали сміятися, зрозумівши, що це цуценя, а потім довго гралися з ним.

      І гості, і Галинка були дуже задоволені.

-Ви послухали історію Про кого в ній розповідає хлопчик?

-Про яке свято йде мова?

-Що подарували діти іменинниці?

-Що зацікавило дітей?

-Який подарунок був в цій коробці?

-Чи сподобалася вам історія?

-Чи хотіли б написати свою історію про незабутні літні канікули?

6. Аналіз побудови тексту.

-Пригадайте і скажіть, з яких частин складається текст?

-Що вам відомо про кожну з них?

-Чим починається цей текст?

(Так, ми знайомимося із дев’ятирічною Галинкою, у якої день народження.

- Така частина тексту називається експозицією.

(Поступово відкриваю на дошці назви частин твору, який учні писатимуть на уроці.)

-Що ж цікаве трапилося в цей день?

(Діти і іменинниця зацікавилися великою коробкою. Дівчинка почала заглядати в коробку.)

-Такий етап написання твору називається зав’язкою. Саме в зав’язці розповідається, що цікаве трапилося з героями чи героїнею.

-Як відбувалися події  далі?

-Дівчинка відкрила коробку і побачила там велике око, яке дивилося на неї.

-Що трапилося, коли Галинка скрикнула?

-Такий етап роботи, під час якого описується, як розвиваються події, називається розвиток подій.

-Що цікаве сталося, коли дівчинка скрикнула?

-Чи було цікаво вам дізнатися, який подарунок знаходився у великій коробці?

-Такий етап написання твору, коли розповідається про щось дуже цікаве, називається кульмінація.

-Чим закінчується розповідь?

-Ця частина твору називається висновком.

-Ось таку будову має текст, який ви сьогодні писатимете.

На дошці з’являється така схема будови тексту.

        Текст

-експозиція;

-зав’язка:

-розвиток подій;

-кульмінація;

-висновок.

 

-А зараз ви напишете власну історію..

V. Написання власної  історії.

1. Експозиція.

-Отже, ви писатимете розповідь про якусь незвичайну подію, яка трапилася в один із днів літніх канікул.

-Насамперед подумайте і скажіть, ви хочете написати про подію, яка трапилася саме із вами чи з кимось?

-Якщо про когось, то уявіть свого героя і спробуйте його якомога точніше описати. Наприклад, можете вказати  ім’я, вік, зовнішність, звички свого героя.

-Я могла б про свого героя розповісти так: Одного літнього дня восьмирічний Андрійко приїхав у село до бабусі. Це був невисокий хлопчик, із світлим волоссям, кирпатеньким носиком і допитливими сірими очима.

-Хто з вас хоче розповісти про свого героя?

-Молодці.

-А якщо ви хочете розповісти про себе, то як це зробите?

-Хто бажає розпочати розповідь про себе?

2. Зав’язка.

- А зараз давайте придумаємо, яка ж  цікава пригода трапилися  з вами чи вашим героєм влітку.

(Познайомилися з цікавими людьми, побували в цирку, на концерті відомого співака, одержали чудовий подарунок…)

-Хто бажає про це розповісти?

-Дякую вам.

3. Розвиток подій.

-Події, про які ми говоримо, повинні розвиватися.

-Подумайте, які герої могли бути присутніми, під час описаних вами подій.

(Батьки, бабуся з дідусем, сусіди, друзі, сестра, брат, незнайомі люди.)

-Подумайте, які перешкоди долали ви чи ваш герой, щоб досягти своєї мети.

(Загубили гроші, які були необхідні для покупки; побачили чоловіка, який вів себе підозріло; заблукали; щось загубили і т.д.)

-Хто хоче про це розповісти?

-Молодці. Ви чудово справляєтеся із завданнями.

4. Кульмінація.

-Добре подумайте над тим, що трапилося далі. Саме тут ви повинні написати щось дуже цікаве.

-Про що б ви могли написати?

(Хто прийшов на допомогу і як саме допоміг.)

5. Висновки.

-Ну і наприкінці своєї історії потрібно написати, як змінилися ви чи ваш герой після описаної історії.

-Наприклад, ви щось зрозуміли або переконалися в чомусь. А, може, запам’ятали  назавжди про щось. Пам’ятайте, що кожна історія чомусь вчить.

-Чому, на вашу думку, може вчити історія?

-Правильно, історія може вчити бути завжди чесними та правдивими, вірними товаришами, добрими, гарними помічниками для старших. Крім цього історія може вчити слухати поради старших і нікуди не йти без їхнього дозволу, бути дуже обережними на водоймах і так далі.

-Подумайте, чому вчитиме ваша історія.

-Це будуть ваші висновки.

6. Запис складених історій.

-Прошу записати в зошити складені історії. Запишіть текст так, як би ви хотіли його комусь розповісти вголос. Написання історії потребує певного часу.

7. Правка.

-Уважно перечитайте записаний вами текст, зробіть правки.

- Пам’ятайте, що любий автор редагує свій текст, тобто робить правки. Так поступали і поступають всі письменники і поети. В жодного автора немає творів без виправлень і перекреслень.

Це один із дуже важливих етапів написання авторського тексту.

8. Прийом «Авторське крісло».

Читання учнями складених  історій. (Читають 3-4 учні.)

-Кожний із вас записав складену історію про неповторний день літніх канікул.

-Хто бажає прочитати свою історію?

Бажаючих прочитати історію запрошую в «авторське крісло».

В той час, коли учень (учениця) читає складену історію, інші отримують завдання уважно послухати цікаву історію, яка трапилася з їхнім однокласником (однокласницею) і сказати, чому вона вчить.

-Дякую вам, діти, за плідну творчу роботу. Всі ви дуже гарно попрацювали. На наступний урок я надрукую ваші твори і вони будуть розміщені в нашій класній газеті «На кінчику пера». Ваші батьки зможуть ознайомитися з вашою історією та історіями інших учнів класу, зайшовши на мій сайт, в рубриці «Батькам».

VI. Підсумок уроку.

«Вільний мікрофон.»

-Ось і добігає наш урок до завершення.

-Над якою темою ми сьогодні працювали?

-Чи сподобався вам урок?

-Що найбільше сподобалося?

-Що було робити важко?

-Про що вам  хочеться розповісти вдома?

-Підійдіть до дошки і зніміть листочки, на яких записали свої очікування щодо уроку.

-Прочитайте по черзі, якими були ваші очікування і скажіть, чи вони здійснилися.

VII. Домашнє завдання.

- Вдома прошу вас завести власний записник, в якому ви записуватимете складені історії. Запишіть туди складену сьогодні історію.

-Дякую вам за роботу. Урок закінчений!

docx
Додано
9 травня 2021
Переглядів
4413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку